Hoe W45 transformeerde van een mislukking in een succes.

DeletedUser77130

Guest
MILF W45: Beste The Dicktator,

Je bent vrij je eigen versie van het verhaal te schrijven en dan vliegt die ook mee in de IGM.

Wij proberen zoveel mogelijk spelersgegenereerde content mee te sturen, ongeacht van waarheid of niet (politics en propaganda is a thing) als deze een kwaliteitsvolle post is.

Als jij een blog schrijft met jouw zijde van het verhaal zal die er volgende week ook in staan.
'Aldo' heeft zijn kans voor politiek en propaganda benut, dan is het jouw beurt om dat nu ook te doen.

Met vriendelijke groeten,

Joris (Poo.)
Community Manager Tribalwars.nl

Geachte AF-leden en lezers,

We beleven Tribalwars allemaal op onze eigen manier. Om het spelletje uitdagend te houden ben je als topspeler constant op zoek naar een uitdaging. Die vond ik in de uitdagende locaties waar ik lag, het kunnen optrekken met mijn sfeervolle stamleden tegen de tegenstanders, maar bovenal: Fair play onder normale verhoudingen of te overbruggen verschillen.
Dit spelletje speel ik voor mijn plezier, het liefst intern wat achteroverleunend omdat een ijzersterke stamleiding de gang van zaken overziet. Op deze wereld wilde ik succes boeken, gezien de instellingen mij bijzonder goed liggen qua snelheid en inhoud. Om te komen waar MILF nu is, heb ik, bijvoorbeeld: vijf keer moeten herstarten op deze wereld om te komen waar ik nu ben. De eerste start was in de omgeving waar nu Hora ligt. Mijn farminkomsten vielen destijds zwaar tegen en ik besloot mijn account op delete te gooien, om drie weken later weer serieus te gaan herstarten in het zuid-westen.

GESCHIEDENIS W45, ZUID W45


Van één dorp naar –DR-

Daar lag ik naast de speler Limited, die mij wilde scouten. Ik vroeg of hij trek had in een gesnipete trein en we hebben elkaar geholpen onze achtertuin schoon te krijgen, waarna hij mij in –DR- zou internen. Met een zware recap (<200 MS) op een speler die mij tussentijds wilde edelen en het schoonvegen van een defnoob had ik tot dan toe nog niks kunnen laten zien.

–DR- zat goed in elkaar. De stamleiding kwam uit Bibber W40 en wist om te gaan met het opbouwen van een stam en had ervaring met het overleven van massa’s. Ik kwam na jaren afwezigheid weer terug in een stam met potentie, maar verzocht uitdrukkelijk mij niet op te nemen in de stamleiding, ook vanwege de omvang en dorpenaantal van mijn account. Mij werd gevraagd op Boystick te joinen (-DR- account), wanneer LGW geinternd zou zijn, ik had daar aanvankelijk weinig trek in gezien de gekozen ligging en inhoud van het account, maar ik kreeg de keuze het te accepteren of weg te gaan.

Van een idee naar een fusie

-DR- ging toendertijd in onderhandeling met ERROR. ERROR was wel actief, maar had op meerdere accounts een gaatje qua bezetting. Daar moest wat gebeuren. De onderhandelingen dreigden vast te lopen en af te ketsen, omdat er eindeloos gepraat werd.

Dat zou voor ERROR een moeilijke keuze zijn geweest, gezien Devo zich toen begon op te dringen aan de grens. Uiteindelijk zijn een speler of 9 meegekomen vanuit –DR- naar ERROR en ging ik naar O.w.. Daar heb ik kennisgemaakt met het oude actieve O.w. en vooral de inzet van de stamoprichter: TheHappyGanjaMan. Die heeft zich tot op het laatst keihard ingezet om O.w. groot te krijgen en maken.
In O.w. kreeg ik te maken met het oude Season (CuteTeddybear, Avaranto, Aluminium Tough, Rhyperior) en hun kwaliteiten. CuteTeddybear was daarbij de meeste maffe tegenspeler. Iedere dag stuurde hij full time kata’s op onze dorpen. Toen hij éénmaal begon te kraken was het feest voor hem snel over. Hij probeerde zich nog in te graven, maar kwam te laat. We hebben dagenlang moeten wachten voor onze clears volgelopen waren en in de tussentijd moesten we non stop kata’s incasseren. Door het overzicht te behouden, koel te blijven onder lastige omstandigheden en effectief om te gaan met onze legers heeft ons toen respect gegeven voor onze aanpak, voor mijn toenmalige co’s en door onze medeleden van O.w.. Praktisch nul dorpen verloren, 3x verdediger van de dag en 2x aanvaller van de dag gepakt destijds binnen 1,5 week tijd.

Nadat CuteTeddybear zijn clears eindelijk uitgeholt leken te zijn, heb ik een goed gesprek gevoerd met mijn medespelers en gekeken naar of ik nog wel door wilde spelen op W45. We besloten dat ik beter niet langer op Lonely Traveller kon spelen. De uitdaging ging er af (de zwaarste druk leek weg te ebben, terwijl op andere delen van de wereld de druk hoger werd en mijn inzet nodig zou zijn). Hora en Yolo waren een optie, maar een directe overstap van O.w. naar één van die twee stammen had ik niet zien zitten uit loyaliteit richting O.w.. Devo lag toen al moeilijk diplomatiek gezien. Werd uit de wind gehouden door O.w. om nog enigszins te kunnen strijden tegen Yolo en Hora, terwijl ERROR niet door de muur op C54 kwam bij Devo. ERROR had toen nog redelijk verprutste phalanxen, waardoor de stam niet effectief kon toeslaan op Devo (blitzen).

Niet meer doorspelen op een account, en toen?


Om weer in een actieve zone de strijd aan te kunnen gaan heb ik aan TheHappyGanjaMan gevraagd of hij mijn hulp ergens anders kon gebruiken binnen O.w.. De accounts waren destijds voldoende bezet of hadden geen extra spelers nodig. Toen vreesde ik ervoor W45 vaarwel te moeten zeggen, tot mijn huidige co en medestamoprichter via via aan THGM vroeg of ik trek had in ERROR te komen spelen. ERROR bestond toen uit vrijwel volbezette accounts door de verse instroom vanuit –DR- naar ERROR.

De massa van 5 februari 2016 van ERROR

Spelers binnen ERROR kregen voor het eerst te maken met een keiharde tegenvaller. Devo had al een plaagstootje/massa uitgevoerd op ERROR, met weinig succes. Sommige spelers zaten er doorheen, anderen hadden wel trek te counteren. De counter ging mis, ERROR-leden knalden op volgestackte dorpen en sommigen wilden er de brui aan geven:
11uj2qa.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77130

Guest
Van botte pech naar succes

Ik zocht samen met TeamNuts en nog een vijftal andere spelers contact met Michael om ERROR succesvol te maken. Let wel: Ik zat toen nog in O.w. en wilde toen een beetje meedenken om ERROR er bovenop te krijgen. Een BG die er de brui aan zou geven, zou Devo waanzinnig in de kaart spelen en onze stampositie enorm verzwakken. Het plan zag al als volgt uit:
2qm2ovn.png


Uitleg: Over C54 (hoge stacks) viel het niet te winnen. Yolo had praktisch nog geen aanvalspower, Memo was nog ver weg, O.w. moest nog door het oude deel van Season heen, praktisch stond ERROR er alleen voor tegenover de powermachines van Saté, .The Void en Frigginginsanity, die het vuile werk mochten opknappen voor frontiers als Ghuesswhoisback, Remkoo1, Dei. Meidici en DevoMB. De slag moest gewonnen worden over nieuw land (C64), met behulp van de COREbuffer in C65 van ERROR zelf. In de tussentijd kon O.w. samen met ERROR oud-Season opruimen en de aansluiting met Devo afdwingen. O.w. had al redelijk wat bewezen, maar met die finale klappen op Season kregen ze eindelijk een stevige voet aan de grond in dat gebied.

Devo was een volgende massa aan het voorbereiden. Ik had de vaardigheden en tijd om wat voor ERROR te kunnen betekenen en besloot mijn handen te laten wapperen. Michael keurde het idee goed en heeft sindsdien samen met het leiders/coördinerende team binnen ERROR er alles aan gedaan de accounts van ERROR aan het front te krijgen in C55 en C64. Intussen was ik nog op zoek naar een nieuw account op W45, gezien ik technisch geen account meer bezat.

The Dicktator

Mijn huidige co heeft toen aan THGM verzocht of ik trek had op The Dicktator te kwamen spelen. Omstandigheden:
- De noord- én midvleugel waren nog fragiel;
- O.w. had def om te leveren, maar dat moest van vanaf 70uur lopen komen;
- Devo was een nieuwe massa aan het voorbereiden op ERROR;
- ERROR had nog geen echt succesvolle klapper kunnen maken tegen Devo.
- De activiteit en inzet van de leiding van leden van ERROR begon toen net te draaien.
Ik besloot 16 februari op het aanbod in te gaan en actief mee te gaan doen. Nog steeds niet als stamleider, maar als speler die op ieder moment van de dag beschikbaar kon zijn, maar het hardst ’s nachts nodig was.

24 FEBRUARY, THE DAY OF OUR RISE

Op 19 februari gingen de eerste aanvallen vanuit Devo lopen op ERROR. The Dicktator was samen met Blend, Creativity en Danooontje de main target. Sindsdien hebben we met een race tegen de klok wat verdedigingstroepen kunnen regelen vanuit O.w., die we daarvoor ruimschoots bedankt hebben:
eg8opv.png


Ook voor deze prestaties:
2vmf3fk.png


En er zouden nog meet avvdd, gvdd en vvdd volgen op The Dicktator en VV-accounts

De tegenstoot op 26 februari

De enige tegenslag die we na zo’n grootschalige massa hadden gekregen, was een vrij diep gat in een jumpphalanx van Creativity., die we in de loop van het spel ruimschoots hersteld hebben.
Op 26 februari besloten we de clears die we hadden laten vollopen te benutten. Binnen 18uur hadden we de schade ingelopen die Devo in 48 uur voor elkaar had gekregen:

2use840.png

Dit was de eerste daadwerkelijk succesvol uitgevoerde massa op Devo vanuit ERROR, waar heel het leidersteam, maar vooral de leden van ERROR en O.w. met volle kracht in zijn gevlogen. Spelers begonnen te voelen dat we iets aan het opbouwen waren. Het grote Devo, wat destijds 400% van het puntentotaal van ERROR bezat en 500% van het dorpenaantal bezat kregen we klein door ons ingezette plan. Dat gaf zo’n boost, dat spelers zich massaal gingen aanmelden om een massa te kunnen coördineren. In die tijd werden de warme banden met INSA voor het eerst aangehaald. We konden samen nog niks ondernemen, omdat INSA toen de dorpskwantiteit miste en ERROR ten opzichte van INSA nog te ver weg lag om wat voor elkaar te kunnen betekenen of INSA vol op Devo te laten klappen.

Samen met Blend, Boze Bevers, TeamNuts, Limited, Destroy All Humans vanaf The Dicktator toen nog een aantal massa’s voorbereid die er voor zorgden dat:
- Maxislive binnen 24 uur 28/42 dorpen verloor;
- Musicalfuzions met zijn PP wallupdates het kon vergeten, met 30 clears per dorp werd hij vrij snel uitgeholt van bijna 500k naar 0;
- Koetje dezelfde laag clears over zicht heen kreeg als Musicalfuzions, maar geen PP had om dezelfde wallupdates uit te voeren;
- Spelers als Guesswhoisback, Remkoo1 en Dei. Meidici gekraakt werden, maar nog overeind bleven met een enorme laag verdedigingstroepen vanuit .The Void (guesswho), Saté (Remkoo1) en o.a. Frigginginsanity (Dei Meidici).

Remkoo1 maakten we op een gegeven moment helemaal lijp, door getimed fake edeltreinen aan te laten komen:
2hdb6ua.png

Zou Guesswhoisback definitief zijn gevallen, dan was .The Void de volgende target. Ik heb respect voor de wijze waarin Guesswhoisback zijn account bespeeld en behandeld heeft en wil dat door middel van deze alinea duidelijk laten blijken, je was een waardige tegenstander waar we een nette oplossing voor gevonden hebben toen de onderhandelingen met Devo begonnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77130

Guest
VV-en onder DEFCON 1

Op Danooon heb ik voor het eerst op een vv-account voluit moeten gaan het account te redden. Binnen drie kwartier heb ik toen dit plan gelegd bij Destroy All Humans, Blend, Lonely Traveller en Rage Parrot:
2dhusft.png
De nood was hoog. Op het account van 90 dorpen waren nog slechts 10k speers en 10k zwaard over om mee te verdedigen, terwijl er full clears en 12 treinen op liepen. Mocht je nog geen ervaring hebben met deffen, dan zou ik zo’n missie hebben afgewezen. Ik had de beste papieren te deffen, omringende spelers moesten de grens afbakenen en Rage Parrot kon in dat gat jumpen. Twee dagen heb ik vol moeten deffen. Meerdere dorpen zijn 14, 15 of zelfs 16x (!) van eigenaar gewisseld binnen 18 uur.

15rk1z7.png

Op basis van sportiviteit de dorpsnamen aangepast, maar dat soort geintjes zijn wel even leuk tijdens het deffen. De grootste klapper moest nog komen:
4rth5g.png
Er was nog een ander scherm, waarbij 61 dorpen binnen 7 dagen ge-edelt werden vanaf Danooon, maar die kon ik niet meer vinden. Hier is waar Team The Dicktator de titel “Chief Damage Control” verdiende, gezien ook het account The Dicktator een massa á 1200 incomings over zich heen kreeg tegelijkertijd. Ik stond na 84/96 uur deffen of beide accounts samen met mijn co’s van The Dicktator op ‘te ver doorgegaan’ en heb toen een complete time out genomen voor 24 uur (lees = 18 uur geslapen) en me de volgende avond weer gemeld bij de stam. Sommigen dachten dat ik was ingestort, maar ik wilde puur ff slapen en mijn rust pakken na zo’n inspannende halve week.

[27-3-2016 21:58:13] Ghost Whisperer: Ontbijt, lunch en iets wat op avondeten leek: Een met jam, hagelslag en kaas gevulde baguette, appeltje voor de vitamines, glas melk, glas limonade, glas water, een witte bol met jam, een twee boterhammen met chocopasta en een boterham met honing.
[27-3-2016 21:58:16] Ghost Whisperer: Was ik ff aan toe.
[27-3-2016 21:58:24] Ghost Whisperer: Ben dat nu aan het verwerken. :')
[27-3-2016 22:00:16] Ghost Whisperer: Sangu? Heerlijk om te gebruiken, maar zit wel in Google Chrome.
[27-3-2016 22:00:35] Ghost Whisperer: Dan zie je in één oogopslag of de opslagplaatsen te vol zijn bvb.
[27-3-2016 22:00:39] TheHappyGanjaMan: We waren bezorgd om je
[27-3-2016 22:00:44] Ghost Whisperer: Haha :p
[27-3-2016 22:00:49] TheHappyGanjaMan: Ik dacht dat je wss omgevallen
[27-3-2016 22:01:20] Ghost Whisperer: Ik ben het gewend om 10 uur achter elkaar allerlei technische analyses te maken van beursbedrijven. :')
[27-3-2016 22:01:28] TheHappyGanjaMan: Maar toch
[27-3-2016 22:01:28] Ghost Whisperer: Maar dit was een marathonslag.
[27-3-2016 22:01:38] TheHappyGanjaMan: Ik was bezorgd....
[27-3-2016 22:01:52] TheHappyGanjaMan: Nie gezond zoveel uur
[27-3-2016 22:01:53] Ghost Whisperer: Ik weet waar mijn limiet zit :S
[27-3-2016 22:02:05] TheHappyGanjaMan: Beter!
[27-3-2016 22:02:09] Ghost Whisperer: DAarom vd week al een verzoek op ons stamforum geweest voor de danooon vv ;)
[27-3-2016 22:02:20] Ghost Whisperer: Die is nu i.i.g. uit handen, dat scheelt een hoop.
[27-3-2016 22:02:28] TheHappyGanjaMan: Idd

The Dying Days of Devo

Devo stond op vallen. Door het gebeuk van ERROR, maar met de slechte resultaten van frontiers (val van o.a. Dei meidici), het kraken van ghuesswhoisback, het niet rond kunnen krijgen van defence troops aan de grenzen bij Freaker Play en Saccha (rara, waar stond die def? :D) en de aansluiting van Yolo en Hora. ERROR heeft lange tijd er alleen voorgestaan in de strijd tegen Devo en de grootste en scherpste overwinningen, counters etc. geboekt. Hora heeft zeker in zekere zin haar best gedaan door Freaker Play te slopen (ik vind het nog steeds kalote dat Jonas niet op een andere account wilde deelnemen, maar snap het ook wel gezien hij een waanzinnig goede prestatie heeft geleverd op Freaker Play).
Devo stond op klappen. Op het AF begon ik rond die tijd aan de poten te zagen van een aantal spelers. Axel en ik klapten vol op elkaar, inmiddels kennen we elkaar wat beter en ben ik blij dat we het account .The Void toch hebben laten joinen in ERROR via O.w.. Rond die tijd kregen Blend, TeamNuts en The

Dicktator odd training:

ind0yg.png

Vijf spelers van Devo kregen in het originele plan om de accounts van Devo te redden over komen. Voor de andere spelers was er de mogelijkheid om deel te nemen op andere acca’s (indien ze geen verrot/beschadigd imago hadden). Uiteindelijk zijn bij die vijf acca’s nog .The Void en TazoQ (Vengeance Rising) gekomen en gingen we na marathononderhandelingen aan de slag met een vers leidersteam op 1 april 2016. (De nacht van maart op 1 april 2016 was leuk met alle stamnaamsverwisselingen). Spelers die vanuit Devo kwamen kregen de vrijheid terug zich te richten op hun account, terwijl de stammen O.w. en ERROR voor de interne communicatie en leiderstaken gingen zorgen. Verdedigingstroepen vanuit .The Void konden nu richting C53 om daar de slag te gaan voeren, verdedigingstroepen vanuit frigginginsanity konden naar Shithappens.. en Freaker Play. De core-buffer van ERROR (C65) kon nu worden gebruikt om het gehele front te voorzien van def van C53 t/m C45, terwijl het oude deel van O.w. kon zorgen voor de oostflank van de wereld. We saved W45 that week.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77130

Guest
Onkruid in de achtertuin
Tijdens het jumpen van de ERROR-leden richting Yolo in C53 kregen we nog te maken met onkruid in de achtuin (~SF~), terwijl O.w. ook onkruid in de achtertuin had (BETTIE). Beide stammen zijn inmiddels grotendeels geskalpeert en kunnen niet veel meer uitrichten.

Banwave ERROR en O.w.

Het eerste weekend van mei zou ERROR vol op Yolo klappen en de eerste 60 dorpen pakken van Yolo. Destroy All Humans had nog wat dorpen niet geinternd op C54, terwijl Donnn40 op die dorpen had toegeslagen. Yolo zou klappen krijgen en improviseerde een massa op .The Void, terwijl het TW-team toesloeg met haar banwave.

Ook vanuit ERROR/O.w. is er de vraag aan het support team wat redelijk is om als straf toe te kennen. De hoofdspeler van Olacy speelde op W47 op DAH, logde één keer verkeerd (10 seconden), beide accounts -30%. Op Tokkipkop een vergelijkbare gebeurtenis. Alle drie de accounts draaien weer, maar de motivatie bij de spelers van DAH W45 was toen WEG. Een wereld maak je op die manier kapot. Sindsdien hebben we op The Dicktator het stokje opgepakt en Naevius en TeamNuts toe laten treden tot het leiders-/coördinatieteam om de stam te gaan leiden. Echt guys: GEEN MOMENT SPIJT VAN GEHAD.
Axel liet tijdens de geïmproviseerde massa van Yolo voor het eerst zijn klasse ingame live aan mij zien door meerdere dagen achtereenvolgens de dorpen te blijven recappen tot onze safe def arriveerde. Ik heb hem toen persoonlijk via Skype gezegd: Als ik zeg dat ik je hier doorheen trek, dan trek ik je ook hier doorheen. En zo geschiedde. We zijn hier op het AF meerdere malen op elkaar gebotst toen we nog in verschillende stammen zaten, maar ingame hebben we beiden de knop vrij snel met succes omgezet.

De slag om C53 deel 2

De slag om C53 gaan we winnen als MILF. Legends Of Nuru had alle intel die hij nodig had vanuit O.w. én ERROR en ging naar Yolo. De hoofdspeler had een royaal voorstel gekregen om lekker in de RIMboe Hora te gaan vervelen vanuit O.w., maar de hoofdspeler had er geen trek in en ging met een volle bak intel naar Yolo. Toen gingen bij ons de stoppen door. De BG tussen O.w. en ERROR zou extern uitlekken, wat betekende dat we de 1:1 + 1:1 oorlogen naar een nieuw niveau moesten trekken. Destijds had O.w. + ERROR + O2W + nog wat te internen werk een puntenaantal van circa 85mio, terwijl Hora, Yolo, SF, Bettie en nog wat RIMstammen een gecombineerde kracht hadden van circa 68mio. De verhoudingen waren toen nog redelijk te noemen.

Legends of Nuru kon wat ons betrefd kapot vallen. Hoogverraad kan maar met één straf worden verrekent: Kata-en tot we de dorpen terug hebben. Yolo is toen via Skype, Ingame en op het AF meedegedeeld dat geen enkele andere Yolo-speler op basis van de ERROR-stamvisie kata’s zou ontvangen. Hier hebben wij ons tot op heden keurig aan gehouden en willen wij honoreren om consistentie extern te kunnen uitdragen. Kawaii was een categorie lager en kreeg ‘gewone’ full clears op zijn dak.
Legend of Nuru en Watashi, twee spelers die buiten de boot leken te vallen en als intern leken voor ERROR. Hier pakte ik mijn kans, ik kon gewoon simpelweg mijn eigen front en dat van geheel YOLO zoveel beter maken door Nuru hierheen te halen. Voor mij een compleet logische keuze, Nuru moest komen! Ik kan het goed vinden met de bespelers en ik zou er alles aan doen om Nuru hier een goed draaiend account te maken.

Het enige verschil is dat Kawaii ineens een YOLO-intern werd en Nuru zich de woede van ERROR EN O.w. op zijn dak haalde. YOLO is vooraf gewaarschuwd: Nuru kun je vogelvrij laten verklaren, in YOLO is hij niet veilig. Weet je waar dat vandaan komt? Kijk even op dit profiel bij het underlinede alinea.
Door die banwave op DAH en nog wat andere accounts die clears zouden sturen, misten we 20-25% van onze capaciteit clears tijdens de eerste massa op Yolo en waren we op de accounts 6 weken geremd in gemiste clears, clearen van te heredelen dorpen etc..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77130

Guest
Het plannen van massa’s

O.w. haar aanvalscoördinator ging op vakantie, waardoor we in ERROR voor O.w. de massa op Hora moesten plannen. Op een middagje hebben we samen met THGM en Team Dicktator de massa gepland en rondgestuurd. De tweede massa op Yolo hebben Naevius en ik persoonlijk gepland. Toen kwam gevalletje Thijs/Shithappens.. met zijn grapjes heeft hij Stokje Satédrakan bijna de vernieling in geholpen. Hora en Yolo hadden de precaire intel, maar verstrekten de intel niet aan O.w./MILF. De BG tussen YOLO en Hora zou worden opgeheven wanneer Yolo de vv zou draaien van Shithappens…

Ik kan met een heel verwijtencircus komen, maar wil het laten bij onderstaande vaststaande feiten:
A. Het account Shithappens.. had een stand-by team wat vervangen zou worden per zondagmiddag, totdat Thijs terugkwam, het account hijackte en ging stabben;
B. Shithappens had circa 90 edelclears klaarstaan om .CG in vrijwel één klap klein te krijgen. Het nieuwe team had zin om daarmee aan de slag te gaan;
C. Hora én Yolo hadden de intel al een dag van tevoren, maar keken maar i.p.v. te acteren en de intel aan O.w./MILF te verstrekken;
D. De originele leiding van YOLO werd zwaar teruggefloten, toen er een gentlemenagreement op tafel lag, waarbij YOLO zelfs nog circa 20-25% van de SH.. dorpen toegewezen kreeg. Maar daar hadden de heren geen trek in;
E. Hora heeft YOLO op geen enkel moment teruggefloten, zelfs Rhyperior in stelling gebracht om Shithappens.. ASAP weg te edelen en YOLO geen strobreed in de weg gelegd.
ehciagvosy8i7.png
;
F. Shithappens werd een interne administratieve fout genoemd.

Bij MILF was de maat vol. Intussen verloor O.w. haar stamleiding en gingen meerdere acca’s al richting grijs. De spelers van Hamtaro en .Reality wilden er wat van maken en hebben meerdere spelers teruggekregen weer actief te gaan spelen. Om het schip zonder kapitein weer van een koers te laten voorzien hebben we de harde keuze moeten maken of we O.w. lieten vallen en langzaam Hora de wereld te zien pakken of de spelers te accepteren binnen MILF en het leidersteam wat uit te breiden naar het nu bestaande team. Boykes kwam naar MILF en heeft nu wel de ruimte te kiezen niet mee te doen met de aktie t.o.v. Hora zo lang de accounts niet actief bespeeld worden. Ik respecteer je voor wat je hebt betekent voor en achter de schermen.

CONCLUSIE

Nadat ERROR/O.w. = MILF voor de zoveelste keer benadeelt werd tijdens een massa, dorpen gratis werden gegeven aan YOLO en Hora intussen niks deed om Au./YOLO terug te fluiten en intussen nog een stukje land erbij te claimen besloten we tot een countermassa. Nu rotte eieren als Nuru en Shith.. weg waren zou het makkelijker worden. Echter, .The Void werd geband door een script wat door het TW Team als niet-actief te gebruiken wordt gemarkeerd. In eerste instantie zijn Reckless, BreakingHabits en nog een handvol leden op het front gaan beuken. Dat was al vrij snel leeg, dan zit je bij de tweede linie en gaat het hard. Dat het dan lijkt alsof je CF-t: So bei t. Hora heeft haar slechte externe diplomatiek positie aan zichzelf te wijten door slecht te handelen met au. en de handel en wandel rondom Shithappens. Was daar anders opgetreden dan hadden we een oogje dicht kunnen knijpen nu. Edels die op de 5e/6e linie edels hebben laten lopen ben ik persoonlijk geen fan van, maar de eerste en tweede linie zou niemand moeilijk over moeten doen, na wat er allemaal eerder voorgevallen is op deze wereld.
Accounts die de vernieling in zijn: Had de dorpen volgezet met de nog actieve spelers. Had extern niet ieder moment van de dag willen profiteren van alle rotzooi die er binnen O.w., ERROR en MILF inmiddels wel is verteerd, maar had gekozen voor het gentlemenagreement in plaats van de verhoudingen van 86:68 naar 90:80 te laten schieten in plaats van de 100:75 die het had moeten zijn en intern was er wel wat te regelen geweest. MILF kan niet alleen maar de shit blijven accepteren die extern wordt veroorzaakt of door een ongeleid projectiel veroorzaakt wordt en niet netjes extern opgelost wordt.

You want our respect? PROVE IT!

Met vriendelijke groet,

Lord Ghost Whisperer | The Dicktator | ERROR/MILF
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser27722

Guest
Ja, de vlaggen stonden zeker goed tijdens die 'massa' van Donn op ons.. :p
EN gaat TW dit ook publiceren als wederantwoord of houden we het op louter de versie van Aldo? :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ja, de vlaggen stonden zeker goed tijdens die 'massa' van Donn op ons.. :p
EN gaat TW dit ook publiceren als wederantwoord of houden we het op louter de versie van Aldo? :rolleyes:

Had die gisteren gepost moeten zijn denk ik, dan was dat vast gebeurd. Zal het vanavond even lezen ben weinig bekend met de GTST historie van w45 dus vast ook leuk om de andere zijde te lezen.

Nu eerst tijd voor biertjes. :)
 

DeletedUser27722

Guest
Om eerlijk te zijn en te nuanceren, vroeg ik van Aldo ook dus doe ik het maar zelf, enige reden dat Devo niet kon winnen van Error, was een gebrekkige activiteit op Dei en het feit dat OW massaal OS leverde aan jullie front, terwijl ze ons tegelijkertijd bespeelden om samen Hora aan te vallen. Maar ja, diplomatie was altijd de zwakke plek en de ondergang van Devo.

+ Je vergeet er eigenlijk bij te vermelden dat The Void ook een intern moest worden, hoewel we op dat moment zelfs de nummer 1 van de wereld waren, Error was wel héél greedy op dat moment.. :p
 

DeletedUser77130

Guest
Om eerlijk te zijn en te nuanceren, vroeg ik van Aldo ook dus doe ik het maar zelf, enige reden dat Devo niet kon winnen van Error, was een gebrekkige activiteit op Dei en het feit dat OW massaal OS leverde aan jullie front, terwijl ze ons tegelijkertijd bespeelden om samen Hora aan te vallen. Maar ja, diplomatie was altijd de zwakke plek en de ondergang van Devo.

+ Je vergeet er eigenlijk bij te vermelden dat The Void ook een intern moest worden, hoewel we op dat moment zelfs de nummer 1 van de wereld waren, Error was wel héél greedy op dat moment.. :p

Dat lag op tafel, maar ik ben achteraf blij dat die internplannen vrij snel van tafel verdwenen zijn. :cool:
 

DeletedUser70435

Guest
Dit topic zal volgende week in de IGM vermeld staan!
 

DeletedUser75122

Guest
Kom maar op met je 90 edelclears, ik lust je rauw (nja, toentertijd op CG) *rawr*
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Je trekt wat veel eer naar Error toe, wat begrijpelijk is maar verder mooi geschreven Leo. Mijn complimenten. ;)
 

DeletedUser75812

Guest
Dit is wel absoluut, suggestief tot het maximum getrokken, kan je het nog geloofwaardig noemen dan? (ROFL)

Ik zal een optelsom maken voor mezelf

Danny krijgt makkelijk 10000 dorpen van milf te edelen, jullie maar 1000 ofzo volgens jou berekening dus ik had nog 9000 dorpen gewonnen.

Zoiets?:D
 

DeletedUser72524

Guest
Menen jullie dit serieus? Er worden twee topics gemaakt der verduidelijking van een wereld waar niet eens tribalWARS werd gespeeld. Begrijp me niet verkeerd, er waren wel degelijk tribals, maar een oorlog is er nooit geweest. Alleen opgevers en zij zonder respect.

Deze wereld verdiende al niet eens 1 afsluitend topic, laat staan 2. Van begin af aan wordt deze wereld al geplaagd door twee aspecten. Dit waren de aspecten:
- Banwaves
- Vluchtgedrag

Nou hoef ik Banwaves niet uit te leggen, season werd er mee getreiterd, de voorloper van yolo en nu Hora. Maar de grootste kwaal is vluchtgedrag en ik heb het niet over het massaal delete zetten van Hora, ik vind dit een begrijpelijke keuze.

Nee waar ik het over heb is dat er al vanaf beginsafaan keer op keer de diplomatische oplossing wordt gezocht in plaats van de strijdende, het oorlogsdeel van het spel.

Laat ik voorop stellen, want ik weet dat ik dit argument ga krijgen. (Bijna) Iedere wereldwinnende stam fuseert 1 of meerdere keren in hun bestaan, maar in tegenstelling tot alle stammen in deze wereld wordt er wel gevochten.

Kijk naar een Hora, opgericht om 3 leden te boycotten omdat ze te grote verlies leden. In plaats van hen te helpen, zochten ze voor een makkelijke uitweg. Vervolgens recruiten ze van meerdere stammen in hun omgeving de grootste speler en andere accies die nog belangrijk kunnen zijn bieden ze een plek op een accie met als deal dat ze geinternd kunnen worden. Dit is gedaan bij tankies, quiem, f.u., Roths en nog een stam. In iedere situatie was Hora groter, maar konden ze er niet doorheenprikken of hadden ze geen zin. Wat ik benoem de zielige oplossing. Ze hebben oorlog met Milf gehad, maar een echte oorlog was nog niet uitgebroken.

Dan Milf, die bestaat uit een verzameling van meerdere stammen. Ow, arr., Devo en error (later veranderd in Milf). Arr. Is simpelweg een noob stam, het was voor hen meer overleven dus dat ze snel naar ow ging en de helft achterlieten voor intern was duidelijk. Maar door hun rim ligging nooit echt een strijd gehad. Dan ow die wel season goed heeft aangepakt en ook veel strijd toen toonde, maar wel geluk gehad heeft met de banwave. Hoe dan ook had ik toen wel respect voor ze. Devo heeft alleen het account wic mijn respect verdient, maar op k. Na heeft Devo ook geen noemenswaardige strijd gehad. En K. was meer een stasi strijd dan een echte strijd, waar vooral hun dramatisch uitgevoerde Stab centraal stond. Dan error die goed durf toonde om tegen het grote Devo te strijden en het ook niet slecht deed.

Je had dus in het zuiden 4 toffe stammen voor een leuke stamstrijd, maar in plaats van besloten deze 4 stammen voor de makkelijke uitweg om bij elkaar aan te sluiten.

Alleen yolo heb je over, waar ik denk ik nog een klein beetje respect voor heb. Maar misschien komt dat ook omdat ze heel lang onder mijn radar hebben gespeeld.

De meeste boeien mijn mening niet, dus een tldr versie:
Het is een wereld zonder strijd geweest die geen 2 topics van een formaat waar je u tegen zegt verdient.
 
Reactiescore
222
Dit is wel absoluut, suggestief tot het maximum getrokken, kan je het nog geloofwaardig noemen dan? (ROFL)

Ik zal een optelsom maken voor mezelf

Danny krijgt makkelijk 10000 dorpen van milf te edelen, jullie maar 1000 ofzo volgens jou berekening dus ik had nog 9000 dorpen gewonnen.

Zoiets?:D

Precies zoals aldo het had beschreven. Allebei vanuit eigen perspectief. Dus ook allebei niet fout & niet goed.
 

DeletedUser75778

Guest
Devo heeft niet bepaald vluchtgedrag gehad. Zeker geen grote clash, maar er was tot vlak voor mijn vertrek nooit sprake van enige BG's of iets in de richting. Impliceer niet dat dit een juiste handeling is geweest, maar geeft alleszins aan dat vluchtgedrag niet in de agenda stond.

#edit: tot op een bepaald moment natuurlijk, uiteindelijk is je theorie 100% logisch en waar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser72524

Guest
Devo heeft niet bepaald vluchtgedrag gehad. Zeker geen grote clash, maar er was tot vlak voor mijn vertrek nooit sprake van enige BG's of iets in de richting. Impliceer niet dat dit een juiste handeling is geweest, maar geeft alleszins aan dat vluchtgedrag niet in de agenda stond.

#edit: tot op een bepaald moment natuurlijk, uiteindelijk is je theorie 100% logisch en waar.

Ja dat klopt, Devo had al snel een monopolie positie en als season bleef bestaan zou die strijd snel komen. Het joinen van ow vond ik iig jammer.
 

DeletedUser76902

Guest

Geachte AF-leden en lezers,

We beleven Tribalwars allemaal op onze eigen manier. Om het spelletje uitdagend te houden ben je als topspeler constant op zoek naar een uitdaging. Die vond ik in de uitdagende locaties waar ik lag, het kunnen optrekken met mijn sfeervolle stamleden tegen de tegenstanders, maar bovenal: Fair play onder normale verhoudingen of te overbruggen verschillen.
Dit spelletje speel ik voor mijn plezier, het liefst intern wat achteroverleunend omdat een ijzersterke stamleiding de gang van zaken overziet. Op deze wereld wilde ik succes boeken, gezien de instellingen mij bijzonder goed liggen qua snelheid en inhoud. Om te komen waar MILF nu is, heb ik, bijvoorbeeld: vijf keer moeten herstarten op deze wereld om te komen waar ik nu ben. De eerste start was in de omgeving waar nu Hora ligt. Mijn farminkomsten vielen destijds zwaar tegen en ik besloot mijn account op delete te gooien, om drie weken later weer serieus te gaan herstarten in het zuid-westen.

DIT IS GOUD WAARD! En ik ben nog maar aan de 1e alinea omfg!
 

DeletedUser27722

Guest
Ja dat klopt, Devo had al snel een monopolie positie en als season bleef bestaan zou die strijd snel komen. Het joinen van ow vond ik iig jammer.

Het joinen van OW was noodzakelijk, anders bleef er niemand meer over, een strijd tegen 4 stammen tegelijk is niet haalbaar, zelf al ben je ruim de betere en op het einde was de activiteit ook bedroevend en het moraal heel laag, dei was al gestopt, er waren slechts 2 safe accounts van de hele stam, mezelf en tazoq, die moesten voor merendeel def zorgen, ook sate leverde veel, maar dat kon zwaar in hun nadeel spelen als hora hun zou aangevallen hebben destijds.

Toen tazoq zijn fusie met newstart mislukte had hij ook front met Insa en verloor hij bijna de hele fusie, dus was ik nog de enige die relatief safe lag. (omdat error niet durfde aanvallen :p)
Dus toen besloten een fusie te doen met iemand van INSA, om hun wat te verzwakken, gouden zet al zeg ik het zelf.

Als er een andere oplossing was, die het behoud van Devo mogelijk maakten, dan was die wel gekozen geweest.
Maar gezien er al 2 kampen waren Error - OW en Yolo - Devo, plus nog INSA, Life en anderen die ook vijandelijk waren, dan ben je omsingeld en kan je op den duur geen kant meer op, behalve met een van de vijanden samengaan.

Als Hora met een gelijkaardig voorstel zou gekomen zijn, dan zouden we eerder geneigd geweest zijn om door op in te gaan, denk ik, maar er kwam geen alternatief of veel te laat, dan is er maar 1 keuze.

Ps Sander: Laatst zei je nog dat je Arr wou recruiteren als Roths zijnde; Dewin, Floris, Tokkip en nu plots zijn die noob omdat ze naar OW gingen? :p

Maar eindelijk eens iemand anders die het over de geschiedenis van Hora heeft, want Aldo heeft dat wel vergeten te vermelden hoe Hora/Memo groot is geworden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser72524

Guest
Hahahah wat een grap die Lgw. En dat jij alles leest Jennie kan je niet beter sex and the City gaan kijken?
 
Bovenaan