Het moderne boosten. Slim of onsportief?

Wat vind jij ervan?

  • Slim

    Stemmen: 20 19,6%
  • Onsportief

    Stemmen: 58 56,9%
  • Raar dat hier een topic voor wordt gemaakt

    Stemmen: 24 23,5%

  • Totaal aantal stemmers
    102
Reactiescore
766
Ik probeer alles goed uit te leggen maar vergeet soms tot hoe een laag niveau ik moet zakken om dingen te vertellen zodat jullie het ook begrijpen :(

Wat jij beweert is dat als Abuser hetzelfde had gedaan als Misbruik, aka 60 bb dorpen edelen in zijn omgeving en deze razendsnel opbouwen, hij zijn omgeving niet onder controle zou kunnen krijgen ? Want het verschil is dat toen Misbruik het deed hij Abuser er naast had liggen die toen < 10 dorpen had en dus heel de concurrentie had uitgeschakeld :eek: Kom op he, zou zelfs prima gegaan hebben zo, laat staan als die er gewoon een MB had bij gehad die zich meer focuste daar op.

Abuser lag toen even goed midden in het stamcluster, Abuser had even goed gs kunnen rondsturen naar anderen later (of nog beter had PP kunnen rondsturen tijdens event en ze uitleggen hoe event te abusen).

Je profiteert meer van Abuser zelf omdat je de pakketjes kan spreiden tijdens de groei = meer effect voor zelfde prijs.

Sorry hoor maar iedereen die beweert dat de manier waarop het hier gelopen is beter is dan die PP rechtstreeks in een account pompen kent er werkelijk niks van...
Haal er gerust de cijfers bij, daarin kan je zien dat Abuser weinig dorpen had toen nog, dat Misbruik al voor einde BB 3 dorpen had ofzo, dat hij toen al def had en Walk ondersteunde etc etc.
Ik heb je post niet gelezen (enkel de eerste zin) en zoek t lekker uit met je denigrerende reactie, why!
 
Reactiescore
1.278
Wat een onzin.. Er is toch geen enkel voordeel om je vriend dat voor je te laten doen tegenover het zelf te doen ? Als Walk het hier allemaal bewust gedaan had hadden ze toch gewoon die 30k PP aan Abuser gegeven en hem dat event laten abusen, dat heeft tal van voordelen en geen enkel nadeel... En dat zou voor jou geen probleem zijn, maar wanneer het op deze manier gebeurt (minder efficiënt dus) is het boosten en heb je er een probleem mee (facepalm)

Veruit de meeste PP die bij abusen gebruikt wordt is gefarmde PP ... iets dat jij voor het gemak vergeet. Die stuur je niet zomaar even door. Dat bij misbruik nu voor 30k aan PP gekocht wordt is toch echt een uitzondering. Tuurlijk heeft het dan voordelen om een vriend dat te laten doen, omdat je zo toch indirect kan profiteren van die gefarmde PP. Je zou zo zelfs tactisch kunnen PP farmen, door op bijvoorbeeld w68 te farmen (1co) en een andere co op main acc te laten farmen. Zo kan je van 1 wereld 2 x gefarmde PP op bijvoorbeeld w69 inzetten.

Wat een onzin, (facepalm), pfoe moet ik me verlagen tot dat niveau. Oh wait volgens mij is dat allemaal ook nergens voor nodig.
 
Reactiescore
581
Simpelweg zorgt deze regel er dus voor dat je geen account kan aanmaken puur om iemand te pushen, want volgende dingen gebeuren er als je dat probeert:
- Wanneer je niet meer inlogt en op BB gaat -> dorp wordt verwijderd van de kaart
- Wanneer je niet meer inlogt of slechts heeeeeel uitzonderlijk (als in loggen om niet op deleten te gaan maar niet echt spelen) -> dorp wordt verwijderd van de kaart
- Wanneer je actief speelt maar slechts 1 dorp houd en constant gefarmt wordt of GS stuurt door / naar dezelfde persoon -> ban voor pushing
- Wanneer je account aanmaakt en vv afgeeft zodat het als push account kan gebruikt worden -> ban / verwijdering van dorp

Wat bv @Triador dus zegt is nu al reeds van kracht...
Die laatste twee regels Warre, daarvan heb ik het sterke vermoeden, dat er niet pro-actief op gecontroleerd word. Alleen bij een melding aan support wordt dit volgens mij gecontroleerd. En ja, dan kan je regels stellen... maar als het handhaven ervan niet actief gedaan wordt, dan stellen ze niets voor.

Dan is het beter om een andere maatregel te treffen, eentje die het kwaadwillende spelers wel een pak moeilijker maakt. En zo'n maatregel, stelde ik voor, met bijvoorbeeld het niet actief zijn van de VV in de eerste drie maanden.

Overigens moet je hier op het W69 AF een keertje het topic: Presenteer je account lezen... de helft van de spelers haalt als door een wonder (ja, wonderen bestaan dus echt) allemaal mooie dorpen binnen. Verliezen niets. Dan zijn er twee dingen mogelijk... ze worden geboost of het niveau is zover gedaald, dat de helft of meer van de spelers ineens geen troepen meer maken. Geloof jij nog in sprookjes? Ikke niet namelijk.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Veruit de meeste PP die bij abusen gebruikt wordt is gefarmde PP ... iets dat jij voor het gemak vergeet. Die stuur je niet zomaar even door. Dat bij misbruik nu voor 30k aan PP gekocht wordt is toch echt een uitzondering. Tuurlijk heeft het dan voordelen om een vriend dat te laten doen, omdat je zo toch indirect kan profiteren van die gefarmde PP. Je zou zo zelfs tactisch kunnen PP farmen, door op bijvoorbeeld w68 te farmen (1co) en een andere co op main acc te laten farmen. Zo kan je van 1 wereld 2 x gefarmde PP op bijvoorbeeld w69 inzetten.

Wat een onzin, (facepalm), pfoe moet ik me verlagen tot dat niveau. Oh wait volgens mij is dat allemaal ook nergens voor nodig.

Klopt op een verkapte manier gefarmde pp op andere accs doorloodsen op een bepaalde manier is een discutabel punt, waar Misbruik dus idd een uitzondering is, of deze discussie wordt gestart adh van een fout voorbeeld :p
 
Reactiescore
1.278
Klopt op een verkapte manier gefarmde pp op andere accs doorloodsen op een bepaalde manier is een discutabel punt, waar Misbruik dus idd een uitzondering is, of deze discussie wordt gestart adh van een fout voorbeeld :p

Ik reageerde op warre die weer op een andere reageerde en hierover begon, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het lastig vind. Kan je verschil maken tussen gefarmde PP en gekochte PP? In denk wel tot op zeker maat, je kan mensen ontzeggen om ze over te sturen bijvoorbeeld. Tot het moment dat de PP om wordt gezet in boosts/buffs dan wordt dit erg lastig. Er is namelijk geen verschil tussen boosts/buffs die gehaald zijn met gekochte PP of gefarmde PP.

Al gaan we nu echt goed kijken heeft misbruik deze boosts (zeker gedeeltelijk) verkregen via gefarmde PP. Ze gebruikten het event om extreem snel PP te farmen. Deze PP loodsen ze nu soort van over(in de vorm van GS/item winsten). Vergelijkbaar met iemand die start op w69, PP farmt en deze PP dan investeert in een event en dit dan zo doorgeeft... toch?

Daarom ook zo gevaarlijk dat TW dit toestaat, aan de ene kant maken ze PP niet overdraagbaar en zorgen ze ervoor dat je met e-mail moet bevestigen... maar aan de andere kant hebben ze niet het inzicht om in te zien wat voor gevolgen dit 'wegkijk beleid' kan hebben.
 

DeletedUser78491

Guest
Ik vind het eerlijk gezegd gewoon bijzonder dat in de TW regels niks staat over het misbruik maken van in game loopholes. Meeste andere MMO's / MMORPG's laten dit namelijk niet toe en geven als je teveel misbruik ervan maakt er een ban voor.
 

Deleted User - 697374

Guest
Ik vind het eerlijk gezegd gewoon bijzonder dat in de TW regels niks staat over het misbruik maken van in game loopholes. Meeste andere MMO's / MMORPG's laten dit namelijk niet toe en geven als je teveel misbruik ervan maakt er een ban voor.
Sinds wanneer is dit een loophole? Het event is gewoon gespeeld zoals het hoorde.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik heb je post niet gelezen (enkel de eerste zin) en zoek t lekker uit met je denigrerende reactie, why!
Dus als jij een sneer naar mij uit haalt is het prima, als ik hetzelfde doe is het ineens denigrerend :$

Veruit de meeste PP die bij abusen gebruikt wordt is gefarmde PP ... iets dat jij voor het gemak vergeet. Die stuur je niet zomaar even door. Dat bij misbruik nu voor 30k aan PP gekocht wordt is toch echt een uitzondering. Tuurlijk heeft het dan voordelen om een vriend dat te laten doen, omdat je zo toch indirect kan profiteren van die gefarmde PP. Je zou zo zelfs tactisch kunnen PP farmen, door op bijvoorbeeld w68 te farmen (1co) en een andere co op main acc te laten farmen. Zo kan je van 1 wereld 2 x gefarmde PP op bijvoorbeeld w69 inzetten.

Wat een onzin, (facepalm), pfoe moet ik me verlagen tot dat niveau. Oh wait volgens mij is dat allemaal ook nergens voor nodig.
Zou een mooie posts zijn geweest in de discussie, maar zoals je in diezelfde post al aanhaalt klopt dit verhaal niet in deze case, dus totaal niet relevant hier...
Maar ik snap je punt wel over hoe je zo de limitaties op gefarmde PP kan omzeilen en ben het er mee eens dat dat eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn.

Die laatste twee regels Warre, daarvan heb ik het sterke vermoeden, dat er niet pro-actief op gecontroleerd word. Alleen bij een melding aan support wordt dit volgens mij gecontroleerd. En ja, dan kan je regels stellen... maar als het handhaven ervan niet actief gedaan wordt, dan stellen ze niets voor.

Dan is het beter om een andere maatregel te treffen, eentje die het kwaadwillende spelers wel een pak moeilijker maakt. En zo'n maatregel, stelde ik voor, met bijvoorbeeld het niet actief zijn van de VV in de eerste drie maanden.

Overigens moet je hier op het W69 AF een keertje het topic: Presenteer je account lezen... de helft van de spelers haalt als door een wonder (ja, wonderen bestaan dus echt) allemaal mooie dorpen binnen. Verliezen niets. Dan zijn er twee dingen mogelijk... ze worden geboost of het niveau is zover gedaald, dat de helft of meer van de spelers ineens geen troepen meer maken. Geloof jij nog in sprookjes? Ikke niet namelijk.
Dat geldt voor zeer veel regels... het meeste gebeurd pas nadat er volledig onderzoek komt nadat er support was. Dat is gewoon hoe het systeem werkt...
Maar er wordt wel degelijk tegen opgetreden hoor, sommige zaken gaan automatisch, sommige zaken nadat je het aangegeven hebt.

Al gaan we nu echt goed kijken heeft misbruik deze boosts (zeker gedeeltelijk) verkregen via gefarmde PP. Ze gebruikten het event om extreem snel PP te farmen. Deze PP loodsen ze nu soort van over(in de vorm van GS/item winsten). Vergelijkbaar met iemand die start op w69, PP farmt en deze PP dan investeert in een event en dit dan zo doorgeeft... toch?
Dit is nog een 3de aspect he, hier gaat het om gefarmde PP binnen dezelfde wereld. Er wordt dus niet met meerdere accies PP gefarmd om dan samen te voegen...
De gekochte PP wordt door het event/beurs gewoon verhoogd, zonder de gekochte PP heb je gewoon niks.

Ik vind het eerlijk gezegd gewoon bijzonder dat in de TW regels niks staat over het misbruik maken van in game loopholes. Meeste andere MMO's / MMORPG's laten dit namelijk niet toe en geven als je teveel misbruik ervan maakt er een ban voor.
Dus je wilt bans gaan uitdelen voor dingen die niet in de regels staan omdat er gebruikers zijn die slimmer zijn dan de makers ???
 
Reactiescore
1.278
Zou een mooie posts zijn geweest in de discussie, maar zoals je in diezelfde post al aanhaalt klopt dit verhaal niet in deze case, dus totaal niet relevant hier...
Maar ik snap je punt wel over hoe je zo de limitaties op gefarmde PP kan omzeilen en ben het er mee eens dat dat eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn.

Envision reageerde op een vrij algemene post over dit onderwerp, niet perse misbruik/abuser gerelateerd. Ik ben er mee eens dat dit enig sinds off-topic is hier, maar op basis van de verdere reacties hierop was mijn post zeker relevant.

Mogelijk heb jij de post van Envision anders geïnterpreteerd, maar dan hoef je natuurlijk niet direct een toon aan te slaan alsof deze speler er helemaal niks van snapt. Zit een kern van waarheid in die ik zojuist benoemde.
 

Deleted User - 24028

Guest
Envision reageerde op een vrij algemene post over dit onderwerp, niet perse misbruik/abuser gerelateerd. Ik ben er mee eens dat dit enig sinds off-topic is hier, maar op basis van de verdere reacties hierop was mijn post zeker relevant.

Mogelijk heb jij de post van Envision anders geïnterpreteerd, maar dan hoef je natuurlijk niet direct een toon aan te slaan alsof deze speler er helemaal niks van snapt. Zit een kern van waarheid in die ik zojuist benoemde.
Hij beschreef wat Misbruik deed... niet bepaald "algemeen" he ;) Maargoed...
 
Reactiescore
1.278
Dit is nog een 3de aspect he, hier gaat het om gefarmde PP binnen dezelfde wereld. Er wordt dus niet met meerdere accies PP gefarmd om dan samen te voegen...
De gekochte PP wordt door het event/beurs gewoon verhoogd, zonder de gekochte PP heb je gewoon niks.

De PP komt binnen via de beurs dus PP farmen. Hoe dit gebeurt doet er volgens mij niet zoveel toe, want uiteindelijk valt ook niet te zien of de GS nu komen uit het event uit mijnen of juist uit farm. Het gaat over GS-inkomsten verkopen naar PP en dan deze PP gebruiken om items te krijgen. Vervolgens worden deze items ingezet om andere accounts te helpen. Soort van verdiende PP overzetten dus, iets wat volgens mij niet zou kunnen mogen.
 

Deleted User - 24028

Guest
De PP komt binnen via de beurs dus PP farmen. Hoe dit gebeurt doet er volgens mij niet zoveel toe, want uiteindelijk valt ook niet te zien of de GS nu komen uit het event uit mijnen of juist uit farm. Het gaat over GS-inkomsten verkopen naar PP en dan deze PP gebruiken om items te krijgen. Vervolgens worden deze items ingezet om andere accounts te helpen. Soort van verdiende PP overzetten dus, iets wat volgens mij niet zou kunnen mogen.
Dus als je ergens PP farmt mag je niet meer verder spelen later op die wereld ? Is dat niet hoe One begonnen is, of allesinds TAS bv...

Ook voor wat je hier zegt geldt: je had het even goed en zelfs efficiënter kunnen doen gewoon vanop een main account. Dus is het geen PP overzetten ;)
 
Reactiescore
1.278
Hij beschreef wat Misbruik deed... niet bepaald "algemeen" he ;) Maargoed...

Gezocht en niet kunnen vinden, maar misschien reageren we op andere dingen.

Dus als je ergens PP farmt mag je niet meer verder spelen later op die wereld ? Is dat niet hoe One begonnen is, of allesinds TAS bv...

Dat zeg ik niet. Je mag zeker PP farmen en daarna nog spelen op een wereld, alleen is deze PP accountsgebonden. Al ga je met deze PP dingen kopen om door te geven kom je in een hele andere situatie. Eigelijk best simpel, iedereen heeft de kans om pp te farmen en om aan events mee te doen. Alleen vind ik het oneerlijk dat die kansen worden doorgegeven.

Kijk bijvoorbeeld het event met die edelsteentjes die je om kan ruilen voor GS-pakketen en andere buffs. De twee zeldzaamste edelstenen zijn daar al goed voor een 10% pakket per dag(dacht ik). Elke dag krijg je gratis van die edelstenen, dit is hetzelfde voor elk account. Het is toch oneerlijk dat dit, iets dat een account uit een event haalt, uiteindelijk bij een ander account beland.

Soortgelijk bij misbruik, elk account heeft zelf de kans om het event te doen. En ik denk ook niet dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen verschillende events, TW moet gewoon een duidelijke lijn trekken.
 

Deleted User - 24028

Guest
Gezocht en niet kunnen vinden, maar misschien reageren we op andere dingen.



Dat zeg ik niet. Je mag zeker PP farmen en daarna nog spelen op een wereld, alleen is deze PP accountsgebonden. Al ga je met deze PP dingen kopen om door te geven kom je in een hele andere situatie. Eigelijk best simpel, iedereen heeft de kans om pp te farmen en om aan events mee te doen. Alleen vind ik het oneerlijk dat die kansen worden doorgegeven.

Kijk bijvoorbeeld het event met die edelsteentjes die je om kan ruilen voor GS-pakketen en andere buffs. De twee zeldzaamste edelstenen zijn daar al goed voor een 10% pakket per dag(dacht ik). Elke dag krijg je gratis van die edelstenen, dit is hetzelfde voor elk account. Het is toch oneerlijk dat dit, iets dat een account uit een event haalt, uiteindelijk bij een ander account beland.

Soortgelijk bij misbruik, elk account heeft zelf de kans om het event te doen. En ik denk ook niet dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen verschillende events, TW moet gewoon een duidelijke lijn trekken.
Snap je punt... maar als je dat idee in een basislijn wilt doortrekken dan moet je toch ook gewoon anti farm boosten zijn, anti internen, anti fuseren, anti Mb's, .... Elk van die zaken is toch een 2de account die iets doorgeeft aan een ander account om er voordeel uit te halen...
 
Reactiescore
1.283
Dus als je ergens PP farmt mag je niet meer verder spelen later op die wereld ? Is dat niet hoe One begonnen is, of allesinds TAS bv...

Lijkt er niet eens op.

Om te beginnen zit het beetje pp wat we verdiende weer terug in de beurs maar dan toen die beter stond, niet in het event dus.
Daarnaast farmt heel One. ons niet en dus geven wij geen verdiende pp door aan andere accounts in tegenstelling tot bv een misbruik.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Neen jij hebt wel degelijk aangegeven initieel gestart te zijn om PP te farmen, en nu speel je gewoon verder op die wereld. Exact wat warre zegt dus. Niet dat het verder iets boeit
 
Reactiescore
1.283
Neen jij hebt wel degelijk aangegeven initieel gestart te zijn om PP te farmen, en nu speel je gewoon verder op die wereld. Exact wat warre zegt dus. Niet dat het verder iets boeit

Dat zeg ik niet. Je mag zeker PP farmen en daarna nog spelen op een wereld, alleen is deze PP accountsgebonden. Al ga je met deze PP dingen kopen om door te geven kom je in een hele andere situatie.

Precies dit maakt het verschil, maar dat had je al gelezen voordat je reageerde natuurlijk :)

Ik meng me verder overigens niet meer in dit topic, lees lekker mee en reageer alleen wanneer er tassen met peren vergeleken worden, of moest het appels zijn :D
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
766
Dus als jij een sneer naar mij uit haalt is het prima, als ik hetzelfde doe is het ineens denigrerend :$

Was geen sneer naar jou bedoeld, vandaar dat ik het denigrerend opving.
 

Deleted User - 24028

Guest
Was geen sneer naar jou bedoeld, vandaar dat ik het denigrerend opving.

"Je legt alles normaliter erg goed uit @Warre maar dit is geen misbruik2punt0 maar eerder oogklep2punt0. Jij moet ook echt wel in zien dat jullie manier minstens 2x zo effectief is."

Dan zal ik die verkeerd opgevat hebben...
 
Bovenaan