HiHo, het doel heiligt de middelen?

DeletedUser81773

Guest
Jullie maken een overstap naar de vijand,das vele malen lelijker dan in een andere situatie een stam verlaten.
Dus dat jullie nu Iaa helpen,zal alleen voor eigenbelang zijn

B2B leavde de stam TM om alsnog een BG te krijgen met Alea omdat deze bg met TM er niet kwam.

En de dag nadat b2b leaved krijgen alle leden van TM een sh*tload aanvallen binnen van Alea...

Dus vgm is het niet zoveel lelijker als wat B2B doet!
 
Reactiescore
490
Beste AF lezers,

Ga er eens rustig voor zitten, we hebben weer een sappig verhaaltje voor jullie op deze vroege zaterdagmorgen. Zoals elke speler die W71 enigszins volgt wel weet zijn er de laatste paar dagen een hoop veranderingen geweest op stamgebied. Fier heeft wat nieuwe rekruuts gedaan, Rep is op enigszins discutabele wijze uit elkaar gerukt en de stam TM is opgesplitst en hun eigen weg gegaan. Over de opsplitsing van deze laatste stam gaat dit topic, over de speler Prone om preciezer te zijn.
Om te beginnen met een situatieschets; Er is een vrij langlopende oorlog bezig tussen de stammen TM & Hike vs. HiHo (en hun 85 MB's/DU's). Worden over en weer aanvallen uitgevoerd met tot dusver niet hele significante resultaten. Op 29/12 heeft de speler Back To Business (BTB) de overstap gemaakt naar -Hike-, waarna op 31/12 de onverwachte overstap van Prone naar HiHo volgde. Deze overstap van Prone betekende dat BTB en Prone dus ineens vijanden waren. In het geval dat een speler een overstap maakt naar de vijand is het normaal gezien gebruikelijk dat er een NAP van x aantal dagen wordt afgegeven (7-14 dagen doorgaans), zodat beide partijen zichzelf enigszins kunnen voorbereiden alvorens de oorlog te betreden.
Zo ver was het echter nog niet. Vanuit BTB kwam er eerst nog een aanvraag richting Prone om een NAP in stand te houden tussen beide accounts.
cf27d215b022bb56d02b314958b38fda.png

Bij het doen van zo'n aanvraag op oudjaarsdag ligt het volledig in de lijn der verwachting dat er een jaar later pas antwoord komt. Aangezien er geen terugkoppeling kwam vanuit Prone vroeg BTB in de avond van 01/01 om een update van de situatie & of er al verdere informatie beschikbaar was. Zoals gezegd wordt op 02/01 om 15:36; er zijn besprekingen bezig en Prone is aan het proberen om alles duidelijk te krijgen.
7efd7ecbfc61883581677b16a7157de9.png

Het is begrijpelijk dat BTB graag duidelijkheid wil, dus er wordt in de volgende PM gevraagd of er duidelijkheid kan komen vanuit Prone. Hier wordt voor het eerst vanuit BTB een zogeheten afkoelperiode benoemd, eentje zoals ik in het begin van deze post beschreef.
a20eb2fc432e411fc12f71a44431e857.png

Het was voor Prone, net als rond nieuwjaar, even druk. Gelukkig staat er echter dezelfde avond (02/01) al wel een aanvraag tot deze NAP op het Forum van HiHo. Om 15:29 op 03/01 komt het bericht vanuit Prone dat een NAP hem niet gaat worden, wat mijns inziens absoluut niet onredelijk is; er is een oorlog gaande after all.

dc3d010a04a84b2a8c6f4f5199be8707.png

4 minuten na deze afwijzing komen de volgende PM's vanuit BTB. Zoals ik hierboven al zei, de afwijzing lag wel in de lijn der verwachting, de verbazing was dan ook niet enorm groot toen deze afwijzing daar eindelijk was. Ook werd er dus 4 minuten na de afwijzing nogmaals gevraagd wat nou precies de regelingen zouden zijn voor een afkoelperiode en wanneer beide accounts zich zouden kunnen mengen in de oorlog. Dit bericht werd gelezen en straal genegeerd, waarna BTB na een uurtje een herinneringsPM stuurde, omdat ze graag duidelijk wilden hebben waar ze nou precies aan toe zouden zijn.
d5f1f0a6aa8a22732f5ac77921c24d8e.png

Er kwam een antwoord vanuit Prone waar nogmaals werd benadrukt dat een NAP niet mogelijk zou zijn, iets wat opzich wel duidelijk werd uit de voorgaande PM's. Ik heb het onderste deel van deze PM zwart gemaakt omdat ik graag een net forumbericht hierover wil maken en alleen informatie wil posten die betrekking heeft op deze situatie. Daarop komt nogmaals de vraag van BTB over die afkoelperiode en wat daarrond nou moet worden afgesproken.
3101bb0b6519641284c60d9e996d7757.png

Deze PM's worden door Prone weer straal genegeerd en om 08:00 deze ochtend gebeurde dit:
d406b3f6ce4e82ebf4c3fbfa405bf320.png

Zeg nou zelf, niet geheel netjes, toch? Ik denk dat elke speler met morele waarden en principes toch wel kan inzien dat dit gewoon een stab is. Er wordt meerdere keren gevraagd om een zogeheten afkoelperiode, waar door Prone absoluut niet op wordt ingegaan. Was dan gewoon eerlijk geweest en had gezegd dat je geen behoefte hebt aan een afkoelperiode, maar dit is gewoon intens laag.
Na Disguised Turtle is dit alweer een situatie waar je onmogeljk kunt zeggen dat er vanuit HiHo op moreel juiste wijze is gehandeld. Ik hoor graag vanuit HiHo een uitleg over deze situatie en ben benieuwd op welke manier ze dit nou weer gaan rechtpraten, succes!

Een kleine disclaimer; alle PM's zoals weergeven hier zijn ongecensureerd (op de laatste na), ongeknipt (alleen om ertussen stukjes tekst te kunnen zetten). Mocht iemand dit niet geloven, dan zet ik gerust hier de gehele wisseling neer (die er dus eigenlijk al staat).

Je hebt in ieder geval wel lekker geslapen aan de blitz te zien! Is ook wat waard!
 
Reactiescore
3.457
En de dag nadat b2b leaved krijgen alle leden van TM een sh*tload aanvallen binnen van Alea...
BtB ook incs gegooid?

Zal het niet zo zijn dat als Prone direct had aangegeven niet geïnteresseerd te zijn voor een nap of een afkoelperiode,dat we nu hier niet zaten te typen in dit topic?
Het moge duidelijk zijn als ik je reacties zo lees,dat je geen hoge pet op hebt van BtB,had je dan niet meteen kunnen aangeven dat je geen interesse had ( om eerder genoemde redenen van jou) dan nu achteraf lopen klagen op dat account?
 
Reactiescore
5.687
Niet per se een stab, korte nap om je aan te passen aan het nieuwe front is vaak wel gebruikelijk. Zeker als je PBG had in het verleden.
 

DeletedUser81675

Guest
Wel een beetje selectief beleid hoor. B2B stabben maar inactive wel helpen met onze edels te snipen. Komen beide uit de zelfde stam. Doel heiligt de middelen indd :p
 
Reactiescore
1.094
Maar werkten Hike en TM samen dan? Zo ja dan vind ik het opzich wel een kwalijke zaak, als je stamgenoot/BG na 72 uur besluit je aan te vallen.
Vooral omdat de boot al zo vroeg vaag werd afgehouden kan je je uberhaupt afvragen of er niet al een plan was gemaakt voordat de overstap werd gedaan, en dan kan je naar mijn idee toch wel spreken van een stab.

Maar verder wel vrij laconiek gereageerd. Indien er niet werd samengewerkt dan had je al in een eerder stadia duidelijkheid moeten proberen te krijgen, en als er wel werd samengewerkt moet ik toch ook opmerken dat de communicatie met buurman vrij mager is.
 
Reactiescore
3
Maar werkten Hike en TM samen dan? Zo ja dan vind ik het opzich wel een kwalijke zaak, als je stamgenoot/BG na 72 uur besluit je aan te vallen.
Vooral omdat de boot al zo vroeg vaag werd afgehouden kan je je uberhaupt afvragen of er niet al een plan was gemaakt voordat de overstap werd gedaan, en dan kan je naar mijn idee toch wel spreken van een stab.

Maar verder wel vrij laconiek gereageerd. Indien er niet werd samengewerkt dan had je al in een eerder stadia duidelijkheid moeten proberen te krijgen, en als er wel werd samengewerkt moet ik toch ook opmerken dat de communicatie met buurman vrij mager is.
Er was een BG tussen de stammen Hike En TM
 

DeletedUser81675

Guest
Maar werkten Hike en TM samen dan? Zo ja dan vind ik het opzich wel een kwalijke zaak, als je stamgenoot/BG na 72 uur besluit je aan te vallen.
Vooral omdat de boot al zo vroeg vaag werd afgehouden kan je je uberhaupt afvragen of er niet al een plan was gemaakt voordat de overstap werd gedaan, en dan kan je naar mijn idee toch wel spreken van een stab.

Maar verder wel vrij laconiek gereageerd. Indien er niet werd samengewerkt dan had je al in een eerder stadia duidelijkheid moeten proberen te krijgen, en als er wel werd samengewerkt moet ik toch ook opmerken dat de communicatie met buurman vrij mager is.

Die plannen waren al gemaakt toen bjorn op het account kwam helpen.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Dus je kan elke stam leaven, maar eens je in Hi Ho zit mag je van die stam geen tijdelijke NAP meer aangaan met je oude stam zoals het hoort? Nja je moet maar iets he als een bende noobs onder het vorm van rang 2 stam
 
Reactiescore
1.094
Er was een BG tussen de stammen Hike En TM

Dan lijkt me dit dus wel een stab.

Die plannen waren al gemaakt toen bjorn op het account kwam helpen.

Ik heb echt geen idee wie dat is, maar ik begrijp hieruit dat prone al plannen had gemaakt op het moment dat er sprake was van de overstap.
Ja als je plannen maakt om je BG en 2 dagen ervoor ex stamgenoot aan te vallen dan vind ik dat een stab. Daar moet geen twijfel over zijn.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.403
wordt hier bedoelt op plannen oom over te stappen naar HiHo of op plannen om btb aan te vallen vrij snel na de overstap?
 
Reactiescore
1.094
Gezien de reactie van prone neem ik aan dat die er tijdens/ervoor al waren gemaakt.
Als je plannen maakt om naar de vijand over te stappen, en je oud stamgenoot later BG aan te vallen zonder enig bericht binnen 72 uur is dat naar mijn idee toch wel vrij kwalijk te noemen.

just my 2 cents
 
Reactiescore
766
Alles wordt zo hard uit context getrokken. Als b2b zijn eigen stam nakt door te leaven, is prone hem fucking niets schuldig. Niets, nada, noppes. Dan moet die die stam niet leaven of voordat die leaved duidelijke afspraken maken.
 

DeletedUser81675

Guest
Dan lijkt me dit dus wel een stab.



Ik heb echt geen idee wie dat is, maar ik begrijp hieruit dat prone al plannen had gemaakt op het moment dat er sprake was van de overstap.
Ja als je plannen maakt om je BG en 2 dagen ervoor ex stamgenoot aan te vallen dan vind ik dat een stab. Daar moet geen twijfel over zijn.

ze hadden een BG (TM en Hike) en kregen zelfs het aanbod om met pieft samen te werken. IAA was daar niet van gediend dus die antwoordde ons met een paar clears en een trein. Prone wilde niet tegen de haren van IAA instrijken zeiden ze, dus deden ook niet mee. De rest van Hike en TM wilde wel en dus kwam er een splitsing. ervolgens gaat Prone naar Hiho! Een dubbele klap dus :p. Een voor hike en co en een voor inactive.
B2B nu aanvallen maar inactive helpen deffen, voelt ie zich een beetje schuldig?
 

DeletedUser78491

Guest
Alles wordt zo hard uit context getrokken. Als b2b zijn eigen stam nakt door te leaven, is prone hem fucking niets schuldig. Niets, nada, noppes. Dan moet die die stam niet leaven of voordat die leaved duidelijke afspraken maken.
Dit dus, stel het is lategame en een speler midden in het stam cluster besluit voor goed te leaven, MOET ik dan een nap met hem aangaan omdat ik anders een stabber ben? Lijkt me een beetje bijzonder
 

DeletedUser81675

Guest
Alles wordt zo hard uit context getrokken. Als b2b zijn eigen stam nakt door te leaven, is prone hem fucking niets schuldig. Niets, nada, noppes. Dan moet die die stam niet leaven of voordat die leaved duidelijke afspraken maken.
Leaved de stam voor de stam waar ze een bg mee hadden? Het is prone die dingen ingewikkeld maakte door naar hi ho te gaan hoor...
 
Reactiescore
3.457
Alles wordt zo hard uit context getrokken. Als b2b zijn eigen stam nakt door te leaven, is prone hem fucking niets schuldig. Niets, nada, noppes. Dan moet die die stam niet leaven of voordat die leaved duidelijke afspraken maken.
Hij stapt over naar de bg?
En dat noem jij “nakken”?
Hoe noem je de overstap dan wel niet van Prone naar Hiho?
Naar de vijand overstappen,hoe noem je dat dan?:p
 
Reactiescore
766
Leaved de stam voor de stam waar ze een bg mee hadden? Het is prone die dingen ingewikkeld maakte door naar hi ho te gaan hoor...
Had prone ook een invité voor de bg ?
 
Bovenaan