Hoe overleef ik de eerste 2 uur?

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.758
En dan kom je terug op het feit goede farmomgeving of niet. Mijnen uitbouwen heeft echt alleen zin als je farmomgeving gewoon nada niks opleveren. Dan moet je sowieso die LC rush niet eens doen. Met hoge mijnen komt een hoge opslagplaats, en dus is de inventaris bonus nog steeds veel beter voor later.

Trust me: het is verleidelijk om hem meteen te gebruiken.. Maar het is altijd beter om dit niet te doen.

Ik vind het nadeel aan die bouwlijsten ook altijd dat ze zeer omgevingspecifiek zijn.
 

DeletedUser70799

Guest
Gewoon je barbs spiken random je en ze leeghalen voor de vijand het doet. Pure winst B-)
 
Reactiescore
2.303
have fun met speer aanmaken en levenloosfarmen :)
 

DeletedUser77710

Guest
Gewoon je barbs spiken random je en ze leeghalen voor de vijand het doet. Pure winst B-)

Dit formuleer je wel heel raar. Je hebt zeker een grotere kans in beginfase, dat je aan verlies doet. Iedereen farmt bb's en zullen troepen doodlopen op jouw troepen.

Jij zult er zeker en vast ook troepen verliezen, als je dit compenseert met de hoeveelheid je kan farmen rond je, is er een grote kans dat je aan verlies leidt.

Dit ligt ook terug aan de situatie + ligging van de wereld.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.758
Spiken was vroeger handig toen alle quests er nog niet waren. Bijna niemand bouwde mijntjes uit en als ze troepen doodlopen waren ze klaar.

Spiken is al lang niet meer van deze tijd.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Al die grote dorpen zonder troepen... Ik zie gasten edelen met 800 bijl 300 lc. Die pp opties hebben het niveau zwaar laten kelderen.
 

DeletedUser70799

Guest
Dit formuleer je wel heel raar. Je hebt zeker een grotere kans in beginfase, dat je aan verlies doet. Iedereen farmt bb's en zullen troepen doodlopen op jouw troepen.

Jij zult er zeker en vast ook troepen verliezen, als je dit compenseert met de hoeveelheid je kan farmen rond je, is er een grote kans dat je aan verlies leidt.

Dit ligt ook terug aan de situatie + ligging van de wereld.

Als iedereen farmt met speer, & speer een verdedigingstype is, waar barbs ook automatisch muren kan bouwen, zijn de verliezen steeds hoger bij degene die gespiked zijn. Je hebt dan typetjes die geen zin hebben om te microfarmen en die enorm verlies geleden hebben. Nu zoals Jordi zegt sedert de quests er zijn, gaan er meer spelers zich focussen op mijnen wat de verliezen wel gemakkelijker opgebouwt kan worden & weinig nut maakt. Alhoewel kan het nog steeds een verschil vormen bij degene die verliezen leed dan degene die niet geleden hebben. Natuurlijk de spiker maakt dan wel kan zelf gespiked te worden wanneer die lc heeft en grotere verliezen kan lijden.

Spiken was vroeger handig toen alle quests er nog niet waren. Bijna niemand bouwde mijntjes uit en als ze troepen doodlopen waren ze klaar.

Spiken is al lang niet meer van deze tijd.

Mweuh, ik had je op W30 nog leuk zitten spiken tot Sam met je in de stam wou.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.758
Mweuh, ik had je op W30 nog leuk zitten spiken tot Sam met je in de stam wou.

Wat dus al aangeeft hoe pointless het wel niet is sinds het questsysteem: ik ben 1e geëindigd. Dankjewel voor die bevestiging.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.758
Aan de quests ligt het in elk geval niet. De laatste quests vragen om een troepenbevolking van 5k-7,5k, waar een clear van 800 bijl 300 lc (800+1200=2000) absoluut niet aan voldoet. De quests zouden een groot aantal troepen juist moeten aanmoedigen.

Ik denk dat het wel voornamelijk te wijten is aan de PP opties. Het is verleidelijk om je dorp snel uit te bouwen en "je geld" niet meteen aan troepen te besteden, zeker als er gratis dorpjes zoals barbarendorpen (of zelfs bonusdorpen) direct naast je liggen.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
De verstandige spelers die pp gebruiken hebben dus een hoop dorpuitbouwers met pp. Zij die zonder spelen lopen daardoor alleen maar meer achter.
 
Reactiescore
1.853
De verstandige spelers die pp gebruiken hebben dus een hoop dorpuitbouwers met pp. Zij die zonder spelen lopen daardoor alleen maar meer achter.
Nu nog wel, maar dat gaat naar verloop van tijd wel veranderen.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Voor iemand die na 3 maand steeds zijn speelmotivatie verliest is die 'verloop van tijd' me iets te lang :p
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ik weet dat het bij mezelf ligt hoor. Ik mis gewoon de tijd waar de start echt een fase was voor wie de beste is. Dat was gewoon leuker :p
 
Reactiescore
420
Je wilt gewoon zeggen de tijd waarin ik telkens bovenin stond hihi
 
Bovenaan