Het spectrum der wereld 78: de startfase! [Fase 1]

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Het spectrum der wereld 78: de startfase!


Wereld 78 is pas begonnen, maar davert wel met een flinke galop door. Het is een wereld met interessante instellingen. Sowieso is een basissnelheid van 2 al iets wat de werelden een snellere pas geeft, maar daarbij zorgt het feit dat de mijnen een basisproductie van 4 hebben ervoor dat de inkomsten van mijnen erg hoog zijn, en daarmee nog edels geproduceerd kunnen worden. Dit is wel natuurlijk om het niet kunnen farmen te compenseren: desondanks blijft het een snelle wereld!

Wat naar mijn idee wereld 78 nog verder interessant maakt, is het feit dat er weinig premade stammen zijn gestart. Sure, je hebt Pugna die duidelijk netjes gestart zijn en daar hun ligging op ingezet hebben. Er zijn wat andere stammen samen gestart, maar het leek allemaal buiten een paar enkelingen nooit grote vormen aangenomen te hebben en daarmee ontstaat er nu een zeer interessante fase op wereld 78: stammen moeten ouderwets gaan rekruteren, strategische en tactische keuzes maken en iets doen wat op veel kleine werelden met premade’s een beetje in de vergetelheid is geraakt: diplomatie.

Feit is dus wel, wat verwachten we van deze wereld? En wat verwachten we van de stammen op deze wereld? Wat verwachten we van de accounts in deze stammen? Hier mijn eigen objectieve visie van de stammen volgens de volgende kaart:

StammenW78.PNG

Ik zal deze stammen gaan beoordelen in de volgorde zoals ze ook in de legenda linksboven in de afbeelding staan, beginnende bovenaan bij Run! en eindigend bij Shock. Ik zal de stammen op een aantal criteria beoordelen:

1. Accounts van de stam;
2. Ligging van de stam;
3. Reputatie van de stam;
4. Cluster van de stam zelf;

Deze criteria leiden tot een gemiddeld punt, wat ik het potentiepunt ga noemen. Dit cijfer geeft aan wat de potentie van een stam zou moeten zijn naar mijn eigen inzicht, op een schaal van 10. Kleine sidenote: wellicht doen criteria 2 (ligging van de stam) en 4 (cluster van de stam zelf) voor verwarring zorgen. Met de ‘ligging van de stam’ bedoel ik de ligging van de gehele stam op de wereld, waar ik het bij het criteria ‘cluster van de stam zelf’ het ga hebben over het stamcluster dat de stam zelf heeft.

Verder, ten slotte nog twee opmerkingen:
1. Hoewel L7 gemarkeerd staat op de originele foto, zal ik deze stam niet bespreken. Ik zal alleen mijn vermoeden uitspreken van deze stam bij de beoordeling van de stam Run!, en vandaar is deze ook gemarkeerd.
2. Deze wereld is net gestart!. Zeker in de startfase gebeurt er zoveel qua stammen en qua spelers. Van het een op het andere moment kan een speler volledig weggespeeld worden en daarmee de toekomst van een stam ook misschien klaar zijn. Houd daar dus rekening mee, dit topic is nu echt gebouwd op het moment van schrijven.

Goed, en garde!


#1: Theres No Way Out! - [Run!]

156914_large

Op dit moment de nummer 1 stam van wereld 78. Een nieuwe stam ook, ontstaan uit oudere stammen waar al langer bij de oudere stammen het vermoeden was dat deze zouden samensmelten tot één geheel. Op dit moment zou ik deze stam beoordelen met de volgende cijfers:

1. Accounts van de stam: 9/10
2. Ligging van de stam: 4/10
3. Reputatie van de stam: 5/10
4. Cluster van de stam zelf: 7/10

Potentiepunt
: 6,25/10

Laten we eerst even naar de ligging van Run! kijken, om een idee te krijgen van wat ze shortterm te wachten staat. Op dit moment fronten ze met de stammen AAA en S.C., en hebben ze het volgende stamcluster:

Run!W78.PNG

Voor de stam die op dit moment nummer 1 staat is het potentiepunt aan de lage kant. Hoe kan dat? Allereerst brengt de reputatie wel een forse deuk aan deze stam toe. De grootste speler van de stam is Shakedown8, die deze wereld flink in opspraak is geraakt en de opspraak ook nog niet heeft kunnen tegenspreken. Zou je jezelf kunnen afvragen: waarom is er nog geen duidelijk statement van de stam gekomen, en wat zijn de consequenties die Shakedown8 moet ervaren? Wordt het weggewaaid, of is er wel compensatie voor de getroffen accounts?

Dan toch even naar twee betere cijfers: de accounts van de stam, en het cluster van de stam. Het neemt niet weg dat de accounts van deze stam sterk lijken. Ze hebben een goede start gehad en weinig tegenwind gehad, met her en der toch wat ODD nummers waar weinig verliezen bij horen. Verder is het stamcluster redelijk, maar niet perfect. Ze hebben nog een flink gat in het midden waar ik niet van kan oordelen of dit onder controle is wel of niet: ik zou dus zeggen dat de meeste accounts nog zeer onveilig liggen. Ze liggen wel in een mooie ligging langs elkaar en zullen elkaar dus niet per se in de weg liggen.

Dan als laatste, de ligging van de stam. Zonder de stam L7 zou dit een nog lager punt geworden zijn. De stam Run! is een stam die in de core ligt, en dus nog een lange weg te gaan heeft voordat ze safe liggen. Tevens wordt hun volledige rim afgesneden door de stam AAA, waar ik wel verwacht dat nog mensen overstappen naar Run! en daarmee de ligging dan iets beter zal worden. De stam L7 lijkt echter banden met de stam Run! te hebben, ook vanwege de onderlinge stamwisselingen. Deze stam geeft ze een beetje een buffer, waardoor ze toch iets van ademruimte hebben. Vandaar is het geen desastreus laag punt, maar nog steeds naar mijn idee een dikke onvoldoende.

Al met al leidt dit dus naar mijn mening tot een potentiepunt van een 6,3.



#2: Et Calcitrant Intern – [Pugna]

155512_large

Pugna is een interessante stam om over te schrijven. In het begin van deze wereld hebben ze verantwoording moeten afleggen voor leden van de stam. Chemistry heeft in het verleden een aantal vieze acties uitgevoerd, waar in dit topic al lang en breed over gepraat is. Ze hebben daarnaast een account met hoge verwachtingen in alle vroegste van de wereld direct weggewerkt, wat wel broederschap beaamt en keurige samenwerking laat zien. Op dit moment zou ik deze stam beoordelen met de volgende cijfers:

1. Accounts van de stam: 7,5/10
2. Ligging van de stam: 6/10
3. Reputatie van de stam: 4/10
4. Cluster van de stam zelf: 8,5/10

Potentiepunt
: 6,5/10

Voordat ik verder ga met de uitleg van deze stam, wil ik even benadrukken dat ik niet bij iedere stam inzoom op de situatie van de stam zelf met een spelerskaart en dergelijke. Ik zal dit alleen doen als dit nodig is ter verduidelijking van de gegeven cijfers.

En verder! Ook deze stam wordt genekt door een slechte reputatie, zoals al eerder besproken hierboven. Toevallig komen ze met het potentiepunt even hoog te liggen als de stam Run! Hoewel zij ook met een aantal accounts goed gestart zijn en daardoor de eigenaar zijn van de nummer 2 plek op de stammenranglijst, lijken zij wel nog niet goed om te kunnen gaan met aanvallen die zijn ontvangen. Toevallig heeft Harlequin of Hate een zware dag gehad en is als gevolg daarvan de stam van Pugna waarschijnlijk een stamgenoot bijna verloren, of volledig verloren. Interessant zal zijn hoe Pugna hierop zal reageren en zich hierop zal aanpassen.

Het cluster van de stam is beter dan Run!. Ze heeft een halve maan vorm, wat voor rimstammen vroeger al ideaal was. Ze liggen wel nog redelijk ver van de rim af, maar ze lijken niet afgesneden te worden door andere stammen op dit moment en kunnen hun positie dus nog zeker verstevigen. Ze hebben in ieder geval, ondanks het mogelijk verliezen van ’n account, nog genoeg sterke accounts om dat mee te doen. Ze zullen wel zeker om hun ligging te verstevigen naar mijn idee moeten rekruteren, maar de uitgangspositie is goed! De vraag is alleen: wie gaat dat doen? De reputatie van de stam en spelers zal zeker meespelen, zowel op vieze acties uit het verleden als mooie acties die ze tot nu toe hebben zien. In ieder geval blijft het potentiepunt een ruime voldoende en daarmee ben ik benieuwd wat Pugna ons gaat brengen!

Resumerend leidt dit dus naar mijn mening tot een potentiepunt van een 6,5.



#3: Stronghold Crusades – [S.C.]

155463_large

De stam S.C. is eigenlijk een beetje een vreemde vogel in dit geheel. Deze stam is klein met 5 leden, en de twee beste spelers lopen enorm ver voor op de rest van de stam. Hierdoor lijkt het moeilijk te zeggen of de rest serieus speelt, maar laten we eerlijk zijn: ook de “minste” speler van deze stam staat rang 75 en heeft 8 dorpen, en zal daarmee ook mogelijk serieus genomen moeten worden. We gaan het zien in onze beoordeling, let’s go!

1. Accounts van de stam: 7/10
2. Ligging van de stam: 1/10
3. Reputatie van de stam: 6/10
4. Cluster van de stam zelf: 8/10

Potentiepunt
: 5,5/10

En toch scoort deze stam lager dan de twee andere stammen die hoger staan. Hoe komt dit? Wat waarschijnlijk meteen opvalt is dat deze stam hoge cijfers krijgt voor drie onderdelen, en laag uitvalt bij één onderdeel: de ligging van de stam. Het stamcluster op zichzelf is prima. Ze sluiten al mooi op elkaar aan en hebben daarom hun front al flink gereduceerd. Dit neemt het feit niet weg dat de ligging van de stam desastreus kan zijn, en ik daarom niet kan geloven dat de stam S.C. endgame materiaal is, tenzij ze heel sterke diplomatieke betrekkingen maken om ervoor te zorgen dat ze toch een bepaalde safe gaan creëren voor zichzelf. Ze liggen in de core en zullen daarmee ook altijd de volle laag krijgen. Hoe gaan ze dit oplossen? We weten al (ook bijvoorbeeld door de actie op Harlequin of Hate) dat ze niet zomaar de rim in hun handen geworpen krijgen: ze zullen door Pugna heen moeten om daar kracht te zetten. Wat gaan ze dan doen? Gaan ze samen met Run! zorgen voor een safe in het centrale zuiden van de wereld? Misschien is Run! wel uiteindelijk de uitvaart voor de twee topspelers voor S.C., who knows? In ieder geval blijkt dit ook een interessante stam te zijn, met name vanwege de twee grootste spelers die de top 5 van de wereld sterk vertegenwoordigen. Wat gaan ze doen? Naar mijn idee kan S.C. geen stand houden. Ze hebben een neutrale reputatie – en vandaar dus ook de 6 als score op dit front – en daarmee vanzelfsprekend ook mijn nieuwsgierigheid: wat dan?

De conclusie is dus dat zij qua potentiepunt net voldoende/onvoldoende scoren, een 5,5. Tot nu toe de laagste score.



#4: Against all Authority – [AAA]

156358_large

We vervolgen onze weg naar de stam die plek 4 van de stammenranglijst bezet, de stam Against all Authority met als tag AAA. Wat mij opviel zodra ik de kaart maakte, maar nu al helemaal: de top 4 stammen van de stammenranglijst zitten allemaal in het zuiden. Hoewel dit niks met AAA te maken heeft, geeft mij dit wel vermoedens voor het noorden. Als we namelijk goed naar de kaart kijken die in het begin gepresenteerd is, zie je dat toch alle hoeken van de kaart wel redelijk bezet zijn, maar in het noorden toch echt “draagvlak” van de sterkere stammen mist. Zijn dit stammen die nog moeten opkomen? Zijn er daar mensen die ‘top secret’ gestart zijn en deel uitmaken van een andere stammen. We gaan het zien!

Ik week in elk geval af, maar dit hersenspinsel moest toch even gedeeld worden. Het is immers mijn topic! Terug naar #4, let’s go boies:

1. Accounts van de stam: 6,5/10
2. Ligging van de stam: 8/10
3. Reputatie van de stam: 6/10
4. Cluster van de stam zelf: 8/10

Potentiepunt
: 7,1/10

Het hoogste potentiepunt tot nu toe! Deze stam heeft (op basis van mijn opgestelde ranking methode) tot nu toe de beste papieren. Hoe komt dit? Allereerst hebben zij wel twee accounts die op dit moment in de top 10 staan! Toch scoren ze aanzienlijk lager met het eerste criterium dan de stam hiervoor. Hoe komt dit? Hoewel ze wel 7 accounts in de stam zitten, ben ik niet overtuigd van de kwaliteit van de onderste leden, als ook denk ik dat bijvoorbeeld het laatste account geen endgame material is. Ik vind het lastig in te schatten bij deze stam, maar potentie in de accounts is zeker aanwezig. Daarom toch een ruime voldoende.

Wat deze stam echter hoger laat scoren dan de rest, is met name de ligging die een stuk beter is. AAA heeft nu al vroeg ervoor gezorgd dat ze met de stam aansluiting hebben op de rim en toch in een soort halve maan bijna zitten. Ze kunnen hiermee hun positie perfect versterken en hebben daarmee een beter uitgangspunt dan de stammen die hiervoor beoordeeld waren. Het stamcluster sluit ook tot nu toe mooi op elkaar aan, maar er is voldoende ruimte om te groeien. Over de reputatie van de stam is niks bijzonders te vertellen. Ze hebben geen vieze acties op hun geweten staan, ook niet per se op oudere werelden (zover ik weet), en hebben ook nog geen bijzondere acties uitgevoerd op deze wereld.

Dit leidt uiteindelijk dan toch allemaal tot een mooi potentiepunt: een 7,1.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
#5: Free Fire – [-FF-]

Dit is ook een heel interessante stam. Stilletjes aan wordt deze stam groter, ook als enige zowat in het hoge noorden. Links hebben ze wel enigszins binnenkort een aansluiting met de stam Signum, maar in oostelijke richting hebben ze alle vrije ruimte. Ze hebben ook een – naar mijn inziens te verwachten – interessante rekrutering gedaan van het account Kyuka. De vraag die dan vervolgens alleen nog maar resteert: wanneer volgt een account als Cacturne? Daarmee krijgt deze stam een mooie positie om vanuit te werken, waar ook weinig weerstand aanwezig zal zijn indien in het noordoosten verder gaan vormen. Daardoor ook een heel interessante rating: laten we beginnen!

1. Accounts van de stam: 9/10
2. Ligging van de stam: 9/10
3. Reputatie van de stam: 6/10
4. Cluster van de stam zelf: 8/10

Potentiepunt
: 8/10

Verdomme, dat is een hoog potentiepunt! We schieten opeens de hoogte in. Is dat realistisch kunnen we ons afvragen? Mijn systeem om stammen te beoordelen is wellicht niet compleet genoeg, of beoordeelt stammen op de verkeerde onderdelen?

Oké, laten we gewoon even realistisch naar deze stam gaan kijken. Zoals ik al eerder zei is Kyuka een nieuwe rekruut in de stam: een account dat snel groeit en maar mijn inzicht een heel sterk en stabiel team heeft, als ik de namen op het profiel bekijk. Verder zijn het accounts die tot nu toe zich echt op de achtergrond houden en vooral hun eigen ding doen. Wat moesten ze anders ook? De aandacht lag zo duidelijk op Pugna en Shakedown8 de laatste tijd, dat ze daar niet eens hun best voor hebben hoeven doen. Laten we eens even inzoomen op het stamcluster van deze stam:

-FF-W78.PNG

Wat hierin duidelijk wordt, is dat ze met elkaar toch ervoor gezorgd hebben dat ze niet in de weg van elkaar liggen en genoeg ruimte hebben. Het is nog te vroeg om over een falanx te spreken, maar indien die richting zuid gaat ligt die al praktisch klaar. Zoals je in het kaartje wel kan zien, heb ik bewust een aantal leden niet hierop gezet. Naar mijn idee waren die spelers nooit serieus genoeg om ze dan ook mee te nemen in het kaartje zelf. Dit maakt het alleen maar interessanter, want dat betekent dat -FF- nog twee plekken over heeft. Zoals ik al zei, voorspel ik dat eentje voor Cacturne bedoeld is. Maar wat wordt het 7e account van deze stam? Who knows: ik weet het nog niet.

Ik ben in ieder geval wel zeer benieuwd wat deze stam gaat doen qua diplomatie en hoe de stam zich gaat ontwikkelen in de toekomst. Met een potentiepunt van een 8,0 is het dus zeker een stam om in de gaten te houden. Om terug te komen op hetgeen wat ik eerder zei: ik denk dat met de uitleg van hierboven gesteld kan worden dat het potentiepunt redelijk representatief is.


#6: Signum Perfectionis – [Signum]

155587_large

Dan zijn we beland bij de een-na-laatste stam die ik ga bespreken, Signum! Ook dit is een interessante stam, hoewel het misschien niet zo lijkt! Ik zal zo dadelijk vanzelfsprekend uitleggen waarom. Allereerst natuurlijk: de rating!

1. Accounts van de stam: 7/10
2. Ligging van de stam: 5/10
3. Reputatie van de stam: 5,5/10
4. Cluster van de stam zelf: 7,5/10

Potentiepunt
: 6,25/10

Oké, deze stam scoort net iets boven een 6: de voldoende is wel aanwezig. Het probleem wat deze stam heeft is zeker weten de ligging. Ze liggen met de stam teveel op de core en hebben ook geen mooie uitgangspositie om met de accounts van de stam een safe te krijgen, mocht deze stam door willen gaan. Je krijgt dan toch vanzelfsprekend rare uitwaaiers met de stam, hoe ga je dat oplossen? Dat is een taak voor Signum in elk geval. Ze hebben wel een drietal accounts in de stam die vrij serieus gestart lijken te zijn, waarbij ik denk dat twee niet serieus gestart zijn en waarschijnlijk als boost fungeren. Reputatie van de stam heb ik net iets onder de 6 gezet. Ik heb op het dit wereldforum wel soms wat rare discussies gezien die door leden van deze stam gedaan werden (met name Kitana), discussies waar ik zelf ook echt mijn bedenkingen bij had. Niet goed om jezelf op deze manier zo in het daglicht te zeggen.

Maar wacht eens even? Deze rating zou toch laten zien dat het een interessante stam zou zijn? Waar blijft dat nou?! Nou, dat ga ik je nu vertellen! Als we nu de kaart van de vorige stam (-FF-) nemen en we markeren daar alleen eens Illy bij, dan krijg je deze kaart:

-FF-enIllyW78.PNG

Dan lijkt het gat niet eens meer zo klein, toch? Nu weet ik niet of dit iets is wat gaat gebeuren, maar, dit is denk ik wel iets waar we rekening mee moeten houden! -FF- zal zeker ergens nog moeten rekruteren. Gaat dat hier gebeuren? Gaan Signum en -FF- misschien fuseren? Het is een grote misschien: maar ik denk wel de uitgelezen kans om noordwest vroeg te domineren. Probleem is wel natuurlijk: gaat dat werken? Ik heb tot nu toe geen hoge pet van Signum (potentiepunt is ook net voldoende) en er zouden leden afgestoten moeten worden of moeten fuseren. Who knows? We gaan het zien! Ze hebben wel voor nu een mooi potentiepunt van een 6,3.



#7: Hetairoi – [Shock]

156522_large

En dan zijn we inmiddels beland bij de laatste stam van mijn lijstje, Shock! De kleinste stam van het lijstje, in aantal leden en ook op de stammenranglijst. Natuurlijk heeft het eerste met het tweede te maken. Een bijzondere stam met een bijzondere ligging. Hoe gaan zij het doen in dit topic? We gaan het zien bij onze laatste beoordeling!

1. Accounts van de stam: 8,5/10
2. Ligging van de stam: 7/10
3. Reputatie van de stam: 6/10
4. Cluster van de stam zelf: 7/10

Potentiepunt
: 7,1/10

Shock zit hier qua potentiepunt in de ordegrootte van AAA. Laten we eens beginnen bij het bovenste criterium. In de stam Shock zitten toch een paar bekende namen in de stam. Ook al zijn ze nog klein, de core van de stam is duidelijk aanwezig en schept hoge verwachtingen. De ligging van de stam is keurig. Ook zij hebben het voordeel wat -FF- heeft, een grote ruimte in het noorden om te edelen. Waar -FF- wel meer voordeel van de grote ruimte heeft, heeft Shock dit beduidend minder. Zij stuiten onder al op de stam AAA en zitten niet te ver van de stam Run! af. Hier heeft een stam als -FF- toch beduidend meer ademruimte, waarom zij ook een hoger potentiepunt hebben. Wat natuurlijk wel belangrijk is bij Shock, is dat zij pas een stam zijn van vier leden en daarmee is deze stam nog wellicht echt in zijn babyschoenen. Gaat Shock nog nieuwe accounts laten starten in een bepaalde regio, of gaan ze zichzelf voller maken met bepaalde rekruteringen in bijvoorbeeld het noorden? Nog alles moeilijk om te zeggen, maar we gaan zien wat Shock met zich meebrengt op deze wereld!

Conclusie is wel dat ze een mooi potentiepunt hebben en daarmee de 2e plaats met een andere stam delen, die hetzelfde potentiepunt van een 7,1 heeft.



CONCLUSIE:

Ik denk dat we zeker kunnen stellen dat dit een interessante wereld gaat worden. Het zeer lage ledenlimiet bij de instellingen voor stammen heeft er tot geleid dat er nog veel stammen zijn, en zoals ik al eerder zei: er zijn weinig premade stammen, wat naar mijn idee echt een voordeel is! Of dit ten goede gaat zijn van het niveau van de wereld moet nog blijken, maar tot nu toe heb ik goede hoop. Mocht je de wereld willen starten lijkt me dit plaatje ook overduidelijk: afhankelijk van wat je zoekt weet je op welke regio je moet hopen.

Samenvattend kwam de stam -FF- dus voorlopig uit de bus als de stam met de hoogste potentie. Maar zoals ik al in de inleiding zei: in de start kan veel gebeuren, en wie weet wat de tijd met zich meebrengt. Kan -FF- het ingeschatte momentum doorzetten, of maken ze de verkeerde keuzes? Ik hoop in elk geval op een heel mooie wereld. Moge we elkaar vaker tegenkomen, en ik wens jullie allen veel succes!
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
38
Mooie Post! Wel benieuwd wat mensen van Looney Tunes vinden. :rolleyes2:
 
Reactiescore
193
Daar ik als noob ergens tussen Run en AAA lig was de stam -FF- me niet eens opgevallen (sorry jongens). Mooie ligging daar inderdaad!

Ik tip toch Shock als wereldwinnaar
 
Reactiescore
290
Mooi topic! Eindelijk eens een positieve noot op dit forum :)
Benieuwd wat de toekomst allemaal brengt...
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Bedankt voor de complimenten allemaal!

haha wort dombo


verder goede post natuurlijk, denk dat het lastig is om nu al veel stammen op waarde te schatten aangezien er nog weinig noemenswaardige acties gebeuren of al gebeurd zijn, tevens gaat er denk ik nog veel geschoven worden binnen de huidige stammen.

Shit, toch nog niet goed nagelezen.

Ben ik met je eens, maar dat staat natuurlijk ook al als een van de sidenotes in het begin van dit topic. :)
 
Reactiescore
864
Mooie post Jordi, zeker het lezen waard ook.
 
Reactiescore
1.075
Mooie analyse.
Maar heeft shock niet zijn toekomstige recruits al vast liggen of ga je zelf niet serieus/als MB spelen :p @Conceived by Communism
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Reactiescore
449
Jordi heeft ons door, oh no no
 
Reactiescore
1.853
Heerlijke topic Jordi, zo zien we ze graag! Laten we dit niveau vasthouden
 
Reactiescore
166
De stam L7 lijkt echter banden met de stam Run! te hebben, ook vanwege de onderlinge stamwisselingen. Deze stam geeft ze een beetje een buffer, waardoor ze toch iets van ademruimte hebben. Vandaar is het geen desastreus laag punt, maar nog steeds naar mijn idee een dikke onvoldoende.
De stam L7 heeft geen banden met Run! Die zullen er per definitie ook niet komen, kans is groter dat ik ze zelf aanval dan dat daar een samenwerking ontstaat.

Verder een lekkere post om door te lezen, weer eens iets van kwaliteit op het AF!
 
Bovenaan