Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestatie

DeletedUser

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Goh, dat is nou eens een mooi betoog.
En het is volledig waar en ik ga dit dan ook direct op me stammenforum plaatsen.

Uiteindelijk kan je het toch niet winnen in je eentje omdat je altijd hulp nodig heb van andere, hoe groot en goed je ook bent.
Het is en blijft toch altijd Een voor Allen en Allen voor Een?
 

DeletedUser

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Tribalwars is telkens fout geschreven (of is het iets wat ik niet zie? :eek: :p)


Maar het klopt, je ziet ook steeds vaker spionnen in stammen zitten, om andere spelers (stammen) te helpen :s
 

DeletedUser27974

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Tribalwars is telkens fout geschreven (of is het iets wat ik niet zie? :eek: :p)


Maar het klopt, je ziet ook steeds vaker spionnen in stammen zitten, om andere spelers (stammen) te helpen :s
Express hé, wat rawberry ermee bedoelt snap ik niet, maar het zal wel iets te maken hebben met geen stam te zijn dus daarom de fout gespelde TRIWALBWRS.
 

DeletedUser

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Lol ja
 

DeletedUser13688

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Tribalwars is telkens fout geschreven (of is het iets wat ik niet zie? :eek: :p)


Maar het klopt, je ziet ook steeds vaker spionnen in stammen zitten, om andere spelers (stammen) te helpen :s

De wars in tribalwars vinden tegenwoordig binnen de tribes zelf plaats i.p.v. tribe vs. tribe. *Triwabalrs*

Ik meng de woorden tribal en wars in 1 woord om aan te tonen dat het een intern probleem is i.p.v. tribes vs tribes
 

DeletedUser

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Ah oke
Ik dacht eerst dat het een woordgrapje was dat ik had gemist xD
 

DeletedUser11309

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Agree met Raw


om die lange tekst die (waarheid) in het kort te zeggen is speel het spel niet voor de grootste of de beste te zijn speel het voor de fun

Uhm, volgens mij ook niet helemaal. Volgens mij bedoeld hij dat je het spel nog steeds serieus moet spelen ed. Maar, gewoon iets minder voor jezelf en meer voor eventuele stamgenoten
 

DeletedUser43160

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Sorry hoor, rawberry, ik denk dat je een beetje te veel met dit spelletje bezig bent.
Zie je welk woord er in de vorige zin staat: spelletje.
Dat er mensen zijn die zich zo gedragen moet niet uitmaken. Het is tenslotte een spelletje en dan mag je doen wat je wil. Zolang het maar binnen de regels is.
Die mensen die echt een ego hebben verdwijnen vanzelf. Je geeft het zelf al aan. Ze worden weg gespeeld, gekatapulteerd of stoppen om omdat ze een nieuw spelletje(verslaving) hebben gevonden.
Het kan ook zijn dat mensen, zoals ik, er gewoon een plezier in scheppen om zich zo te gedragen op het internet. Vergeet niet dat het internet redelijk anoniem is. Je kunt zijn wie je wil. Stam-loos en alle anderen etteren of je kiest ervoor om moraal-breker te worden. Zulke mensen heb je ook. En wat dacht je van de talloze dorpen-bouwers(al dan niet gedwongen :D ). Er zijn zat spelers die het prima doen omdat ze netjes zijn opgevoed en zich ook zo gedragen op het internet.
Het overgrote deel dat dit spelletje speelt is erg jong. De volwassenen zijn degene die eigenlijk slim genoeg moeten zijn om daar te bemiddelen. Eerst duidelijk maken dat het een spelletje is en daarna zorgen dat beide spelers tevreden zijn.

Politiek is dan ook datgene waar je je als volwassen speler mee bezig moet houden en niet het gekibbel tussen 2 anderen aanhoren.
Zoek de oplossing en deel hem, maar ga je niet lopen ergeren. Stop dan met het spelletje.

Greetz Danny en Gijs.
 

DeletedUser

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Mooi stukkie tekst Raw.. valt me idd ook heel erg op laatste paar werelden. Zonde.

Vind het altijd zo grappig als de zogeheten pro's anderen lopen te uitlachen omdat ze "een n00b-cluster hebben" maar wat ze vaak uit het hoog verliezen is dat in combinatie met het stamcluster het gewoon 1 groot geheel vormt, wat ook het plan is.

Je bent niet de beste speler als je een aaneengesloten cluster bent.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13688

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Sorry hoor, rawberry, ik denk dat je een beetje te veel met dit spelletje bezig bent.
Zie je welk woord er in de vorige zin staat: spelletje.
Dat er mensen zijn die zich zo gedragen moet niet uitmaken. Het is tenslotte een spelletje en dan mag je doen wat je wil. Zolang het maar binnen de regels is.
Die mensen die echt een ego hebben verdwijnen vanzelf. Je geeft het zelf al aan. Ze worden weg gespeeld, gekatapulteerd of stoppen om omdat ze een nieuw spelletje(verslaving) hebben gevonden.
Het kan ook zijn dat mensen, zoals ik, er gewoon een plezier in scheppen om zich zo te gedragen op het internet. Vergeet niet dat het internet redelijk anoniem is. Je kunt zijn wie je wil. Stam-loos en alle anderen etteren of je kiest ervoor om moraal-breker te worden. Zulke mensen heb je ook. En wat dacht je van de talloze dorpen-bouwers(al dan niet gedwongen :D ). Er zijn zat spelers die het prima doen omdat ze netjes zijn opgevoed en zich ook zo gedragen op het internet.
Het overgrote deel dat dit spelletje speelt is erg jong. De volwassenen zijn degene die eigenlijk slim genoeg moeten zijn om daar te bemiddelen. Eerst duidelijk maken dat het een spelletje is en daarna zorgen dat beide spelers tevreden zijn.

Politiek is dan ook datgene waar je je als volwassen speler mee bezig moet houden en niet het gekibbel tussen 2 anderen aanhoren.
Zoek de oplossing en deel hem, maar ga je niet lopen ergeren. Stop dan met het spelletje.

Greetz Danny en Gijs.

Ik neem het spelletje niet eens zo heel serieus, 't valt me gewoon op dat de jeugd van tegenwoordig steeds egoïstischer wordt. Niet echt alleen de jeugd, gewoon mensen in 't algemeen. Ik probeer een beetje ethisch verantwoord wat besef in de mensheid te stampen d.m.v. als 'grootheid in tw' (ik haat het als mensen mij legende noemen o.i.d., 't is immers een f-ing spelletje), een probleem aan te kaarten waar wij dagelijks mee te maken krijgen.

Kinderen uit mijn eigen wijk schreeuwen nu woorden naar elkaar, die ik als volwassene nog amper tegen mijn ergste vijand (ik heb er geen, maar stel dat!) zou schreeuwen. 'T is erg vervelend dat onze maatschappij, hoe christelijk 't ook mag klinken (het is ook geen christelijk betoog dit), uiteenvalt en simpelweg individualiseert, en doordat iedereen juist weer zijn eigen 'ik' wilt zoeken, men steeds meer als een soort van kudde hersenloze idioten achter elkaar aanlopen, en zitten te schreeuwen hoe geweldig ze zijn. Als ik ook maar 1 persoon laat nadenken over wat er precies mis is, niet alleen met de huidige tw-ers, maar ook met de huidige mentaliteit van de jongeren (zoals je zelf zegt, voornamelijk jongeren spelen dit), dan is mijn missie al geslaagd.

Laten we met z'n allen weer mens worden! (vroeger veegde je iemand omdat je aardig gevonden wilde worden door degene waarvoor je het deed, dat is niet een slecht iets....)
 

DeletedUser

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Ik neem het spelletje niet eens zo heel serieus, 't valt me gewoon op dat de jeugd van tegenwoordig steeds egoïstischer wordt. Niet echt alleen de jeugd, gewoon mensen in 't algemeen. Ik probeer een beetje ethisch verantwoord wat besef in de mensheid te stampen d.m.v. als 'grootheid in tw' (ik haat het als mensen mij legende noemen o.i.d., 't is immers een f-ing spelletje), een probleem aan te kaarten waar wij dagelijks mee te maken krijgen.

Kinderen uit mijn eigen wijk schreeuwen nu woorden naar elkaar, die ik als volwassene nog amper tegen mijn ergste vijand (ik heb er geen, maar stel dat!) zou schreeuwen. 'T is erg vervelend dat onze maatschappij, hoe christelijk 't ook mag klinken (het is ook geen christelijk betoog dit), uiteenvalt en simpelweg individualiseert, en doordat iedereen juist weer zijn eigen 'ik' wilt zoeken, men steeds meer als een soort van kudde hersenloze idioten achter elkaar aanlopen, en zitten te schreeuwen hoe geweldig ze zijn. Als ik ook maar 1 persoon laat nadenken over wat er precies mis is, niet alleen met de huidige tw-ers, maar ook met de huidige mentaliteit van de jongeren (zoals je zelf zegt, voornamelijk jongeren spelen dit), dan is mijn missie al geslaagd.

Laten we met z'n allen weer mens worden! (vroeger veegde je iemand omdat je aardig gevonden wilde worden door degene waarvoor je het deed, dat is niet een slecht iets....)

:eek:

Als je jezelf al zou bereiken met je uiteenzetting, dan heeft je betoog zeker zin gehad! Laat ons hopen dat het zover dus nog zal komen. :eek:
Let een beetje op met wat je schrijft, wil je? Zo'n inkoppertje zeg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

:eek:

Als je jezelf al zou bereiken met je uiteenzetting, dan heeft je betoog zeker zin gehad! Laat ons hopen dat het zover dus nog zal komen. :eek:
Let een beetje op met wat je schrijft, wil je? Zo'n inkoppertje zeg.
beetje ego is niks mis mee zolang de intentie om stamgenoten te helpen waar nodig er is (en de bereidheid uiteraard)

wietse is zeker een van de betere .nl spelers das een feit en denk dat hij, aangezien hij deze discussie gestart heeft, niet tot de spelers behoort die niks voor stamgenoten over heeft.
 

DeletedUser

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Ik had met iemand hierover en de vraag kwam op waarom premades op net wel werken. We weten dat individualisme en haantjesgedrag hier de meeste premades nekken, maar waarom heeft net daar geen last van? Ook op .net kampen ze met slechte ligging aan het begin van een wereld, inactiviteit omdat mensen het druk hebben op andere werelden.
Natuurlijk zijn er premades op .net die daar ook ten onder aan gaan, maar naar wat ik zo hoor, is dat niet de trend. Is scouting van leden daar beter?
 

DeletedUser

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

ik kan me helemaal in de tekst van rawberry vinden ...

het is me namelijk ook reeds opgevallen dat de speelwijze enorm veranderd is de laatste tijd ...

voorbeeld: een drietal jaar geleden waren er een tweetal spelers die me geholpen hebben in een bepaalde situatie ... Ik hielp hen daarop ook ... gevolg was, dat we een afspraak maakten, dat we elkaar nooit zouden aanvallen!
Nu, drie jaar later heeft elke speler zich aan deze afspraak gehouden, ondanks dat we op de kaart eigenlijk vijand van elkaar zijn ... maar een gegeven woord, wordt niet gebroken!!

Nu, zo veel later zie ik alle soorten achterbakse toeren optreden ... spelers verlaten stammen omdat ze geen leidersfunctie krijgen, afspraken worden gebroken, spionnen zijn schering en inslag, elkaar bedriegen of bedreigen is een sport geworden ... enz ..

ik stel me soms ook de vraag waar de "oude" speelwijze gebleven is, waar men elkaar kon aanvallen, maar op een respectvolle en eerlijke manier ... waar men de vijand kende en als "vriend" met elkaar kon communiceren terwijl men de volgende aanval inzette ...
niets achter de rug, maar open in het gezicht ... en toch bleef dit een spel !!

Waarom moeten meer en meer spelers dit "spel" op een manier spelen, die maatschappelijk eigenlijk niet aanvaard wordt ???
is het de annonimiteit die meer lef/achterbaksheid toestaat ?

ik weet het niet ... maar ik hoop dat er meer spelers tot inzicht komen en dit spel werkelijk als spel zullen herkennen
... een spel waar de meesten zich kunnen ontspannen in plaats van frustraties op te lopen !!!

mvg
 

DeletedUser

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Indien je begint met frustraties op te lopen door een spel, kan je er gewoon beter mee stoppen.

Een spel moet een spel blijven, je speelt dit enkel als ontspanning, het is niet dat je leven ervan afhangt.

Als je je zo stoort aan de menaliteit van je tegenstanders en medespelers, kan je in eerste instantie betere medespelers zoeken en mss zelfs betere vijanden.
Als je je dan nog steeds ergert aan de mensen, stel ik voor dat je een single-player spel speelt, keuze genoeg. Want dit is tenslotte een online multi-player spel waarin iedereen zich gedraagt zoals hij wil. Als iemand wil spioneren omdat hij denkt dat dat zijn stam helpt is dit dan achterbaks of getuigt dit van strategisch inzicht? Als iemand ervoor kan zorgen dat hun grootste vijandelijke stam uit elkaar valt is dit dan tegen de regels van de oorlogsvoering? (Divide et impera)
Is het aanvallen van iemand wanneer hij het niet verwacht door loze beloftes zo nieuw? (Pearl Harbor)
Of komt gewoon de frustratie boven dat men hier zelf niet aan gedacht heeft.
Zoals het spreekwoord zegt "in oorlog en liefde is alles toegestaan" en dit spel draait om oorlog toch?

Ik kan me soms ook ergeren aan sommige spelers, maar dan edel je deze toch gewoon dan is het probleem ook opgelost en ben jij weer wat dorpjes rijker.
 

DeletedUser

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

goede tekst Rawberry, ik ben het er zeker mee eens!
 

DeletedUser22705

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Leuk om te lezen, maar je kan het ook anders interpreteren. Het is waar dat men er steeds meer egoïsme voorkomt, dat merkt iedereen.
Misschien moet je het eens als volgt opvatten, ik neem mezelf nu dus als voorbeeld.

Ik heb bij aanvang van de stam meer zekerheid dan wanneer de stam al maanden lang bestaat. Hoe groter de spelers, hoe meer ze hun eigen weg willen gaan. Ik denk meer aan mijn eigen cluster voor het geval dat de stam uit elkaar zou vallen. Dat is ook egoïsme, maar ik zie het meer als mijn persoonlijke levensverzekering op TW. Dorpjes in het cluster van mijn nieuwe niet-vriend is helemaal niet handig.
Dus misschien moet je bedenken dat spelers alleen met hun eigen clusters bezig zijn om te voorkomen dat ze voor een voldongen feit staan wanneer hun stam uit elkaar valt.

Maar zoals ik al zei, ik ben het volledig eens met je pleidooi over egoïsme, egocentrisme, enz. Toch denk ik dat dit de nieuwe wereld is en zal blijven. De mens is met te veel geworden, de mentaliteit van een samenhangend dorp (dit heeft nu niks meer met TW te maken, maar met de wereld) is niet meer. Mijns inziens is de mens te ver geëvolueerd...
Ik vind het erg dat ik nog maar 15 ben, en ik hoop dat i later deze dingen zal leren relativeren, want ik denk hier vaak over na en wordt steeds pessimistischer.
 

DeletedUser

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Leuk om te lezen, maar je kan het ook anders interpreteren. Het is waar dat men er steeds meer egoïsme voorkomt, dat merkt iedereen.
Misschien moet je het eens als volgt opvatten, ik neem mezelf nu dus als voorbeeld.

Ik heb bij aanvang van de stam meer zekerheid dan wanneer de stam al maanden lang bestaat. Hoe groter de spelers, hoe meer ze hun eigen weg willen gaan. Ik denk meer aan mijn eigen cluster voor het geval dat de stam uit elkaar zou vallen. Dat is ook egoïsme, maar ik zie het meer als mijn persoonlijke levensverzekering op TW. Dorpjes in het cluster van mijn nieuwe niet-vriend is helemaal niet handig.
Dus misschien moet je bedenken dat spelers alleen met hun eigen clusters bezig zijn om te voorkomen dat ze voor een voldongen feit staan wanneer hun stam uit elkaar valt.

Maar zoals ik al zei, ik ben het volledig eens met je pleidooi over egoïsme, egocentrisme, enz. Toch denk ik dat dit de nieuwe wereld is en zal blijven. De mens is met te veel geworden, de mentaliteit van een samenhangend dorp (dit heeft nu niks meer met TW te maken, maar met de wereld) is niet meer. Mijns inziens is de mens te ver geëvolueerd...
Ik vind het erg dat ik nog maar 15 ben, en ik hoop dat i later deze dingen zal leren relativeren, want ik denk hier vaak over na en wordt steeds pessimistischer.

Juist doordat we een eigen cluster hebben, is de stam minder belangrijk en zijn de leden minder afhankelijk van elkaar, zodat de stam juist sneller uit elkaar valt.
 

DeletedUser22705

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Juist doordat we een eigen cluster hebben, is de stam minder belangrijk en zijn de leden minder afhankelijk van elkaar, zodat de stam juist sneller uit elkaar valt.

Wel, je kan het ook omgekeerd zien. Voor aanvang van een wereld wordt al langs alle kanten geroepen dat de stammen zullen vallen. Daar vrees je dan misschien voor als speler, wat je deze keuzes doet maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Re: Het mysterie van onderling vertrouwen binnen een stam en persoonlijke manifestati

Wel, je kan het ook omgekeerd zien. Voor aanvang van een wereld wort al langs alle kanten geroepen dat de stammen zullen vallen. Daar vrees je dan misschien voor als speler, wat je deze keuzes doet maken.

Je kiest dus voor jezelf. Ik snap heel goed dat iedereen die keuze maakt, maar het is wel een fundamenteel onderdeel van het probleem dat Rawberry heeft aangekaart.
 
Bovenaan