Hoe rijk is Dagobert Duck

Reactiescore
579
Duck versus Smaug: wie heeft de meeste munten?

Dagobert Duck lacht daar om. Als we mogen afgaan op schetsen van Duck-tekenaar Don Rosa, dan bevat Dagoberts geldpakhuis tientallen miljarden aan munten. Veel? Niet voor de draak Smaug uit De Hobbit. Zijn grot in de Eenzame Berg is gevuld met, volgens berekeningen van het magazine Wired, € 121 miljard aan gouden munten.

Maar Oom Dagobert heeft nog meer troeven op zak. Hij bezit ook talloze edelstenen, mijnen, aandelen, bedrijven en onroerend goed. In één verhaal begint hij op magische wijze een miljard euro per minuut te verliezen. 'In dit tempo ben ik over 600 jaar failliet', klaagt de steenrijke eend. Hij bezit dus 60*24*365*600*1.000.000.000 = ruim € 315 biljárd.

De wereldeconomie bedroeg in 2019 zo’n 77,5 biljoen (duizend miljard) euro. Dagobert bezit dus 4066 keer zoveel als de wereld in een jaar verdient.

Ik weet niet hoeveel PP € 315 biljárd oplevert, maar zoveel dus...
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Tot mijn grote spijt heeft Dagobert als protestactie op dit topic zijn werknemers op langdurig bouwverlof gestuurd. Zo hoopte hij deze spelshow failliet te maken. Ik stuur er mijn advocaten wel nog op af.
 
Bovenaan