Het moderne boosten. Slim of onsportief?

Wat vind jij ervan?

  • Slim

    Stemmen: 20 19,6%
  • Onsportief

    Stemmen: 58 56,9%
  • Raar dat hier een topic voor wordt gemaakt

    Stemmen: 24 23,5%

  • Totaal aantal stemmers
    102
Reactiescore
5.591
Mag TW NL de regels zomaar veranderen zonder al teveel poespas met de hoge heren van Inno?
 
Reactiescore
89
Kickstarters vind ik best wel boosten :p

Ik vind het ook, maar volgens de mods blijkbaar niet xD zou wel graag is hun definitie van boosten willen weten. Hier gebeurd letterlijk ,met toegevingen van de personen in kwestie, wat in de regels als niet toegelaten staat en er gebeurd niets.


Ja en 2000 euro aan pp uitgeven is ook boosten. Toch is beiden legaal volgens Duckje!

Verschil is dat in de regels niet staat dat 2000 euro aan pp betalen niet toegelaten is. Accounts pushen staat er duidelijk in dat het niet toegelaten is.
 
Reactiescore
3.540
Accounts pushen staat er duidelijk in dat het niet toegelaten is.

2b6580467c404f15465dd5b4110274ed.png


Met meer accs starten en dan internen is dus gewoon legaal
 
Reactiescore
766
Wat een faking onzin dat is gewoon de definitie van boosten
Is inderdaad waar maar niet te controleren, daar ligt het probleem meer. Anders moet je fusies in zijn geheel verbieden, maar dat is ook niet te doen. Hierop controleren is gewoon niet te realiseren, dat maakt het probleem.
 
Reactiescore
460
Is inderdaad waar maar niet te controleren, daar ligt het probleem meer. Anders moet je fusies in zijn geheel verbieden, maar dat is ook niet te doen. Hierop controleren is gewoon niet te realiseren, dat maakt het probleem.
Als je apart start met de intentie om bij elkaar te gaan word je meestal door elkaar uitgenodigd om bij elkaar te liggen, of beginnen ze samen al tijdens de pre registraties. Ze kunnen dit heel gemakkelijk opsporen en meestal blijft dit niet ongezien door de rest. Er zijn genoeg meldingen van spelers rondom die dit soort praktijken opmerken. Maar het mag blijkbaar.
 
Reactiescore
766
Als je apart start met de intentie om bij elkaar te gaan word je meestal door elkaar uitgenodigd om bij elkaar te liggen, of beginnen ze samen al tijdens de pre registraties. Ze kunnen dit heel gemakkelijk opsporen en meestal blijft dit niet ongezien door de rest. Er zijn genoeg meldingen van spelers rondom die dit soort praktijken opmerken. Maar het mag blijkbaar.
Ja maar dan zeggen die personen gewoon dat ze stoppen omwille van tijd. Het valt serieus niet te controleren want dan mag inno beslissen welke persoon stopt omwille van tijd/reallife of omwille van boosten.
 
Reactiescore
460
Dan kunnen ze kijken naar de ip's van dat acc of die op het acc loggen van de main accs. Net zoals ze de dubbel logs checken :p
 
Reactiescore
766
Dan kunnen ze kijken naar de ip's van dat acc of die op het acc loggen van de main accs. Net zoals ze de dubbel logs checken :p
Dan maak ik een deal met een ander team. Starten er 3 naast mijn acc, en drie naast een ander acc. Internt acc A spelers ABC en acc B internt spelers DEF. Spelers DEF gaan naar acc A en spelers ABC gaan naar acc B. Alles valt te omzeilen, tenzij je een verbod doet op fusies in het algemeen, maar dat is dus niet te realiseren.
 
Reactiescore
766
Reactiescore
579
Ja maar dan zeggen die personen gewoon dat ze stoppen omwille van tijd. Het valt serieus niet te controleren want dan mag inno beslissen welke persoon stopt omwille van tijd/reallife of omwille van boosten.
Het is idd niet te bewijzen, wel kan je het ze zo moeilijk mogelijk maken.

Schaf hiertoe VV de eerste 3 maanden af. Voor elke boostaccount moet er dan effectief een speler op spelen. Veel boostdorpen, worden beheerd door spelers die toch al de wereld spelen. Ze vinden genoeg kandidaten, die even snel een account willen aanmaken om het daarna in VV te geven. Maar ze vinden heel weinig mensen bereidt, om drie maanden lang de account te actief te moeten bespelen. Als je TW al niet speelt, ga je dat echt niet doen.

Bijkomend voordeel: Veel stopstammen hebben 1-3 accounts met een zogenaamde nachter. Deze speler(s) krijg(t)(en) de resterende accounts van de stam voor de nacht in VV, waardoor de top accounts, ook zonder eigen nachtspeler, kunnen blijven farmen 24/7. Dat maakt, dat ze sneller groeien dan 95% van de overige accounts. Geen VV mogelijk? Dan zal de wereld eerlijker zijn. Hoewel de topteams zonder nachter, daar mogelijk geheel anders over denken ;)
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Via VV boosten ziet TW dan ook als een overtreding (als het heel duidelijk is,perma vv's). Vergeet dat niet ;)
 
Reactiescore
579
Via VV boosten ziet TW dan ook als een overtreding (als het heel duidelijk is,perma vv's). Vergeet dat niet ;)
Toch heeft het mij op W52 veel moeite gekost om spelers die elkaars boost-dorpen in VV hielden, daarvoor te laten straffen. T was niet dat ze hun eigen boostdorpen beheerde.

Gewoon drie maanden geen VV, dan hadden ze geen ca. 10 boostdorpen per speler gehad, maar max. 2-3 en dat ook nog eens pas na drie maanden. Wanneer het niet zoveel impact meer heeft.
 

Deleted User - 24028

Guest
Zijn jullie daar nu nog steeds over bezig :$ Bij zowat elke post hier boven stel ik mij vragen of de persoon die hem schrijft de regels wel kent... Het verbaasd mij hoe veel mensen de regels eigenlijk niet kennen hoor!

Om te beginnen, de regel die hier constant aangehaald wordt van het pushen is hier pas sinds ze alle regels op alle servers van TW gelijk getrokken hebben. Daarvoor was die op zich beter en duidelijker beschreven, daarom snap ik wel dat new gens commentaar hebben hier op. De mensen die al langer spelen (en dat zijn er veel van degene die hier posten) zouden moeten weten dat er gewoonweg niks veranderd is met vroeger. Het komt er op neer dat vroeger elke server iets andere regels en beschrijvingen had, toen ze dit uniform wouden maken bij inno moesten ze dus op zoek naar een omschrijving van sommige regels waarbinnen de communitys zelf nog ruimte hebben voor eigen interpretatie. Daar komen meerdere, en ook deze, onduidelijke regel uit voort. Het is een regel die ze kunnen aanhalen wanneer de mods hier vinden dat er gepusht wordt, maar deze regel wordt niet letterlijk geïnterpreteerd, niet hier en niet op eender welke andere community van tribalwars.

Mensen hier vragen om die regel te herschrijven, en mensen hopen dat het topic bij Discussie daar voor kan zorgen. Maar dat gaat helemaal niet gebeuren als je tussen de lijntjes leest. Wat Duckje daarmee probeert te bereiken is om te polsen in deze community wat zij vinden dat een goede definitie zou zijn van pushen zodat ze voor onze server de interpretatie van die regel kunnen bijstellen en gelijk trekken over alle mods heen. Ze gaan dus niet de regel zelf veranderen, maar gewoon binnen het team een gelijke mening vormen en deze mogelijk communiceren naar de community toe.

Op dit moment wordt deze regel enkel gebruikt om bestraffingen uit te delen voor accounts die aangemaakt worden door iemand, vervolgens wat bouwen en vanaf dan constant GS naar iemand anders sturen of zich laten farmen. Vanaf de moment dat het account zelf edelt, er voor lange tijd iemand actief op speelt, etc etc valt het niet meer onder pushen.

Simpelweg zorgt deze regel er dus voor dat je geen account kan aanmaken puur om iemand te pushen, want volgende dingen gebeuren er als je dat probeert:
- Wanneer je niet meer inlogt en op BB gaat -> dorp wordt verwijderd van de kaart
- Wanneer je niet meer inlogt of slechts heeeeeel uitzonderlijk (als in loggen om niet op deleten te gaan maar niet echt spelen) -> dorp wordt verwijderd van de kaart
- Wanneer je actief speelt maar slechts 1 dorp houd en constant gefarmt wordt of GS stuurt door / naar dezelfde persoon -> ban voor pushing
- Wanneer je account aanmaakt en vv afgeeft zodat het als push account kan gebruikt worden -> ban / verwijdering van dorp

Wat bv @Triador dus zegt is nu al reeds van kracht...

Je kan enkel iemand "pushen" als je effectief voor lange tijd actief blijft spelen, en dan wordt het dus niet meer pushen genoemd. Zo wordt "pushen" automatisch beperkt tot een minimum want je vind gewoonweg gaan 100 spelers die voor jou actief weken tot maanden willen spelen ;)

Kijk wat je dus moet doen om aan de top te komen volgende wereld is je co of een vriend een account laten starten naast je op dezelfde wereld. Dan moet hij ff ziek veel bbs gaan edelen en het event abusen. Na het event gewoon pakketjes inzetten en dan kunnen jij en je stamgenoten hem lekker farmen. En dit wordt dus niet gezien als boosten ;)
Wat een onzin.. Er is toch geen enkel voordeel om je vriend dat voor je te laten doen tegenover het zelf te doen ? Als Walk het hier allemaal bewust gedaan had hadden ze toch gewoon die 30k PP aan Abuser gegeven en hem dat event laten abusen, dat heeft tal van voordelen en geen enkel nadeel... En dat zou voor jou geen probleem zijn, maar wanneer het op deze manier gebeurt (minder efficiënt dus) is het boosten en heb je er een probleem mee (facepalm)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
766
Het is idd niet te bewijzen, wel kan je het ze zo moeilijk mogelijk maken.

Schaf hiertoe VV de eerste 3 maanden af. Voor elke boostaccount moet er dan effectief een speler op spelen. Veel boostdorpen, worden beheerd door spelers die toch al de wereld spelen. Ze vinden genoeg kandidaten, die even snel een account willen aanmaken om het daarna in VV te geven. Maar ze vinden heel weinig mensen bereidt, om drie maanden lang de account te actief te moeten bespelen. Als je TW al niet speelt, ga je dat echt niet doen.

Bijkomend voordeel: Veel stopstammen hebben 1-3 accounts met een zogenaamde nachter. Deze speler(s) krijg(t)(en) de resterende accounts van de stam voor de nacht in VV, waardoor de top accounts, ook zonder eigen nachtspeler, kunnen blijven farmen 24/7. Dat maakt, dat ze sneller groeien dan 95% van de overige accounts. Geen VV mogelijk? Dan zal de wereld eerlijker zijn. Hoewel de topteams zonder nachter, daar mogelijk geheel anders over denken ;)
Zijn jullie daar nu nog steeds over bezig :$ Bij zowat elke post hier boven stel ik mij vragen of de persoon die hem schrijft de regels wel kent... Het verbaasd mij hoe veel mensen de regels eigenlijk niet kennen hoor!

Om te beginnen, de regel die hier constant aangehaald wordt van het pushen is hier pas sinds ze alle regels op alle servers van TW gelijk getrokken hebben. Daarvoor was die op zich beter en duidelijker beschreven, daarom snap ik wel dat new gens commentaar hebben hier op. De mensen die al langer spelen (en dat zijn er veel van degene die hier posten) zouden moeten weten dat er gewoonweg niks veranderd is met vroeger. Het komt er op neer dat vroeger elke server iets andere regels en beschrijvingen had, toen ze dit uniform wouden maken bij inno moesten ze dus op zoek naar een omschrijving van sommige regels waarbinnen de communitys zelf nog ruimte hebben voor eigen interpretatie. Daar komen meerdere, en ook deze, onduidelijke regel uit voort. Het is een regel die ze kunnen aanhalen wanneer de mods hier vinden dat er gepusht wordt, maar deze regel wordt niet letterlijk geïnterpreteerd, niet hier en niet op eender welke andere community van tribalwars.

Mensen hier vragen om die regel te herschrijven, en mensen hopen dat het topic bij Discussie daar voor kan zorgen. Maar dat gaat helemaal niet gebeuren als je tussen de lijntjes leest. Wat Duckje daarmee probeert te bereiken is om te polsen in deze community wat zij vinden dat een goede definitie zou zijn van pushen zodat ze voor onze server de interpretatie van die regel kunnen bijstellen en gelijk trekken over alle mods heen. Ze gaan dus niet de regel zelf veranderen, maar gewoon binnen het team een gelijke mening vormen en deze mogelijk communiceren naar de community toe.

Op dit moment wordt deze regel enkel gebruikt om bestraffingen uit te delen voor accounts die aangemaakt worden door iemand, vervolgens wat bouwen en vanaf dan constant GS naar iemand anders sturen of zich laten farmen. Vanaf de moment dat het account zelf edelt, er voor lange tijd iemand actief op speelt, etc etc valt het niet meer onder pushen.

Simpelweg zorgt deze regel er dus voor dat je geen account kan aanmaken puur om iemand te pushen, want volgende dingen gebeuren er als je dat probeert:
- Wanneer je niet meer inlogt en op BB gaat -> dorp wordt verwijderd van de kaart
- Wanneer je niet meer inlogt of slechts heeeeeel uitzonderlijk (als in loggen om niet op deleten te gaan maar niet echt spelen) -> dorp wordt verwijderd van de kaart
- Wanneer je actief speelt maar slechts 1 dorp houd en constant gefarmt wordt of GS stuurt door / naar dezelfde persoon -> ban voor pushing
- Wanneer je account aanmaakt en vv afgeeft zodat het als push account kan gebruikt worden -> ban / verwijdering van dorp

Wat bv @Triador dus zegt is nu al reeds van kracht...

Je kan enkel iemand "pushen" als je effectief voor lange tijd actief blijft spelen, en dan wordt het dus niet meer pushen genoemd. Zo wordt "pushen" automatisch beperkt tot een minimum want je vind gewoonweg gaan 100 spelers die voor jou actief weken tot maanden willen spelen ;)


Wat een onzin.. Er is toch geen enkel voordeel om je vriend dat voor je te laten doen tegenover het zelf te doen ? Als Walk het hier allemaal bewust gedaan had hadden ze toch gewoon die 30k PP aan Abuser gegeven en hem dat event laten abusen, dat heeft tal van voordelen en geen enkel nadeel... En dat zou voor jou geen probleem zijn, maar wanneer het op deze manier gebeurt (minder efficiënt dus) is het boosten en heb je er een probleem mee (facepalm)
ik snap je eerste deel, maar dat laatste stuk is simpelweg niet waar. Het is echt niet voordeliger als abuser zelf het event zou boosten, bij lange na niet. Je moet je hele account inrichten -> markt/opslag rushes en investeringen doen. Je schakelt niet je directe competitie uit om je heen dus je creëert geen dominantie in je omgeving. Ik kan nog wel even doorgaan over de nadelen die dit event abusen op je eigen account met zich meebrengen.

Nu omzeil je al die problemen door een acc midden in het stamcluster dit te laten doen. Vervolgens farmen verschillende leden het account, accounts die wel sterk zijn en normaal zijn opgebouwd. Op die manier profiteer je er dus echt veel meer van wanneer je een ander acc midden in het stammencluster dit voor je laat doen.

Je legt alles normaliter erg goed uit @Warre maar dit is geen misbruik2punt0 maar eerder oogklep2punt0. Jij moet ook echt wel in zien dat jullie manier minstens 2x zo effectief is.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Nah Abuser had de rol van Misbruik gwn kunnen overnemen en stammies kunnen GS'en. Misbruik als offensieve MB en dan cluster opkuisen, voila.
 

Deleted User - 24028

Guest
ik snap je eerste deel, maar dat laatste stuk is simpelweg niet waar. Het is echt niet voordeliger als abuser zelf het event zou boosten, bij lange na niet. Je moet je hele account inrichten -> markt/opslag rushes en investeringen doen. Je schakelt niet je directe competitie uit om je heen dus je creëert geen dominantie in je omgeving. Ik kan nog wel even doorgaan over de nadelen die dit event abusen op je eigen account met zich meebrengen.

Nu omzeil je al die problemen door een acc midden in het stamcluster dit te laten doen. Vervolgens farmen verschillende leden het account, accounts die wel sterk zijn en normaal zijn opgebouwd. Op die manier profiteer je er dus echt veel meer van wanneer je een ander acc midden in het stammencluster dit voor je laat doen.

Je legt alles normaliter erg goed uit @Warre maar dit is geen misbruik2punt0 maar eerder oogklep2punt0. Jij moet ook echt wel in zien dat jullie manier minstens 2x zo effectief is.
Ik probeer alles goed uit te leggen maar vergeet soms tot hoe een laag niveau ik moet zakken om dingen te vertellen zodat jullie het ook begrijpen :(

Wat jij beweert is dat als Abuser hetzelfde had gedaan als Misbruik, aka 60 bb dorpen edelen in zijn omgeving en deze razendsnel opbouwen, hij zijn omgeving niet onder controle zou kunnen krijgen ? Want het verschil is dat toen Misbruik het deed hij Abuser er naast had liggen die toen < 10 dorpen had en dus heel de concurrentie had uitgeschakeld :eek: Kom op he, zou zelfs prima gegaan hebben zo, laat staan als die er gewoon een MB had bij gehad die zich meer focuste daar op.

Abuser lag toen even goed midden in het stamcluster, Abuser had even goed gs kunnen rondsturen naar anderen later (of nog beter had PP kunnen rondsturen tijdens event en ze uitleggen hoe event te abusen).

Je profiteert meer van Abuser zelf omdat je de pakketjes kan spreiden tijdens de groei = meer effect voor zelfde prijs.

Sorry hoor maar iedereen die beweert dat de manier waarop het hier gelopen is beter is dan die PP rechtstreeks in een account pompen kent er werkelijk niks van...
Haal er gerust de cijfers bij, daarin kan je zien dat Abuser weinig dorpen had toen nog, dat Misbruik al voor einde BB 3 dorpen had ofzo, dat hij toen al def had en Walk ondersteunde etc etc.
 
Reactiescore
634
Eigenlijk moeten we @Warre bedanken over zijn uitleg hoe sommige spelregels omzeild kan worden.
Dit toont des te meer aan waarom onze niveau laag is en de spelers die hier verbetering in spelregels willen zien, nu een discussie hierover voeren.

Ontopic:

Is reden van spelinstellingen aanpassen/aanscherpen niet een van de redenen geweest dat sommige spelregels niet meer te hanteren waren.
  • niet meer kunnen overdragen van PP, zelfs aangekochte
  • aanpassen van de vv regel
  • instellen/uitbreiden van vrij te versturen gs periode
  • enzoo
Dus denk ik dat manier om "moderne boosten" ingeperkt kan worden door de spelinstellingen hierop aan te passen, dus verder aan te scherpen
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan