hoe kun je snel groeien

DeletedUser

Guest
kan iemand mij een paar heel slimme en heeel goeie tips geven om groot te worden vanaf dat je een dorp start of als je al een paar weken bezig bent
 

DeletedUser

Guest
wat ik altijd doe als ik begin met een wereld of een dorp overneem

eerst gs tot 15(alle maal) en dan pas de rest bouwen
mijn opslagplaats groeit wel mee

als ik in de ochtent tw opstart en de opslagplaats is vol doe ik het 2 lvls omhoog

tot ik genoeg heb voor die 15/15/15 verhouding
 

DeletedUser

Guest
Ik doe altijd eerst mijn gronstoffen tot minimum 20, daarna doe je je hoofdgebouw een paar levels omhoog, en dan begin je aan je kazerne. Troepen zijn belangrijker dan die eerste adelshoeve!, begin dus niet meteen als een idioot aan die smederij, maar zorg dat je zeker 2 dorpjes kunt verdedigen voor je eentje overneemt. Veel mensen maken die fout en worden daardoor, als ze pech hebben, snel overgenomen. Lees anders eens de opusspelhandleiding, die vind je bij de help (die je trouwens ook bets eens doorneemt, zo kun je al veel leren).
 

DeletedUser

Guest
Voor als je verder in het spel bent, bouw bij net geadelde dorpjes eerst de opslagplaats een paar levels uit, bevoorraad het dan elke dag zodat het dorpje lekker snel groeit en op z'n eigen benen kan staan.:D
 

DeletedUser7072

Guest
kan iemand mij een paar heel slimme en heeel goeie tips geven om groot te worden vanaf dat je een dorp start of als je al een paar weken bezig bent

Wat ik zelf in het begin gedaan had was farmen gecombineerd met productie resourses en opslagplaats uitbreidden(Tot lvl20). Werkt erg goed en als je het op een goede manier doet heb je altijd wel een bouwopdracht of recrutering open staan ^^. Af en toe wel wat andere gebouwen maar je moetje vooral op de productie en de legers richtten je zou dus eventueel je kazerne kunnen upgraden.
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik deze tips van een vriend heb gekregen en dus niet helemaal zelf heb bedacht ^^

Wat ook erg belangrijk is is dat je ELKE dag actief bent want je moet bedenken dat 1 dag inactiviteit weer een voordeel voor je buren zijn.
 

DeletedUser4796

Guest
Zorg dat je hoofdgebouw constant bezig is. Als je grondstoffen opraken moeten je grondstoffen omhoog, dus dan kan je om grondstoffen te sparen een gebouw bouwen dat minder grondstoffen kost, dan dat de tijd, die het kost om het te bouwen, oplevert aan grondstoffen.

Dus stel ik heb een hout-tekort en ik produceer 500 hout per uur, dan kan ik om hout te sparen bijv een smederij uitbreiden twv 250 hout. Dit levert mij relatief hout op als de bouwtijd langer is dan 30 minuten.
Want 0.5 uur maal 500 hout/u = 250 hout. Min de bouwkosten = 0.
Als de bouwtijd 1 uur is dan levert het mij 1*500 h/u - 250 hout = 250 hout op.

Dat gebouwtje heb je misschien dan nog niet nodig, maar het bespaart je wel tijd in de toekomst als je er misschien op zou wachten.
 

DeletedUser

Guest
laat grondstof velden eerste paar dagen zitten

bouw zo snel mogelijk een standbeeld en daarna ridder zo daar je die hebt kazerne bouwen en zorgen voor 50 speer waarmee je de eerste dagen een verlaten dorp of bonus dorp kan farmen dag of 3 en 4 en 5 bouw je je hout leem ijzer uit en tegelijke tijd meer speer en meer zwaard vechters om te farmen

zo heb ik het gedaan je hebt direkt een leger naar je beginner beschermin en kan je de andere mensen in joun buurt farmen
 

DeletedUser10597

Guest
de grondstoffen snel uitbouwen is heel erg belangrijk, maar vergeet niet tussendoor een ridder en wat speer te maken( de ridder is heel belangrijk want bij minder dan 30 speer verlies je er altijd 1 als je aanvalt zonder ridder) begin met alles om je heen te farmen, dat is niet alleen handig voor grondstoffen, maar zo zorg je ook dat je concurenten klein blijven:)
 

DeletedUser

Guest
Doe nu ff een andere tactiek..
Bouw de grondstoffen uit sowieso + opslagplaats.
En ook snel de kazerne en bouw ook troepen gelijk en ook gelijk verlaten dorpen farmen.

Dus continu farmen als dat kan en telkens meer troepen maken.. je kan ook spelers om je heen aanvallen om klein te houden & dan stoppen ze misschien ook wel & dan heb je weer een leeg dorp om te farmen.

Later ga ik pas bezig met andere gebouwen.. eerst een groot farmleger maken (tevens verdediging) & ben van plan gelijk richting adelshoeve te gaan & dan een aanvalsleger te maken (terwijl er dus al een dikke verdediging is)

Zit in een gebied met allemaal nieuwe dorpjes (net als ik) dus elke farm is op dit moment gelijk aan 2 uur grondstoffen binnenkrijgen.

In het begin gaan je punten langzamer, omdat je troepen bouwt, maar binnen een snelle tijd zullen die farms overtreffen, zodat je veel sneller veel grondstoffen hebt en dus gelijk weer alles kan bouwen & tegerlijk weer meer troepen kan maken..

Sommige gebouwen laat ik in het begin zitten en later als bv. de kazerne een hoog level heeft + hoofdgebouw, kan je bv de stal heel goedkoop en snel opbouwen en dan aan een aanvalsleger beginnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan