[Speeltopic] Het Spel Zonder Grenzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Het Spel Zonder Grenzen
Rukurt en Yube​

De bedoeling van het spel is zo veel mogelijk sterren te verzamelen. Er zullen 12 rondes plaatsvinden, elk in een van de deelnemers landen. In elke ronde zal je een paar opdrachten moeten doen. Denk hierbij aan quizvragen, maar ook aan opzoekopdrachten en speurtochten of simpelweg een metroreis door Londen. Alle opdrachten hebben te maken met het land waarin we nu zijn. Je leert dus culturen en tradities van de deelnemende landen. Elke ronde zal een week duren, dan gaan we door naar een volgend land.

Elk land bestaat uit een tweetal mensen. Je schrijft je dus in als een tweetal. Ik verlang van jullie dat als jullie je inschrijven, je ook door blijft gaan tot het eind. Het is niet veel gevraagd hopelijk. Met je tweetal speel je de opdrachten, jullie zullen dus goed met elkaar moeten samenwerken. Het misleiden van andere teams of juist samenwerken moet het spannend maken.

Met elke opdracht kan je sterren verdienen. Bij de hoofdopdrachten krijgt de beste 13 sterren, daarna aflopend tot 1. Met subopdrachten krijgt de winnaar 4, de nr 2 3, de nummer 3 2 en de nummer 4 1 ster en de rest niks. Als je het dus goed doet kan je wel 29 sterren verdienen per ronde. Verder heeft het thuisland nog de mogelijkheid om 13 extra sterren te verdienen, maar dat horen jullie in de eerste opdracht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
100bc.png

Marwolaeth en Calamus Incendium
100bO.png

Glenn485 en Bappos
100ck.png

Simonyoda en Anthraxxis
100d2.png

Quechua en Bik en rode trap​
100dO.png

Slaro en Lieflap
100ea.png

Evil Big en Brain Freeze​
100ex.png

Oscar11 en OrAsU
100f2.png

Edward van Woodstock en lollie-nator12​
100hM.png

Svennieboys en Mooteman
100sH.png

Saas. en Arbeitman​
100t7.png

Marcoknight en dragonfriend723
100to.png

Mystic Lake en Fatality.​
101fI.png

Anne. en Quid Pro Quo
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
LandenRonde 1/Totaal
Nederland27
Belgie16
Spanje13
Duitsland12
Portugal11
Griekenland10
Zwitserland10
Turkije9
Frankrijk8
Engeland8
Rusland4
Zweden3
Italie0
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
De Eerste Ronde: Nederland!

We beginnen met het spel uiteraard in het mooiste Europese land dat er is, Nederland! We staan nu op het Centraal Station in Amsterdam. Jullie leveren hier allemaal jullie mobiele telefoons met internet in. Er mag dus niks opgezocht worden, nu niet nooit niet. Merk ik het dan volgen er uiteraard sancties. Om toch met je teamgenoten te communiceren krijgen jullie wel een walkie talkie, en een pieper voor als ik of een van jullie tegenstanders willen afspreken. Laat ik eerst de deelnemende landen aan jullie voorstellen.

- Team Nederland: Marwolaeth en Calamus Incendium
- Team België: Glenn485 en Bappos
- Team Duitsland: Simonyoda en Anthraxxis
- Team Frankrijk: Quechua en Bik en rode trap
- Team Engeland: Slaro en Lieflap
- Team Spanje: Evil Big en Brain Freeze
- Team Portugal: Oscar11 en OrAsU
- Team Italië: Edward van Woodstock en lollie-nator12
- Team Griekenland: Svennieboys en Rotte Clown
- Team Turkije: Saas. en Arbeitman
- Team Rusland: Marcoknight en dragonfriend723
- Team Zweden: Mystic Lake en Fatality.
- Team Zwitserland: Weerwolfgek en Quid Pro Quo

Nu jullie kennis gemaakt hebben, leg ik nog eens het spel uit en wat we deze ronde gaan doen. Jullie krijgen eerst zo een hoofdopdracht. Hier zijn de meeste sterren mee te verdienen. Deze sterren zijn waardevol, want daar win je uiteindelijk het spel mee. Zodra je sterren ontvangen hebt, kan je ze niet meer kwijtraken. Je ontvangt je sterren altijd aan het eind van de opdracht. Je kan tijdens de opdracht dus wel verliezen. Ook zijn er enkele kleinere opdrachten, die leg ik ook zo uit. Daar kan je ook sterren mee verdienen, maar niet zo veel als met de hoofdopdracht en meedoen aan die opdracht is niet verplicht maar maakt het spel er wel leuker op. Verder meld ik nu dat het thuisspelende team extra sterren kan verdienen door een voorspelling te doen van de uitslag van de opdracht. Doen zij deze foutloos, krijgen zij 13 sterren. Per fout gaat er een ster vanaf.

Hoofdopdracht Nederland

Zoals ik al eerder zei staan we nu op het Centraal Station. Hier kan je met de trein, de tram, de metro en de bus verder reizen. Overal in het land liggen sterren verstopt. Ik zal jullie de foto’s geven van de plekken. De bedoeling is dat jullie er heen reizen met het openbare vervoer. Ik verlang aan het eind van de week dus een lijst met de namen van de bezienswaardigheden, maar ook de route die jullie genomen hebben om daar te komen. Omdat ik weet dat dit nogal onhaalbaar is zonder routeplanner, geef ik jullie toestemming om op de site van 9292ov.nl je bestemming op te zoeken. Dit zijn de foto’s.

[video]http://tinypic.com/r/ruuv60/6[/video]

Exacte spelregels:

Jullie beginnen allemaal op het Centraal Station, en zullen eindigen in het meest zuidelijke punt die de reis jullie brengt.
De begintijd is 12:00 op … Hiermee begint jullie reis en jullie rekenen met die tijd door. Duurt het bijvoorbeeld een uur om op punt B te komen, dan ga je van punt B naar punt C om 13:00.
Ik beoordeel jullie op de reistijd. Is de reistijd even snel, dan is het team dat als eerste inleverde de winnaar.
Mochten er nog verdere vragen zijn, stel ze gerust.

Kaart Nederland:
b5pusz.jpg


Subopdrachten Nederland
a) Amsterdam is natuurlijk niet alleen de hoofdstad van Nederland, maar ook van het levenslied. En Volendam is natuurlijk de hoofdstad van de Palingsound. Maar vergeet vooral Carnaval niet en alle andere grote Nederlandse artiesten! Daarom gaat er een van jullie de Nederlandse Muziekquiz doen. 10 vragen over de Nederlandse muziek!
b) De ander van het team zal een quiz gaan doen over Nederlandse gebruiken en tradities, zoals de vele fietsen in het land maar ook vragen over Sinterklaas.
c) We gaan een spelletje ganzenbord spelen, waarschijnlijk het oudste Nederlandse bordspel. Dat speelt hopelijk voor zich. Elke dag sturen beide teamgenoten een nummer op van 1 tot 400. Dit is gekoppeld aan een getal tussen 1 en 6. Een dag niks opgestuurd, doe je dus geen zet. Ik hou het dus elke dag bij in het topic waar iedereen staat. Deadline hiervoor is elke dag om 23:00. Je kan ook op de eerste dag al 7 getallen sturen, maar ik doe elke dag een zet.
d) Hollandse Koppen Knappen. Iedereen speelt dit spel, enkel zal ik de score nemen van de persoon die het hoogste scoorde van de twee. Bij een gelijke eindstand met de andere landen, leggen we de andere score ernaast om tot een winnaar te komen. Het zullen 10 koppen zijn.

Het ganzenbord:
2w4iglj.jpg


Uitslag eerste Ronde​

De eerste ronde is gespeeld. Hebben jullie genoten? De uitslag vind je in onderstaand filmpje.

View My Video

Dit is nog de ganzenbord op de laatste dag:

rwpizl.jpg


En dat brengt ronde 1 dus op een einde.

33emph2.png

  1. Belgie
  2. Duitsland
  3. Nederland
  4. Griekenland
  5. Turkije
  6. Spanje
  7. Zwitserland
  8. Frankrijk
  9. Portugal
  10. Rusland
  11. Zweden
Engeland en Italie hebben spijtig genoeg niks ingeleverd.
Thuisland Nederland heeft met haar voorspelling 2 goede voorspeld, dus die krijgen 2 extra sterren.

De plaatjes waren:
Zaanse Schans
Oosterscheldekering
Madurodam
Rotterdamse Haven
Drielandenpunt
Domtoren Utrecht
Schiphol
Binnenhof Den Haag
Bloemenveiling Aalsmeer
Muiderslot
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
De Tweede Ronde: Griekenland!

Terwijl de uitslag van de eerste ronde nog even op zich laat wachten geef ik hier meteen de volgende opdracht.

Ik vroeg jullie om te verzamelen bij het drielandenpunt. Hier worden de opdrachten nagekeken en zullen wij zometeen naar een ander land toe gaan. Het kan heel makkelijk door de grens over te gaan, zo kunnen we heel snel in Belgie of in Duitsland komen. Maar met het huidige weer, al die vervelende sneeuw, heb ik toch liever een warm en zonnig land. We gaan dus naar Griekenland toe!

Griekenland, nu is het land zelf niet zo veel aan. Diep in de crisis, verlangend naar vroegere tijden. We maken een sprong in de tijd en zijn plots in het Oude Griekenland beland. Het Oude Griekenland, waar de Goden nog beslisten wat er gedaan werd. Waar er allemaal mytische wezens rondliepen en fabeldieren.

Hoofdopdracht Griekenland

Ik wil dat jullie je creatieve jij worden. Teken een prachtig fabeldier. Ik stel een jury samen en wij zullen op een paar dingen letten. Ten eerste geven we pluspunten als de dieren uit je land van herkomst komen. Dan bedoel ik dus van het spel, dus bijvoorbeeld Spanje krijgt pluspunten als het een stier oid erin verwerkt. Wij beoordelen ook op originaliteit en op het fun gehalte. Teken je alleen het fabeldier, of ook in een bepaalde situatie? Bijvoorbeeld op de fiets, touwtjespringend, bergbeklimmend verzin het maar.

Subopdrachten Griekenland
a) Ken jij alle Griekse goden, of denk je ze te kennen? Doe dan de woordzoeker in de spoiler. Los het op en stuur het zo snel mogelijk in. Er wordt eerst beoordeeld of het helemaal klopt, daarna op de tijd dat je het instuurt.
b) De goden waren verzot op sport en om de goden te vereren werden de Olympische Spelen georganiseerd. Wij gaan het machtige kaartspelletje Paardenrace doen. Meer uitleg in de spoilers.
c) Een van jullie zal een quiz gaan doen over de hedendaagse Griekse cultuur, zoals dans, muziek en voedsel.
d) De ander maakt een quiz over de Griekse geschiedenis. Denk hierbij aan het Oude Griekenland, met zijn mythen en mooie verhalen.

Dit kaartspel wordt als volgt gespeeld. Haal uit een standaardpak kaarten eerst alle azen en leg deze open naast elkaar. Hier kunnen de paarden alvast op staan. Schud de rest van het pak goed en leg vervolgens 7 kaarten voor de azen. Zodra die liggen wordt er telkens van het pak kaarten een kaart getrokken. Is dit een harten kaart, dan gaat het paard dat op harten staat een plaats naar voren. Zodra alle paarden voorbij een van de 7 kaarten zijn, wordt deze omgedraaid. De kleur die getrokken wordt moet het paard een stap terugzetten. De winnaar is het paard dat als eerste de finish bereikt.

Ik heb geloot en dit worden de wedstrijden. Elke dag wordt er een wedstrijd gespeeld voor iedereen. Schrijf in het topic bij je naam welke kaart je pakt (ruiten, schoppen, harten of klaveren). Degene die als eerste pakt krijgt hem. De winnaar krijgt 3 pnt, de nummer 2 op dat moment 2 en de nummer 3 en 4 krijgen 1 punt. De punten worden toegedeeld zodra het paard gefinished is. Op de laatste speeldag zullen de nrs 1 tot 4 nog een wedstrijd doen voor dubbele punten. De rest speelt gewoon voor normale punten. Enkel de top 4 krijgt sterren.

66dx1t.png

2d805n8.png


Tip: Open het plaatje in Paint oid en streep zo de woorden door. Stuur dan de doorgestreepte versie terug naar mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
De Eerste Ronde: Nederland!

We beginnen met het spel uiteraard in het mooiste Europese land dat er is, Nederland! We staan nu op het Centraal Station in Amsterdam. Jullie leveren hier allemaal jullie mobiele telefoons met internet in. Er mag dus niks opgezocht worden, nu niet nooit niet. Merk ik het dan volgen er uiteraard sancties. Om toch met je teamgenoten te communiceren krijgen jullie wel een walkie talkie, en een pieper voor als ik of een van jullie tegenstanders willen afspreken. Laat ik eerst de deelnemende landen aan jullie voorstellen.

- Team Nederland: Marwolaeth en Calamus Incendium
- Team België: Glenn485 en Bappos
- Team Duitsland: Simonyoda en Anthraxxis
- Team Frankrijk: Quechua en Bik en rode trap
- Team Engeland: Slaro en Lieflap
- Team Spanje: Evil Big en Brain Freeze
- Team Portugal: Oscar11 en OrAsU
- Team Italië: Edward van Woodstock en lollie-nator12
- Team Griekenland: Svennieboys en Rotte Clown
- Team Turkije: Saas. en Arbeitman
- Team Rusland: Marcoknight en dragonfriend723
- Team Zweden: Mystic Lake en Fatality.

Nu jullie kennis gemaakt hebben, leg ik nog eens het spel uit en wat we deze ronde gaan doen. Jullie krijgen eerst zo een hoofdopdracht. Hier zijn de meeste sterren mee te verdienen. Deze sterren zijn waardevol, want daar win je uiteindelijk het spel mee. Zodra je sterren ontvangen hebt, kan je ze niet meer kwijtraken. Je ontvangt je sterren altijd aan het eind van de opdracht. Je kan tijdens de opdracht dus wel verliezen. Ook zijn er enkele kleinere opdrachten, die leg ik ook zo uit. Daar kan je ook sterren mee verdienen, maar niet zo veel als met de hoofdopdracht en meedoen aan die opdracht is niet verplicht maar maakt het spel er wel leuker op. Verder meld ik nu dat het thuisspelende team extra sterren kan verdienen door een voorspelling te doen van de uitslag van de opdracht. Doen zij deze foutloos, krijgen zij 12 sterren. Per fout gaat er een ster vanaf.

Hoofdopdracht Nederland

Zoals ik al eerder zei staan we nu op het Centraal Station. Hier kan je met de trein, de tram, de metro en de bus verder reizen. Overal in het land liggen sterren verstopt. Ik zal jullie de foto’s geven van de plekken. De bedoeling is dat jullie er heen reizen met het openbare vervoer. Ik verlang aan het eind van de week dus een lijst met de namen van de bezienswaardigheden, maar ook de route die jullie genomen hebben om daar te komen. Omdat ik weet dat dit nogal onhaalbaar is zonder routeplanner, geef ik jullie toestemming om op de site van 9292ov.nl je bestemming op te zoeken. Dit zijn de foto’s.

[video]http://tinypic.com/r/ruuv60/6[/video]

Exacte spelregels:

Jullie beginnen allemaal op het Centraal Station, en zullen eindigen in het meest zuidelijke punt die de reis jullie brengt.
De begintijd is 12:00 op … Hiermee begint jullie reis en jullie rekenen met die tijd door. Duurt het bijvoorbeeld een uur om op punt B te komen, dan ga je van punt B naar punt C om 13:00.
Ik beoordeel jullie op de reistijd. Is de reistijd even snel, dan is het team dat als eerste inleverde de winnaar.
Mochten er nog verdere vragen zijn, stel ze gerust.

Kaart Nederland:
b5pusz.jpg


Subopdrachten Nederland
a) Amsterdam is natuurlijk niet alleen de hoofdstad van Nederland, maar ook van het levenslied. En Volendam is natuurlijk de hoofdstad van de Palingsound. Maar vergeet vooral Carnaval niet en alle andere grote Nederlandse artiesten! Daarom gaat er een van jullie de Nederlandse Muziekquiz doen. 10 vragen over de Nederlandse muziek!
b) De ander van het team zal een quiz gaan doen over Nederlandse gebruiken en tradities, zoals de vele fietsen in het land maar ook vragen over Sinterklaas.
c) We gaan een spelletje ganzenbord spelen, waarschijnlijk het oudste Nederlandse bordspel. Dat spreekt hopelijk voor zich. Elke dag sturen beide teamgenoten een nummer op van 1 tot 400. Dit is gekoppeld aan een getal tussen 1 en 6. Een dag niks opgestuurd, doe je dus geen zet. Ik hou het dus elke dag bij in het topic waar iedereen staat. Deadline hiervoor is elke dag om 23:00. Je kan ook op de eerste dag al 7 getallen sturen, maar ik doe elke dag een zet.
d) Hollandse Koppen Knappen. Iedereen speelt dit spel, enkel zal ik de score nemen van de persoon die het hoogste scoorde van de twee. Bij een gelijke eindstand met de andere landen, leggen we de andere score ernaast om tot een winnaar te komen. Het zullen 10 koppen zijn.

Het ganzenbord:
2w4iglj.jpg

 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13565

Guest
Ziet er strak uit Yube. Hopelijk houd je het vol om te leiden maar dat zit wel goed volgens mij.

vandaag 11 uur de eerste deadline? :D
 

DeletedUser

Guest
Oei rukurt staat bekend als mogelijk wel de meest inactieve leider :p ben benieuwd of hij zich van dat imago kan ontdoen.
 

DeletedUser34772

Guest
neej morgen, Rukurt helpt me trouwens!!

Vandaag dus.

Laat ik eerst de deelnemende landen aan jullie voorstellen.

Nu jullie kennis gemaakt hebben,

En wat is dit zeg? Je gaat ons voorstellen, en dan opeens hebben we al kennis gemaakt. Er ontbreekt een stuk!!!

Zijn we bij die 2de foto verondersteld een ster uit de zee te halen? Dat lijkt me wel iets voor Lollie!
:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan