[Inschrijftopic] Het Ultieme Schaaktornooi #1

Reactiescore
941
Beste forumgangers,

Aangezien schaken door de recente Netflix serie "The Queen's Gambit" weer helemaal in is, leek het mij leuk om een schaaktornooitje te organiseren.
Afhankelijk van het aantal inschrijvingen zal ik een format uitwerken. Indien er weinig spelers zijn zal het simpelweg een competitie zijn waar iedereen tegen elkaar speelt. Indien er heel veel inschrijvingen zijn kunnen we werken met een poule gevolgd door een knock-out fase.

Enkele regels/richtlijnen:
  • De schaakspelletjes worden (natuurlijk) online gespeeld op een site naar keuze. Enkele suggesties zijn www.chess.com en https://lichess.org/
  • Duur van een potje: Elke speler krijgt 30 minuten tijd op zijn klok. Dit mag gewijzigd worden indien beide spelers daarmee akkoord zijn.
  • Zwart/Wit:
    • Bij elke partij is er een thuisspeler en een uitspeler. De thuisspeler mag beginnen en is dus wit.
    • In de planning zal er dus bijvoorbeeld staan Blond vs Bappos. Het is de bedoeling dat we dan de partij herstarten tot Blond de witte partij is.
    • In de planning zal ik ervoor zorgen dat iedereen ongeveer evenveel uit als thuis speelt, zodat iedereen evenveel keer wit als zwart is.
    • Indien het tornooi een succes is en mensen nog verder willen gaan, kunnen we ook een terugronde doen waar je het nog eens opneemt tegen dezelfde spelers maar dan in de andere kleur.
  • Indien het een wedstrijd is voor de competitie (en dus niet in de knock-out fase), zullen er na de partij punten uitgedeeld worden.
    • De winnaar krijgt 2 punten
    • Bij gelijkspel/remise krijgen beide spelers 1 punt
    • De verliezer krijgt 0 punten
  • Indien het een wedstrijd is voor de knock-out fase zal er na een gelijkspel/remise extra wedstrijden gespeeld moeten worden tot er 1 winnaar is.
  • Ik ga er vanuit dat iedereen eerlijk is en het ook toegeeft als hij een potje verliest. Indien je een potje begint mag je altijd sturen naar de spelleider (mezelf) zodat er wat meer controle is, maar ik denk dat dit niet nodig zal zijn. Screenshots mogen ook altijd als je je tegenstander niet vertrouwt.

Inschrijvingslijst:

  1. blond
  2. calamus incendium
  3. simeco
  4. bappos
  5. killingsspree
  6. Rob.
  7. Speeder.
  8. Pedik
  9. Korjakskaja Sopka
  10. Kerouac
  11. Combino Pastasaus
  12. nonkel
  13. miketijger
  14. chmegers
  15. predator025
  16. Spamkaboutertje
  17. ILT
  18. Jokersbrain
  19. Tim19
  20. pl0blieeb

Ik hoop op veel inschrijvingen en veel schaakplezier iedereen!

Groetjes,
blond
 
Laatst bewerkt:

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Ja hoor schrijf me maar op
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
  1. blond
  2. calamus incendium
  3. simeco
  4. bappos
  5. killingsspree
  6. arbeitman
  7. Rob.
  8. Speeder.
  9. Pedik
Verwacht ook deelname van jou @JokersBrain :eek2:
 
Reactiescore
2.368
Schrijf me maar op, ben niet top tho
 
Bovenaan