Het rijk der Psychoten

DeletedUser76681

Guest


Gegroet mijn waardige AF’ers,

Hop in onze teletijdmachine en stap uit in het nederig tijdperk van +- 1000 jaar geleden.

dyn005_original_331_289_pjpeg_46663_cd7c135fe24759c1639de24d5f7daa15.jpg


Het tijdperk van de edelmannen en jonkvrouwen, de tijd van kastelen en oorlogsbuiten.

De tijd waarin 2 jonkvrouwen besloten om het koninkrijk tot roem en macht te brengen.
Ja je leest het goed, hier zijn geen Koningen die aan de macht willen maar jonkvrouwen.
Het begint allemaal in Navendela dat geregeerd wordt door een boosaardige koning.
Hij eist en dwingt respect af bij zijn volk en behandeld hen als een stuk verdriet.
In het noordwesten van dit koninkrijk bevindt zich een klein dorpje genaamd Elvasta,
dat onder leiding staat van 2 Jonkvrouwen.
Ze vinden het erg om hun volk te zien lijden onder de strikte maatregelen van de koning.
Om de zoveel tijd komen er soldaten en komen ze de inkomsten van onze nederige bewoners meenemen.

De jonkvrouwen kunnen dit niet langer aanzien en trekken zich terug om te overleggen.
Ze besluiten dat het tijd is om op hun paarden te springen en de naburige dorpen te bezoeken.
Maar liefst 12 edelmannen van de omliggende dorpen zijn bereid om hen te helpen.
Ze bespreken de mogelijkheden in één van de dorpen.
Maar geen van de dorpen van de edelmannen heeft de middelen om de strijd aan te gaan.
Wekenlang wordt er zwaar gediscussieerd en worden onze volkeren zwakker.
‘het is tijd om nu in actie te schieten’ Slaagt een jonkvrouwe met haar vuist op de tafel.
‘Inderdaad we kunnen niet langer ons volk laten lijden!’ antwoordt de andere.


‘Ik stel voor dat we bij de eerst volgende komst van de soldaten, we hun uitrusting stelen en hun wapens afpakken.
We beginnen in Elvasta, met 13 kunnen we deze soldaten zeker aan.’ Verzekeren de jonkvrouwen de edelmannen.
En zo gebeurd het, Elvasta pleegt al het eerste verzet
en zorgt voor de nodige middelen om de andere 12 dorpen te helpen.
Ze creëren een stam in het hartje van het koninkrijk. Ze bouwen een kazerne en stal en trainen
hier hun infanterie en cavalerie, de muren beschermen hun tegen
enige aanvallen afkomstig van de soldaten van het koninkrijk.
En zo gaan ze verder, dorpen die leegstaan worden geplunderd en onze rebellen worden steeds sterker.


Om ervoor te zorgen dat de jonkvrouwen zich niet laten doen door de 12 edelmannen
, laten zij hun een eed van trouw zweren. Om samen voor de overwinning te gaan.
Zolang de overwinning niet behaald is, staan de edelmannen ter verantwoording van de jonkvrouwen.
En zullen zij verantwoording afleggen. Maar de jonkvrouwen willen geen respect afdwingen
en staan de edelmannen toe om ook hun inbreng te hebben. Aan de ronde tafel in Elvasta,
wordt er regelmatig een raad gehouden. Daar worden de mogelijkheden besproken om
verder door te groeien en eventueel nog extra dorpen te bevrijden.
Elke ridder heeft zijn inbreng en krijgt zijn eigen richting om uit te breiden.
We willen dat iedereen elkaar kan vertrouwen, een stam zijn waar er plezier
wordt gemaakt ondanks we nog hard moeten groeien.


Elke dag nemen onze verzetsleden hun paarden en rijden ze langs de groene weiden,
brengen ze bezoeken aan elkaars dorpen en bekijken ze de stand van zaken.
De grondstofproducties lopen gesmeerd. De markt en verscheidene plundertochten zorgen
ervoor dat eventuele tekorten snel weer worden aangevuld.
Op hun weg komen ze langs de infanterie en cavalerie en spreken ze hun soldaten moed in,
we laten onze soldaten zich niet ontmoedigen wanneer we op een elite soldaten
groep botsen en er een landgenoot sneuvelt.
Op de gesneuvelden drinken wij samen een glas en zingen onze volkeren liederen bij de brandende kampvuren.


Stap voor stap nemen wij het risico om de omliggende dorpen te verkennen
en daarna is het slechts een kwestie van tijd om ze in te nemen.
Onze jonkvrouwen sporen hun stamleden aan om zich niet te laten ontmoedigen
en creëren een sfeer waar we in donkere tijden ons eigen aan kunnen optrekken.
We zijn nog lang niet aan de top en zullen bondgenoten moet smeden die ook verzet willen plegen.
Samen zullen wij onze vijanden tegemoet rijden en zullen wij de overwinning met beide handen nemen.

Het woord van Commandant Justin zei:
Mijn naam is Justin. Ik ben de commandant der strijdkrachten van het rijk der Teddyberen en derde in rang van het dorp. Dagelijks stuur ik mijn manschappen er op uit om de dorpen in de omgeving te plunderen. Mijn baas is heer Jonas. Een heldhaftige en dappere edelman, één die zijn mannen niet zomaar de dood in stuurt. Nee, als hij verwacht dat een vijandelijk leger een bedreiging vormt, is hij de eerste die erop af gaat. Zijn rechterhand is Michel. Michel is een ridder die al vele veldslagen heeft gevochten, zijn laatste was W8 waar hij zwaar gewond is geraakt. Na een lange revalidatie is hij weer in staat zijn taken op zich te nemen en weer samen ten strijden te trekken met heer Jonas. Samen vormen wij de bestuurders van het rijk der Teddyberen.

Op een frisse ochtend in januari kwamen er 2 schitterende jonkvrouwen ons dorp binnen gereden. Achter hen ging de zon net aan de hemel staan. Zij kwamen met het verzoek om tot opstand te komen tegen de boosaardige koning. We waren echter niet klaar voor een opstand. Onze dorpsbewoners waren zwak van uitputting en hadden niets omdat de koning alles opeiste. Als Justin terugdenkt aan die koning knarsen zijn tanden weer. Heer Jonas stemde in met het plot van de jonkvrouwen om de koning zijn heerschappij omver te werpen. Hij zweerde een eed van trouw aan hen en verbrak de eed met de koning, wat resulteerde in een niet aanvalspact van 4 dagen. Wordt vervolgd

Zo zie je maar dat een land ook onder leiding van jonkvrouwen kan vallen,
en dat elke dag een nieuw avontuur is.
Wij hopen dat jullie samen met ons de avonturen van Psychic Instability
blijven volgen.

Hoogachtend,
Feministique
Oprichtsters Psycho
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser76691

Guest
We maken sowieso al geen kans om te winnen, dit gaat om koningen. Wij verzoeken daarom ook om dit tot koninginnen te maken, zodat wij ook een kansje maken. Zo niet, dan is jonkvrouwen ook goed. Indien dat ook niet mogelijk is, dan is dat pure discriminatie en stemmen we uit principe op de PVV. :p
 

DeletedUser74005

Guest
Ik wil ook wel koning zijn hoor. Alleen die eed van trouw kun je wel op je buik schrijven hihi

Mooi stukje!
 
Reactiescore
4
De meeste mannen zijn mss wel echte tirannen, vooral als ze de macht hebben.

En vrouwen zouden mss wel betere regeerders zijn, vooral wat betreft oorlogen,

Maar dit terzake,

Waarom deze hetze?

Het gaat tenslotte toch om een mooi verhaal te brengen, en niet om je eigen standpunten

te verkondigen, in een topic gelijk dit past dit echt niet.

Ik wens jullie verder alle succes toe.

MVG,

Draco, :)
 

DeletedUser73817

Guest
De meeste mannen zijn mss wel echte tirannen, vooral als ze de macht hebben.

En vrouwen zouden mss wel betere regeerders zijn, vooral wat betreft oorlogen,

Maar dit terzake,

Waarom deze hetze?

Het gaat tenslotte toch om een mooi verhaal te brengen, en niet om je eigen standpunten

te verkondigen, in een topic gelijk dit past dit echt niet.

Ik wens jullie verder alle succes toe.

MVG,

Draco, :)

Draco overal mee eens enkel dat vrouwen betere regeerders zijn niet ( zie merkel , schippers en die andere mien van defensie )
:p:D
 
Bovenaan