Het terugdraaien van acties

Reactiescore
1.242
Liefste mods, forumlezers

Gisteren had ik het wonderbaarlijke geluk om nog eens gehacked te worden en mijn account verneukt te zien worden.

Hierbij werd W71 op delete gezet, alle vlaggen naar max geupped etc. Al bij al had ik alles vrij snel door enkel ben bijzonder sad dat om en bij de 3000 vlaggen geupped zijn naar max level.

In dit liefdevolle spel heb ik dan ook uren tijd in vlaggen farm gestoken zodat alle dorpen steeds voorzien kunnen worden van allemaal vlaggen.

Nu vroeg ik aan support om alles terug te draaien aangezien je perfect alles in de logs kan terug vinden wat er gebeurd is en hoe de originele staat van de vlaggen eruit zag voor het hele gebeuren. Krijg ik het antwoord dat dit niet mogelijk zou zijn. Hoezo is dit niet mogelijk alles van PP gebruik, aanvallen etc kunnen allemaal maar simpel de vlaggen terugdraaien naar originele staat kan niet terwijl alles mooi in de logs staat? Het terugdraaien van vlaggen lijkt me dan ook niet zo moeilijk..

Lijkt mij straf dat dit niet zou kunnen of is dit een soort policy van inno op de hoop dat er dan maar vlaggen pakketjes worden gekocht? Zou vrij tot zeer cheap zijn om een trouwe klant niet verder te helpen en hopen op wat vlaggen pakketjes.. @Duckje
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.506
Liefste mods, forumlezers

Gisteren had ik het wonderbaarlijke geluk om nog eens gehacked te worden en mijn account verneukt te zien worden.

Hierbij werd W71 op delete gezet, alle vlaggen naar max geupped etc. Al bij al had ik alles vrij snel door enkel ben bijzonder sad dat om en bij de 3000 vlaggen geupped zijn naar max level.

In dit liefdevolle spel heb ik dan ook uren tijd in vlaggen farm gestoken zodat alle dorpen steeds voorzien kunnen worden van allemaal vlaggen.

Nu vroeg ik aan support om alles terug te draaien aangezien je perfect alles in de logs kan terug vinden wat er gebeurd is en hoe de originele staat van de vlaggen eruit zag voor het hele gebeuren. Krijg ik het antwoord dat dit niet mogelijk zou zijn. Hoezo is dit niet mogelijk alles van PP gebruik, aanvallen etc kunnen allemaal maar simpel de vlaggen terugdraaien naar originele staat kan niet terwijl alles mooi in de logs staat? Het terugdraaien van vlaggen lijkt me dan ook niet zo moeilijk..

Lijkt mij straf dat dit niet zou kunnen of is dit een soort policy van inno op de hoop dat er dan maar vlaggen pakketjes worden gekocht? Zou vrij tot zeer cheap zijn om een trouwe klant niet verder te helpen en hopen op wat vlaggen pakketjes.. @Duckje

Om te kijken of dit kan, kun je beter een supportje dan een forumtopic beginnen. Onze gamemods handelen (helaas) niet op forumtopics en alleen op supports.

Succes en hoop dat het mogelijk is voor je;)
 
Reactiescore
1.242
Zoals je kan lezen zie je ook dat er al contact is met support echter wordt er hier gezegd dat het niet mogelijk zou zijn wat mij enorm verbaast/irriteert aangezien er niets mee gedaan wordt de hacker wint omdat inno 1 of andere policy heeft en ze weer enkel en alleen maar denken aan hun inkomsten.

Het is niet dat ze vlaggen toevoegen of iets ik wil gewoon alles weer in originele toestand, technisch is dit mogelijk en alles staat perfect te bewijzen in het vlaggen protocol dus ben benieuwd wat voor reden er is.
 
Reactiescore
604
Erg jammer inderdaad als je er zoveel tijd en moeite in hebt gestoken en dat zo verpest kan worden door één persoon binnen enkele clicks.

Alles draait bij InnoGames blijkbaar om geld uitgeven en niet om de tijd en moeite die een persoon steekt. Denk dat je het toch moet hebben van de actieve en dedicated spelers om het spel draaiend te houden maar dat dringt niet helemaal lekker door blijkbaar.
 
Reactiescore
2.506
In dat geval verplaats ik dit topic naar discussies
 
Reactiescore
1.468
Ik ken de case An sich niet maar ik kan me in zijn algemeenheid dit beleid van innogames goed voorstellen.

Allereerst, hoe vervelend het ook is, het is de taak van de speler om zijn account veilig te houden. Dat een wachtwoord uitlekt of te generiek is, komt vaak voor en daar word ook voor gewaarschuwd.

Dan mijn daadwerkelijke punt.
Als een aanpassing word gemaakt, kan dit een Domino effect hebben. Een actie in game kan gevolgen hebben voor andere spelers die daar weer op anticiperen. Bijvoorbeeld als jouw troepen worden weggestuurd op een andere speler. Die speler zal gaan deffen en troepen verliezen. Daarmee heeft hij extra GS nodig voor wederopbouw, hij krijgt ODD, en word daardoor vertraagd. Het is dus een Domino effect en daarbij ook een sneeuwbal effect. Het is praktisch onmogelijk om zoiets eenvoudig terug te draaien.

Dit is een inzicht dat puur vanuit persoonlijk perspectief is en vooral gebaseerd op mijn ervaring met IT-omgevingen, maar het zal ongetwijfeld hier ook van toepassing zijn.
 
Reactiescore
1.242
In het verleden w44 is dit me nog eens overkomen en werden er troepen weggestuurd en pp opgebruikt, inventaris items gebruikt en vlaggen gestolen/upgrades en alles was gecancelled en omgedraaid achteraf. Geen idee of het beleid ondertussen is aangepast.

Als je geld gestolen wordt op de bank draaien ze ook alles om en gaan ze ook niet zeggen oh je had maar beter op je kaart moeten letten of een andere pincode moeten kiezen. Idem voor paypal ook al gehacked geweest en betalingen gebeurd, alles werd omgekeerd. Dus zou het hoe dan ook straf vinden dat een browsergame dit niet zou kunnen doen als grote financiële instanties dit allemaal wel kunnen en het waarschijnlijk een pak ingewikkelder in elkaar steekt dan wat vlaggen naar originele status brengen
 
Reactiescore
1.468
In het verleden w44 is dit me nog eens overkomen en werden er troepen weggestuurd en pp opgebruikt en vlaggen gestolen/upgrades en alles was gecancelled en omgedraaid achteraf. Geen idee of het beleid ondertussen is aangepast.

Als je geld gestolen wordt op de bank draaien ze ook alles om en gaan ze ook niet zeggen oh je had maar beter op je kaart moeten letten of een andere pincode moeten kiezen. Idem voor paypal ook al gehacked geweest en betalingen gebeurd, alles werd omgekeerd. Dus zou het hoe dan ook straf vinden dat een browsergame dit niet zou kunnen doen als grote financiële instanties dit allemaal wel kunnen en het waarschijnlijk een pak ingewikkelder in elkaar steekt dan wat vlaggen naar originele status brengen
Daar noem je ook wel even een heel andere situatie. Die is totaal niet te vergelijken.
Het ergste wat er bij een bank kan gebeuren is dat het geld word weggesluisd.
Daarnaast eisen banken ook dat je een bepaalde waarborgen hebt qua veiligheid zoals bijvoorbeeld een virusscanner op je pc. Het is alleen niet zo dat andere rekeninghouders bij een digitale bankroof ook meedelen in de schade wanneer dat word terug gedraaid.
 
Reactiescore
1.242
Toch zal de bank je verder helpen ongeacht hoe die persoon aan je geld gekomen is, het is niet dat ik een makkelijk wachtwoord had. Als een hacker je wachtwoord wilt dan zal dat diegene uiteindelijk ook gewoon lukken.

Inno zou evt kunnen gaan werken met een authenticator zoals de meeste sites waar iets van waarde op kan gaan staan.
 
Reactiescore
1.468
Inno zou evt kunnen gaan werken met een authenticator zoals de meeste sites waar iets van waarde op kan gaan staan
Daar ben ik het zonder meer mee eens. 2FA zou geweldig zijn, MAAR

Het Inno beleid is altijd geweest dat multi user accounts niet worden ondersteund. Het is toegestaan om met co's te spelen maar om dan 2FA te implementeren zal best lastig zijn.
 

Deleted User - 487970061

Guest
In het verleden w44 is dit me nog eens overkomen en werden er troepen weggestuurd en pp opgebruikt, inventaris items gebruikt en vlaggen gestolen/upgrades en alles was gecancelled en omgedraaid achteraf. Geen idee of het beleid ondertussen is aangepast.

Als je geld gestolen wordt op de bank draaien ze ook alles om en gaan ze ook niet zeggen oh je had maar beter op je kaart moeten letten of een andere pincode moeten kiezen. Idem voor paypal ook al gehacked geweest en betalingen gebeurd, alles werd omgekeerd. Dus zou het hoe dan ook straf vinden dat een browsergame dit niet zou kunnen doen als grote financiële instanties dit allemaal wel kunnen en het waarschijnlijk een pak ingewikkelder in elkaar steekt dan wat vlaggen naar originele status brengen
Bij welke bank zit jij :redface: enige wat ze doen is contactloos betalen vergoeden (niet terugdraaien) en als het mogelijk is je geld terughalen via vordering bij de politie als er iets anders gebeurd is. Is niet gewoon even terugdraaien (kan alleen bij incassos om logische redenen) en bijna niemand krijgt geld terug met als reden dat je zelf verantwoordelijk bent voor veiligheid.
 
Reactiescore
1.242
PayPal heeft dit wel gedaan en van die banken was misschien niet de gelukkigste vergelijking maar we spreken hier over een browsergame. Virtuele items zonder dat er aankopen gedaan zijn enkel en alleen een actie omkeren, vroeger kon je zelfs gewoon je vlaggen terug downgrade als ik het niet mis heb

Overgeboekte pps, ingezette inventaris items etc werden allemaal omgekeerd toen ik in 2013 gehacked werd. Wat is het verschil tussen een inventaris item en een vlag? Beide te kopen met PP en gratis te verkrijgen. Vermoed dat ik niet toegestaan ben om deze support berichten op het AF te delen. @Jo Han
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan