[Speeltopic] Het Ultieme Schaaktornooi #1

Reactiescore
941
Eerste deadline

@chmegers @Combino Pastasaus

Wie er tegen morgenavond 8 januari 23:59

3 of minder potjes gespeeld heeft wordt gediskwalificeerd

tenzij

hij/zij op minstens 3 tijdstippen met minstens 2 uur tussen en niet tussen 1 en 9 's morgens heeft aangeboden om een potje te spelen in de bijhorende discord poulegroep.


Tweede deadline

@pr0blieeb @simeco @nonkel jos @I like trains.


Wie er tegen zondagavond 10 januari 23:59

5 of minder potjes gespeeld heeft wordt gediskwalificeerd

tenzij

hij/zij op minstens 5 tijdstippen met minstens 2 uur tussen en niet tussen 1 en 9 's morgens heeft aangeboden om een potje te spelen in de bijhorende discord poulegroep.
 

Deleted User - 487974942

Guest
als chmegers nie online komt kan ik er ook niet tegen spelen?
 
Reactiescore
941
Eindstand poule B

#NaamWedstrijden GespeeldPuntenWinRemiseVerlies
1Predator025813611
1Calamus Incendium813611
3Bappos88323
4Rob.86305
5Korjakskaja Sopka80008



@Predator025 en @Calamus Incendium zijn gedeeld eerste en zullen een beslissende pot spelen tegen elkaar voor de eerste plaats in poule B. Proficiat aan beiden!
Onderlinge confrontatie was 1-1, en beide hebben ze tegen bappos 1 winst en 1 remise behaald.
Daarom heb ik besloten dat ze één beslissend potje zullen spelen voor de eerste plaats. Aangezien Predator025 zijn potjes als eerste afgewerkt had mag hij met wit spelen. Calamus Incendium zal dus met zwart spelen, maar als compensatie mag hij wel de tijdslimiet kiezen (niet lager dan 10 minuten per speler). Als Predator025 liever met zwart speelt en de tijdslimiet zelf kiest mag dat ook. Ik wil dus graag van @Predator025 horen of hij graag met wit wilt spelen of met zwart. Als hij met wit wilt spelen, wil ik van Calamus Incendium een tijdslimiet horen.

In de volgende fase zullen de Predator025 en Calamus Incendium strijden met de nummers 1 en 2 van de andere poules in het winnaarsbracket voor plaatsen 1 tot 8.

@bappos en @Rob. zijn derde en vierde geworden en zullen strijden voor plaatsen 9 tot 16.

@Korjakskaja Sopka is troosteloos laatste geworden met 0 punten. Hij zal strijden tegen de spelers die op de laatste plaats geëindigd zijn in de andere poule en zij zullen uitmaken wie er op plaats 17 tot 20 eindigt van dit tornooi.

Om te bepalen wie tegen wie zal spelen in de knock-out fase zullen we kijken naar het aantal punten in de poulefase, maar daarover later meer.

Groetjes,
de spellijder
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Bedankt voor het leiden blond
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
Ik heb 3 wins niet 1????
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
Excuses aanvaard
 

Deleted User - 487976997

Guest
Donder op met je tags???

Nee grapje, ik ben niet zo'n karige vent tegen de spelleider. Mooi, de eerste poule die klaar is! Ik hoop dat andere poules snel volgen zodat we door kunnen gaan.

Ik zal dan met wit spelen. Voor wat betreft de tijdsduur, ik snap dat je calamus incendium 'iets' wilt geven, maar laten we er wel voor zorgen dat we de poule niet gaan afsluiten met een partij tegen de klok. Heb ondertussen een paar partijen gezien als toeschouwer waarbij iemand in tijdnood kwam, dat lijkt me niet de bedoeling van dit toernooi. Zou wat dat betreft sowieso pleiten voor een XX+XX partij, gezien je dan wat tijd terug kunt krijgen mocht je in tijdnood zitten.

Succes aan CI en moge de beste winnen!
 
Reactiescore
941
Donder op met je tags???

Nee grapje, ik ben niet zo'n karige vent tegen de spelleider. Mooi, de eerste poule die klaar is! Ik hoop dat andere poules snel volgen zodat we door kunnen gaan.

Ik zal dan met wit spelen. Voor wat betreft de tijdsduur, ik snap dat je calamus incendium 'iets' wilt geven, maar laten we er wel voor zorgen dat we de poule niet gaan afsluiten met een partij tegen de klok. Heb ondertussen een paar partijen gezien als toeschouwer waarbij iemand in tijdnood kwam, dat lijkt me niet de bedoeling van dit toernooi. Zou wat dat betreft sowieso pleiten voor een XX+XX partij, gezien je dan wat tijd terug kunt krijgen mocht je in tijdnood zitten.

Succes aan CI en moge de beste winnen!

het potje maakt niet zo veel uit + jij mag ook zwart en tijdslimiet kiezen ;)
 
Reactiescore
3.536
Als het in het echt gelijk is voor eerste plaats spelen ze 1 potje armageddon. Wit 5 minuten op de klok, zwart 4 minuten. Bij gelijkspel wint zwart. Maar volgens mij kan je dit niet instellen op onze schaak sites.
 
Reactiescore
358
Als het in het echt gelijk is voor eerste plaats spelen ze 1 potje armageddon. Wit 5 minuten op de klok, zwart 4 minuten. Bij gelijkspel wint zwart. Maar volgens mij kan je dit niet instellen op onze schaak sites.

Instellen niet, maar op lichess kan je je tegenstander live 15 seconden bijgeven. Dus je kan prima bv een 4 min partijtje starten en zwart 4x op die knop doen drukken.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
15 plus 10 is een mooi format
 
Reactiescore
3.536
Ik stel een 30 plus 20 voor in de rondes die nu gaan komen na de groepsfases. Toch voor de winnaars 1ste en 2des.
 
Reactiescore
111
Ik vind 15|10 mooi. Geloof dat de meeste mensen daarop ook al gespeeld hebben tijdens poule.
Maar waarom tijd aanpassen t.o.v. poule fase? Gewoon 30|0 en als allebei ermee eens zijn mag je aanpassen
 
Reactiescore
941
Eindstand Poule A

#NaamWedstrijden GespeeldPuntenWinRemiseVerlies
1Spamkaboutertje816800
2Jokersbrain812602
3Kerouac88404
4Pr0blieeb84206
5Chmegers/000/



Chmegers heeft helaas geen teken van leven meer gegeven en is bij deze gediskwalificeerd. De 2 wedstrijden die Chmegers al gespeeld had heeft hij nu automatisch verloren aangezien het anders niet fair zou zijn voor de anderen.

Daarom kunnen we nu deze poule afsluiten met Spamkaboutertje als winnaar, proficiat! JokersBrain vergezelt hem in het winnaarsbracket met een mooie 12 punten. Kerouac en Pr0blieeb zullen het samen met de andere derdes en vierdes strijden voor plaatsen 9 tot 16. Veel succes allen!
 
Bovenaan