Het stabberlijstje van W68

Reactiescore
206
Moet nu mijn deadlines (studie) even prioriteit geven. Heb nog zo'n 48 uur de tijd en heb dan zomervakantie.
Kom hier dan op terug, nadat ik dit hele gebeuren goed terug heb kunnen lezen.

Lijkt me voor nu nogal een uitspraak om te beweren dat Snow is opgericht door middel van smerig spel. Maar wordt dus vervolgd :smile:
 

DeletedUser77704

Guest
@Coruscant dan reken ik er op dat jullie als stam goed in gesprek gaan met Justin, die in dit topic al in twee verschillende situaties de ‘Foutje, sorry’ erin heeft gegooid.

Wellicht eens achter de oren krabben en toch beseffen dat iedereen inziet dat dit opzet is. Snow is opgericht dmv smerig spel en heeft 0,0 recht om een ander terecht te wijzen hierop.

Een foutje met inschatten of iemand joint of het verbreken van afspraken zijn 2 totaal verschillende dingen :rolleyes:
 
Reactiescore
831
Wanneer je dacht dat het niet gekker kon worden, Star maakt zichzelf weer belachelijk.

Context:
Sinds alles wat er gebeurd is tussen Paint! en LSD is er weer contact gemaakt. Nu nemen we nog baby stappen met hoe we het weer gaan aanpakken maar natuurlijk zijn we al blij dat ze hun fouten onder ogen hebben gezien. Een verontschuldiging zegt al heel veel in de TW community. Buiten een overleg hebben we nog geen concrete stappen genomen met hun, er zal het een en het ander bewezen moeten worden om terug ons vertrouwen te winnen.



Nu hebben we dankzij dit contact ook weer wat sappig nieuws over Star. De stam die zich hier de afgelopen dagen hard verdedigden met het weinige 'bewijs' dat ze hadden. Nu hebben we allemaal hetzelfde berichtje keer en keer opnieuw gezien om te bewijzen dat Star. wel degelijk volgens de 'fair play regels' speelt.

Goed dat onze leiding al een punt heeft gemaakt door aan te geven dat die sowieso niet in Star. gaat komen.

Tot slot komt LSD niet in star. We hebben nu gezien hoe hij reageert en ook wij willen/dulden niet zo'n spelers.

Achteraf blijkt hoe de vork volledig in de steel steekt en neemt onze stamleiding daar gelijk een standpunt over in: LSD gaat zeker niet bij Star. komen.

De andere PM die je post gaat helemaal niet over gezamelijke aanvallen maar over mogelijk joinen, wat intussen al meermaals publiekelijk is teruggetrokken omdat men in Star. nu het hele verhaal kent.


Nou ondertussen zijn we een stukje verder en is de gedachten gang omtrent fair play bij Star veranderd. LSD ontving dit bericht.

Screenshot_20190630-170615_Tribal_Wars.jpg

Zoals de vriendelijke stam Star. hier neerschrijft. Indien het over een eindoverwinning gaat zijn waarden niet meer relevant. Dan is de hele zaak 'ongelukkig'. Vervolgens wordt er op logische wijze gevraagd als dit persoonlijk is of vanuit heel de stam. Met hieronder ons resultaat.

Screenshot_20190630-170634_Tribal_Wars.jpg

Bewijst duidelijk dat dit is goed gekeurd door iedereen in Star. Nogmaals, eens het gaat om een wereldwinst dan is je fair play standaard niet meer relevant? Want het wordt duidelijk gezegd dat de invite er is om Paint! weg te spelen. Logisch ook, waarom zou je anders iemand van de andere kant van de wereld recruiten.

Uiteraard heeft het account LSD dit verzoek geweigerd. Wij hebben goede hoop dat dit account wel degelijk zichzelf heeft aangepast sinds wat er is voorgevallen. De tijd zal het ons zeggen.

 
Reactiescore
63
Star. kennende zullen we wel met een excuus komen, ben benieuwd. Vind het wel opmerkelijk dat ze benadrukken niet samen te werken en dat het gewoon anticiperen is op LSD...
 

DeletedUser80847

Guest
Dus de kern van je bericht is dat LSD binnenkort weer gewoon in Paint! komt?
 

DeletedUser81014

Guest
maak gewoon een einde aan deze discussie.

Verwonderd me nog steeds dat die NAP er nog niet is.
Hadden ze van bij het begin van deze discussie een NAP van 5 dagen opgesteld (ik zeg maar wat) dan was die er nu al vanaf geweest ^^
 

DeletedUser77704

Guest
Toch wel typisch dat een stam als Star die het spel "fair play" wilt spelen toch weer hun mensen fouten laten maken. Lekker MB's tijdens een aanval de boerderij naar beneden laten katapulteren, dan zeggen super erg te vinden en dat niet meer gebeurt (terwijl nog geen enkele aanval op boerderij was en nu opeens wel met een edelclear, heel toevallig allemaal) maar dan geen enkele vorm van compensatie willen geven.

Blijft lekker huichelachtig allemaal
 
Reactiescore
2.064
Eerst samenwerken met stabbers, daarna zelf stabben en dan nog gaan kataen...
Wat een nare stam is Star.
 

DeletedUser80918

Guest
Dat is laag inderdaad. Geen excuus voor om toch nog katapulten te gebruiken.

Ik heb je een PM gestuurd, wil je daar op reageren? Ga graag ook intern in gesprek om te kijken waarom dit gedaan wordt.
 
Reactiescore
2.064
Gelukkig zijn er nog goede mensen in star. Top geregeld
 
Reactiescore
63
Zolang er geen afspraken over zijn gemaakt is er niet "fouts" gedaan toch? Ik ben er zelf ook geen fan van, maar dit lijkt me meer een aanleiding om er afspraken over te maken dan compensatie te vragen.
 
Reactiescore
1.478
Zolang er geen afspraken over zijn gemaakt is er niet "fouts" gedaan toch? Ik ben er zelf ook geen fan van, maar dit lijkt me meer een aanleiding om er afspraken over te maken dan compensatie te vragen.
Ik zou persoonlijk als moraalheer mijn mb daarop aanspreken en uit mezelf compensatie aanbieden. Maar dat is mijn mening.
 

DeletedUser77704

Guest
Zolang er geen afspraken over zijn gemaakt is er niet "fouts" gedaan toch? Ik ben er zelf ook geen fan van, maar dit lijkt me meer een aanleiding om er afspraken over te maken dan compensatie te vragen.

Ze geven zelf toe fout te zijn, als je dit beseft is compensatie op zijn plek ;)

Is nog geen oplossing, word nagekeken. Ben erg benieuwd
 

DeletedUser77704

Guest
Gendry houd woord en besluit zelf voor compensatie te zorgen voor de acties van zijn stamgenoot.

Meer dan respect voor als mensen zo omgaan met fouten die ze zelf niet eens maken. Hopelijk nemen stamgenoten van hem deze insteek over, kan de rest van Star ook het tenminste zeggen fair te spelen.

Naar mijn weten is account Gendry namelijk geen leiding of iets maar toch wel degene die zaken wilt oplossen en fair spel wilt. Meer dan respect voor dit
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78975

Guest
Heb me wel geamuseerd met het lezen van de berichten van LSD. De beste man heeft een innerlijke tweestrijd waarbij zijn innerlijke rechter zegt dat democratie het enige middel is en het innerlijke kind in hem, dat gewend is altijd zijn zin te krijgen, een door de meerderheid gekozen systeem verwerpt. De afkorting LSD is zodoende hen op het lijf geschreven.

Je leest mijn punt fout denk ik, het is hypocriet van LSD om zijn zin door te duwen, terwijl hij voor 100% democratie is.



Tja, als ik een stam kut vind en ik verlaat deze, stuur vervolgens een PM dat ik het niet met ze eens ben en ze ga aanvallen (eventueel met aanbieden NAP), is dat mijn goed recht. Vies en respectloos, maar geen stab. Ik denk dan ook dat we hier enigszins een grijs gebied bewandelen, maar ik ben tegenwoordig erg van mening dat elke beweging die wordt gemaakt en ten nadele komt van een speler/stam per direct -onjuist- als stab wordt bestempeld om het negatieve gevoel wat de benadeelde hierbij krijgt maar enigszins op te krikken en lekker de stront in iemand handen te schuiven.
Een CF maken en een stam/speler benadelen? Mensen roepen direct dat het een stab is.
Een BG met iemand aangaan en een andere speler/stam benadelen? Idem.

Er zit een fijne dunne lijn tussen een stab uitvoeren (bijv: ww veranderen en met dat account je stam aanvallen, proxys gebruiken om in je vijands stam te komen, afspraken niet nagaan) en gewoon respectloos spelgedrag (een CF maken - zonder dat hier afspraken voor zijn -, je stam verlaten en hun aanvallen).

Doch, kan ik enigszins je punt begrijpen. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden.

Ik heb niet alle berichten gelezen maar wil wel reageren op hetgeen je in je een na laatste alinea zegt. Ik deel je mening dat er in sommige gevallen een dunne scheidingslijn is tussen stabben en respectloos spelgedrag. Stabben is per definitie respectloos spelgedrag maar andersom hoeft dit inderdaad niet te gelden. De voorbeelden die je benoemd, zijn echter niet helemaal goed. Ik definieer stabben als het op enigerlei wijze benadelen van een speler met wie je relationeel verbonden bent in de zin dat je tot op zekere hoogte een vertrouwensband deelde. Dit kan door een BG, NAP of door een stam te delen met diegene. Je plaats nu het verlaten van je stam en je oude stamgenoten aanvallen onder respectloos spelgedrag. Dit is mijns inzien zeker niet het geval. Als er iets onder de definitie van stabben valt, is het dat wel. Het delen van gevoelige informatie of de beschikbaarheid daarvan binnen de stam over je account is inherent aan het lidmaatschap van een stam. Daar ontkom je niet aan, tenzij je iedereen in de stam wantrouwt en niets over je account deelt met de stam (ik vind dat je dan niet in een stam hoor te zitten). Kortom, je hebt met stamgenoten tot op zekere hoogte een vertrouwensband. Wanneer je een stam verlaat en besluit oude stamgenoten aan te vallen dan zit je puur op zwart gebied en maak je je dus onbetwistbaar schuldig aan een stab. Het maakt het allemaal nog erger als je informatie over stamgenoten gaat delen met de directe tegenstander waardoor je willens en wetens een oude stamgenoot (in)direct onder vuur neemt.

Je tweede voorbeeld van een stab is juist een schoolvoorbeeld van respectloos spelgedrag, uitgaand dat jij hier doelt op een vijandige infiltratie. De speler in kwestie deelt immers geen vertrouwensband met de benadeelde stam. Derhalve kan het per definitie niet een ‘stab’ zijn. Het valt in de categorie van het laagste en meest wanhopige wat je kunt doen, maar is geen steek in de rug. Wie zou de speler van de vijandige stam die dus de vijandige stam infiltreert stabben?

Tot slot deel ik je mening dat inderdaad men vaak neigt te spreken van een stab i.p.v. vies spel. Dit komt waarschijnlijk doordat vies spel en stabben vaak dezelfde gevoelssnaren raken en daarom zorgen voor eenzelfde geluid van de benadeelde speler/stam. Je moet je echter wel afvragen of je met iemand een vertrouwensband hebt alvorens van de daken te schreeuwen dat je gestabd bent.
 
Reactiescore
219
Grootste stabbers van deze planeet: Eat Sleep Farm Repeat


Het liefst willen ze de hele dag maaien, grasvelden, bossen, grindpaden alles moet gemaaid worden.
Dit is natuurlijk een dikke stab aan de koeien die geen gras meer kunnen eten.
Vandaar dat er voor gekozen is om Eat Sleep Farm Repeat te kicken totdat ze niet meer de koeien pesten.
 
Bovenaan