Het loopt uit de klauwen op het W21 AF

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser37444

Guest
Hoi,

Onderstaande tekst heb ik zojuist als support verstuurd en omdat ik er weinig voor voel dit achter iemands rug om te doen, post ik hem hier tevens. Natuurlijk zal ik niet kunnen berichten over de uitkomst, maar ik wilde het wel met iedereen hier delen.

Beste Duckje,

De afgelopen tijd loopt het spam-wise nogal uit de klauwen op het W21 AF is mijn stellige mening. Natuurlijk heb ik er geen inzicht in wat er precies aan gedaan wordt, maar het lijkt in elk geval geheel onvoldoende. Gisteren is het wat mij betreft tot een ontploffing gekomen wat dat betreft.

Mogelijk dat de workload voor de huidige mod te hoog is en mogelijk worden de regels onvoldoende streng nagekomen? Hoe dan ook is het respect onvoldoende aanwezig, zo blijkt keer op keer.

Natuurlijk is er bij mij het besef aanwezig dat wat gespam links en rechts er nu eenmaal bij hoort en zal ik een laagje boter op mijn hoofd ook zeker niet ontkennen, maar de huidige houding dreigt ten koste te gaan van de mensen die zo af en toe ook een serieus wensen te reageren en dat is spijtig. Aangezien het AF hier toch ook voor lijkt te zijn gecreëerd?

Graag zou ik namens deze laatste groep (of toch in elk geval voor mijzelf) de grote broek willen aantrekken door je te verzoeken hier eens in te duiken?

Al vast bedankt voor de eventueel te nemen moeite ;)

Groetjes,

E***** (Ettie1 op het AF)

Zoals jullie kunnen zien gaat het me er niet om met het vingertje te wijzen naar wie dan ook (al steek ik wel de hand ook in eigen boezem), maar feit is dat gisteren ten koste gaat van het AF-plezier van menig AF lezer en poster en slechts wordt gewaardeerd door een selecte groep. Maar ook die mensen zullen hun interesse wss rap verliezen als deze subsectie van het AF verwordt tot een veredelde chat is mijn stellige overtuiging.

Of en wat het gaat opleveren, weet ik niet en kan ik ook niet met jullie delen conform de forum regels, maar een eigen tekst zou moeten kunnen heb ik het idee. Zo niet, dan maar een tik over de vingers.

Hoe dan ook hoop ik dat ik met deze thread ook een aanzet geven kan tot een discussie rondom de hoeveelheden spam die dit subforum de laatste tijd lijken te teisteren. Een stukje zelfregulering en zelfbeheersing zouden wat vaker op hun plek kunnen zijn dan nu vaak het geval is, is mijn stellige overtuiging, al hoort enige spam er natuurlijk ook een beetje bij. Maar wat mij betreft dus minder dan nu het geval is.

Zoals ik ook al eens eerder heb verwoord mogen we de Mod(s) ook wel eens wat meer ontzien. Het is makkelijk kritiek uiten als je zelf mede veroorzaker bent van het "probleem" (mits je het met me eens bent natuurlijk), ook iets wat we ons wel eens bedenken mogen wat mij betreft ;).

Groetjes
 

DeletedUser58227

Guest
Ondanks dat ik er zelf ook in mee (wil) gaan soms heb je natuurlijk wel gelijk.
De laatste tijd gaat het wel wat te ver, eens spammen heb ik ook zeker geen probleem mee, en zie je mij dus ook wel eens doen. :p Maar gister waren er zo goed als geen inhoudelijke posts te zien.

Voor een keer is dat niet erg, maar je moet er voor waken dat dit blijft, op den duur gaat dat iritant worden, en blijven er nog minder over als dat er al zijn.
 

DeletedUser61408

Guest
Heb je niet vermeld dat het 5 eeuwen duurt voordat er ergens eens slotje op komt, zelfs al wordt dit aangevraagd via pm
 

DeletedUser58227

Guest
Dit forum beestaat nog geen 5 eeuwen, dus lijkt me sterk. :p
Maar een slotje duurt idd erg lang, berispingen geven ook, alles eigenlijk. Al is een slotje nog niet het belangrijkste.
 

DeletedUser37444

Guest
Heb je niet vermeld dat het 5 eeuwen duurt voordat er ergens eens slotje op komt, zelfs al wordt dit aangevraagd via pm

Nee, zoals gezegd heb ik geprobeerd niet te zeer met een vingertje te wijzen naar wie dan ook. Vaak werkt het beter vooral het probleem aan te geven ipv direct tot een beschuldiging over te gaan. Dit om te voorkomen dat mensen als gevolg van een beschuldiging in de loopgraven gaan zitten om zichzelf te verdedigen en dus hopelijk eerder overgaan tot het zoeken naar een oplossing ipv veel energie te steken in het verdedigen van het eigen gedrag. Met dat laatste schiet je niks op en kan er zelfs voor zorgen dat je in die loopgraven oorlog blijft hangen en je helemaal niet toe komt aan het werken aan de oplossing.

Het gaat mij dan ook om het uiteindelijke totaal resultaat en niet om 1 van de kleine details die jij nu aangeeft. Ik wil dus dat de atmosfeer hier verbeterd en zie niet zo veel nut in het melken over een slechts klein dingetje.
 
Reactiescore
323
Die spam van oa gister, kan je net zo goed in Skype doen. Als je zo graag met elkaar over bullshit praat, wat belet je dan om bijvoorbeeld een Skypechat aan te maken, waar je gezellig met elkaar kan spammen? Dan kunnen wij het AF weer gebruiken om Fruit. te flamen, en om onze eigen stammetjes op te hemelen :)
 

DeletedUser

Guest
Er is gewoon een 2e mod nodig. Maar de mods zijn gewoon moeilijk te krijgen atm.
 

DeletedUser

Guest
Ik laat dit topic even open staan, gewoon om hier te discussiëren.

Verder spammen jullie hier toch alles zelf onder? Ik snap ook dat niet elke speler hier aan mee doet en deze spelers verdienen ook mijn respect. Spammen is voor niemand leuk, je mag af en toe eens off-topic gaan, daar heb ik (en geen enkele mod) geen enkel probleem mee. Als je echter continue off-topic blijft gaan, verpest je namelijk voor iedereen het spelplezier. De mods zullen dan wel ingrijpen, maar nogmaals ik ben ook maar een mens en kan ook niet alles zien.

Zoals ik al vaak gezegd heb, als je vindt dat het uit de hand loopt met spammen, rapporteer dit dan door op het schildje te klikken. Op deze manier word dit sowieso bekeken en bestraft indien nodig.

Overigens vind ik het ook jammer dat je hier meteen mee naar Duckje gaat en hier geen gesprek met mij over opstart. Ik ben altijd bereid om te praten en te luisteren, daarvoor kan je me altijd bereiken via een PM. Ik ben hier nog steeds de forummoderator, dus met vragen moeten jullie niet twijfelen om contact op te nemen met mij, daarvoor ben ik immers hier! :)

Ik zal hier alles extra mee in de gaten houden, maar zoals ik zei ben ik ook maar een mens die een RL heeft en zoveel mogelijk tijd vrij maakt voor TW. Echter als hier non-stop overal gespamd wordt, is het moeilijk om hier soms door te kijken, aangezien hier heel wat personen aan mee doen. Maar ik doe mijn best voor jullie jongens! ;)

Maar dus nogmaals, met vragen contacteer me voortaan!
 

DeletedUser37444

Guest
Hoi Graspop,

Het gaat me niet specifiek om jou en dat is ook zeker niet de reden dat ik naar Duckje ben gestapt. Zoals je in mijn support (die hierboven letter voor letter staat op mijn naam na) heb ik je naam niet eens genoemd. Jij bent dan ook niet de oorzaak van het probleem, altijd nog zijn de spammers diegene die het doen. Wel heb ik de indruk dat het jou alleen niet lukt om de zaak goed op de rails te krijgen / houden.

Daarbij komt dat ik je hier al eens eerder publiekelijk heb aangesproken hier, zonder zichtbaar effect of een reactie van jou kant overigens.

De oplossing zit wat mij betreft aan 2 kanten:
- Meer zelf beheersing aan de kant van de gebruikers van dit forum / spammers, vandaar ook dit toppic met de mogelijkheid daar eens over te babbelen met z'n allen
- Mod functie anders georganiseerd. Bijvoorbeeld door een strenger beleid of versterking op dat vlak. In je 1'tje een wereld forum Mod'den lijkt mij een wat krappe bezetting, zeker hier.

Nogmaals: het gaat me niet om de poppetjes maar om het uiteindelijke resultaat!
(Ook niet om de Graspoppetjes dus :p)

Groetjes
 

DeletedUser

Guest
Ik ben tot nu toe erg mild geweest voor de spammers etc.

Aangezien het nu echt de spuigaten uitloopt, ga ik vanaf nu ook strenger optreden op het forum hier. De echte spammers (zij weten wel wie ik bedoel), zullen vanaf nu strenger aangepakt worden, om zo de rust op dit forum terug te brengen.

Zo dus Ettie1, ik kan je verzekeren dat dit gaat veranderen vanaf nu. Spam mag, zoals ik reeds zeg, overdrijf er gewoon niet in. 1 x off-topic kan ik door de vingers zien (wat ik nu te veel deed mss), maar als dit blijft duren is het niet meer fijn, hier komen dus strengere maatregelen voor.

Iedereen is dus gewaarschuwd. Dank je voor de melding van dit probleem trouwens Ettie1, het forum moet voor iedereen een openbare plaats zijn waar je lekker over TW kunt praten. Als er mensen gaan weg blijven, klopt er iets niet en met zijn allen zullen wij dit forum terug aantrekkelijk maken! :)
 

DeletedUser

Guest
Ik heb er niets op tegen dat jullie op het forum posten, maar laat dit topic spamvrij. Er is een nieuw spotprenten topic aangemaakt, daar kunnen jullie spotprenten in plaatsen en voor zaken buiten TW kunnen jullie terecht in de praathoek.

Voor de rest overal on-topic aub! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan