Kyuka
Beste Stamleider 20/21
- Reactiescore
- 4.356
Dit is de eerste massa vanaf Tyrant kant. Uiteraard was het resultaat niet om over naar huis te schrijven, waarvoor complimenten aan Salt uiteraard. Ik zal een kort verslag doen, hopelijk voegt dat meer toe aan het AF dan de verwijten die ik hier lees.
Aan de voorkant weet je dat zo'n massa als deze erg tijdsintensief is en veel voorbereiding en doordenkwerk vereist. Iets wat in mijn ogen misschien wat onder druk is komen te staan door het willen gooien van deze massa voor de kerststop. Dergelijke jumps in combinatie met het opbouwen van edels en troepen neemt al snel 1,5 tot 1 week in beslag. Daar is in mijn ogen ook de grootste F gepakt door ons van Tyrant, het te opzichtig naar Snow cluster jumpen. De planning was hier door omstandigheden en slordigheidsfoutjes (denk aan TS-hakers) onvoldoende nageleefd, waardoor het onnodig obvious was.
Het verrassingselement is dan al snel vertrokken, waardoor enkel de overmacht aan edels en het intens maken van het defwerk overblijft als creëerbare moeilijkheidsgraad. Beide zijn niet extreem moeilijk weerlegbaar als een verdediger zowel (verre) torens, ridders en een overmacht als stam in zijn bezit heeft.
Jammerlijk resultaat, maar veel nieuwe inzichten opgedaan. Het is en blijft een spelletje van de lange adem. De eerste massa's op vele werelden (zie W71) leverde ook regelmatig 0 tot 5 dorpen op. Dat krijg je als er veel goede deffers op één wereld spelen.
Aan de voorkant weet je dat zo'n massa als deze erg tijdsintensief is en veel voorbereiding en doordenkwerk vereist. Iets wat in mijn ogen misschien wat onder druk is komen te staan door het willen gooien van deze massa voor de kerststop. Dergelijke jumps in combinatie met het opbouwen van edels en troepen neemt al snel 1,5 tot 1 week in beslag. Daar is in mijn ogen ook de grootste F gepakt door ons van Tyrant, het te opzichtig naar Snow cluster jumpen. De planning was hier door omstandigheden en slordigheidsfoutjes (denk aan TS-hakers) onvoldoende nageleefd, waardoor het onnodig obvious was.
Het verrassingselement is dan al snel vertrokken, waardoor enkel de overmacht aan edels en het intens maken van het defwerk overblijft als creëerbare moeilijkheidsgraad. Beide zijn niet extreem moeilijk weerlegbaar als een verdediger zowel (verre) torens, ridders en een overmacht als stam in zijn bezit heeft.
Jammerlijk resultaat, maar veel nieuwe inzichten opgedaan. Het is en blijft een spelletje van de lange adem. De eerste massa's op vele werelden (zie W71) leverde ook regelmatig 0 tot 5 dorpen op. Dat krijg je als er veel goede deffers op één wereld spelen.