Hoe gebruik ik user- & greasemonkeyscripts?

DeletedUser75247

Guest
snellijstscripts zijn gewoon scripts die je binnen het spel makkelijk kunt gebruiken, userscripts willen elkaar nog weleens in de weg lopen, dat is met snellijstscripts minder snel het geval. Tevens zijn snellijstscripts account gebonden wat betekent dat je co`s deze ook kunnen gebruiken (wat het delen van scripts dus makkelijker maakt)

Userscripts zijn gebonden aan je pc, wat betekent dat je deze moet installeren op elke pc waarop je ze gebruikt. Er zijn scripts bekend die andere scripts in de weg lopen wat betekent dat je soms wat meer moeite moet doen met het aan en uit zetten van scripts. Het is voor developers makkelijker om userscripts te schrijven en daarom zul je op .nl meer userscripts voorbij zien komen dan snellijstscripts.

Beetje kort door de bocht de beschrijving, maar denk dat je hier wel wat uit kunt snappen :p
Merci en jaa ik snap het, hoe kun je eig deze snellijstscripts gebruiken want deze kun je niet installeren dus hoe moet je dit aanpakken? Thanks voor te helpen trouwens ;);)

DeletedUser72568

Guest
Merci en jaa ik snap het, hoe kun je eig deze snellijstscripts gebruiken want deze kun je niet installeren dus hoe moet je dit aanpakken? Thanks voor te helpen trouwens ;);)
Instellingen > links in het menuutje vindt je 'Snelschakellijst', daar kun je een nieuwe invoer toevoegen. :)
Let op: enkel mogelijk bij premium account!

DeletedUser75247

Guest
Instellingen > links in het menuutje vindt je 'Snelschakellijst', daar kun je een nieuwe invoer toevoegen. :)
Let op: enkel mogelijk bij premium account!
Ahh oké dan zal dit bij mij niet gaan ik heb geen premium account maar toch bedankt! ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
134
Ahh oké dan zal dit bij mij niet gaan ik heb geen premium account maar toch bedankt! ;)
Er zijn een paar snellijstscripts die zonder premiumaccount werken, je kan ze in dat geval uitvoeren door ze in de werkbalk van je browser te zetten. Even eenvoudig uitgelegd doe je dat zo: zet er een willekeurige pagina neer zoals je dat altijd doet en ga naar de eigenschappen van die snelkoppeling. Daar vervang je de url met het script. Het aantal scripts dat werkt is echter heel beperkt, vaak ben je net extra info nodig die je alleen met premiumstatus krijgt (tip: publiceer twee blogs en je verdient een maand premiumstatus)

Sebastian Cabanaz

Guest
Kan het installeren van scripts op Opera geüpdate worden? Ben bang dat er inmiddels een update is geweest.

Met de huidige versie kom ik niet verder dan instellingen --> websites --> keuze uit "alle websites om javascript uit te voeren" of "niet toestaan dat websites javascript uit voeren".

foxheld

Guest
Kan het installeren van scripts op Opera geüpdate worden? Ben bang dat er inmiddels een update is geweest.

Met de huidige versie kom ik niet verder dan instellingen --> websites --> keuze uit "alle websites om javascript uit te voeren" of "niet toestaan dat websites javascript uit voeren".
Dit klopt, met de nieuwe versie kan ik het ook niet vinden.

Heb alleen nog een oude versie van opera met Sangu, TBR maps wil ik ook graag gebruiken maar dat werk niet echt niet.:(

Reactiescore
1.310
met de huidige opera kun je simpelweg violentmonkey downloaden, die regelt dan alle scripts voor jou

remarosa

Guest
met de huidige opera kun je simpelweg violentmonkey downloaden, die regelt dan alle scripts voor jou
kan je mij dit eens uit leggen want ik ben na een pauze van 2 jaar weer begonnen en toen had ik alle scripts wel werkend op de oude opera maar krijg het nu echt niet voor elkaar heb violentmonkey maar ook daar snap ik niks van .

mvg, remko

BigHowdy

Guest
kan je mij dit eens uit leggen want ik ben na een pauze van 2 jaar weer begonnen en toen had ik alle scripts wel werkend op de oude opera maar krijg het nu echt niet voor elkaar heb violentmonkey maar ook daar snap ik niks van .

mvg, remko
Installeer ViolentMonkey in Opera, ga daarna naar de scriptdatabank www.twscripts.nl en klik het linkse icoontje aan.
Daarna klik je op Confirm installation. Dat is alles.

DeletedUser76656

Guest
Installeer ViolentMonkey in Opera, ga daarna naar de scriptdatabank www.twscripts.nl en klik het linkse icoontje aan.
Daarna klik je op Confirm installation. Dat is alles.
Ik heb hierbij niet alle functies zoals ik op Chrome heb.
Hij geeft ook aan dat er een update beschikbaar is rechtsonderin.

Reactiescore
2.271
Goedendag,

weet iemand een nog wel werkende userscript manager voor Firefox? Door de bug van gisteren en die is opgelost werken zowel Violentmonkey als Tampermonkey werken niet meer.

Reactiescore
24
Als goed kun je ook nog Greasemonkey gebruiken bij Firefox.

DeletedUser80888

Guest
Ik heb userscripts met meerdere includes die wel voor allebei werken.
Ik heb ook al geprobeerd de include van NL weg te halen, maar ook zonder resultaat.

Warre

Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
946
Je include is juist. Dus ik gok dat het probleem verder weg in het script zelf zit. Daarmee kunnen we je helaas niet helpen als de niet weten om welk script het gaat.

DeletedUser80888

Guest
Je include is juist. Dus ik gok dat het probleem verder weg in het script zelf zit. Daarmee kunnen we je helaas niet helpen als de niet weten om welk script het gaat.
Ik heb nu nog eens opnieuw in tampermonkey ingevoegd en nu werkt het plotseling wel. :S