Het legerkamp ontrafeld..

DeletedUser

Guest
Zowel in InS als in -MMD- hebben wij uitgebreid onderzoek naar het legerkamp gedaan. Beter gezegd: Gilgamesjke heeft hier uitgebreid onderzoek naar gedaan, en wij hebben hier slechts wat aan bijgedragen hier en daar.

Om te beginnen is hier de door Gilga opgestelde FAQ. over het legerkamp die door de tijd heen is opgebouwd, waarvan het begin is gemaakt in de stam InS en vervolgens uitgebreid in -MMD-.. In beide stammen hebben wij namelijk de mogelijkheid gehad om een overvloed aan legerkampen in te zetten zonder dat we een tekort zouden krijgen. Ipv deze verloren te laten gaan hebben we er veel gebruikt in de laatste aanval, een weekje voor het opheffen van het legerkamp. Veel zijn er daarvoor ook, vooral die van InS, gebruikt om onderzoek te doen nav kritische vragen die wij stelden in de stam - of toevalligheden die we tegenkwamen tijdens dit onderzoek.

01. Kunnen bevelen vanuit het legerkamp afgebroken worden?
antwoord:
- Aanvallen die verstuurd worden vanuit het legerkamp kunnen worden afgebroken in de eerste 10 minuten, afhankelijk van de wereldinstelling voor het afbreken van bevelen. De afgebroken aanvallen komen terug naar het legerkamp (en dus niet naar het thuisdorp).
- Ondersteuningen daarentegen kunnen NIET worden afgebroken. De reden is onduidelijk, maar het is nu eenmaal zo. Een ondersteuning verstuurd vanuit een legerkamp kan niet worden afgebroken, ongeacht hoe lang het bevel al loopt.

02. Wanneer komen precies de bezette plaatsen vrij?
antwoord: Van zodra de bezettende legers een bevel krijgen of dood zijn. Hetzij teruggestuurd, hetzij een aanval of ondersteuning. De plaatsen in het legerkamp komen ogenblikkelijk vrij van zodra de bezettende kampen een bevel krijgen (hetzij ondersteunen, hetzij aanvallen, hetzij terugsturen.

Mogelijke tactiek in functie van vorige 2 antwoorden: UPGRADEN VAN EEN LEGERKAMP (ook na update 6.5 dd. 14/09/2010 nog steeds mogelijk
Samen met het vorige punt (afbreken van aanvallen) kan dit voor vreemde situaties zorgen, immers, worden de legerplaatsen onmiddellijk heraangevuld, dan heb je na het afbreken van een kamp in aanval plots 21 kampen die naar het dorp toe marcheren, bijvoorbeeld (authentiek!):

Legers
Gestationeerd: 17
Binnenkomend: 4
Resterende kampementen: -1


Op het moment dat het 20ste kamp arriveert ... (wordt momenteel getest) ...blijft het 21ste leger gewoon verder aankomen.
Op het moment dat het 21ste kamp arriveert ... (wordt momenteel getest) ...blijkt dat er plots 21 kampen aanwezig zijn in het dorp. lol!

Met andere woorden, met een truc kan men reeds 20 nieuwe kampen op weg sturen naar het kamp, terwijl eigenlijk nog 20 kampen aanwezig zijn in het legerkamp. Men dient daartoe alle aanwezige kampen gelijktijdig een schijnaanval te laten uitvoeren, vervolgens de nieuwe kampen sturen, om dan vervolgens weer de schijnaanvallen af te breken zodat je na 20 minuten volgende situatie kan bekomen:

Legers
Gestationeerd: 20
Binnenkomend: 20
Resterende kampementen: -20


Het is dus mogelijk om bijvoorbeeld 20 DEF-dorpen in een legerkamp te hebben (ongeacht of dat nu verstandig zal blijken of niet - een kamp heeft immers geen verdedigingsbonus) en continu 20 aanvalslegers naar het kamp op pad te hebben die in de aanval kunnen worden gestuurd. Op deze manier kan je dus een relatief veilige en rendabele aanvalsbasis opstellen zonder het risico te lopen onmiddellijk te worden weggeveegd en het legerkamp hiermee kwijt te zijn.

Nemen we nu als voorbeeld mijn eigen dorpen-uitbouw:

clear:
5800 bijl
50 scouts
2850 LC
400 BB
220-250 rammen (hier even van geen belang)


DEF-dorp:
5000 speer
5000 boog
100 scouts
1750 ZC


Een legerkamp met 20 DEF-dorpen houdt volgende tegen:
- 20 clears met slechts 1/4 van de DEF-troepen dood (= helft van de bouwtijd van een clear)
- 40 clears met slechts 1/2 van de DEF-troepen dood (= zelfde bouwtijd van een clear)
- 54 clears met alle DEF-troepen dood


Met andere DEF-dorpen en/of kata-dorpen kan dit nog opgedreven worden.

Deze strategie heeft dus als voordeel dat de mogelijkheid zeer reeel is dat je slachtoffer al zijn lokale aanvalstroepen in de prak loopt en jij dan vervolgens hem per verrassing kan aanvallen (er zijn zogezegd immers geen plaatsen meer vrij voor clears XD) zonder veel risico voor krachtige terug-edel-acties. Bovendien, afhankelijk van de beschikbare tijd kan dat trucje meerdere keren worden toegepast, om uiteindelijk nog meer troepen in het kamp te krijgen.

03. Kunnen de gestuurde legers gesplitst vanuit het kamp verstuurd worden?
antwoord: Nee! Een edeltrein neemt dus 4 kampementen in het legerkamp in en moet dus ook in 4 verschillende delen naar het kamp worden verstuurd.

04. Moraal?
antwoord: de troepen in het kamp verdedigen met moraal 100%. De troepen die vanuit het kamp aanvallen vallen aan met het moraal van het thuisdorp.

05. Geloof?
antwoord: de troepen in het kamp verdedigen en vallen aan met 100% geloof.

06. Vakantievervanging: kan je met 2 accounts onder je hoede troepen sturen naar hetzelfde legerkamp?
antwoord: Ja.

07. Verdedigingsbonussen: enkel ridder-items en nachtbonus zijn van toepassing. Het kamp heeft GEEN muur.

08. Wanneer de troepen naar het kamp toegestuurd worden, nemen deze dan de snelheid aan van een meereizende ridder zoals bij OS het geval is?
antwoord: Ja.

09. Wanneer de troepen vanuit het kamp verstuurd worden, hoe neemt de ontvanger (aangevallene of diegene die OS krijgt) deze legers waar? Als zijnde een aanval/OS vanuit het legerkamp? Is het zichtbaar vanuit welk dorp de troepen oorspronkelijk afkomstig zijn? Is het zichtbaar welke speler de troepen stuurt? enz...
antwoord: De aanvallende speler blijft anoniem tot op het moment dat de aanval toekomt. Het dorp van oorsprong blijft onbekend.

10. Hoe lang blijft een legerkamp maximaal bestaan?
antwoord: 5 dagen, te rekenen van het moment dat de bouwplaats op de kaart wordt gezet.

11. Kan je edelen over lange afstanden via het legerkamp
antwoord: nee, maar een beetje toch weer wel. Je kan je edels niet verder versturen dan 44:55 uur, niet als aanval, maar blijkbaar ook niet als ondersteuning (voor wie zo zot moest zijn dit ooit gecontroleerd te hebben, zoals ik nu heb gedaan). Dus je legerkamp moet binnen de 44:55 uur van je edels gelegen zijn wil je vanuit het legerkamp (waar je opnieuw een radius van 44:55 uur hebt) kunnen edelen. Hoppen van legerkamp naar legerkamp is onmogelijk (je kan geen ondersteuning vanuit een legerkamp naar een ander legerkamp sturen.)


12. Minimum-troepen regel niet van toepassing
Dus zalig faken vanuit een legerkamp. De vijand ziet niet vanuit welk dorp de troepen afkomstig zijn en de minimum-troepen-regel geldt niet. Dus je kan heel goedkoop fakes sturen vanuit een legerkamp.
Het minimum van 5 scouts daarentegen is wel nog altijd geldig. 1 ram versturen kan dus best, 1 ram + 1 scout ook, maar 1 scout alleen niet, dat moeten er dan minimaal 5 zijn. ;)

AANVULLING DOOR SHARBELSZ:

13. legerkampen en stamhoppen

Bouwplaatsen blijven bestaan na het verlaten van spelers uit de stam waardoor de stam in principe geen voldoende kampementen meer kan onderhouden.
De troepen van deze spelers in dat kamp, of onderweg naar dat kamp blijven gewoon staan of lopen.

Vervolgens kan je opnieuw kampen bouwen in de nieuwe stam waar plots weer een grotere capaciteit mogelijk is. Als je opnieuw naar de eerste stam gaat kan je daar de troepen uit je legerkamp nog steeds versturen. Zo ook als je opnieuw naar de tweede stam gaat.

Dit biedt een boel mogelijkheden voor de beperking van 15 legerkampen per stam, die lang niet aan de vraag kan voldoen bij stam-acties.

Kort: bouwplaatsen/legerkampen verdwijnen niet bij stamwissels die het aantal kampen wijzigen, ook niet als de nieuwe limiet ontoereikend is:
- Troepen kunnen alleen verstuurd worden vanuit de stam waar je op dat moment in zit.
- Troepen kunnen wel terug geroepen worden vanuit de verzamelplaats van de thuisdorpen

AANVULLING DOOR CORNELIS REX

14. kleine bugjes in het legerkamp
Het legerkamp is niet goed ingevoerd, want het werkt niet goed samen met andere nieuw ingevoerde elementen.
- kata-doelwit onthouden werkt niet indien aangevinkt tijdens versturen van aanvallen vanuit het legerkamp. En sterker nog: de kata's worden ook niet bij handmatig veranderen van het doelwit geupdate naar het nieuwe doelwit: als je boerderij aanvinkt en je had hem op muur staan zal hij altijd op de muur gaan. Oplossing: vanuit een "gewoon" dorpje een aanval sturen en daar het nieuwe kata doelwit aanvinken
- ook al lopen scouts dood van de vijand krijg je onderaan je bericht te zien: "hint: je eenheden zijn ontdekt". Dit kan verwarring opleveren want de vijand krijgt niets te zien. Echter, als je vanuit je eigen dorpjes een scout stuurt op het kamp zie je dit niet staan.. Hoe dit zou zijn bij stamgenoten niet onderzocht maar denk dat dat hetzelfde zal zijn als wanneer een vijand aanvalt. Oplossing: geen.

Dit was onze FAQ. waarin, denken wij (lees: Gilga :p), we alle facetten van het legerkamp besproken hebben..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Vervolg:

Dit wetende is het erg logisch dat InnoGames besluit het legerkamp eruit te halen...er zitten immers meer bugs in dan voordelen zowat. :rolleyes:

Ook kan je, met de FAQ in je achterhoofd, concluderen dat aanvallers hierdoor NOG meer voordelen krijgen op de verdedigers. Immers kan je 1) oneindig veel legers in het kamp plaatsen ipv de max die er door TW op wordt gezet, 2) fakes van maar 1 boerderijeenhoud sturen, 3) de verdediger weet niet wie de aanvaller is, en vanuit welk dorp hij stuurt. Dit alles tezamen kun je dus 1000 fakes vanuit 1 dorp sturen (mocht je 1000 rammen in 1 dopje hebben...) zonder dat de verdediger kan weten of het fakes of niet zijn. Een erg groot voordeel waar de verdedigers geen voordeel voor terugkrijgen.

Het enigste voordeel voor de verdediger (of tegenstander van de stam van wie het kamp is, beter gezegd) is dat het kamp geen muur heeft...Dit zou een voordeel zijn mocht je idd maar 20 dorpjes in het kamp kunnen zetten - nu kan je het zo vol proppen dat een muur haast overbodig wordt.

Moet niet vergeten worden dat het kamp ook in defensief opzicht gebruikt kan worden, maar hier is niet uitgebreid onderzoek naar gedaan.. Spreekt allemaal voor zich eigenlijk.

Let wel: ik, en iedereen van W17 met mij denk ik, ziet het legerkamp liever verbeterd worden als afgeschaft...en we zijn meer dan bereid om dmv bugs proberen te vinden en oplossingen voor te stellen te helpen.

We hopen jullie hiermee toch nog wat geleerd te hebben, ook al verdwijnt het kamp met 3 dagen! Succes met het aanklooien de komende dagen :p
 

DeletedUser

Guest
Als spelers hier iets aan kunnen toevoegen, dan graag! Dan kan dat tenminste nog gauw eens worden gecheckt.
 

DeletedUser

Guest
Netjes Gilga & CR!
Jullie hadden zeker weer eens niks te doen?
hierdoor is CR ook zo'n noob hij is veel meer bezig met het AF als in-game:p

grapje!
 

DeletedUser

Guest
Hmmm... kunnen de andere spelers/stammen hier hun bevindingen aan toevoegen? Dan kan dit als 1 pakketje worden doorgestuurd naar het community-team die dit naar inno-games kunnen doorspelen.

Mocht het legerkamp in een latere fase up to date zijn, dan liefst een legerkamp dat op punt staat.

Alvast bedankt!
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het wel vreemd dat je andermans troepen kan terug sturen.
 

DeletedUser

Guest
Ik weet dat je het kan aanvinken ... Maar ik durf het niet uit te testen omdat ik niet weet of je een 2e scherm krijgt of niet :p Dan stuur ik troepen weg uit een legerkamp ><
 

DeletedUser

Guest
...hier komt ie:

15. priveleges van de stamleiders

vraagstelling: .Spam Energy
uitvoerders experiment: Gilgamesjke, dee88, sharbelsz


Normaal gezien ziet zo'n legerkamp van binnen er zo uit:
rkzh20.png

Als leider zie je echter links van de dorpsnamen (voor alle duidelijkheid: hier noemen ze "M...") een wit vierkantje dat je kan aanvinken met onderaan een knop: "terugsturen", net zoals je dat ziet naast je eigen troepen die je in een legerkamp hebt staan.
expw.jpg

Als leider kan je dus, naast het plaatsen van bouwplaatsen, ook plaatsen in het legerkamp vrijmaken indien dit gewenst is, of nog, troepen weer huiswaarts sturen in geval van aanvallen op het kamp, teneinde de troepen te sparen indien de betreffende speler niet online is.

PS: tx Shar! Zit erin!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
...hier komt ie:



PS: tx Shar! Zit erin!

Bedankt :)

Ja, zo heb ik wel eens wat troepen gered ^^

Ik ga nu ook ff lol maken, zo veel mogelijk legers in 1 kamp :p

Je het in een legerkamp toch ook niks te maken met de regel dat je max. 5 aanvallen per sec. kan doen?
Ten minsten, daar had ik net geen last van.

En als je deff troepen als ondersteuning uit een legerkamp stuurt naar het dorp waar ze vandaan komen, staan ze daar dan als ondersteuning of gewoon als troepen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser48879

Guest
mooie info maar helaas zijn die legerkampjes weer bijna weg :(
 

DeletedUser

Guest
Bedankt :)

Ja, zo heb ik wel eens wat troepen gered ^^

Ik ga nu ook ff lol maken, zo veel mogelijk legers in 1 kamp :p

Je het in een legerkamp toch ook niks te maken met de regel dat je max. 5 aanvallen per sec. kan doen?
Ten minsten, daar had ik net geen last van.

En als je deff troepen als ondersteuning uit een legerkamp stuurt naar het dorp waar ze vandaan komen, staan ze daar dan als ondersteuning of gewoon als troepen?

troepen die ter ondersteuning naar een legerkamp worden gestuurd zijn daar gestationeerd in de legerplaats. Alle aanwezige troepen verdedigen tegen inkomende aanvallen, maar alle troepen kunnen opnieuw uit het legerkamp verstuurd worden naar een dorp of legerkamp om aan te vallen of een dorp om te ondersteunen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
legerkampfun.png


:D Toen werd ik opeens gestoort (nee, andere;)), er moest -60 komen te staan ^^^
 

DeletedUser

Guest
Dus je kunt vanuit DEF DORP 1 naar het legerkamp een vol defence dorp sturen, en er daarna jezelf mee ondersteunen ipv ze terug te sturen naar het dorp van origine?

Is een domme actie maar is het mogelijk?
 

DeletedUser

Guest
Dus je kunt vanuit DEF DORP 1 naar het legerkamp een vol defence dorp sturen, en er daarna jezelf mee ondersteunen ipv ze terug te sturen naar het dorp van origine?

Is een domme actie maar is het mogelijk?

Ik test wel ff :D
 

DeletedUser

Guest
Dus je kunt vanuit DEF DORP 1 naar het legerkamp een vol defence dorp sturen, en er daarna jezelf mee ondersteunen ipv ze terug te sturen naar het dorp van origine?

Is een domme actie maar is het mogelijk?

Ja, dat lukt en dat is allesbehalve dom in sommige situaties. (zie toepassing van DEF-kampen in de vertaalde post hier op het AF, of nog: het ondersteunen van pas veroverde dorpen zoals wij zelf al hebben toegepast.)
 
Bovenaan