Hoe werkt de drie dagen in een stam zitten om OS te mogen sturen?

Reactiescore
77
Bij ons W81 is het opgevallen dat het mogelijk was om zelfs bij het niet voldoen aan drie dagen in de stam zitten OS te kunnen sturen. Dit is eenmaal gebeurd in een beginstadium. Daarom vraag ik mij af, zoals ik een keer eerder heb geprobeerd maar in een verkeerd topic I guess?

Hoe wordt dit in logica berekend?

Wordt er gekeken naar dagdelen waarin een lid in de stam heeft gezeten? (dan zouden er dus twaalf één vierden of zes halve dagen een check moeten zijn geweest)
Wordt het bepaald op het moment van loggen dat speler x zich time - drie dagen in de stam bevond? (dit lijkt mij het meest waarschijnlijk op basis van bevindingen)
Wordt er iets gedaan zodra iemand leaved (of joined) dat er een counter/time + drie dagen wordt gereset? (dan zou dit gebugged moeten zijn want het kon wel)

OF?

P.S. dit is bedoeld voor personen met actieve kennis van de werking van TW in de backend. Dus graag geen reacties als je niet ooit de code/flow hebt gezien of hier niets vanaf weet. Ik ben uit op de exacte berekeningen niet speculaties.

Reactiescore
859
Als ik het goed had is het 5 dag delen in het geval van 3 dagen.
5 dag delen van 12 uur.
als je 1 voor 12 joined heb je eigenlijk al gelijk 2 dag delen te pakken.
dus stel 01-09 23:59 join je een stam dan is dat 1 dag deel
02-09 00:00 - 12:00 2e dag deel 02-09 12:00 - 23:59 3e dag deel
03-09 00:00 - 12:00 4e dag deel en dan 12:01 = 5e dag deel in de praktijk heb je dus maar 36 uur en 2 minuten in de stam gezeten en kun je al os sturen.