Het forum wordt te vaak een off-topic chat

DeletedUser

Guest
Ik snap niet waarom we hier uberhaupt over discussieren als het probleem grotendeels bij de mensen zelf ligt. Het gaat hier niet zozeer om regels die op het forum leven maar de algemene regels die je jezelf stelt.

Ik neem aan dat niemand van deze forumbezoekers het in zijn hoofd haalt om in een kerk rustig te gaan zitten bellen/hard praten. Zie het forum dan maar als een kerk. Er zijn ongeschreven regels die hier gelden. Je kan ze natuurlijk negeren maar je haalt er alleen maar frustraties van andere mee op je nek, en dat is toch niet wat je wilt.

En voor al die mensen die het aangaat, er is een officieel chat kanaal voor tribalwars.nl. Waarom gaan jullie daar niet eens heen in plaats van hier overal op te reageren (het zijn immers toch altijd dezelfde mensen die met elkaar in 'gesprek' raken).
Je hebt gelijk als je zegt dat het probleem bij de mensen ligt, maar het help natuurlijk als iedereen zich een beetje soepeler opstelt: 'spammers' proberen hun gedrag binnen de perken te houden en 'kerkgangers' doen hun best om minder snel geïrriteerd te geraken als er off-topic reacties komen bij beantwoordde vragen en belachelijke onderwerpen...
Als het probleem een conflict is tussen twee groepen dan moeten alletwee de groepen hun best doen vind ik, verschillende 'grote spammers' hebben hier intussen toch al duidelijk gemaakt dat ze begrip hebben voor de anderen en proberen hun gedrag aan te passen?
Ik vind het wel positief dat er wordt uitgesproken wat het probleem is want alleen dan kan je er iets aan doen natuurlijk...
 
Reactiescore
2.489
en je praat nu over het spammen alsof het een ziekte is ...
 

DeletedUser

Guest
Ik kan me heel goed voorstellen dat het onweerstaanbaar is om even te reageren op een grap, of grappig te reageren (zonder iets toe te voegen) in een topic, maar ik vind het wel jammer dat het zo vaak gebeurt en dat topics daardoor volledig uit de hand lopen. Zeker omdat serieuze topics vaak compleet off-topic raken met onzin. Ik heb geen statistieken bijgehouden, maar ik krijg het gevoel dat een 'vaste kern' maar al te graag op elkaar inhaakt.
Er zijn serieuze topics die ik wil volgen, maar die uitmonden in gezwam. En toch krijg ik steeds te zien dat er nieuwe replies zijn.

Volgens mij noemen sommige mensen dit (onterecht) spam?

Ik wil die mensen (en ik maak me daar zelf ook wel eens schuldig aan) hun forumverslaving niet ontnemen, maar wat mij betreft zouden de moderators best wat actiever deze topics mogen afsplitsen. Splits het gezwam bijvoorbeeld als naar "Al lang niet meer over ..." topics in het ditjes en datjes forum.

De directe aanleiding voor dit topic, is dit topic: http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?t=476

Met wat pech krijgt dat topic straks een slotje, terwijl als de off-topic chat verplaatst wordt naar een geschiktere plaats, het topic (of zelfs beide topics?) gewoon open zou kunnen blijven.

Persoonlijk heb ik goede ervaring met een duidelijke scheiding tussen zinnige en minder zinnige topics. De bezoeker die even niet zit te wachten op onzin kan die topics vermijden en de moderators hebben een beter manier om te moderaten zonder met slotjes te moeten gaan zwaaien en onnodig veel slachtoffers te maken.
En met wat geluk houdt iedereen er een beetje rekening mee en houdt zich een beetje in in serieuze topics.

Het is maar een suggestie.

Hoor wie het zegt, wie maakt er nou een soort van spam topic
 

DeletedUser

Guest
Roodbaard in ieder geval niet, want het was hier nog altijd netjes ontopic zonder nutteloze toevoegingen...
 

DeletedUser

Guest
Ook wou ik nog even toevoegen, dat berichten als "Slotje!" ook gewoon spam zijn. Er zijn moderators aangesteld, die zelf kunnen bepalen of iets op slot kan of niet. Vaak kan er nog genoeg toegevoegd worden aan topics, zelfs als de originele vraag al beantwoord is.
Guilty! :p
Ik zou kunnen zeggen dat het slechts een (eenmalige) suggestie was.;)
Maar het was onzin dus hierbij.
 

DeletedUser

Guest
Je hebt gelijk als je zegt dat het probleem bij de mensen ligt, maar het help natuurlijk als iedereen zich een beetje soepeler opstelt: 'spammers' proberen hun gedrag binnen de perken te houden en 'kerkgangers' doen hun best om minder snel geïrriteerd te geraken als er off-topic reacties komen bij beantwoordde vragen en belachelijke onderwerpen...
Als het probleem een conflict is tussen twee groepen dan moeten alletwee de groepen hun best doen vind ik, verschillende 'grote spammers' hebben hier intussen toch al duidelijk gemaakt dat ze begrip hebben voor de anderen en proberen hun gedrag aan te passen?
Ik vind het wel positief dat er wordt uitgesproken wat het probleem is want alleen dan kan je er iets aan doen natuurlijk...

Je vergeet dat deze post gestart is omdat spammers hun gedrag niet binnen de perken konden houden, niet omdat ze het proberen binnen de perken te houden.
Ik durf te wedden dat als jij schreeuwend de kerk binnenkomt, de mensen je niet gaan zitten negeren zoals jij forumuleerd. Ik denk, ik weet het haast wel zeker, dat na een waarschuwing je eruit getrapt wordt.

Zie aldaar, de oplossing :rolleyes:.
 

DeletedUser

Guest
wel dat komt omdat hier niet zo duidelijk is wat mag en niet mag als in de kerk, daarom dat het goed is dat dit onderwerp er kwam want anders weten wij ook niet dat men ons gedrag overdreven vindt en natuurlijk gaat niemand zich aanpassen als er geen teken is dat iemand de situatie storend vindt... ik zal mijn best doen in ieder geval, tevreden dan?
 

DeletedUser

Guest
Tekens waren wel duidelijk voor mij ;), maar hij weet het nu dus wees zacht voor hem Serf :)
 

DeletedUser

Guest
Je vergeet dat deze post gestart is omdat spammers hun gedrag niet binnen de perken konden houden, niet omdat ze het proberen binnen de perken te houden.
Ik durf te wedden dat als jij schreeuwend de kerk binnenkomt, de mensen je niet gaan zitten negeren zoals jij forumuleerd. Ik denk, ik weet het haast wel zeker, dat na een waarschuwing je eruit getrapt wordt.

Zie aldaar, de oplossing :rolleyes:.

ik houd me er in geloof me maar:D
 
Bovenaan