Het grote complimententopic

Reactiescore
292
Even kort samenvattend de feiten op een rij.
Coldcase is de MB van THC, THC joint Tyrant en wordt weggespeeld, maar zit nog wel in Tyrant. Noire PM’t Coldcase om te informeren hoe nu verder, wat overigens vrij netjes is, zonder het ‘moraalbrekerschap’ daadwerkelijk duidelijk op te zeggen zodat het voor beide partijen duidelijk is. Vervolgens edelt NT een dorp van Coldcase, niet beter wetend dan dat het een MB is. Vervolgens verklaart Tyrant het als een illegale CF. Echter zie ik nergens van voor de overname van de CF bewijs dat het ‘moraalbrekerschap’ netjes is opgezegd, zodat het voor beide partijen duidelijk is, een relatie werkt namelijk twee kanten op. Vervolgens wordt Coldcase gauw weggewerkt door Tyrant. Vervolgens gaat TAS in gesprek met NT om te kijken of ze een deal konden sluiten om de CF weg te werken, aangezien dit uiteraard vervelend is, deze onderhandelingen lopen niet lekker en lopen vast op +-1 dorp. Vervolgens wordt er moord en brand geschreeuwd op het AF dat het een illegale CF is.

Naar mijn mening is het gewoon sloppy dat het ‘moraalbrekerschap’ nooit woord voor woord duidelijk is opgezegd en hier niet op gehandeld is, zeker op deze wereld waar iedereen door het kiertje van de spreekwoordelijke deur een ingang in iemand zijn cluster probeert te zoeken. Pas na de overname werd de noodzaak voor Tyrant duidelijk, dat uit zich in het daarna wegspelen van Coldcase, anders zouden daar andere kleine spelers ook allang zijn weggespeeld.

Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar zolang ik geen bewijs zie van voor de datum van de overname van het dorp dat het moraalbrekerschap met duidelijke woorden is stop gezet lijkt het mij vrij duidelijk dat het een legale CF is. Om dan vervolgens te dreigen met het pauzeren van de onderhandelingen van de wereldafspraken of uitspraken doen over een account uitsluiten is in mijn beleving dan ook vrij kinderachting en neigt naar wanhoop.

Dit is een goede post. Het type post waarvan je verwacht dat het leidersaccount van de stam in kwestie ze maakt.
 

Bijlagen

  • Seal.jpg
    Seal.jpg
    4,8 KB · Weergaven: 2

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Even kort samenvattend de feiten op een rij. Coldcase is de MB van THC, THC joint Tyrant en wordt weggespeeld, maar zit nog wel in Tyrant. Noire PM’t Coldcase om te informeren hoe nu verder, wat overigens vrij netjes is, zonder het ‘moraalbrekerschap’ daadwerkelijk duidelijk op te zeggen zodat het voor beide partijen duidelijk is. Vervolgens edelt NT een dorp van Coldcase, niet beter wetend dan dat het een MB is. Vervolgens verklaart Tyrant het als een illegale CF. Echter zie ik nergens van voor de overname van de CF bewijs dat het ‘moraalbrekerschap’ netjes is opgezegd, zodat het voor beide partijen duidelijk is, een relatie werkt namelijk twee kanten op. Vervolgens wordt Coldcase gauw weggewerkt door Tyrant. Vervolgens gaat TAS in gesprek met NT om te kijken of ze een deal konden sluiten om de CF weg te werken, aangezien dit uiteraard vervelend is, deze onderhandelingen lopen niet lekker en lopen vast op +-1 dorp. Vervolgens wordt er moord en brand geschreeuwd op het AF dat het een illegale CF is.

Naar mijn mening is het gewoon sloppy dat het ‘moraalbrekerschap’ nooit woord voor woord duidelijk is opgezegd en hier niet op gehandeld is, zeker op deze wereld waar iedereen door het kiertje van de spreekwoordelijke deur een ingang in iemand zijn cluster probeert te zoeken. Pas na de overname werd de noodzaak voor Tyrant duidelijk, dat uit zich in het daarna wegspelen van Coldcase, anders zouden daar andere kleine spelers ook allang zijn weggespeeld.

Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar zolang ik geen bewijs zie van voor de datum van de overname van het dorp dat het moraalbrekerschap met duidelijke woorden is stop gezet lijkt het mij vrij duidelijk dat het een legale CF is. Om dan vervolgens te dreigen met het pauzeren van de onderhandelingen van de wereldafspraken of uitspraken doen over een account uitsluiten is in mijn beleving dan ook vrij kinderachting en neigt naar wanhoop.

Als er nergens bewijs getoond is/wordt van het opzeggen van het MB-schap zal Tyrant op de blaartjes moeten zitten idd. Weinig illegaals aan.

opzegging mb-schap.png

Thomas van The American Sniper is één van de leiders binnen onze stam, dus hij beschikt ook over de rechten om dit soort spelers als mb te ontslaan. Thomas heeft namens The American Sniper (gedeputeerde) en Tyrant de speler Coldcase aangesproken en verteld dat er geen mogelijkheden voor Coldcase zijn om diplomatische banden aan te houden met Tyrant.
 
Reactiescore
241
Pas na de overname werd de noodzaak voor Tyrant duidelijk, dat uit zich in het daarna wegspelen van Coldcase, anders zouden daar andere kleine spelers ook allang zijn weggespeeld

Eelke, Caliep,... allemaal hebben we deze van het front weggeedeld omdat dat juist de mb’s nog waren.
Aangezien wij Coldcase sinds midden november niet meer als MB aanschouwden hebben we deze gewoon nog laten liggen. Dat daar dan een CF op kwam was voor ons ook enorm raar om te zien.
Aangezien wij dit als een illegale CF zagen hebben wij niet gereageerd op de overname van NT op Coldcase aangezien we dachten dat dit wel gefixt zou worden met de leiding.
Later bleek NT voet bij stuk te houden dat dit een Legale CF is/was. Daardoor waren we genoodzaakt om Coldcase meteen weg te bashen. Dit hebben we dan ook gewoon maar gedaan. (Al lagen onze prio’s toen elders)
 
Reactiescore
5.687
Bekijk bijlage 24887

Thomas van The American Sniper is één van de leiders binnen onze stam, dus hij beschikt ook over de rechten om dit soort spelers als mb te ontslaan. Thomas heeft namens The American Sniper (gedeputeerde) en Tyrant de speler Coldcase aangesproken en verteld dat er geen mogelijkheden voor Coldcase zijn om diplomatische banden aan te houden met Tyrant.
Erg goed bewijs, mijn like heb je! Mvg
 
Reactiescore
372
Thomas van The American Sniper is één van de leiders binnen onze stam, dus hij beschikt ook over de rechten om dit soort spelers als mb te ontslaan. Thomas heeft namens The American Sniper (gedeputeerde) en Tyrant de speler Coldcase aangesproken en verteld dat er geen mogelijkheden voor Coldcase zijn om diplomatische banden aan te houden met Tyrant.

Misschien is het dan in de communicatie niet helemaal lekker verlopen en ligt daar de fout. Ik zie nergens bijvoorbeeld woorden als ‘we willen graag bij deze het moraalbrekerschap opzeggen namens blabla, we willen je bedanken voor bewezen diensten’. Ik neem dat je overigens ook niet kwalijk, ik heb op w74 een soortgelijk voorval gehad waar bepaalde kwesties tussen betrokken partijen net niet helemaal duidelijk verwoord waren waardoor er nog ruimte was voor een ander perspectief, zoals Coldcase door THC hoogstwaarschijnlijk beloofd is dat hij kon aanblijven als MB en hier van uitging. Zonder duidelijke opzegging mag hij hier van mij dan ook vanuit gaan. Als ik van een stamgenoot van mijn moraalheer te horen zou krijgen ‘ben bang dat dit niet meer mogelijk is’ dan zou ik persoonlijk er niet gelijk vanuit gaan dat het per direct klaar is, daar is meer voor nodig, en helemaal als je een beetje respect voor je MB (van je stam) zou hebben, wat ik toch mag verwachten . Dus ik zou dit eerder zien als een miscommunicatie van de betrokken partijen, waar NT geen blaam treft. Volgende keer gewoon duidelijker zijn. Volgens mij kunnen TAS en NT dit prima ook nog als volwassen snipers en treintjes oplossen.

Maar ik begreep dat de leiding van Salt en Tyrant in gesprek gaat vanavond, als daar duidelijke afspraken worden gemaakt en elke partij ook transparant samenwerkende partijen aangeeft dan zullen zulke voorvallen niet meer voorkomen.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Als je dit niet kunt interpreteren als dat het moraalbrekerschap erop zit dan wordt het leven nog pittig lastig. Begrijpend lezen is namelijk een handige eigenschap :biggrin:
 
Reactiescore
1.892
Bekijk bijlage 24887

Thomas van The American Sniper is één van de leiders binnen onze stam, dus hij beschikt ook over de rechten om dit soort spelers als mb te ontslaan. Thomas heeft namens The American Sniper (gedeputeerde) en Tyrant de speler Coldcase aangesproken en verteld dat er geen mogelijkheden voor Coldcase zijn om diplomatische banden aan te houden met Tyrant.
In dit geval denk ik dat het nodig tijd is dat Salt z'n puppy Noobteam eens terugfluit en de leiding van de betreffende stam laat zien dat ze leidingwaardig zijn door dit deftig op te lossen (lees: CF afgeven). Tenzij ze uiteraard geen leuke, sportieve wereld willen. Wellicht voor een volgende keer wel handig als het vanuit Tyrant wat explicieter wordt vermeld in de PM. Mag toch verwachten dat de Tyrant-leiding weet dat ze dit soort PM's gewoon waterdicht moeten metselen om dit soort ongein te voorkomen - wat overigens gewoon een kleine moeite is.
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Misschien is het dan in de communicatie niet helemaal lekker verlopen en ligt daar de fout. Ik zie nergens bijvoorbeeld woorden als ‘we willen graag bij deze het moraalbrekerschap opzeggen namens blabla, we willen je bedanken voor bewezen diensten’. Ik neem dat je overigens ook niet kwalijk, ik heb op w74 een soortgelijk voorval gehad waar bepaalde kwesties tussen betrokken partijen net niet helemaal duidelijk verwoord waren waardoor er nog ruimte was voor een ander perspectief, zoals Coldcase door THC hoogstwaarschijnlijk beloofd is dat hij kon aanblijven als MB en hier van uitging. Zonder duidelijke opzegging mag hij hier van mij dan ook vanuit gaan. Als ik van een stamgenoot van mijn moraalheer te horen zou krijgen ‘ben bang dat dit niet meer mogelijk is’ dan zou ik persoonlijk er niet gelijk vanuit gaan dat het per direct klaar is, daar is meer voor nodig, en helemaal als je het kleinste beetje respect voor je MB (van je stam) zou hebben . Dus ik zou dit eerder zien als een miscommunicatie van de betrokken partijen, waar NT geen blaam aan heeft. Volgende keer gewoon duidelijker zijn. Volgens mij kunnen TAS en NT dit prima ook nog als volwassen snipers en treintjes oplossen.

Maar ik begreep dat de leiding van Salt en Tyrant in gesprek gaat vanavond, als daar duidelijke afspraken worden gemaakt en elke partij ook transparant samenwerkende partijen aangeeft dan zullen zulke voorvallen niet meer voorkomen.

Aha dus de woorden 'ik kan je niet garanderen dat wij je niet gaan aanvallen' en zeggen dat een mbschap op die ligging onmogelijk meer is, waarbij ook al aan het begin van de pm wordt uitgegaan dat er uberhaupt geen mbschap meer is, is geen reden genoeg?
 
Reactiescore
253
Misschien is het dan in de communicatie niet helemaal lekker verlopen en ligt daar de fout. Ik zie nergens bijvoorbeeld woorden als ‘we willen graag bij deze het moraalbrekerschap opzeggen namens blabla, we willen je bedanken voor bewezen diensten’. Ik neem dat je overigens ook niet kwalijk, ik heb op w74 een soortgelijk voorval gehad waar bepaalde kwesties tussen betrokken partijen net niet helemaal duidelijk verwoord waren waardoor er nog ruimte was voor een ander perspectief, zoals Coldcase door THC hoogstwaarschijnlijk beloofd is dat hij kon aanblijven als MB en hier van uitging. Zonder duidelijke opzegging mag hij hier van mij dan ook vanuit gaan. Als ik van een stamgenoot van mijn moraalheer te horen zou krijgen ‘ben bang dat dit niet meer mogelijk is’ dan zou ik persoonlijk er niet gelijk vanuit gaan dat het per direct klaar is, daar is meer voor nodig, en helemaal als je het kleinste beetje respect voor je MB (van je stam) zou hebben . Dus ik zou dit eerder zien als een miscommunicatie van de betrokken partijen, waar NT geen blaam aan heeft. Volgende keer gewoon duidelijker zijn. Volgens mij kunnen TAS en NT dit prima ook nog als volwassen snipers en treintjes oplossen.

Maar ik begreep dat de leiding van Salt en Tyrant in gesprek gaat vanavond, als daar duidelijke afspraken worden gemaakt en elke partij ook transparant samenwerkende partijen aangeeft dan zullen zulke voorvallen niet meer voorkomen.

Ik snap heus dat je door middel van P&P probeert te opperen dat het mb-schap er nog niet op zat, maar ik denk dat iedereen met nog maar een beetje zin voor objectiviteit kan besluiten dat het mb-schap met deze PM's gewoon beëindigd is. Er staat letterlijk 'Ik kan helaas geen garanties geven dat je geen aanvallen gaat krijgen vanuit onze stam'. Dat is toch niet de normale gang van zaken voor een mb of vergis ik me hierin?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
In dit geval denk ik dat het nodig tijd is dat Salt z'n puppy Noobteam eens terugfluit en de leiding van de betreffende stam laat zien dat ze leidingwaardig zijn door dit deftig op te lossen (lees: CF afgeven). Tenzij ze uiteraard geen leuke, sportieve wereld willen. Wellicht voor een volgende keer wel handig als het vanuit Tyrant wat explicieter wordt vermeld in de PM, aangezien dit precies niks zegt. Mag toch verwachten van de Tyrant-leiding dat ze dit soort PM's gewoon waterdicht moeten metselen om dit soort ongein te voorkomen - wat overigens gewoon een kleine moeite is.

Ben het overigens wel eens dat op die ligging en gezien hij ooit mb is geweest van THC is het misschien handiger was geweest om nog even expliciet te vermelden ook aan SALT dat het geen MB meer is.

Nu hoop ik ook wel dat SALT snapt dat gezien alle CFS de afgelopen dagen en de weinige moeite het zou zijn dit op te lossen zo dicht aan het front, wij er echt 100% vanuit gingen dat het een neutraal account was. Salt heeft hier en daar al enkele mooie CFs gepakt en daar wordt meteen met aanvallen op gereageerd, succesvol of niet en komen de credits toe als ze die behouden. Die reactie bleef hier dan ook totaal uit.
 
Reactiescore
1.016
Als je dit niet kunt interpreteren als dat het moraalbrekerschap erop zit dan wordt het leven nog pittig lastig. Begrijpend lezen is namelijk een handige eigenschap :biggrin:

Zou je dit wat beter kunnen uitleggen? Ik snap er geen hol van!
 
Reactiescore
372
Aha dus de woorden 'ik kan je niet garanderen dat wij je niet gaan aanvallen' en zeggen dat een mbschap op die ligging onmogelijk meer is, waarbij ook al aan het begin van de pm wordt uitgegaan dat er uberhaupt geen mbschap meer is, is geen reden genoeg?

Als je dit niet kunt interpreteren als dat het moraalbrekerschap erop zit dan wordt het leven nog pittig lastig. Begrijpend lezen is namelijk een handige eigenschap :biggrin:

Coldcase is klaarblijkelijk een belofte gedaan: “zover ik weet ben ik gewoon MB voor jullie, dat waren de woorden van THC”. Vervolgens wordt geantwoord met “ben bang dat dit met de huidige ligging moeilijk is”. Je kunt het interpreteren als een opzegging, maar je kunt het ook interpreteren alsof er nog overleg gaande is, de harde ‘klap’, het ‘ontslag’ is niet zwart op wit gegeven.

Hoe dan ook, iedereen is vrij om het te interpreteren hoe die het wel, voor beide kanten is wat te zeggen.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
In dit geval denk ik dat het nodig tijd is dat Salt z'n puppy Noobteam eens terugfluit en de leiding van de betreffende stam laat zien dat ze leidingwaardig zijn door dit deftig op te lossen (lees: CF afgeven). Tenzij ze uiteraard geen leuke, sportieve wereld willen. Wellicht voor een volgende keer wel handig als het vanuit Tyrant wat explicieter wordt vermeld in de PM. Mag toch verwachten van de Tyrant-leiding weet dat ze dit soort PM's gewoon waterdicht moeten metselen om dit soort ongein te voorkomen - wat overigens gewoon een kleine moeite is.

Misschien is het dan in de communicatie niet helemaal lekker verlopen en ligt daar de fout. Ik zie nergens bijvoorbeeld woorden als ‘we willen graag bij deze het moraalbrekerschap opzeggen namens blabla, we willen je bedanken voor bewezen diensten’. Ik neem dat je overigens ook niet kwalijk, ik heb op w74 een soortgelijk voorval gehad waar bepaalde kwesties tussen betrokken partijen net niet helemaal duidelijk verwoord waren waardoor er nog ruimte was voor een ander perspectief, zoals Coldcase door THC hoogstwaarschijnlijk beloofd is dat hij kon aanblijven als MB en hier van uitging. Zonder duidelijke opzegging mag hij hier van mij dan ook vanuit gaan. Als ik van een stamgenoot van mijn moraalheer te horen zou krijgen ‘ben bang dat dit niet meer mogelijk is’ dan zou ik persoonlijk er niet gelijk vanuit gaan dat het per direct klaar is, daar is meer voor nodig, en helemaal als je een beetje respect voor je MB (van je stam) zou hebben, wat ik toch mag verwachten . Dus ik zou dit eerder zien als een miscommunicatie van de betrokken partijen, waar NT geen blaam treft. Volgende keer gewoon duidelijker zijn. Volgens mij kunnen TAS en NT dit prima ook nog als volwassen snipers en treintjes oplossen.

Maar ik begreep dat de leiding van Salt en Tyrant in gesprek gaat vanavond, als daar duidelijke afspraken worden gemaakt en elke partij ook transparant samenwerkende partijen aangeeft dan zullen zulke voorvallen niet meer voorkomen.

Ik ben het met jullie eens dat het een verwarrende situatie op kan leveren als er mb's en spelers zonder connecties in één stam zitten. Daar is dan ook naar gehandeld, zodat dit zich niet meer voor zal doen in de toekomst.

Daarmee hebben wij ook zeker rekening gehouden in de gesprekken met Salt, want we bieden een dorp in de vijandige frontlinie aan als 'ruilmiddel'. We begrijpen dus wel degelijk waar deze aanname vandaan komt en tonen begrip voor de tegenpartij, maar het is wel duidelijk dat deze speler geen mb is en er niet op gecf'ed mag worden conform wereldafspraken.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Coldcase is klaarblijkelijk een belofte gedaan: “zover ik weet ben ik gewoon MB voor jullie, dat waren de woorden van THC”. Vervolgens wordt geantwoord met “ben bang dat dit met de huidige ligging moeilijk is”. Je kunt het interpreteren als een opzegging, maar je kunt het ook interpreteren alsof er nog overleg gaande is, de harde ‘klap’, het ‘ontslag’ is niet zwart op wit gegeven.

Er staat niet moeilijk, er staat vrijwel onmogelijk.
Tevens staat er in deze pm dat hij aanvallen kan krijgen uit Tyrant en Salt, het lijkt me niet dat hij dan nog een mb'er is?
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Coldcase is klaarblijkelijk een belofte gedaan: “zover ik weet ben ik gewoon MB voor jullie, dat waren de woorden van THC”. Vervolgens wordt geantwoord met “ben bang dat dit met de huidige ligging moeilijk is”. Je kunt het interpreteren als een opzegging, maar je kunt het ook interpreteren alsof er nog overleg gaande is, de harde ‘klap’, het ‘ontslag’ is niet zwart op wit gegeven.

Hoe dan ook, iedereen is vrij om het te interpreteren hoe die het wel, voor beide kanten is wat te zeggen.
En het bericht eronder telt niet meer mee dan? De harde 'klap', het 'ontslag' staat daar namelijk wel duidelijk. Tenzij hij wel vaker moraalbreker speelt waar de stam van zijn moraalheer hem aanvalt? Daarbij; zelfs als deze speler zoiets niet verstaat - wat mij zou verbazen -, kan Salt de boodschap van deze conversatie zeker wel duidelijk verstaan. Beetje vreemd dus dat er verscholen wordt achter de foutieve gedachte van een ex moraalbreker?
 
Bovenaan