Hoe gebruik ik user- & greasemonkeyscripts?

DeletedUser63648

Guest
Re: Hoe gebruik ik user- & greasemonkeyscripts?

Ik heb nu problemen met de nieuwe chrome en userscripts. Ik gebruik nu zelf de ontwikkelaarsmodus (die stond toch al aan :D) Maar het is nogal een werkje om alles te installeren dan. Heeft iemand anders een idee?

(Ik ga niet met een oude versie van chrome werken, daar ik ook beveiligd wil blijven voor mijn internetbankieren enzo)

Ik heb nu problemen met de nieuwe chrome en userscripts. Ik gebruik nu zelf de ontwikkelaarsmodus (die stond toch al aan :D) Maar het is nogal een werkje om alles te installeren dan. Heeft iemand anders een idee?

(Ik ga niet met een oude versie van chrome werken, daar ik ook beveiligd wil blijven voor mijn internetbankieren enzo)

DeletedUser63648

Guest
Re: Hoe gebruik ik user- & greasemonkeyscripts?

ow haha het stond al bij ontwikkeling :)

rorer

Guest
Eerst eens stoppen met dubbel posten ... en dan eens goed lezen;)
Op jouw stukje op het w31 forum heb ik gisternacht nog gereageerd met een simpele oplossing. Makkelijker gaat het gewoon niet worden vermits je geen geld aan een chrome account wil uitgeven.

DeletedUser69459

Guest
Gisteren kreeg ik de melding dat al mijn userscripts die niet uit de chrome web store komen, uitgeschakeld werden. Er was ook geen knop om dit tegen te houden omdat het voor beveiliging was. Ik kan ze ook niet bij extra---> extensies terug inschakelen, ik kan er niet op klikken. Ik heb geen idee waarom dit ineens is gebeurd want heb niets speciaals gedaan voorbije dagen. Weet iemand een oplossing?

DeletedUser69459

Guest
Het w31 forum is groot als je niet weet waar je moet zoeken...

Mcmartens

Guest
W31 forum?
Anyway, bij het subforum "Ontwikkeling" staat uitgelegd hoezo dit gebeurd.
De oplossing is om de extensie Tampermonkey te downloaden, en zo je extensies te instaleren :)

DeletedUser63648

Guest
w31 forum zoals rorer het bedoelt is hopelijk niet beschikbaar voor iedereen :S
Dat is namelijk niet het AF, maar het stammenforum :p

DeletedUser70435

Guest
Ik zal dit ook hier maar zetten. Met de laatste versie van Chrome kan je op deze manier je scripts laten werken:

LET OP! DIT IS ALLEEN VOOR DE MENSEN DIE CHROME GEUPDATE HEBBEN!

Heey,

hier tutje om chrome extensies te fixen, voor diegene die de update al gehad hebben:

installeer deze extensie:

Wanneer je dit heb geinstaleerd:
open : Chrome app launcher

deze is te vinden op je bureaublad.

klik op:chrome Apps & Extensions Developer Tool

Ga naar extensies.

Hier kan je je extensies activeren onder developer mode.

That's it!

Voor vragen kan je hier posten/pm sturen.

Gevlekt Varken

Guest
Hoe kun je scripts toevoegen aan opera op een mac? Kan de stappen die in de beginpost voor windows worden gemaakt niet vinden op mijn mac.

Reactiescore
43
Hoe kun je scripts toevoegen aan opera op een mac? Kan de stappen die in de beginpost voor windows worden gemaakt niet vinden op mijn mac.
komt wss omdat jij naar de stappen voor de oude versie van opera hebt gekeken :p
nieuwe versie van opera kun je het makkelijkst ff violentmonkey installeren en dan werkt dat hetzelfde als in chrome/firefox met tampermonkey/greasemonkey

DeletedUser75247

Guest
Waar vind ik deze downloadlinks terug wat ik moet installeren bij de laatste stap? Als ik nu bv. het gedownload heb met FireFox?

Laatst bewerkt door een moderator:

hardcode

Guest
snellijstscripts zijn gewoon scripts die je binnen het spel makkelijk kunt gebruiken, userscripts willen elkaar nog weleens in de weg lopen, dat is met snellijstscripts minder snel het geval. Tevens zijn snellijstscripts account gebonden wat betekent dat je co`s deze ook kunnen gebruiken (wat het delen van scripts dus makkelijker maakt)

Userscripts zijn gebonden aan je pc, wat betekent dat je deze moet installeren op elke pc waarop je ze gebruikt. Er zijn scripts bekend die andere scripts in de weg lopen wat betekent dat je soms wat meer moeite moet doen met het aan en uit zetten van scripts. Het is voor developers makkelijker om userscripts te schrijven en daarom zul je op .nl meer userscripts voorbij zien komen dan snellijstscripts.

Beetje kort door de bocht de beschrijving, maar denk dat je hier wel wat uit kunt snappen :p