Het fotografie topic, Vragen & belevenissen

DeletedUser

Guest
Verder heb ik alleen nog maar 'huis tuin en keuken-foto's', ben net begonnen :).

6ef77d.jpg


v4cb3m.jpg
 

DeletedUser58575

Guest
Ook een dagje aan het strand, tijdens die hevige storm, gemaakt in Zandvoort.


Foto800-7ULK7FDA.jpg


Foto800-AYJMTCWH.jpg


Foto800-PLTPCAFL.jpg


Foto800-JDNEAL73.jpg


Foto800-ZJECBKHX.jpg


Foto800-6GKIABCP.jpg


Foto800-EX7EMFTG.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Als je wilt kan ik er nog wel een foto van maken voor je.
Wil je dan het 'ei' beeldvullend hebben? :)

&

Thanks! @Neuro
 

DeletedUser51694

Guest


Ik snap dat je het silhouette gevoel wilt hebben, maar daar is de lucht te donker voor. Hier is een voorbeeld van een foto van een vriend van me. Die wilde ook het silhouette gevoel hebben, ik vind dat het bij hem veel mooier is doordat er een groot contrast is. Bij jou blijft de lucht te donker.

15dt9jr.jpg


Sorry voor de giga "COPY", het is zijn foto en wil ze eigenlijk liever niet op het internet hebben zonder copyright, dus ik heb dit er snel even op gegooid.
 

DeletedUser

Guest
Ja, ik snap het principe, het wilde gewoon niet helemaal lukken ook qua 'instellingen' etc.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het leuk om te zien dat toch vrij veel mensen hier fotograferen.
Nu krijg ik al zin om te beginnen :p
 

DeletedUser72387

Guest
525773_2113123883796_1719257372_n.jpg


's Ochtends genomen op de Ferry Hull-Hoek van Holland.

Geen idee of het plaatje het doet, ik heb 'm van fb gehaald, dus weet niet of hij het doet :p

Als ik één tip mag geven: fotografeer nooit rechtstreeks een lichtbron. Dit maakt je lens namelijk kapot :);)
 

DeletedUser72387

Guest
Re: Het fotografie topic, Vragen & belevenissen

n8s0oajbd2z.jpg


djyrar9g8o0.jpg


clzk5l5rpzr.jpg


pbudq1xhbac.jpg


zijn niet zo scherp zie ik nu.

Allemaal genomen deze zomer in Zwitserland.

1. Mont Blanc
2. Uitzicht vabop de Mont Fort
3. Glasmuseum
4. atleschgletjser

Mag ik even mijn commentaar geven?
Ik zou bij foto 1 ervoor gezorgd hebben of eventueel met PS links in de onderhoek het storend element weghalen. Er is wel een mooie verdeling lucht/grond -> ⅔ grond en ⅓ lucht
Bij foto 2 heb je dit ook met het ijsbergje onderaan, zo'n dingen nemen direct de aandacht weg. Niet tegen staande een magnifiek uitzicht!
Foto 3 vind'k enorm schoon. Het is abstract en daar heb'k het wel voor te vinden! Al zijn er ook een paar strepen recht die een beetje storen.
Foto 4 is perfect.
Good job!

Mensen die foto's maken met een iphone zou ik instragrammers/hipster noemen.

Ik ben ook van mening dat als je eens op vakantie met je telefoon 10 foto's neemt je geen fotograaf bent, maar als je het als beroep doet of als serieuze hobby dan ben je wel fotograaf.

Hier zou ik graag iets aan toevoegen.
Ik heb de opleiding fotografie gedaan, 4 jaar. Ben nu dus ook afgestudeerd.
ik ben ook naar Toscane geweest met school in het laatste middelbaar.
Ik ben daar beginnen fotograferen met m'n iphone (5 welliswaar, camera van iphone 4 trekt op niet veel)
De leerkrachten waren enorm onder de indruk. Ik fotografeer mss ook m'n eten en drop dit op instagram, maar ik bén fotografe ;-)
Dit heet trouwens iphonography (ofzo)
 

DeletedUser72387

Guest
Hallo, zoals jullie mischien al gelezen hebben ben ik afgestudeerd als fotografe in juni 2013.
Sindsdien nog niet echt veel gefotografeerd, meer met m'n Iphone dan met m'n camera maar swat ;-)
Ik wilde even m'n 'talent' delen.

292p36q.jpg


f04zo8.jpg


8wyrme.jpg


2uf3o7n.jpg


15xk2sg.jpg


2cqgqyu.jpg


28sbq0i.jpg


xfb3gx.jpg


16apb82.jpg


sqnu3r.jpg


eunfpu.jpg


dvt3fa.jpg


10scbqt.jpg

Deze is gemaakt met een technische camera. Zoek maar op ;-)

2evrwv7.jpg

Deze is gemaakt met een analoge filmrol, zoals vroeger. Dit leerden we nog steeds op school.

Nu ja, laat maar weten wat jullie ervan vinden.
Ps. count me in voor die wedstrijd ;-)
 
Bovenaan