Het trieste gezelschap, Rain.

Reactiescore
389
Om alles gewoon kort te houden, wel zo makkelijk.

De wereld is verdeeld in 2 kampen, RA/BA/Conq en Rain/H8/DR/Fourth (qua grootste spelers)

Als sinds 13.01.2020 hebben RA/BA en Rain een aantal CF regels opgesteld. Een aantal items zijn extra gedetailleerd omschreven, omdat we bepaalde 'tactieken' kenden uit vorige werelden en deze goed wilden uitsluiten. Een van die punten was deze:

6. Indien BEKENDE bondgenoten (die niet onder deze regels vallen) dorpen overnemen die geclassificeerd zouden worden als CF's, mogen deze dorpen NIET overgenomen worden op zo'n manier dat de nieuwe eigenaar, die onder deze regel valt, een CF creëert.
Gaat ons er dus om dat accounts buiten Rain (MB's DU's interns of wat dan ook) niet geinternd kunnen worden waardoor er ineens CF's komen te liggen.

Nu hebben we de speler DivaLicious, Die in -DR- zat. (ten tijde van de intern ook nog) BG van Rain. Deze speler laat zich vervolgens internen door Noordter, een speler van Rain.

1607466322389.png

Daarbij zijn de 3 witte dorpen op de kaart overgenomen. (daarnaast ook nog 20+ dorpen achter het front, maar daar begin ik dan nog even niet over om het gewoon simpel te houden).

Deze dorpen worden niet teruggegeven, ondanks dat we hier werkelijk een kraakheldere afspraak over hebben.


Wat dit voor ons extra zuur is, is dat wij een 2 maanden geleden Bignl aan het aanvallen waren (lid van H8). We pakten dorpen en waren van plan door aan te vallen, aangezien er matig verdedigd werd.
1607467287770.png
Toen kregen we een pm van diezelfde Bignl, die ontevreden was met de samenwerking bij onze tegenstander en die bood ons zijn dorpen aan.
1607467365821.png
Ondanks dat we, als we deze pm niet gekregen hadden, waarschijnlijk ook gewoon nog dorpen van Bignl hadden gepakt, zijn we puur door deze pm volledig gestopt met aanvallen op Bignl. Dit was puur een teken van fair play uit onze kant. We hebben dit ook nooit verteld aan H8/Rain, want nogmaals in onze ogen was het fair play en we wilden ook niet door het te zeggen er gebruik van maken als het ware.

Toen is Noordter op 22 november begonnen met Divalicious te internen achter het front wat wij hadden met hem.
De 4 witte stipjes waren dorpen die noordter op 21 november had en alle zwarte dorpjes zijn geinternd van Divalicious. Noordter had in deze cirkel voor de intern nog geen enkel dorp dus.
1607466958372.png

Dit hebben we ook aangegeven als zijnde een in onze ogen overtreding van de regels en op dat moment hebben wij ook laten weten dat wij bij Bignl onze aanvallen hebben gestaakt omwille van fair play, om aan te tonen dat wij daadwerkelijk fair play willen op deze wereld en in de hoop dat onze tegenstander dit zou inzien en zelf ook fair play zou tonen. Dit was dus niet het geval, de dorpen zijn niet teruggegeven en vervolgens zijn dus gister de 3 dorpen (en nog wat andere) ook nog overgenomen. Ook deze worden niet fair aan ons teruggegeven helaas en dat is dan toch de rede dat ik heb besloten deze post te maken.

Er worden regels opgesteld in het begin van een oorlog en deze worden gewoon willens en wetens overtreden.
 

Bijlagen

  • 1607467311539.png
    1607467311539.png
    131,3 KB · Weergaven: 17
Reactiescore
447
Rain mag doen wat ze willen als jullie maar zo zielig kunnen spelen om met 2 volledige stammen te spelen...
 
Reactiescore
389
Rain mag doen wat ze willen als jullie maar zo zielig kunnen spelen om met 2 volledige stammen te spelen...

Rain fourth last d'r Aztec allemaal stammen die al zeer lang samen werken. We hebben overigens zelfs nu nog niet 2 volle stammen, en in het begin waren we ook gwn met 13 ofzo tegen de rest van de wereld maar oké, dan nog worden er regels opgesteld met al dit in het achterhoofd en toen al bedacht van die gaan we breken. Dat is toch kapot triest of niet dan :)
 
Reactiescore
20
Rain mag doen wat ze willen als jullie maar zo zielig kunnen spelen om met 2 volledige stammen te spelen...

Wat zijn H8, aztec2, -DR-, Fourth, Saus dan?:rolleyes:

Het aansmeren van een ban is niet zielig?
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Naja achja. Heb laatst een paar keer vv gedraaid op Mark1988 die door jullie onder aanval lag. Jullie hebben hier en daar nette cf’jes in handen weten te krijgen, maar hebben direct nadat de laatste fase van de wereld inging meer cf’s gelegd door dorpen van inactieve spelers van oa Saus in Mark’s cluster te edelen. Verdient ook geen schoonheidsprijs, toch?
 
Reactiescore
323
Naja achja. Heb laatst een paar keer vv gedraaid op Mark1988 die door jullie onder aanval lag. Jullie hebben hier en daar nette cf’jes in handen weten te krijgen, maar hebben direct nadat de laatste fase van de wereld inging meer cf’s gelegd door dorpen van inactieve spelers van oa Saus in Mark’s cluster te edelen. Verdient ook geen schoonheidsprijs, toch?
Weet je het zeker? Volgens mij lagen al die dorpen direct aan het front en zou je ze nooit als cf kunnen beschouwen. Toch net even wat anders dan de dorpen die Noordter overnam.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Weet je het zeker? Volgens mij lagen al die dorpen direct aan het front en zou je ze nooit als cf kunnen beschouwen. Toch net even wat anders dan de dorpen die Noordter overnam.

428|566 bijvoorbeeld, op het precieze punt waar mijn muis op de wereldkaart staat:

1607509777951.png

1607509903384.png
 
Reactiescore
323
Een van de weinigen dan. Bovendien valt daar nog wat over te zeggen, want die Saus spelers helpen Mark met het recappen. Ze vallen ons dus aan, zijn dus vijand. Mogen volgens de regels gewoon gepakt worden. Gaat erom dat die dorpen die Noordter pakt wel pure cfs zijn. Gewoon een vieze intern achter het front. Noordter mocht wat mij betreft alle dorpen van Diva in hun cluster pakken, maar niet de dorpen in het cluster van Rutger, Carlo, wood...
 
Reactiescore
389
Naja achja. Heb laatst een paar keer vv gedraaid op Mark1988 die door jullie onder aanval lag. Jullie hebben hier en daar nette cf’jes in handen weten te krijgen, maar hebben direct nadat de laatste fase van de wereld inging meer cf’s gelegd door dorpen van inactieve spelers van oa Saus in Mark’s cluster te edelen. Verdient ook geen schoonheidsprijs, toch?


Dus ten eerste al, zouden wij niet spelers mogen aanvallen die ons ook aanvallen? (saus valt ons gewoon aan samen met H8 als er een massa is) en deffen H8 ook, is gewoon een bekende BG...
En daarnaast is dit gewoon netjes gevraagd
1607510454094.png
Dus nog steeds hebben we gwn 1 stam hier die doelbewust de regels die we hebben gemaakt negeert en overtreedt.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Dus ten eerste al, zouden wij niet spelers mogen aanvallen die ons ook aanvallen? (saus valt ons gewoon aan samen met H8 als er een massa is) en deffen H8 ook, is gewoon een bekende BG...
En daarnaast is dit gewoon netjes gevraagd
Bekijk bijlage 25351
Dus nog steeds hebben we gwn 1 stam hier die doelbewust de regels die we hebben gemaakt negeert en overtreedt.

Daar weet ik allemaal niet zoveel van, kaart alleen aan dat zoiets ook geen schoonheidsprijs verdient, ongeacht of het veroorloofd is of niet :smile: Als er idd afspraken zijn gemaakt die doelbewust overtreden worden is dat jammer, al zullen 3 dorpjes jullie pole position voor deze wereld niet in gevaar brengen.
 
Reactiescore
123
Naja achja. Heb laatst een paar keer vv gedraaid op Mark1988 die door jullie onder aanval lag. Jullie hebben hier en daar nette cf’jes in handen weten te krijgen, maar hebben direct nadat de laatste fase van de wereld inging meer cf’s gelegd door dorpen van inactieve spelers van oa Saus in Mark’s cluster te edelen. Verdient ook geen schoonheidsprijs, toch?
Er is alleen een flink verschil tussen:

Het edelen van een vijand en daarbij legale cf's pakken
VS
Nieuwe bg's rekruteren na de gemaakte afspraken en vervolgens de dorpen van hun internen IN het vijandige cluster en daarbij dus illegale cf's pakken

Mb's vallen ook gewoon onder de vijand dus het is je eigen verantwoordelijkheid of je die aan je front wil hebben of niet, Mark1988 heeft besloten ze niet weg te werken dus is zijn eigen risico geweest.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Er is alleen een flink verschil tussen:

Het edelen van een vijand en daarbij legale cf's pakken
VS
Nieuwe bg's rekruteren na de gemaakte afspraken en vervolgens de dorpen van hun internen IN het vijandige cluster en daarbij dus illegale cf's pakken

Mb's vallen ook gewoon onder de vijand dus het is je eigen verantwoordelijkheid of je die aan je front wil hebben of niet, Mark1988 heeft besloten ze niet weg te werken dus is zijn eigen risico geweest.

Ben het met je eens! Laatste punt verdient wel een beetje nuance: Mark lag precies op de dag dat de laatste wereldfase inging vol onder aanval en had eerder nog niet de mogelijkheid bepaalde spelers uit zijn cluster te werken. Had logischerwijs andere prioriteiten die dagen.
 
Reactiescore
323
Ben het met je eens! Laatste punt verdient wel een beetje nuance: Mark lag precies op de dag dat de laatste wereldfase inging vol onder aanval en had eerder nog niet de mogelijkheid bepaalde spelers uit zijn cluster te werken. Had logischerwijs andere prioriteiten die dagen.
Dat is dan tactisch goed gespeeld van ons :D maar die mb's hielpen Mark ook met recaps, dus in principe hoeft het niet per cé edelvoer te zijn en kunnen ze redelijk nuttig zijn. Aan het front heeft hij ze trouwens wel voor een deel weggewerkt.

Maar het blijft dus gewoon in en in triest dat Rain de gemaakte afspraken niet wil nakomen. Zijn al veel spelers in RA/BA die de volgende massa kata's willen gaan meesturen, want blijkbaar hoeven afspraken niet meer nagekomen te worden...
 
Reactiescore
389
Ben het met je eens! Laatste punt verdient wel een beetje nuance: Mark lag precies op de dag dat de laatste wereldfase inging vol onder aanval en had eerder nog niet de mogelijkheid bepaalde spelers uit zijn cluster te werken. Had logischerwijs andere prioriteiten die dagen.

Maar die spelers hebben wel gwn al een jaar lang hem geholpen he, ti's niet zo dat dit neutrale spelers waren die inactief zijn. Op het eerste dorp dat ik van mark pakte kreeg ik gewoon 30 clears van een ander Saus lid.
En deze 3 dorpen zijn de meest dudielijke, maar het gaat in totaal om een intern of 30 die totaal niet in noordter z'n cluster liggen, maar gewoon achter het front dat er was


Daar weet ik allemaal niet zoveel van, kaart alleen aan dat zoiets ook geen schoonheidsprijs verdient, ongeacht of het veroorloofd is of niet :smile: Als er idd afspraken zijn gemaakt die doelbewust overtreden worden is dat jammer, al zullen 3 dorpjes jullie pole position voor deze wereld niet in gevaar brengen.

Maar hoezo verdiend dit niet de schoonheidsprijs als we letterlijk vragen of het oke is, anders had ik het dorp teruggegeven. Wat kan ik nog meer doen lol, gewoon niemand meer aanvallen want wie weet vind iemand het ergens toch niet helemaal netjes xD
 
Reactiescore
389
Netjes dat jullie geen gebruik hebben gemaakt van bigbnl die zijn dorpen aan een vijand aanbied.

Geen idee verder wat voor boekwerk aan regels jullie met elkaar hebben afgesproken, maar als ik over de map scroll zie ik aan beide kanten CF's liggen. Ik weet niet hoe elke CF tot stand is gekomen, dus welke 'legaal' en 'illegaal' is. Maar ik ben een simpel man, waarom niet gewoon de CF's met elkaar ruilen?
En dan niet gierig doen en zeggen jullie mogen 1 CF wij willen er 20. Maar gewoon 1 om 1.

Om nu met kata's te gaan dreigen terwijl je 3x zo groot bent is onnodig. Win de wereld gewoon fair en square zou ik zeggen.

Ik laat me niet chanteren door mensen.
Wij pakken alle cfs van onze vijand persoonlijk, die gaan we echt niet teruggeven voor cfs die tegen de regels zijn gepakt.
 
Reactiescore
0
Hi, ik wil hier graag even zelf op reageren...

1. Ik geef mijn dorpen aan wie ik wil. Mijn dorpen waren absoluut GEEN cf's op het ogenblik dat ik besloot om mijn dorpen aan mijn stam en bg's af te staan omdat ik niet meer degelijk kon spelen wegens tijdgebrek.
2. Wie geeft jullie het recht om MIJN dorpen op te eisen, gewoon omdat jullie 2jaager en nog een paar spelers daar weggewerkt hebben?? Zo kan ik ook gaan beginnen janken dat er CF's overgenomen worden door een bg.
3. Het interesseert mij letterlijk niets dat jullie misschien een afspraak hebben, ik heb hier niets mee te maken want die afspraak is nooit met DR gemaakt! Jullie hadden maar een afspraak met ALLE tegenstanders moeten maken en niet met slechts 1 stam. Ik kan hier echt geen rekening mee houden en ik ga mij niet verontschuldigen hiervoor.

Ik heb afspraak gemaakt met Noordter dat hij mijn dorpen mocht hebben omdat wij altijd (ook in andere casual werelden) een fijne samenwerking hebben gehad. Het interesseert mij niet dat jullie nu lopen te wenen dat er zogezegd cf's zijn overgenomen door hem want voor de limiet omlaag ging was dit totaal nog niet het geval en toen was deze afspraak er ook al met Noordter dat hij deze dorpen zou overnemen. Dat hij deze dorpen heeft overgenomen is dus op mijn vraag en staat al van de zomervakantie vast dat hij die dorpen zou nemen.

Zullen maar zwijgen hoe jullie vuil spel hebben gespeeld toen er een speler in het begin van de Covid crisis plots ziek viel en niet meer online kwam? Toen waren jullie lekker stil en begonnen jullie massaal te profiteren van het feit dat hij niet meer online kwam...

Ik stop sowieso eens mijn dorpen weg zijn, net omwille van onder andere spelers zoals jullie die over alles wat zogezegd niet eerlijk verloopt moeten aan de schandpaal nagelen.

Mijn respect voor de spelers van Rain blijft groot en vooral voor Master Roshi. die keer op keer zijn beste beentje voorzet en heel veel te verduren krijgt van de vijanden

Toen is Noordter op 22 november begonnen met Divalicious te internen achter het front wat wij hadden met hem.
De 4 witte stipjes waren dorpen die noordter op 21 november had en alle zwarte dorpjes zijn geinternd van Divalicious. Noordter had in deze cirkel voor de intern nog geen enkel dorp dus.

Wat je hier aangeeft klopt helemaal niet want 2Jaager lag nog boven me en Patjuhh ligt er ook nog tussenin samen met Blackball... dus cf door Noordter? denk het niet!!

Denken jullie nu echt dat wanneer ik stop, ik mijn dorpen leuk aan jullie ga geven omdat het anders zogezegd een cf is?? Ik herhaal: ik geef mijn dorpen aan wie ik wil, ongeacht wat jullie al dan niet hebben afgesproken met anderen. had maar afspraken met DR ook gemaakt, dan lag dit geheel anders maar stop met Rain door het slijk te halen!!!!
 

Deleted User - 487946624

Guest
6. Indien BEKENDE bondgenoten (die niet onder deze regels vallen) dorpen overnemen die geclassificeerd zouden worden als CF's, mogen deze dorpen NIET overgenomen worden op zo'n manier dat de nieuwe eigenaar, die onder deze regel valt, een CF creëert.

Als je kijkt naar de dorpsgeschiedenis van de cf's (ik refereer naar de eerste drie cf's die genoemd worden), kun je duidelijk zien dat deze nooit van RA of BA geweest zijn, of in ieder geval het afgelopen jaar niet. Daarom kunnen ze ook niet onder deze regel vallen. Dit staat of valt natuurlijk ook of Iso. officieel bij RA/BA hoort, want dan gaat het om meer dan een jaar, of nooit.

Als ik het goed lees, is de volgorde: een willekeurige stam heeft een dorp eerst overgenomen, en vervolgens wordt dat dorpen door een de BG overgenomen die wel een x aantal oorlogsafspraken hebben gemaakt.

Maar als ik zo een paar dorpen bekijk, zie ik dat die al meer dan een jaar in bezit geweest van het kamp Rain / Fourth / -DR- / Aztec. Mijns inziens kun je dan niet zomaar stellen dat ze overgenomen zijn van RA/BA. In een jaar kan veel gebeuren...
 
Bovenaan