Hoe gaat het daar?

Reactiescore
41
Na 6 jaar ben ik teruggelokt naar TW door een vriend van mij. In eerste instantie wilde ik een klein oefenrondje draaien op deze wereld om daarna .net te spelen (ik dacht, denkend aan oude werelden: Die hebben wat meer spelers). Ik moet zeggen dat ik positief verrast was met nog steeds een gezellig forum met drama en gelach (gespot) - en ik was verbaasd om nog zo veel bekende namen van vroeger te zien.
Kleine shoutout naar mijn stam (vfsnip, luidruchtige gasten), die ondanks weinig tot geen ervaring van mij en mijn co ons graag een kans wilde geven en ons met open armen hebben ontvangen.

Nu heeft dit forum een kleine inkakker dus bij deze dit topic. De kaarten lijken namelijk geschud en de wereld is evenredig verdeeld.
tribes_points.png

Nu vraag ik me af, wat is jullie kijk op de wereld tot nu? Wat zijn jullie verwachtingen voor deze midgame (die eigenlijk wel een spektakel moet worden)? Wat zijn de mooiste en wat zijn de meest dramatische dingen die jullie mee hebben gemaakt deze wereld?

Reactiescore
1.021
Ik vind het vooral leuk om te zien dat er nog altijd zoveel grote stammen / grote accounts zijn. Daar heeft de max 5 spelers per stam zeker iets te maken.
Het is duidelijk dat diplomatiek heel belangrijk is en dat veel stammen in dit stadium vooral proberen om niet te veel vijanden te hebben.

Momenteel zitten we duidelijk in de mid-game. Spelers kuisen hun RIM op, werken kleinere spelers in hun clusters weg, edelen hier en daar wat barbs. Ook zijn er nog enkele centrum stammen (AOE2, KzD2,..) en spelers die nog weggewerkt moeten worden. Het lijkt een beetje op een stilte voor de storm, alhoewel er nog veel "easy" werk te verrichten is + er zijn al eerste wapenfeiten tussen Apex en Ballie, 2 top 10 stammen, dus misschien beginnen we er toch al vroeger aan dan gedacht.

En bedankt Jesse, wij zijn ook blij met je aanwezigheid en enthousiasme :wink:

Reactiescore
0
Sinds wij(SR) niet meer actief spelen lijkt vanuit mijn perspectief de hele wereld een beetje ingekakt.
We hebben toen der tijd de hele wereld op ons dak gekregen omdat we bekende spelers hebben aangepakt. Toen was het gewoon elk uur van de dag knallen op het forum en discord. Nu zie ik weinig activiteit en uitdaging.

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.439
ah ja er gebeurd wel wat, langzaam wachten tot de meer grotere clashes verder uitbreken.

zover hebben we ballie vs apex al een beetje, en chaos vs inc is ook al aan de gang.

ben wel echt benieuwd naar een strijd tussen dei/vfsnip vs ballie straks

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.801
Inderdaad, sinds SR niet op deze wereld is, is de wereld echt anders. De teloorgang van w97 is samengegaan met het vertrek van de grote alliantie in het noorden.

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.801
We ontarmen het feit dat VFSnip nu echte werelders zijn. Ze krijgen de steun die ze verdienen!

Reactiescore
5.725
Vraag mij sowieso af waarom Dei een diplomatieke betrekking met rimstam vfsnip nodig heeft - en waarom vfsnip daar nog op hapt ook.
Ik vraag mij sowieso af waarom Chaos een MB stam nodig heeft van 1 mil, naar het schijnt samenwerkt met trib (1,5mil) en daarbij blijkbaar ook samenwerkt met kleine rim spelers in de rim van esc en inc.

Denk dat het antwoord duidelijk is toch? Op een wereld met stamlimiet 5 en zoveel “grote” stammen is een diplomatieke weg soms noodzakelijk om niet continu tegen 360 graden front aan te kijken. Ik zie daar geen schande in. Esc werkt met Inc samen, wij met vfsnip etc.

Reactiescore
1.181
Vraag mij sowieso af waarom Dei een diplomatieke betrekking met rimstam vfsnip nodig heeft - en waarom vfsnip daar nog op hapt ook.
Dat is niet zo raar. de vraag zou eerder moeten zijn waarom heeft vfsnip een diplomatieke betrekking met Dei nodig!

Reactiescore
104
ah ja er gebeurd wel wat, langzaam wachten tot de meer grotere clashes verder uitbreken.

zover hebben we ballie vs apex al een beetje, en chaos vs inc is ook al aan de gang.

ben wel echt benieuwd naar een strijd tussen dei/vfsnip vs ballie straks
Ook Chaos vs NB al. Vooral omgekeerd dan

Ik vraag mij sowieso af waarom Chaos een MB stam nodig heeft van 1 mil, naar het schijnt samenwerkt met trib (1,5mil) en daarbij blijkbaar ook samenwerkt met kleine rim spelers in de rim van esc en inc.

Denk dat het antwoord duidelijk is toch? Op een wereld met stamlimiet 5 en zoveel “grote” stammen is een diplomatieke weg soms noodzakelijk om niet continu tegen 360 graden front aan te kijken. Ik zie daar geen schande in. Esc werkt met Inc samen, wij met vfsnip etc.
Er schijnt zoveel. Zelfs de zon.

Reactiescore
1.187
Roald, mand

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.439
en daarbij blijkbaar ook samenwerkt met kleine rim spelers in de rim van esc en inc.
Samenwerkte, die samenwerking is voorbij bij gebrek aan kleine rimspelers.

Al was het niet zozeer chaos, maar meer trib die ze erbij betrok door familiere banden, van wat ik begreep.

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.811
Wij zijn meer dan een rim stam. Ik vraag me af waarom de Sukke jouw dorpjes nodig heeft?

Zodat die rotnoobs ook kunnen groeien :eek2:.

Ik vind helemaal niet gek hoor, en ik waardeer je serieuzere reactie. Je ziet zo'n keuze elke wereld weer. Het is ook aantrekkelijk om een relatief gemakkelijke midgame te bewerkstelligen zodat je flink kunt groeien en met kwantitatief overwicht de endgame in te gaan. En laten we wel wezen, dat is precies wat er nu gaande is. Chaos zou, zonder het dorpenuitwisseling met moraalbrekers, amper tot geen groei meer bewerkstelligen. Ondertussen heeft Dei de gehele top drie, en uitlopend.

Laat ik gewoon zeggen dat ik juist wel uitkeek naar een clash tussen de, in ieder geval op het forum actieve, vfsnippers tegen de mannen van Dei. Dan is het toch jammer als, waarschijnlijk een van de weinige interessante potentiële clashes op de wereld, direct uitloopt in een bondgenootschap. Waarschijnlijk een permanente, vfsnip's enige groeiruimte zou, oncomfortabel, langs Dei groeien zijn, waarbij ze kansloze clusters ontwikkelen.

Als we toch al speculeren, en in het kader van dit topic; Mijn voorspelling voor deze wereld? Het noorden, noordoosten, oosten, zuidoosten en zuiden vechten elkaar de tent uit, veroorzaken daarmee over en weer matige groei en waardeloze clusters. Uiteindelijk is het blok Dei/Vfsnip kwantitatief veel te groot, weinig echte tegenstand (want zijn al met elkaar), veel easy targets, weinig verspilling van middelen en dus GS. Een paar maanden te laat ziet de rest (noordoost, zuidoost) in dat ze samen moeten. Flinke bak interns en fusies tot gevolg, uiteindelijk wel een kwantitatieve nivellering. Door de vereniging van allerlei stammen voelt Dei zich 'genoodzaakt' om ook verder uit te breiden dus wordt maatje QQEEZZ.. (eindelijk) binnengehaald en kan Dei comfortabel de endgame in met fatsoenlijke accounts en spelen ze tegen een bij elkaar geraapt vermoeid en verdeeld zooitje. GG weer en een relatief (afhankelijk van je referentiekader, misschien zijn alle werelden tegenwoordig wel easy wins ?) gemakkelijk winst, zoals we er (tegenwoordig) allemaal vele op ons cv hebben staan.

ps. Ik ben al maanden nauwelijks op de hoogte van de actuele stand van zaken, heb geen discord, noch contact met wie dan ook buiten mijn directe buren. Beschouw deze post dus ook op persoonlijk titel, niet als vertegenwoordiger van welke partij dan ook.

Reactiescore
5.725
Je scenario schets over het vervolg van deze wereld is iets wat zo maar zou kunnen, maar ook helemaal niet. Imo is het veelste voorbarig daar iets nuttigs over te kunnen zeggen. Aangezien ik denk dat er veel interessante clashes zullen komen, meer dan dat je nu doet schetsen. Inc en Esc tegen chaos, apex tegen Ballie, Ballie tegen Dei, Dei tegen NB. Ik denk juist dat de midgame bijzonder interessant gaat worden en ben (helaas) ook bang dat de endgame lastig te balanceren gaat zijn. Het ligt er puur aan hoe de midgame kan gaan verlopen. Buiten onze onze stam denk ik dat er nog genoeg goede accounts liggen waardoor we voorlopig nog even niet over endgame hoeven na te denken. Dat staat nog helemaal open en de kaarten kunnen dan heel anders op tafel terecht komen dan dat je doet voorspellen.

Als laatste vind ik spreken over een potentieel makkelijke wereld winst van welke partij dan ook voor deze wereld wat voortijdig, ik denk dat itt premium werelden hier de midgame niet overgeslagen kan worden en dit voor iedere stam die momenteel er nog is, voor een grote uitdaging gaat zorgen. Minder middelen, minder edels, relatief veel front etc.

Daarbij wil ik nog even zeggen dat we Ballie niet moeten onderschatten. Luc is steengoed en lacasa en hunterz gaan nog doen verrassen.

Ik spreek ook op persoonlijke noot, ben niet bijster betrokken buiten het aanvallen na.

Reactiescore
5.725
Samenwerkte, die samenwerking is voorbij bij gebrek aan kleine rimspelers.

Al was het niet zozeer chaos, maar meer trib die ze erbij betrok door familiere banden, van wat ik begreep.
Ik praatte gewoon het orakel @NachtFritz na : )

Bovenaan