het warlo neemt afscheid en maakt de langste titel ooit topic, het kan niet langer :p

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Ja zal best maar meer energie levende dingen weet ik niet zo 1,2,3
 

DeletedUser

Guest
Kern-reactors (slecht idee voor in je huis te bouwen, of je moet echt geld hebben maarja dan kan je ook voor je stroom betalen :D), windmolens, zonne-energie, water-energie je kan het zo gek niet verzinnen.
 

DeletedUser

Guest
geothermische energie, golfslag- en getijdenenergie, rottingswarmte,...
 

DeletedUser

Guest
Rottingswarmte is niet echt veel energie uit te krijgen, in verband met de hoeveelheid materie die je moet hebben.
 

DeletedUser

Guest
das waar, maar er wordt zowiso gecomposteerd dus kan je evengoed de warmte die vrijkomt gebruiken...
 

DeletedUser

Guest
Nee, niet als je teruglevert met de motor. Dat werkt ongeveer hetzelfde als dat je een abonnement hebt op je mobiel waarmee je de minuten die je niet heb opgebeld mee kan nemen naar de volgende maand zodat het de hele tijd oploopt en je niet hoeft bij te betalen voor als je meer dan je maandelijkse bij-tel-bedrag belt.

Er zit meer kans aan het falen van een windmolen dan het falen van een motor :D. En je moet toegeven het idee is beter dan op koeieschijt van Essent :D

als het zo doorgaat word de olie te duur (oke dan ga je over op plantaardig) maar wind energie is in NL best wel luceratief:D
 

DeletedUser

Guest
daar heb je niet per se gelijk in: financieël mss wel maar energetisch niet zo want om een windmolen te maken steek je er normaal gezien meer energie in dat je er ooit uithaalt... ijzerbewerking enzo kost nogal veel energie, vaak moet je verder denken dan gewoon 'groene energie is goed'. pas op, ik ben grote voorstander van groene energie maar je moet wel in de gaten houden of je realistisch blijft...
 

DeletedUser

Guest
als het zo doorgaat word de olie te duur (oke dan ga je over op plantaardig) maar wind energie is in NL best wel luceratief:D

Het was mijn idee om al gelijk gewoon op zonnebloem-olie te gaan draaien. En om geld terug te krijgen van je stroom-voorziening (je motortje) is de olie van de patat-boer of snack-tent die krijg je gewoon gratis, en die moet je filteren en dan gebruiken. Dan lever je dus terug en krijg je daar of geld voor (ik geloof 12% of 20% ofzo) of je kan daarna weer stroom gebruiken tot de meter weer boven de nul komt. Geweldig... :eek:
 

DeletedUser

Guest
had ik de plantaardige olie nog niet de grond in geboord?
wel dat gaat zolang het bij een paar 1000 auto's blijft, maar vergeet niet dat we met 6 miljard mensen zijn en dat er steeds meer auto's worden verkocht, zo gebruik je massa's kostbare landbouwgrond die nodig is om al de mensen te voeden. bovendien is het niet rendabel als je ziet welke energie het kost om die zonnebloemen daar te kweken (tenzij je op handarbeid wil overschakelen en geen pesticiden gebruikt enzo...) Ter informatie: in China werden in 2001 800.000 auto's verkocht, in 2006 waren het er ongeveer 7.000.000... euhmmmm, ff denken: zonnebloemolie?
 

DeletedUser

Guest
Denk nou eens waar het over ging... het ging over een generator in je huis waarmee je dus in principe geld mee verdient door olie van de patat-boer
 

DeletedUser

Guest
Wat boeit dit eigenlijk? over een paar jaar zijn we toch dood door de opwarming van de aarde.. en we kunnen echt niet meer die opwarming tegenhouden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan