Hoe Chill was de val?

Reactiescore
1.049
Ik weet niet waar deze post thuishoort dus doe hem hier:
Note: Ik zal een paar stamgenoten ook aanpakken, Geen persoonlijke haat maar hoe ze doen.gedragen

Gegroet af-ond mensjes!
Allereerst welgemeende felicitaties aan Vinage, Leuk om tegen te mogen spelen maar wij in Chill speelden vooral tegen onszelf.
Daarnaast aan mijn stam, Kom op boys. Hoe oud zijn jullie nou? ik ben de jongste maar hoe jullie je hier naar elkaar gedragen lijkt nergens op. En daar zat direct onze grootste fout. Als iets mis ging direct vingertjes wijzen. Ook alle mensen die er geen kut mee te maken hadden konden het wel even uitleggen hoe het wel moest, Nou congrats boys! We zien hoe t is gegaan. Het ergste vind ik momenteel niet eens dat we compleet gefaald hebben. Kan gebeuren, leer je van. Het ergste is dat er een 20% was die het echt probeerden en echt hun best deden. Maar een andere 20% trok iedereen in een negatieve spiraal. Dan kun je zeggen:''Lekker nuchter en direct.'' Nee jongens je kunt ook een keer je bek houden en niet negatief commentaar zonder oplossing strooien op elk ding wat je niet zint. Ook het stuk wat ik hieronder ga typen is ook bij mij op toepassing en ik ga dus niet een persoon aanwijzen op het falen van de stam

Dit even gezegd te hebben wil ik aan de buitenstander even uitleggen ten eerste waardoor het zo makkelijk ging:
-Activiteit: In Chill. Heerste er een redelijk groot activiteit tekort, Viel iedereen op maar zolang we op een paar personen aankijken om co's te regelen kom je niet ver. Hierin moet ik @Jus soli een dikke SO geven die echt keiveel moeite voor co's heeft gedaan. Maar op het moment dat er co's tekort schieten heeft het vaak weinig nut naar iemand te wijzen om het op te lossen. Je zult ook zelf je best moeten doen. Als je dat niet doet zul je al gauw komen met activiteit problemen. Wat Vinage overigens een beetje overdreven deed met 7 man op elk acc onderhand :)

- Leiding: Er was geen duidelijke leiding in Chill met als gevolg dat iedereen maar wat raak deed. Op het moment dat dat gebeurd gaan mensen dingen doen die niet kunnen. Ze gaan namelijk los rondlopen zonder enige aansturing lijkt het wel. Een soort Redbulletjes zal ik het maar noemen. Dus er zaten een paar punten aan als: Communicatie, Gezag, Orde , (De stam op sleeptouw nemen is wel geprobeerd, niet gelukt.) En motivatie als belangrijkste. Ik zal even als voorbeeld Roy nemen, Als je bij elk ding dat je niet zint gaat zeggen te stoppen of op delete te gaan komen we ook niet verder. Ga is in uitwegen denken i.p.v. obstakels. Net zoals een Sven die compleet gestoord wordt op het moment dat iemand een discussie met hem aangaat over zijn deff of verleden. Dat gaat botsten, Dat weet je van te voren. Op het moment dat je dan een fatsoenlijke co hebt die wel kan nadenken en niet 300k deff thuishoudt voor (3-5?) frontdorpen. Als je die ervanaf kickt weet je de consequenties dat je zelf normaal een discussie in zult moeten gaan. Kun je dat niet ben je sociaal incapabel zelfs voor TW en dat is nog online. Ik denk dat in beide gevallen een goede leiding het verbetert had kunnen worden. Helaas was die er niet.

- Autonomiteit: (aansluting op Leiding): Minimaal 70% in Chill is compleet afhankelijk en er zit 0 in van ''Even zelf wat bedenken'' Ook hierin zijn er velen als kip zonder kop, Je kunt toch niet blijven afwachten tot de stam een keer iets gaat doen op een speler? Ten eerste: Ik kan best aannemen dat je je eigen front toch wel wat incjes per dag geeft? Even checken of ze actief zijn die uren? Daarnaast: Als je hoort dat er een massa/molen komt op een speler. Hoezo moet minimaal de helft dan nog PM's krijgen of ze alskeblieft die fakes eruit kunnen gooien. Come on we kunnen toch ook wel nadenken

Ik persoonlijk denk dat dit de valkuilen zijn/waren met als kleine bijvoeging de karakters: Zeker 3 mensen die iets te 'Hanig' zijn waardoor het elke 5 dagen in de chat weer los ging, Ze daarna leavde en 2 uur erna weer terug wilden. Wordt je als omstander ook niet erg happy van. Maar ik hoop oprecht dat ELK Chill. Lid deze wereld nog positief kan afsluiten en dat ik de meeste nog n keer mag tegenkomen als ik doorga met TW. Ik wil sorry zeggen aan iedereen die ik heb teleurgesteld of heb gekwetst deze wereld. Ik zal niet tot nauwelijks meer reageren hier en wil nog een paar personen bedanken/ Vindt het zelf enorm jammer dat het zo moest eindigen want ik/wij kwamen met de motivatie te winnen die er ook wel degelijk vaak was. Ik noem hier de negatieve punten maar Chill had ook veel goede, Hieronder een paar 'Lichtgevende' puntjes in het donker.

- Hamid @Jus soli Je weet ondertussen hoe ik over je denk, Jammer dat we die P&P die we op gang brachten met het rechtertopic niet konden doorzetten door je drukte. Ook waardeer ik enorm de moeite die je deed om je account op orde te krijgen en te houden door telkens optijd aan te kloppen VOOR het telaat was qua activieit. Hoop oprecht vaker met je te spelen

- Lars, Jason stataham. Je bent echt een toffe kerel en een smaakmaker in de groepschat, Jammer dat de sfeer er vaak zo negatief was. Op die momenten miste ik vaak je humor :) Ik heb je ookal ingehuurd voor komende werelden als mascotte neem ik aan? Hoe duur was het ookalweer :D

- Kevin/Daniel @Goez. Hier heb ik de langste en leerrijkste momenten van TW mogen meemaken. Heb er veel van opgestoken en geleerd. Naar Daniel nog een sorry'tje voor die ene week :) Ik denk dat als ik over 5 jaar nog TW speel dat de basis echt bij jullie lag en bij Bas @Nowhere in the sun. Alvast bedankt ;)

- Gerben STWMAO. Wilde zich gaan inzetten als leider en had een heel aanvalsplan opgezet, Gerben als je dit leest: Ik zou zelfs nog doorspelen om voor jou dat plan uit te voeren! Dat je het weet Xd

- Voor alle co's die ik heb mogen verwelkomen in Chill die wilde komen helpen. Zijn er redelijk wat, Sommigen waen inactief sommige actief maar ach bedankt dat ik iig erop kon rekenen dat jullie kwamen (Ook een special SO naar mn noodco's Jorrit en @Heres20BucksKillMe )

- Ook aan alle mensen die fijne gesprekken met me hebben gevoerd, Waarmee ik kon lachen, Serieus kon zijn dus eigenlijk een soort van thuis op het internet ;)
- Ook een bedankje aan alle MB's die toch maar klaarstaan!

Ik wil in Vinage nog een paar mensen een woordje toespreken:
- Martijn, Gefeliciteerd je eerste wereldwinst. Oprecht :) Vind je vaak een rare gozer maarreh je mag je hoogste liedje zingen ;) Geniet ervan :) OOk van iedereens zomer die ze nu nuttig kunnen besteden!

-Bonaya, Leuke gesprekken mee gehad. Nu kunnen we eindelijk ook een keer ECHT open zijn in plaats van dat halve schuilende gedoe hahah. Nu kunnen we echt naar ons hart praten (rofl)

- Roald, Bedankt voor deze wereld. Hoop nog veel van je te leren eigenlijk en succes met je/onze doelen!!


Dit was een van mijn laatste W59-Posten, T was me een eer! Iedereen, Geniet van je zomer en we zien elkaar wel weer :)
Groetjes,
Rens

Dit lucht wel op :D
Disclaimer: *Herhaling* (bijna) alle punten zijn ook op mij van toepassing, Lees het niet als wijzend vingertje maar als leerporces
 
Reactiescore
1.049
Kut,
Alsnog een paar puntjes vergeten:
- Ik wil me alsnog volledig distantieren voor de situatie rondom TikTak, Smerig maargoed zijn veel meningen over verdeeld
- @Das Römische Reich vergat ik jou nou Sjoerd? Au... Je weet trouwens wel wat ik van je vind hoop ik :D
- Het ging in het begin in Chill om de fun. Toen die verdween was de drive haat jegens Vinage vind ik :)
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Lekker Rens. Sluit ik me helemaal bij aan...

Voor team Whale was deze wereld dramatisch. De stam is omgebracht door individuen. Wij lurken nog lekker in de rim rond en zien wat 59 nog gaat brengen.

Wij stonden niet achter veel beslissingen die de stam deed en daar heb ik mij ook bij oa de leiding van Vinage van gedistancieerd als account, we deden dit niet op het AF om de storm die in Chill woede niet nog meer aan te woekeren, overigens hebben we in chill ook duidelijk gemaakt niet bij te zijn met oa het CF verhaal.

Vinage staat als stam gewoon veel sterker, dat moge duidelijk zijn.

Hier, om eens echt chill te worden: Klikje
 

Deleted User - 487776907

Guest
Wat een dijk van een post @thelightfighter. Het was ook mij een genoegen, ook al hebben we niet écht tegen elkaar gespeeld. Erg treurig dat het moet lopen zoals het loopt, had liever een eindstrijd gehad en niet weer een wereldwinst op barbs edelen achter m'n naam :p
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.745
Goede post, erg eerlijk. Ook ik/ Vinage, vind het jammer dat er niet eens tot een echt conflict is gekomen door interne problemen bij Chill. Aan de andere kant is je post wel echt een flinke bevestiging dat het propaganda-kanon van Vinage jegens Chill echt ernstig kloppend was. Meermaals bevatte onze propaganda punten als; Chill kan door af-afwezigheid lastig aan spelers raken, individuele passiviteit en 'geen fatsoenlijke leiding/sturing'.

Echter zou ik als gedupeerde Chill-speler niet op delete gaan in deze situatie. Werelden blijken altijd veel dynamischer dan ze lijken, er kunnen nog genoeg gekke dingen gaan gebeuren.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Ik geef ze een week. Dan is 70% weer compleet en 90% van delete afgehaald ;)
 

DeletedUser78972

Guest
Mooie post rens,

Ik wou dat ik zo slim als jou was toen ik zo oud als jou was.
Toch hoop ik dat je ooit weer plezier in TW zult vinden.
 

DeletedUser78434

Guest
En toch trek ik zelfs dat in twijfel ;)

Maat, deff is op mezelf gedumpt, alle off loopt op kalm.

Perf zal ongetwijfeld al dorpen hebben, heb Bas gisteravond gezegd dat hij kan beginnen met edelen.
DRR heeft z'n off ook gedumpt en zal ook ongetwijfeld al dorpen zijn verloren.
Fearless heeft alles laten staan en is op del gegaan, zal ook ongetwijfeld al dorpen zijn verloren

Deze 3 gaan sowieso op delete.

Over Kalm heb ik m'n twijfels, hebben altijd praatjes, maar komen NIETS na.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Maat, deff is op mezelf gedumpt, alle off loopt op kalm.

Perf zal ongetwijfeld al dorpen hebben, heb Bas gisteravond gezegd dat hij kan beginnen met edelen.
DRR heeft z'n off ook gedumpt en zal ook ongetwijfeld al dorpen zijn verloren.
Fearless heeft alles laten staan en is op del gegaan, zal ook ongetwijfeld al dorpen zijn verloren

Deze 3 gaan sowieso op delete.

Over Kalm heb ik m'n twijfels, hebben altijd praatjes, maar komen NIETS na.

Jij bent echt het meest gore stuk grofhuisvuil waar ik een wereld mee gespeeld heb.
 

Deleted User - 487776907

Guest
200.gif
 

DeletedUser78434

Guest
Jij bent echt het meest gore stuk grofhuisvuil waar ik een wereld mee gespeeld heb.

Bedankt Val!
Je weet zelf dat je er naast zit, dat je mijn offdump op kalm als stab ziet, prima. Vraag Jason/Miguel dan even alles hier te posten waar ik voor uit ben gemaakt. Dan snap je mij en mijn beslissing dondersgoed en kom je er nog eens op terug, om me zo te noemen.

Het ga je goed Val
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
De hele wereld continu proberen te vergallen en wijzen naar anderen weegt niet op tegen de initiatieven die je hebt willen nemen, maar niet hebt genomen. Wijzen en nu maar weer een stamgenoot kapot maken helpt niet. Vervolgens Kalm op het AF ff zwart maken, dan word je zelf eens neergezet als een stuk ongeluk en ben je zielig.

Jij hebt meermaals geprobeerd Chill te leaven, naar Vinage te gaan, een satelliet stam op te zetten, gepleit voor kickmass van stamgenoten, dreigementen, schelden. Roy dat jij veel probeerde te doen voor de stam is mooi maar jij hebt de stam ook van binnen uit kapot gemaakt, hou maar eens op met naar andere wijzen en ga weg van t AF zoals je ook van iedereen vroeg maar zelf nooit deed.
 
Bovenaan