Het nieuwe forum

Reactiescore
2.506
Hallo lezers,

De afgelopen weken heb ik gebrainstormd over ideeën om meer publiek naar het forum te trekken en deze aanwezigheid vast te houden. Zoals jullie op wereld 58 hebben kunnen zien wil ik een meer contesten creëren die voor een langere periode gelden en dicht op elkaar gehouden kunnen worden.
Dit idee heeft een aantal weken geleden vorm gekregen en ik heb toen besloten om de pilot op classic te draaien. De reden hiertoe is vrij simpel, een classic duurt een paar maanden en het forum wordt intensiever gebruikt dan op normalen werelden het geval is. Hiernaast zit er op een classic een kritische publiek, wat geen slecht iets is, want jullie helpen mij bij het perfectioneren van dit concept. Ik verwacht dus dat jullie actief deelnemen en meedenken aan de meerdere kleinen contesten, die dicht op elkaar gehouden zullen worden.

Ik zal het concept kort uitleggen. Het liefst zou ik twee/drie keer per maand een (kleine) competitie willen opzetten. Denk hierbij aan een quiz over de afgelopen periode, een rapbattle, clustercontest, Gok de top(zie forum w58). Door de contesten zo kort om elkaar te laten plaatsvinden, is het doel dat er altijd wel iets te doen is op het forum, buiten wereld gerelateerde discussies. De prijzen zullen overigens niet heel gul zijn, aangezien er meerdere prijzen te maand te verdienen zijn in de verschillende contesten. Ik zal hieronder even kort toelichten wat de verschillende soorten contesten inhouden.

Quiz: Hier zijn twee concepten over. Eentje is dat ik met 3 a 4 man een 20tal vragen over een bepaalde periode ga maken en iedereen mag deze vragen beantwoorden.
Het tweede concept is dat meerder partijen(stammen) elkaar uitdagen en vragen voor elkaar gaan bedenken(uiteraard moeten het vragen zijn die de tegenstanders zou moeten weten(bijnamen zijn toegestaan).
Rapbattle: Elkaar lekker de grond in boren in de vorm van een rap(wel binnen de forum regels)
Presenteer je stam/account: Schrijf een verhaal en overtuig iedereen dat je/jullie de beste bent/zijn.
Gok de top: Lees dit topic: (klik)
Clustercontest: Dit concept is bekent en zal maar 1 of twee keer voorkomen.
Leuke profielplaatje: Wie heeft het leukste plaatje?

Classic heeft het geluk dat het een archief heeft, waardoor er makkelijk voor elke contest een nieuw topic kan worden gemaakt. Ik zelf ben positief te spreken over de quizen(battle) niet alleen is dit weinig werk voor mij, maar ook wordt de wereld aan de hand van deze vragen kort samengevat en krijgen allen partijen leuke nieuwtjes van elkaar te weten. Ik hoop dat jullie net zo enthousiast als ik zijn en dat we deze pilot met succes kunnen afsluiten.

Jullie mogen de agenda grotendeels zelf bepalen, zodat er goed ingespeeld wordt op de vraag. Ook wil ik vragen dat als jullie ideeën hebben deze met mij delen, dat kan in dit topic of bij mij in de PM. In dit topic komt een agenda te staan en plannen we ongeveer twee contesten vooruit. Uiteraard kan ervoor worden gekozen om de agenda ook op krotentermijn te wijzigen, mits er genoeg animo voor is.

Tot slot zou ik dit weekend al graag willen beginnen met de eerste contest en ik stel voor om te beginnen met ‘presenteer je account/stam’. Aangezien iedereen dan weet welke noob waar speelt. Ook verwacht ik dat jullie nadenken over hoe er in deze contesten een winnaar wordt verkozen(jurdy, enquête).
 
Reactiescore
2.506
Gereserveerd; Agenda + Wall of 'Fame'

tyjsnlnypxnx0.png
 

Bijlagen

  • Welke contest nr 1.PNG
    Welke contest nr 1.PNG
    60,4 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.506
Het is wel opvallend stil. Ik heb vernomen dat de meeste van jullie voorlopig nog anoniem willen blijven dus geen presenteer je account/stam willen? Klopt dit?
 

DeletedUser78760

Guest
Te moe om me op lappen tekst te focussen, en zeker niet anoniem hier:) Alle namen wie bij ons spelen op het profiel.
 

DeletedUser75778

Guest
Het is wel opvallend stil. Ik heb vernomen dat de meeste van jullie voorlopig nog anoniem willen blijven dus geen presenteer je account/stam willen? Klopt dit?
Als je verhalen wil van mensen die ook daadwerkelijk weten hoe ze iets moeten schrijven, dan zou ik met die contest nog enkele weken wachten inderdaad.
 

DeletedUser74552

Guest
Daar zou ik inderdaad mee wachten ja. Verder erg leuk initiatief Aldo! Waarom begin je niet met leukste Profielfoto ? Er zullen er al heel wat zijn komend weekend. Iedereen kan anoniem blijven en dit contest kan je later op de wereld nogmaals doen.
 
Reactiescore
1.049
Daar zou ik inderdaad mee wachten ja. Verder erg leuk initiatief Aldo! Waarom begin je niet met leukste Profielfoto ? Er zullen er al heel wat zijn komend weekend. Iedereen kan anoniem blijven en dit contest kan je later op de wereld nogmaals doen.
Je naam staat toch bijna alttijd op je profielplaatje :D
Verder had ik dit gemist, Gaaf plan Aldo!
Ik zou beginnen met Gok de top, Dat is bij de klessik nog onvoorspelbaarder
 
Reactiescore
2.506
Prima, dan beginnen we met een profielplaatjes contest. Hoe gaat de winnaar gekozen worden? Een jury of een enquête?
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Enquête. Ik zou er leukste profiel van maken, iets breder dan enkel het plaatje.
 
Reactiescore
2.506
En moeilijker om uit te werken :mad:
 

DeletedUser74552

Guest
@The Minion Als je mensen laat nomineren zoals met de TW awards. Kan je een top 10 maken en dan een poll openen.
 

DeletedUser74966

Guest
En moeilijker om uit te werken :mad:
Wel beter. Anders krijg je van die acc's die ineens opgeroepen worden om ook even te stemmen, alleen maar zodat je winnaar wordt ;)

Heb ik met andere contests wel gezien. Niet op cl forum though.
 
Reactiescore
2.506
Dat zou ik als volgende contest doen, dus na het profiel(plaatjes) ding dat zondag start.
 
Bovenaan