Het overlijden van een vriend

Reactiescore
1.037

Lieve Martin, goede Martin, vrolijke Martin,

Ik had je al een tijdje niet gesproken. Vakantie hè, dan krijg je dat soort dingen. Je was gestopt, ik ook. Eigenlijk is het enige wat ik de afgelopen tijd nog van je zag de posts op facebook als je voetbal ging kijken, alleen, of met vrienden. Het nieuwe seizoen is weer begonnen maar voor het goed en wel begonnen is kan jij helaas niet meer die statusupdates delen als 'Lekker voetbal kijken', 'Come on boys'. Om heel eerlijk te zijn scrolde ik er altijd met een glimlach voorbij. Dit seizoen niet. Bij Ajax denk ik aan heel veel, grote club, vaak mooie spelers gehad. Aardige support door heel het land heen. Een aantal vrienden en kennissen van me zijn fan maar als er iemand voor mij toch onlosmakelijk aan Ajax verbonden was als fan dan ben jij toch een van de eersten aan wie ik moet denken.
Lieve Martin, goede Martin, vrolijke Martin, ik hoop echt voor je dat je het nog steeds kan volgen. Voetbal in zijn algemeen en Ajax natuurlijk al helemaal.

Net zoals zovelen hoorde ik het gisteren, ondertussen 3 weken ben jij niet meer onder ons. Een aantal mensen hier hebben heel specifieke herinneringen aan Martin, ik herinner mij Martin in zijn geheel. Martin die zich niet in een hokje liet plaatsen. Iedereen heeft in zijn leven een Martin nodig, het enige wat ons nu rest is om allen een deeltje van Martin mee te nemen in ons leven. Vraag je zo nu en dan eens af; 'hoe zou Martin reageren'. Alleen dit forum al, maar ook je eigen leefwereld kan hierdoor zoveel optimistischer worden. Martin, ik weet niet waar je nu bent, ook weet ik niet wat er is na dit leven maar op dit moment hoop ik dat reïncarnatie bestaat en dat ik je in een volgend leven nogmaals tegen mag komen. Als vriend, al is dat niet zo moeilijk met jouw karakter.

Met jou is de wereld weer een ster kwijt geraakt. Je was niet beroemd of bekend voor de buitenwereld, je wist wat je levensverwachting was en toch heb ik je nooit een hele dag triest of boos gezien. Ik weet niet wat ik nu precies moet zijn. Ik ben, net als zovelen hier verdrietig. Het zou ook boos kunnen zijn, boos op je ziekte, op het feit dat je een paar jaar te vroeg bent geboren om je levensverwachting met 10 jaar te kunnen verlengen. Ergens ben ik blij voor jou, je strijd is gestreden Martin.

Lieve Martin, goede Martin, vrolijke Martin, rust zacht
 

DeletedUser74005

Guest
Echt bizar dit.. Zo'n geweldige jongeman die altijd voor alles en iedereen klaarstond. Twee maanden geleden heb ik nog uitgebreid met hem gepraat en we hadden toen nog echt een tof gesprek en dan is het nu opeens over.. Hij stond altijd heel positief in het leven en liet zich niet gek maken door anderen. Rust in vrede Martinos :(
 
Reactiescore
1.049
Beste Martin,
Ik heb je nooit gekend en niet heel veel gehoord gelezen en gezien, Heb gezegd dat ik hier niks zou zeggen omdat dat alleen is voor de mensen die hem kennen... Hier was ik heilig van overtuigd maar zou graag een ding voor je willen doen:
Ik hoop dat iemand je adres heeft, Want als ik al deze verhalen hoor was je een fantastische gezellige en positieve kerel, Mij lijkt het een eervol plan om met TW mensen die jou erg goed hebben gekend een kaart/brief naar je ouders te sturen of eigenlijk je familie. Dit omdat je blijkbaar hier zo geliefd was en zoveel hebt gespamd dat het hun ook is opgevallen waar jij telkens was, op het AF dus...
Dit zullen ze waarschijnlijk niet lezen dus hoop dat anderen mijn idee oppakken en met zijn allen een brief sturen! Zal de ouders goeddoen ben ik van mening!

Verder kan ik niks over je zeggen, Ga dat ook niet doen want ik kende je amper, Maar aan de reacties gezien was jij 1 van de meest geliefde TW'er dus ik hoop maar 1 ding voor je!
Dat je gelukkig en vredig mag zijn wat hierna komt.
 
Reactiescore
559
tw voor sommige betekent het meer als zomaar een online spelletje.
het contact met andere spelers ingame of via skype schept toch een band en een vriendschap.
helaas is Martin niet de enigste van wie ik tijdens mijn tw jaren afscheid heb moeten nemen.

Martin was altijd heel aanwezig was in chats en op het forum en hij had het altijd even druk met de tw vrouwen :p
ik kan me ook eigenlijk niet herinneren dat daar iemand bij zat waar hij niet mee overweg kon.
Martin was heel open over zijn ziekte, maar desondanks stond hij heel positief en vrolijk in het leven. Hij bezat ook nog over een portie zelfspot.
en ondanks dat hij zelf ziek was, stond hij altijd voor je klaar als je ergens mee zat.

maak ze gek daarboven martin ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik ken hem niet zo goed. Ik heb hem voorbij zien komen op dit forum en een keer in de skypechat maar dat was dan ook alles.
Ik wens alle nabestaanden, vrienden, TW kennissen heel veel sterkte toe in de komende tijd.
 

DeletedUser73204

Guest
Lieve Martin
Ik heb altijd wel genoten van je Berichtjes. Ze waren niet altijd even vriendelijk maar altijd wel oprecht!
Na het lezen van de berichten gister heb ik vannacht om 00.01u 3 kaarsjes voor je aangestoken (geboorte,leven en hiernamaals)
Het ga je goed!

Liefs,
Jolien
 
Reactiescore
167
Ik kende je niet persoonlijk, maar heb je vaak langs zien komen op het forum...

Rust in vrede Martin, sterkte aan alle nabestaanden
 
Reactiescore
7.940
Het was Woensdag 30 maart 2011 toen de allereerste classic begon op Tribalwars.nl als noob begonnen op die wereld onder het account Shiba op die wereld kwam ik Martin tegen. Martin was die wereld ook begonnen met TW en was net als mij een complete noob. Martin speelde toentertijd op het account MysteryXXX. Samen hebben we leren Timen en de basics van het spel onder de knie gekregen. Helaas hebben we die wereld wel verloren maar het was wel erg gezellig.

In die jaren erna veel met elkaar gesproken in stamchats en ook privé, zoals de mensen boven mij al hebben beaamd kon je met Martin over alles spreken. Martin zag het nooit echt zitten om veel verantwoordelijkheid te nemen maar wou altijd helpen met advies of het uitvoeren van ideeën. Zijn smaak over vrouwen maar vooral zijn levensvisie, is iets waar wij allen iets uit kunnen leren.

Ik had Martin al lange tijd op Facebook maar moest gisteren plots aan hem denken. Eenmaal thuis gekomen besloot ik zijn Facebook te bekijken maar zag tot mijn verbazing dat die was gedeactiveerd. Toen kwam ik achter het vreselijke nieuws via de hockeyclub waar Martin fan van was. Dit nieuws hakte er hard in, ik heb toen besloten het nieuws te delen op Skype en Discord omdat, met mij velen, het al stil vonden aan Martins kant.

Martin, je hebt gestreden en keihard volgehouden maar het was helaas een strijd die je niet had kunnen winnen. Hopelijk kun je daarboven rondlopen als een gezonde jongeman. Het ga je goed <3
 

DeletedUser7072

Guest
Ik heb ooit nog een enorm uitgebreide post gemaakt over het leven na de dood hier, Martin zal nu weten hoe het zit. Of niet.

Het was Woensdag 30 maart 2011 toen de allereerste classic begon op Tribalwars.nl als noob begonnen op die wereld onder het account Shiba op die wereld kwam ik Martin tegen. Martin was die wereld ook begonnen met TW en was net als mij een complete noob. Martin speelde toentertijd op het account MysteryXXX. Samen hebben we leren Timen en de basics van het spel onder de knie gekregen. Helaas hebben we die wereld wel verloren maar het was wel erg gezellig.

In die jaren erna veel met elkaar gesproken in stamchats en ook privé, zoals de mensen boven mij al hebben beaamd kon je met Martin over alles spreken. Martin zag het nooit echt zitten om veel verantwoordelijkheid te nemen maar wou altijd helpen met advies of het uitvoeren van ideeën. Zijn smaak over vrouwen maar vooral zijn levensvisie, is iets waar wij allen iets uit kunnen leren.

Ik had Martin al lange tijd op Facebook maar moest gisteren plots aan hem denken. Eenmaal thuis gekomen besloot ik zijn Facebook te bekijken maar zag tot mijn verbazing dat die was gedeactiveerd. Toen kwam ik achter het vreselijke nieuws via de hockeyclub waar Martin fan van was. Dit nieuws hakte er hard in, ik heb toen besloten het nieuws te delen op Skype en Discord omdat, met mij velen, het al stil vonden aan Martins kant.

Martin, je hebt gestreden en keihard volgehouden maar het was helaas een strijd die je niet had kunnen winnen. Hopelijk kun je daarboven rondlopen als een gezonde jongeman. Het ga je goed <3

Jij was dus de eerste die erachter kwam van de tw'ers?
 

DeletedUser40792

Guest
Martin,
Zelf heb ik je niet persoonlijk gekend en als ik dat zo lees heb ik behoorlijk wat gemist.

--Rust in vrede--

Langs deze weg wil ik ook mijn medeleven betuigen aan zijn familie, vrienden en alle TW-ers die hem zullen missen.


Verder hoop ik dat er vanuit de TW community wat voor hem, of eigenlijk de nabestaanden, wat wordt georganiseerd. Iemand die zo veel heeft betekend voor TW heeft dat wel verdiend. Denk aan een gedenk - / vriendenboek met een verzameling van alle berichtjes ter nagedachtenis aan Martin eventueel aangevuld met verhalen / anekdotes uit TW. Hopelijk zijn er mensen bereid om dit op zich te nemen.
 

DeletedUser76774

Guest
Martin, bedankt voor je gezelligheid in onze (ex-)TW'ers spamchat! Ook ik vond je daar al erg stil de laatste tijd.. tot we er achter kwamen hoe het zat :( Ik kan het eigenlijk niet goed beseffen.. Ik heb veel respect voor de manier waarop jij met je ziekte omging, ik denk dat we daar allemaal iets van kunnen leren. Ik hoop dat je daarboven alles kan doen wat je maar wilt! Rust zacht.

Familie en vrienden; veel sterkte toegewenst.
 
Reactiescore
2.303
Samen met Martin op CuM gespeeld, prachtige vent. Facebook porren zal ik niet snel vergeten!
Vaarwel ouwe rukkert!
 
Reactiescore
660

DeletedUser76153

Guest
Kende je wel Martin maar nooit echt buiten spamsessie's op het AF met je gepraat.
Ook nooit problemen met je gehad en je was altijd wel iemand die sfeer in de topics bracht.
Erg spijtig dit nieuws te moeten horen, rust in vrede maat.
 

DeletedUser76203

Guest
Groot was zijn spam
Groot nu het verdriet
Mooi zijn de herinneringen
Die Martin hier achterliet

Rust zacht Martin en sterkte aan alle nabestaanden.
 

DeletedUser24338

Guest
Ik leef mee met alle vrienden en nabestaanden van Martin. Het kan niet eenvoudig zijn om afscheid te moeten nemen van een vriend, maar hopelijk kan men troost halen uit het feit dat Martin verlost is van zijn ziekte.

Martin was een toffe kerel en een uitstekend onderdeel van Tribal Wars. Hij zorgde voor positiviteit en activiteit voor velen, wat belangrijk is in een spel zoals het onze. Ik ben er zeker van dat hij hard gemist zal worden, zowel in zijn - "echte" - kringen als in zijn TW kringen.

Het ga je goed Martin! Waar en hoe dat ook moge zijn.
 
Reactiescore
2.039
Met een brok in mijn keel typ ik dit bericht. Om eerlijk te zijn heb ik mij altijd geërgerd aan Martins spam op het forum en zijn onkunde in het spel. Daarnaast had hij echter ook een andere kant waar ik hem heel erg door ben gaan waarderen: deze kerel was de meest sociale die je ooit tegen zal komen. Vele slachtoffers van psychische of mentale problemen verschuilen zich of zetten zichzelf in de slachtofferrol, maar Martin was daarin juist perfect. Hij maakte gebruik van de tijd die hij had en probeerde zoveel mogelijk mensen als kon positief te inspireren. Ondanks dat hij zijn tijd langer heeft kunnen rekken dan men verwachtte, wat eigenlijk alleen maar tekenend voor hem was, is dit gewoon te vroeg. Teveel mensen hebben hem niet gekend, zoveel levens zullen niet verrijkt worden door zijn aanwezigheid.

Rust zacht Martin, het ga je goed.
 
Bovenaan