Het grote complimententopic

Reactiescore
113
Op CL3 hebben we als niet-premade core stam de classic gewonnen en CL4 als premade core stam ook gewonnen. Toen lag het niveau nog velen malen hoger op de classic, het is dus zeker mogelijk.
 
Reactiescore
1.075
Vorige classic?

Eerlijk kan ik me niet voorstellen dat classics sinds CL20 een hoog niveau hebben.
Cl21 werd 90% van de wereld uitgespeeld op diplomatie.
Dus de kans dat de classics erna ook zo "geweldig " waren is groot gezien de algemene kwaliteiten op TW tegenwoordig.
 
Reactiescore
113
Eerlijk kan ik me niet voorstellen dat classics sinds CL20 een hoog niveau hebben.
Cl21 werd 90% van de wereld uitgespeeld op diplomatie.
Dus de kans dat de classics erna ook zo "geweldig " waren is groot gezien de algemene kwaliteiten op TW tegenwoordig.

Cl22 had wel een sterke end-game, met veel bekende classic spelers in beide kampen
 
Reactiescore
54
Nog nooit een classic gespeeld hier, dus zeker nog nooit een endgame meegemaakt. We zijn echter zeker niet van plan deze classic te winnen op diplomatische wijze, zullen zeker een mooie strijd willen leveren. :)
 
Reactiescore
1.075
Nog nooit een classic gespeeld hier, dus zeker nog nooit een endgame meegemaakt. We zijn echter zeker niet van plan deze classic te winnen op diplomatische wijze, zullen zeker een mooie strijd willen leveren. :)

Je wilt de classic niet winnen op diplomatisch vlak maar sluit ondertussen een verbond met de rang 2 stam om de rang 3 stam weg te werken, wat jullie zomaar een 4 mil voorsprong geeft.
Ik zou geen beloftes maken die je niet waar kan maken ;).
 
Reactiescore
54
Een aanval op SS was niet uit te sluiten, zeker niet aangezien SS zelf ook best wel wat diplomatische betrekkingen heeft.

Waar speel je zelf eigenlijk? @King in the north
 
Reactiescore
942
Een aanval op SS was niet uit te sluiten, zeker niet aangezien SS zelf ook best wel wat diplomatische betrekkingen heeft.

Waar speel je zelf eigenlijk? @King in the north

Mooi naast de kwestie geantwoord. Een aanval op SS was inderdaad niet uit te sluiten, maar eentje gezamenlijk met DefQon was nergens voor nodgi. Maar goed wij hebben inderdaad ook wat diplomatieke betrekkingen dus veel kunnen we er niet over zeggen; Het zou natuurlijk ook oliedom zijn om als core-stam geen enkele diplomatieke betrekking te hebben.

Eerlijk kan ik me niet voorstellen dat classics sinds CL20 een hoog niveau hebben.
Cl21 werd 90% van de wereld uitgespeeld op diplomatie.
Dus de kans dat de classics erna ook zo "geweldig " waren is groot gezien de algemene kwaliteiten op TW tegenwoordig.

Ik vond het niveau in onze eigen stam wel hoog, zeker op Medicated. speelden met Jan, Christian en soms Fred wel classic toppers. Op de andere accounts waren er zeker ook geen prutsers aan de slag dus ja.
 
Reactiescore
100
Eerlijk kan ik me niet voorstellen dat classics sinds CL20 een hoog niveau hebben.
Cl21 werd 90% van de wereld uitgespeeld op diplomatie.
Dus de kans dat de classics erna ook zo "geweldig " waren is groot gezien de algemene kwaliteiten op TW tegenwoordig.

Materlotti zegt gewoon dat de vorige cl op skills is beslist (wat jij in je vorige post ontkent door te zeggen dat er al lang geen cl meer op skills is beslist). Dit was wel degelijk het geval aangezien Retro kwantitatief aanzienlijk in de minderheid was als nummer 3 stam tegen de nummer 1 en 2 samen. Dus enige manier dat Retro de winst kon binnenhalen was door hun kwaliteit/skills.
 
Reactiescore
1.089
Cl22 had wel een sterke end-game, met veel bekende classic spelers in beide kampen

Dat er veel bekende spelers zaten ja. Maar qua niveau viel de end-game (behalve uit het perspectief naccer) toch best tegen ik bedoel, mac duck was niet echt actief, games had geen eens spelers, cabbie was donkerbruine stront. Heel het origineel n00bs teerde op een paar oude rotten die hun gram wilde halen, en danoontje kon niet eens op een eerlijke wijze spelen.
De aanvallen vanuit Lions gingen alleen op naccer en dat faalde, en dan waren er nog die talrijke rimbg's van Lions waarvan driekwart alle aanvallen s nachts liet aankomen.. Ik vond het niveau best tegenvallen, behalve naccer dan.
 
Reactiescore
1.089
Cl21 werd 90% van de wereld uitgespeeld op diplomatie.

Cl20 was toch ook niet een heel hoog niveau? Nadat die samenzwering in het begin de kop werd ingedrukt was het een vrij gemakkelijke wereld voor jullie.
Helemaal toen jokersbrain gebanned werd LOL :cool:(jk)

Vind dan CL21 misschien van een hoger niveau. Vind overigens dat de wereld (voor 90%) werd uitgespeeld op diplomatie wel een vreemde stelling. Ik bedoel kamp 'Premade van Pimsie' koos ervoor om met 6? stammen met noemenswaardige spelers te gaan samenwerken (Taart, V, Space (dat ook al een fusie stam was), die stam van Jrp (en buren) en de stam van Pendragon). Enige wat is gedaan was de kwantitatieve verhoudingen enigzins gelijk te trekken door Leon met de BG met cabbie en co, want 28 vs 5 of 6 was niet te doen.

Weet ook nog heel goed dat Pimsie het een goeie diplomatieke zet vond, en toen erachter kwam dat de helft van zijn stam het kut vond en was gestopt.
Wat een clown-actie was dat
 
Reactiescore
1.075
Mooi naast de kwestie geantwoord. Een aanval op SS was inderdaad niet uit te sluiten, maar eentje gezamenlijk met DefQon was nergens voor nodgi. Maar goed wij hebben inderdaad ook wat diplomatieke betrekkingen dus veel kunnen we er niet over zeggen; Het zou natuurlijk ook oliedom zijn om als core-stam geen enkele diplomatieke betrekking te hebben.



Ik vond het niveau in onze eigen stam wel hoog, zeker op Medicated. speelden met Jan, Christian en soms Fred wel classic toppers. Op de andere accounts waren er zeker ook geen prutsers aan de slag dus ja.

Dat is het punt, het niveau was in 1 kamp wellicht maar hoog, zoals het in zowat alle afgelopen classics is geweest.
Rang 1 stam had zich wss de hele wereld naar de top geinternt of gerecruit.
Was dat de classic met R.E.L?
 
Reactiescore
1.075
Cl20 was toch ook niet een heel hoog niveau? Nadat die samenzwering in het begin de kop werd ingedrukt was het een vrij gemakkelijke wereld voor jullie.
Helemaal toen jokersbrain gebanned werd LOL :cool:(jk)

Vind dan CL21 misschien van een hoger niveau. Vind overigens dat de wereld (voor 90%) werd uitgespeeld op diplomatie wel een vreemde stelling. Ik bedoel kamp 'Premade van Pimsie' koos ervoor om met 6? stammen met noemenswaardige spelers te gaan samenwerken (Taart, V, Space (dat ook al een fusie stam was), die stam van Jrp (en buren) en de stam van Pendragon). Enige wat is gedaan was de kwantitatieve verhoudingen enigzins gelijk te trekken door Leon met de BG met cabbie en co, want 28 vs 5 of 6 was niet te doen.

Weet ook nog heel goed dat Pimsie het een goeie diplomatieke zet vond, en toen erachter kwam dat de helft van zijn stam het kut vond en was gestopt.
Wat een clown-actie was dat

Cl20 zat helemaal 0 niveau in. Is zelfs niet nodig geweest om te winnen :p
C21 zeg ik idd dat het vooral diplomatiek beslist is, zowel langs de kant van leon als de kant van taart enz, en dat is gewoon zonde, waar classics vroeger nog gelijk stond aan skills word er sinds enkele classics steeds eerst naar diplomatiek en recruits gekeken vooraleer de eindstrijd begint, die dan meestal nog eens meteen over is.
 
Reactiescore
1.075
Een aanval op SS was niet uit te sluiten, zeker niet aangezien SS zelf ook best wel wat diplomatische betrekkingen heeft.

Waar speel je zelf eigenlijk? @King in the north

Dat het niet uit te sluiten is klopt, dat het moreel verantwoord is een ander, je creeërt een overmacht van 4 mil tov je tegenstander in 1 massa. Wat dus eenvoudig een dubbele aantal off is aan wat SS aan deff kan ophoesten.
Zeker met deze instellingen is dat gewoon overpowered en onnodig.
Ikzelf speel in Caelum dus je kan me hier gerust neutraal in noemen.
 
Reactiescore
54
Of we samen een massa hadden georganiseerd of los van elkaar, als wij zagen dat Defqon op SS was gegaan waren wij daar natuurlijk ook op gegaan en andersom. Je creeërt zeker een te grote overmacht, door met deze 2 stammen op SS te gaan.

Als je echter SS met 2 of 3 omliggende stammen samen op Defqon of op ons zou laten gaan is dat wel te verantwoorden? Zie hier geen logica in eerlijk gezegd.
 
Reactiescore
1.075
Of we samen een massa hadden georganiseerd of los van elkaar, als wij zagen dat Defqon op SS was gegaan waren wij daar natuurlijk ook op gegaan en andersom. Je creeërt zeker een te grote overmacht, door met deze 2 stammen op SS te gaan.

Als je echter SS met 2 of 3 omliggende stammen samen op Defqon of op ons zou laten gaan is dat wel te verantwoorden? Zie hier geen logica in eerlijk gezegd.

Ik zeg nergens dat het logisch is want dat keur ik ook niet goed? Ik geef enkel maar aan hoe laag de huidige classics gevallen zijn.
 
Reactiescore
973
Cl20 zat helemaal 0 niveau in. Is zelfs niet nodig geweest om te winnen :p
C21 zeg ik idd dat het vooral diplomatiek beslist is, zowel langs de kant van leon als de kant van taart enz, en dat is gewoon zonde, waar classics vroeger nog gelijk stond aan skills word er sinds enkele classics steeds eerst naar diplomatiek en recruits gekeken vooraleer de eindstrijd begint, die dan meestal nog eens meteen over is.

Je ziet Leon diplomatiek heeft gewonnen door 1 bondgenoot aan te gaan zodat er een account niet voor 80% omsingeld zou zijn door fuserende en samenwerkende vijanden? Zelfs zonder die bg was het front van het account Sons of Leon al meer dan een continent lang. De tegenstanders van Leon waren na meerdere fusies en samenwerkingen in de endgame zwaar in het voordeel, en sinds de meeste zich richtte op elke dag 1C attacks te spammen is er besloten 1 bg in de endgame te nemen zodat we tenminste niet in de rug aangevallen konden worden en wat meer deff konden benutten om de aanvallen van jullie stam gerichter te maken in plaats van doelloos gespam. Beseffend dat het een boerlimiet wereld was en aanvallen blijven spammen tot de tegenstander er geen zin meer in heeft totaal onnodig is als je kwalitatief goed tw speelt.

Leon heeft die endgame gewonnen door skills, dat je soms een beetje moet bijdraaien diplomatiek als de hele wereld fuseert is nu niet echt een smet op wat we hebben laten zien kwalitatief. Taart en Space hebben geprobeerd de wereld te winnen door diplomatiek massaal te fuseren, dat is niet gelukt. Leon heeft gewoon de wereld gewonnen door beter te zijn dan de tegenstanders.

CL20 heeft Class goed gespeeld, althans in delen van die stam. Remine en Austhetics domineerde zeer sterk in key posities en enkele andere spelers waren ondanks soms problemen wel verreweg boven het gemiddelde kwaliteit. Daarbij kwam dat de tegenstanders al zeer vroeg massaal fuseerde uit angst voor de premade Class. Desondanks werken fusies niet zo goed, en werkte ze bar slecht samen. 1 stam wouden ze niet mee samenwerken uit de core, groep vrienden waarvan de helft nog nooit getw'd had. En daarop zijn ze al gefaald voordat ze bij Class kwamen. Aldus achteraf een zeer makkelijke wereld, maar niet door het toedoen van Class. Hebben ons redelijk afzijdig gehouden van diplomatieke betrekkingen met welke andere stam dan ook.

Cl22 was meer de "verdeeldheid" van de classic groep dat het spannend maakte dan dat het echt een extreem kwalitatieve wereld was. Zaten redelijk wat sterke momenten in, maar ook een hoop dieptepunten.
 
Reactiescore
1.075
Je ziet Leon diplomatiek heeft gewonnen door 1 bondgenoot aan te gaan zodat er een account niet voor 80% omsingeld zou zijn door fuserende en samenwerkende vijanden? Zelfs zonder die bg was het front van het account Sons of Leon al meer dan een continent lang. De tegenstanders van Leon waren na meerdere fusies en samenwerkingen in de endgame zwaar in het voordeel, en sinds de meeste zich richtte op elke dag 1C attacks te spammen is er besloten 1 bg in de endgame te nemen zodat we tenminste niet in de rug aangevallen konden worden en wat meer deff konden benutten om de aanvallen van jullie stam gerichter te maken in plaats van doelloos gespam. Beseffend dat het een boerlimiet wereld was en aanvallen blijven spammen tot de tegenstander er geen zin meer in heeft totaal onnodig is als je kwalitatief goed tw speelt.

Leon heeft die endgame gewonnen door skills, dat je soms een beetje moet bijdraaien diplomatiek als de hele wereld fuseert is nu niet echt een smet op wat we hebben laten zien kwalitatief. Taart en Space hebben geprobeerd de wereld te winnen door diplomatiek massaal te fuseren, dat is niet gelukt. Leon heeft gewoon de wereld gewonnen door beter te zijn dan de tegenstanders.

CL20 heeft Class goed gespeeld, althans in delen van die stam. Remine en Austhetics domineerde zeer sterk in key posities en enkele andere spelers waren ondanks soms problemen wel verreweg boven het gemiddelde kwaliteit. Daarbij kwam dat de tegenstanders al zeer vroeg massaal fuseerde uit angst voor de premade Class. Desondanks werken fusies niet zo goed, en werkte ze bar slecht samen. 1 stam wouden ze niet mee samenwerken uit de core, groep vrienden waarvan de helft nog nooit getw'd had. En daarop zijn ze al gefaald voordat ze bij Class kwamen. Aldus achteraf een zeer makkelijke wereld, maar niet door het toedoen van Class. Hebben ons redelijk afzijdig gehouden van diplomatieke betrekkingen met welke andere stam dan ook.

Cl22 was meer de "verdeeldheid" van de classic groep dat het spannend maakte dan dat het echt een extreem kwalitatieve wereld was. Zaten redelijk wat sterke momenten in, maar ook een hoop dieptepunten.

Leon had natuurlijk vooraf al de endgame bepaald doordat het zuiden (martijn) 1 hele stam geinternt had vooraleer bij de rest te gaan en het noordelijke acc ook een hele stam, ondertussen werd de oostelijke stam ook compleet geinternt. En gefuseerd. Tuurlijk hebben jullie niet maar met 1 stam samengewerkt aangezien jullie er met 4 begonnen zijn?
Ik heb nergens gezegd dat cl20 gewonnen is op diplomatie hoor, maar dat het niveau zo laag was bij de tegenstand dat er niet eens een eindstrijd is geweest :p
 
Reactiescore
942
Of we samen een massa hadden georganiseerd of los van elkaar, als wij zagen dat Defqon op SS was gegaan waren wij daar natuurlijk ook op gegaan en andersom. Je creeërt zeker een te grote overmacht, door met deze 2 stammen op SS te gaan.

Als je echter SS met 2 of 3 omliggende stammen samen op Defqon of op ons zou laten gaan is dat wel te verantwoorden? Zie hier geen logica in eerlijk gezegd.


Het feit dat DefQon redelijk wat stammen tegen zich in het harnas heeft gejaagd hebben ze volledig aan zichzelf te danken door hun rekruteringsbeleid, en dan met name de recruit pacman. Als je op zo'n korte termijn 5 top 20 accounts in één stam steekt is het heel normaal dat de stammen die errond liggen als verdedigingsmechanisme samen gaan vechten. Al deze stammen zijn beduidend kleiner dan DefQon en doen dit enkel maar om hun eigen hachje te redden, iets wat afzonderlijk als stam helemaal niet mogelijk is.

Wij, SS, als core-stam kunnen niet anders dan diplomatiek te werk gaan anders hebben we gewoon 360 graden front als stam. Dat is nu eenmaal een feit als je als stam in de core ligt. Diplomatie is de enige manier om ook maar enige vorm van safe te creëren, los van de safe in het midden van je eigen stamcluster.

Als je een grote stam bent zoals DefQon of Sick en in de rim ligt, heb je bij wijze van spreken de mogelijkheid om een ongelimiteerde hoeveelheid safe te hebben aangezien je altijd maar dieper de rim in kunt trekken. Daar kun je blijven kleine spelertjes en barbs edelen en zo meer en meer def/off genereren. Die mogelijkheid hebben wij als SS niet, en P. ook niet. Daarom is het heel logisch dat wij besloten hebben om samen te werken, want als wij dan ook nog eens elkaar gaan aanvallen zijn we al helemaal de pineut. Je hoeft geen hoog-intellectueel te zijn om dit in te zien. Als Dawn ons dan vervolgens contacteert met de vraag om samen te werken tegen DefQon, is dat heel logisch, aangezien jullie ook voor ons de grootste bedreiging zijn en op termijn ons zouden kunnen sandwichen met Sick, iets wat op dit moment ook aan de gang is.

Los daarvan heb ik enkele weken in onze stamchat al gezegd dat het mij niet zou verbazen moesten Sick en Defqon ons gelijktijdig aanvallen, aangezien ze niet grenzen aan elkaar en er dus beide voordeel bij hebben om dit gelijktijdig te doen. Wat wel een feit is, is dat dit (zeker voor Sick) helemaal niet nodig is. Ze hebben nu al zo'n overmacht aangezien de tegenstand in het westen van de wereld helemaal niets voorstelt. In het oosten heeft DefQon heel wat meer weerwerk gekregen, mede door de allianties van al deze stammen (SS, Dawn, P.).

Daarom snap ik zeker dat mensen hier opmerkingen geven dat het flauw spel is, aangezien het gewoon toont dat jullie blijkbaar niet zo veel vertrouwen hebben in jullie eigen kwaliteiten. Het is en blijft natuurlijk jullie eigen keuze, maar het zou jullie zeker sieren moesten jullie wat meer in jullie zelf geloven en gewoon beslissen om de wereld zonder hulp te proberen te winnen. Met de ligging die jullie nu hebben lijkt mij dit helemaal niet onmogelijk.
 
Reactiescore
973
Leon had natuurlijk vooraf al de endgame bepaald doordat het zuiden (martijn) 1 hele stam geinternt had vooraleer bij de rest te gaan en het noordelijke acc ook een hele stam, ondertussen werd de oostelijke stam ook compleet geinternt. En gefuseerd. Tuurlijk hebben jullie niet maar met 1 stam samengewerkt aangezien jullie er met 4 begonnen zijn?
Ik heb nergens gezegd dat cl20 gewonnen is op diplomatie hoor, maar dat het niveau zo laag was bij de tegenstand dat er niet eens een eindstrijd is geweest :p

Martijn zat niet bij de premade. Is random gestart en is toen doorgespeeld, later hebben we hem rekruut. Er lag nooit druk op hem om onze premade te joinen, toen zijn stam viel rondom de midgame is die onze premade gejoined. Phutoire heeft 2 spelers geinternd (70 dorpen) met een uiteindelijke intern rate van 10%, Sons of Leon (86 dorpen) dat eigenlijk gedwongen was toen een speler waarmee we goed contact hadden faalde en direct stopte bij de eerste massa, en ons front daarmee te groot werd. Nou niet echt baanbrekend dat we ons naar de top hebben geinternd of diplomatiek hebben gewonnen. We hebben behalve met de stam van Jens nooit een andere zwaar intensieve samenwerking gehad.

Tevens praat ik specifiek over de endgame. Dat elke stam die vanaf dag 1 bestaat diplomatiek actief is lijkt me vrij logisch. Als je alle diplomatieke acties van Space en taart bij elkaar optellen, komen we toch op een immens verschil in diplomatieke betrekkingen. Enige verschil is dat onze premade nooit is gefaald. Je grootste probleem, buiten je waanbeelden over de realiteit, is meer dat we in de start lowkey hebben gespeeld als stam. Hierdoor kreeg jouw stam teveel op zijn bord in de start/mid game en zijn julllie meerdere keren weggespeeld. Desondanks is dat niet diplomatiek, gewoon slim spel om niet in de start al teveel op je bord te krijgen.
 
Reactiescore
1.149
Leon had natuurlijk vooraf al de endgame bepaald doordat het zuiden (martijn) 1 hele stam geinternt had vooraleer bij de rest te gaan en het noordelijke acc ook een hele stam, ondertussen werd de oostelijke stam ook compleet geinternt. En gefuseerd. Tuurlijk hebben jullie niet maar met 1 stam samengewerkt aangezien jullie er met 4 begonnen zijn?
Ik heb nergens gezegd dat cl20 gewonnen is op diplomatie hoor, maar dat het niveau zo laag was bij de tegenstand dat er niet eens een eindstrijd is geweest :p

Mwah niet helemaal waar. Als ik voor mijn eigen account spreek; wij vanaf Phuture Noize liepen ook door elke tegenstander heen. Er was gewoon te weinig tegenstand.

Daarnaast, waren de aanvallen op Sons of Leon gewoon van geen niveau.
 
Bovenaan