Het Epos der Piraten

DeletedUser63648

Guest
Het Epos der Piraten
Nu FTW heel dicht bij de 60% zit, wordt het tijd om hier neer te pennen hoe wereld 31 gegaan is.

Lezerswaarschuwing: Het kan nog al een naslagwerk zijn, ik schrijf afschuwelijk denk ik zo, en ik neem er vooral de tijd voor. Ga er rustig voor zitten. Beschouw dit niet als een discussietopic. Als jij meent dat er nog een belangrijk stuk mist in deze kronieken, of dat er bepaalde dingen écht niet kloppen, schroom dan niet om een PM te sturen (liefst Ingame) naar mij, de schrijver van dit alles. Dit is echter wel geschreven vanuit het oogpunt van een FTW'er, de winnaars schrijven nu eenmaal geschiedenis. Ik heb dus geen zin noch tijd voor propaganda. Maar nog wel even dit: Ook voor spelfouten en andere dergelijke onregelmatigheden graag een pm'tje.

tl;dr versie: FTW zijn bazen. Begonnen in bibs, daarna Pirate, en na een tijd van rust, daarna Swiss, het pact om ST klein te krijgen en tenslotte FTW. FTW heeft daarna ADD. over de knie gehaald en hen geleerd wat tw'en is. De laatste paar maanden waren zo goed als internen. FTW is koning en al mijn stamgenoten zijn het ook. Ik heb een toptijd met hen gehad.

Lieve dames en heren, leden der FTW, oude bekenden en iedereen die geïnteresseerd is in wereld 31,

Ik ga jullie verhalen hoe, bijna 2 jaar geleden, de eerste fundamenten werden gelegd voor het heersende driemanschap. Dit driemanschap bestaat uit een F, een T en tenslotte een W. Maar is natuurlijk veel meer dan dat. Deze drie letters staan voor een stam die bekend is geworden om zijn samenwerking, zijn (wellicht terechte) arrogantie maar natuurlijk vooral voor alle winsten die zijn geboekt. 2 jaar geleden begon voor veel mensen dit avontuur, in de start, met een paar speervechters op en neer hobbelen. Dit werden algauw paarden, en binnen de kortste keren waren het adellijke lieden die op en neer hobbelden, om zo hun 2e dorp te veroveren. Toen de premades waren geklapt, of toch grote scheuren begonnen te tonen, toen ontstond er bibs. Voordat ik jullie daar verder op verhaal, wil ik een paar (een paar, ik wil eigenlijk allemaal) stamgenoten beschrijven, en de mooie en minder mooie dingen die ik met hem/haar heb meegemaakt hier neer te pennen. Ik zal iedere zoveel tijd een korte intermezzo doen waarin ik de mij meest dierbare FTW'ers beschrijf. Er is helaas niet genoeg ruimte voor iedereen, ook al wil ik iedereen benoemen. Maak je geen zorgen! Natuurlijk komt er een verhaal over onze alle eigenste Elizabeth Swann, Miss Bundy, Natuurlijk verhaal ik ook over bertje, flippo, tuurtje&co's, Luuk&Arjen, Jorisdepooris. Daarnaast vergeet ik ook Laurens, de complexjes en Rik&Jack niet. Het ziet er dus naar uit dat ik meer over mijn stamgenoten zal vertellen dan over de (stam)geschiedenis van W31, als ik het nu zo inschat.

Allereerst wil ik jullie vertellen wat er geworden is van het duo die vele mensen heeft aangezet om een nieuwe plek te zoeken. Ik heb het uiteraard over Rik&Jack, 2 namen die bij elkaar horen en zo verbonden zijn, dat niemand 1 van die namen kan horen zonder aan de ander te denken. Dit duo gelegen in het oosten heeft gezorgd voor vele leuke Skype gesprekken, en altijd daar waar het nodig is. Een dapper soldaat, allebei. Ook in de tijden dat Jack werd uitgezonden, was Next altijd daar waar nodig.

Ik heb het bibs tijdperk niet zelf mee gemaakt. Maar, de kronieken van wereld 31 zouden niet af zijn zonder over deze stam te vertellen. Daarom heb ik Tuur gevraagd om zijn mooie verhaal te vertellen over BIBS en de oprichting van Pirate. Hij vertelde mij het volgende: De roots van Pirate is natuurlijk Bibs (blur - Innovation - Bik en rode trap - Slnc). Zoals je ziet is er nog maar 1 van deze accounts een deel van Pirate en van de originele spelers al helemaal geen enkele meer. Waarom is dit dan toch van cruciaal belang voor het later verloop van Pirate?
Bibs kon de wereld niet winnen op zijn eentje, daarom kwam er al snel een fusie (of zeg maar grote overstap) van de leden van UI. Ui was geen ronkende stam, maar Bibs zag het potentieel van deze hechte groep (enkele accounts: Herrezen Draak, mcburgers, Poo., richie, the deadone, etc... (sorry voor de vergeten accounts)). Je merkt het al, stilaan kreeg deze stam meer en meer accounts van het huidige Pirate. Het stopte hier echter niet bij!
Er waren nog ronkende recruits, we denken aan Complex, Crazybertje (die van -ST- kwam!), mrandmssbundy,...)
De groep was gevormd, we wisten toen al dat deze stam geweldige spelers bezat. We gingen compleet uit van eigen sterkte en hadden geen schrik om oorlog te spelen op het scherpst van de snee. Het doel was simpel: "Win de wereld zo snel mogelijk".
Jorne (Blur) had het geniale plan om elke stam de oorlog te verklaren. En in die tijd waren er 7 "grote stammen". Het werd: "De oorlog van de zeven dwazen".
Hoe sterk Bibs ook was, er is altijd een zwakke schakel. Deze werd compleet benut door onze vijandelijke stammen (onder leiding van een toenmalig sterk MM). De oorlog werd echter beslecht door de ene ban na de anderen. Veel van deze bans waren onterecht en dat zorgde voor frustraties en de stam viel uiteen...
Het Zuiden was gevallen. De die hard overlevers Complex, Slnc en De Buurman zijn gevlucht naar respectievelijk MM, -ST- en remain de rest werd barbaar of werd ge-edelt.
Voor het Noorden was er nog wel een toekomst, een harde toekomst. Niemand hoefde ons nog "te arrogant, jullie zijn vijanden, etc." We zijn gaan samenklitten en een zekere Rhino met een ijzeren vrouw achter de hand(Michelle) begon met een eigen stam op te richten. Pirate.
Pirate was echter niet de enige stam. De UI-groep die werd in 2 getrokken. De ene groep ging naar Pirate. De andere naar Octo. Tussen deze werden altijd goede banden onderhouden en velen zijn later gewoon terug bij de Pirate-familie gekomen.

Het wordt nu tijd dat we een beter beeld proberen te krijgen van 1 van de iets bekendere sterren van FTW. Ooit al eens beschreven door Robert Jordan, is deze vent precies iemand waar ik nu mijn zwarte boekje over wil opendoen. Ik kon nauwelijks met hem leven, wat was hij verschrikkelijk. Ik heb het natuurlijk over.... ach nee, dat zoeken jullie zelf maar uit. Deze mooie kerel heeft namelijk een dubbele persoonlijkheid. Vol liefde voor velen, maar oh zo vernietigend als hij losbarst. Hij heeft ook een leidende persoonlijkheid, haast automatisch gaan mensen hem volgen. Hij was de leider van de hele wereld, van core tot de Rim. van ST tot Swiss, van pirate 1 tot pirate 2. Nu moeten jullie het wel door hebben, hij is natuurlijk Herrezen Draak. vanaf het begin al duidelijk dat hij de wereld zou winnen, zat hij in bibs, pirate, swiss en tenslotte natuurlijk FTW. Tuur is altijd degene geweest die iedereen bij elkaar heeft gehouden, ik zou zo durven zeggen dat hij degene is geweest die van FTW (en Swiss natuurlijk, het speelde al veel eerder) een stam heeft gemaakt, en geen groep egotrippertjes. Door al zijn meesterlijke capaciteiten heb ik er alle vertrouwen dat hij een goede meester zal worden. Maar Tuur was natuurlijk nergens als er niet af en toe voor zijn account gezorgd werd. Sebastiaan en Jelle, 2 uitmuntend goede spelers, die alleen al door hun vv-uren die ze gedraaid hebben FTW naar de overwinning geholpen.

De omslag die ik bedoel is natuurlijk Sick. Sick, toen het nog een beetje kwaliteit en activiteit had, lag in feite geheel tussen Pirate in. Zij zorgden voor voldoende kracht om 2 accounts weg te vagen; Ivingerpret (Jammer dat hij ooit anders is gaan moeten heten) en Roshan. Nu ken ik zelf Sick vrij aardig, Ik was namelijk 1 van zijn leden. Het was toen, dat ik mijn oude moraalheer, die mijn ontslagen had, had teruggepakt. Pirate werd getest, maar vooral diens leden. Opnieuw werd er kaf van het koren gescheiden, en ook de verbondenheid tussen de leden werd op de proef gesteld. Problemen kwamen aan het licht. Maar ze waren nog niet direct klaar natuurlijk. Nu Sick meehielp werden ze niet meer genegeerd, zoals ze tot dan toe wel werden. Mario galaxy en sir rocco waren target. Uiteraard was Sick daarop voorbereid (Mario galaxy iig) en stond hij goed gestackt. Zoals gezegd, Pirate werd nu tot het uiterste getest. Zo dadelijk vertel ik jullie uitgebreid over de val van Pirate en hoe dat leidde tot de versplintering van Pirate.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser63648

Guest
Flippo (uiteraard samen met Patrick), zijn een paar mooi baaschjes. Flippo, Flippert of hoe hij ook anders werd genoemd is degene die de meesten van ons het beste hebben leren kennen, dus dit verhaaltje gaat voornamelijk over hem. Flip is een mooie baasch, die wilde plannen had over zijn avondstudie, maar die toch erachter kwam dat hij het niet trok. Ondertussen werkt hij kei en keihard voor zijn job, en kreeg hij daar al snel veel verantwoordelijkheid. Ondertussen hing hij mooi het baaaschje uit in FTW, pirate, en Swiss natuurlijk. Hij was ook degene waardoor FTW ontstond ooit, in een ver verleden. Hij kreeg ruzie over PBG's en dat pikte bertje niet. Nu weten jullie hoe belangrijk bert PBG's vind en vooral het niet breken van je woord. Een PBG opzeggen om geen andere reden dan dat de stam dat wil pikte hij niet, daarom werd FTW dus opgericht. Ondertussen kon men met Flip regelmatig een potje stratego spelen. Of een paar andere spellen die hij leuk vond, volgens mij kwam fifa daar ook veel voorbij. Dat heb ik echter niet en kan ik al helemaal niet dus dat heb ik nooit gedaan.

Nu heb ik opnieuw niet het verlies zoals leden van pirate dat hebben meegemaakt, bovenstaande is slechts een projectie. Wat er precies misging en wat er vooral wél goedging binnen pirate zal opnieuw iemand anders uitleggen. Ik heb Miesje om uitleg gevraagd. Zij heeft mij uitgelegd dat ze inderdaad niet tegen 4 stammen tegelijkertijd konden opboksen. Er heerste een inactieve, angstige en vooral vervelende sfeer. Toen heeft de leiding besloten om pirate op te heffen. Ze besloten dat er een Pirate 2.0 zou komen (We weten nu dat die er idd gekomen is). Om dit niet een heel kort verhaal te laten zijn, vertel ik jullie nog dat iedereen zeg maar overal naar toe ging. Next Destination ging naar ST, Bundy ging naar Sick (waar ze een heel warm welkom kreeg, zo warm dat ze er binnen de kortste keren weer weg was), Swiss werd opgericht, waarover later meer, en een aantal spelers kwamen in voorlopers van WAO terecht. (Immuun, deze was toen wel nog best aardig. )

Elizabeth Swann, Oei, nou mag jij aan het schandblok van mijn woorden. Een oprechtere piraat bestaat er niet in mijn ogen. Ze behoort ook ongetwijfeld tot de allergrootste top van niet alleen TW.nl, maar zelfs van de hele wereld. Bundystijl spelen is ook beroemd binnen FTW en waarschijnlijk vér daarbuiten. 80/20, gewoon omdat je een fucking badass bent. Veel spelers heeft ze zelf weggespeelt en vele andere spelers hebben gehoord van de bert&bundy c-c-c-combo, de combo die impliceert dat die spelers ten onder gaan. We kunnen ons allemaal, zeker binnen FTW ons de volgende namen herinneren: Sir Rocco, stuurboord (hij zeker), stef+hertog remi, en M-K om te beginnen natuurlijk. (Hij werd aangepakt omdat hij het lef had om dorpjes van bertje te edelen, dat mag natuurlijk niet). Maar onze Keira zou Keira niet zijn, en zou zeker niet zo gewaardeerd worden, als we niet die vele skypegesprekken hadden die vaak tot diep in de nacht door ging. Onze Captain Barbarossa (beter bekend als Bertje) ging dan nog afsluiten met wat camwerk, of zo werd er gezegd. Ook organiseerde zij feestjes voor haar verjaardag, die zeer gewaardeerd werden. Tegenwoordig is ze echter helaas ingepakt door The East Indian Company, ze is een kutmodje (geen modje zonder dat woord ervoor) geworden. Gelukkig wel mijn kutmod, dat scheelt alweer een heleboel. Ten slotte wil ik afsluiten met de mededeling dat ze een hele typische vrouw is. Ze kan d’r mond niet houden, een echte kletskop is ze, ze doet moeilijk over elke beslissing in RL (als het over TW gaat dan is ze recht door zee en heeft ze weinig medelijden, met niemand niet. (Behalve met M-K, maar dat weerhield haar niet van edelen). Tenslotte heeft ze haar typisch vrouwelijke kracht om in mijn hart te kruipen. Dat heeft ze ook gedaan, bij ons allemaal. tutututut.. Maar ja, wat wil je? Tenslotte wil ik dat jullie onthouden dat zij ervoor gezorgd heeft dat onze stammen bij elkaar bleef. Iedereen heeft daar aan bijgedragen, maar ons miesje heeft dat nog wel het meest gedaan. Bravo voor deze mooie meid!

Ik wil nog even met jullie het oosten bekijken. WAG was ontstaan. de voorloper van het allereerste FTW (daar waren namelijk enkel bertje en mario bij gekomen). Ik zal de verschillende punten van oud-FTW en WAG (wat in feite 1 en dezelfde is) door elkaar gebruiken. Zij waren ook absoluut toe aan rust. SLNC kwam erbij, en die is toen ruimte gegund en is met raf gaan fuseren. daarnaast hebben ze de moeite genomen om gewoon wat kleine spelers weg te halen uit hun territorium. Toen stapten bertje en mario samen met WAG in Pirate 2.0. De bedoeling was al heel snel dat iedereen zou joinen, alleen wilde daar nog niet iedereen in Swiss aan, en gebeurde dat dus niet. Verder hebben ze zich niet heel hard ingezet; Ze hebben Ares geïnternt, ze hebben Sick opgeruimd, ze hebben er dus in feite voor gezorgd dat ze zich nergens meer zorgden over hoefden te maken, behalve over de zuidkant. Het is ook hier waar de 1 stammassa policy is gekomen. Vanaf toen is er besloten dat we niet meer massa's zouden sturen als 1 ook genoeg was. Alleen bij karak is dat niet helemaal gelukt. WAG en FTW waren toen ook altijd de 'bellers', zij waren degene die vele avonden, tot vaak wel 4 keer per week, of nog vaker zelfs, gingen bellen en praten over alles wat hen bezighield. Dit is een belangrijk ritueel geworden, en waarschijnlijk heeft dit ervoor gezorgd dat FTW zo onnoemelijk hecht is geworden.

Ja, ik heb weer even geluld over de stam, dus nu wordt het tijd om weer over een onvergeetbaar lid te praten. 2 eigenlijjk, maar slechts 1 account. Ik wil het met jullie hebben over Mcburgers, waar Luuk de constante factor was en Arjen het ongeleide maar ontzettend dodelijke projectiel. bibs-fanaten, waren zij degene die voor meer def bij poo hebben gezorgd dan wie dan ook, ja, zij gingen echt voor hun stam. Arjen is helaas niet meer met ons, omdat hij nu eenmaal een grote mond had. Ik kon dat enorm waarderen, zeker wanneer hij weer eens MM opfokte. Het heeft echter ook voor veel problemen en ruzie's gezorgd binnen de stam, en daar waren we natuurlijk minder blij mee. Arjen werd geliefd en gehaat tegelijkertijd. Hij was gewoon een bad-ass-motherfucker, om het zo maar ff uit te drukken. Aan deze grote jongen met een klein hartje denk ik nog regelmatig. Luuk daarintegen, onze boer, doet nooit een vlieg kwaad. hij stuurt weliswaar regelmatig mee met aanvallen, hij is in feite de rust zelve. Desondanks heeft deze jongen ook grote ambities en wordt hij zeer gewaardeerd. En hij is een beller, ook al is hij dan niet te verstaan. We love him, no homo.

Nu ga ik me richten op het Westen. We gaan kijken naar de opkomst van Swiss. Het was duidelijk dat zij ooit weer de reputatie zouden krijgen van Pirate, maar voor nu was er even rust. Er was vrede op aard. of niet? Nee, Sick bleef moedig doorgaan met aanvallen en ST ook. Echter ongepland, want de relatie verwaterde. Terecht ook, ST vond zichzelf veels te goed. Nu viel het echter allemaal veel beter te handelen voor de deffende spelers (Bertje voornamelijk), maar ook dat hield op. Sick ging zich ook op andere dingen richten. Ze gingen groeien richting het noorden en Ares aanvallen. De tactiek van de leiding van Pirate 1 werkte; Swiss kreeg eindelijk haar rust die ze nodig had om elkáár te leren kennen. Ook werd er nog een steengoede rekruut gedaan, al zeg ik het zelf. Swiss kreeg alweer meer swung en arrogantie, voldoende om weer alle aandacht van de wereld te krijgen. In deze tijd werd ook de 3 stammen alliantie opgericht, bestaande uit MM, Swiss en Remain.

Laurens, beter bekend als drakenvriend, is de speler van Po0face. Hij is daar niet zelf begonnen, hij is een van diegene geweest die het account heeft gered. Ik kende hem al langer, ik kende hem hier van het AF, van het spelen van WvW. Wij zochten spelers, en ik ging zodoende mijn skype-lijst af. (Dat hebben we allemaal wel eens gedaan, nietwaar?). Uiteindelijk sprak ik Laurens aan en het sprak hem wel aan. Hij kwam spelen op Po0face, en zou daar het noorden op gaan ruimen en gewoon rustig spelen. Ik wil hem hier opnoemen omdat ik hier ook alle mensen wil vermelden waarmee FTW deze wereld net een paar maanden eerder heeft gewonnen. Hij heeft misschien niet hét verschil gemaakt, heeft misschien nooit de gelegenheid gekregen om rigoureus te edelen na een geslaagde massa, hij heeft nooit heel veel hoeven te deffen, hij heeft echter wel voor gezorgd dat er niet nog een account op delete is gegaan, en heeft ook voor veel vrolijkheid binnen de stam gezorgd. Ook dit soort mensen respecteer ik diep. Ik weet ook, dat als Laurens een frontaccountje heeft (wat hij nu al deels aan het maken is) dat hij dan zonder problemen iedereen uitschakelt die hij tegenkomt, zoals het een goede piraat betaamd. Dus ook voor deze vent hef ik mijn fles rum. (waar is de rum eigenlijk?)
 

DeletedUser63648

Guest
De drie stammen konden nauwelijks met elkaar leven en waren hele verschillende stammen; MM was heel disciplinair en luisterde veel naar de leiding en de leiding nam ook veel beslissingen. Ruzie's en dergelijke moesten ook onder toeziend oog van de juf en meester van MM worden uitgevochten. Swiss was echter heel anders; Heel open binnen de stam zelf, Alles werd altijd met de hele stam gedeeld. Ze waren echter arrogant en dachten (terecht?) dat ze de wereld wel even zou kunnen winnen. Remain tenslotte, tja, was Remain. Een redelijk klassieke stam denk ik, maar binnen het bondgenootschap was er toch wel de overheersende mening dat het leuk was dat ze erbij waren, omdat ze er serieus voor gingen, maar verder waren ze natuurlijk altijd het onderdeurtje. Het is niet voor niets dat vv's van Remain helemaal rondgingen. Dat was het enige waar Swiss wel tijd voor had. Omdat ze nog altijd zoveel mogelijk rust wilden hebben, gingen ze de fronten in het noorden aanpakken. We (ja nu is het dat inmiddels geworden) gingen de dreigende fronten eerst aanpakken, en ST deed toch niks. Dit natuurlijk tot grote frustratie van MM, die dat dan ook niet onder stoelen of banken hebben gestoken. Maar er was meer reden voor nijt. Zo maakte MM groeirichtingen dwars door Swiss-grondgebied, wat wij niet pikten ofcourse. Wij op onze beurt frusteerden MM dus door niet bezig te zijn met ST, maar met een veel gevaarlijker thread voor Swiss. Terwijl juist dat pact om die reden is opgericht! Want ook al hadden wij momenten van rust, dat duurde natuurlijk niet lang. Swiss had dus te maken met WAO, vooral Poo had daar veel last van. Dit zorgde voor veel kwaad bloed, en nadat een aantal Swiss-leden bewust ook het bloed onder de nagels van MM leden ging halen, was de bal rond. Na een aantal maanden werd daarom ook het pact opgezegd. MM kon ons niet meer verdragen. Wij waren redelijk 'we don't care', we wisten al dat de alliantie ging stoppen en we waren er daarom ook absoluut niet mee bezig.

De Complexjes. 1 van de meest gerespecteerde teams van wereld 31, en met recht. Hun overstap naar FTW werd door MM absoluut niet gewaardeerd, wij waardeerden het echter des te meer. Wij wisten namelijk dat wij de beste spelers erbij kregen die nog niet in FTW zat. (swiss was het toendertijds) Ze waren slim, konden zich goed verplaatsen in anderen en dat hadden ze al bewezen door heel erg goed MM te leiden, toen ze dat nog deden. Ik denk dat er wel gesteld kan worden dat deze overstap de reden is geweest dat FTW heeft gewonnen. Niet alleen omdat ze extreem goed zijn, omdat ze zo Fucking Tering Wreed zijn, maar omdat hun overstap duidelijk maakte dat er meer in MM was dan rozengeur en maneschijn. Ooit zaten zij al in bibs, zulke bazen waren het.

Dat Swiss niet bezig was met MM, is niet waar natuurlijk, het was meer dat we ook wij het totaal niet erg vonden om MM eens even goed over de kling te jagen. Er werd netjes aan het pact gehouden, en aan de aflooptermijn dus ook. Wij zijn nette mensen. Maar over de oorlog hebben we het straks. Eerst gaan we kijken naar de tijd in-between, de tijd dat we al oorlog maakten op het AF, maar nog niet in-game omdat er nog altijd een NAP was die verbroken moest worden, en waar op de aflooptermijn gewacht moest worden. Het ging niet best met MM in die tijd. Er waren grote interne problemen; complex en rudinio (en KK ook, soort van) stapten over naar Swiss. In mei begonnen de aanvallen echt. MM stond eerst even voor. WAO en Sick fuseerden in april. Daardoor stonden zij nummer 1. Onterecht natuurlijk, want met een bende noobs, hoe groot ook, zou je nooit kunnen winnen van piraten. Dat zouden we later nog weer tegenkomen. WAO verloor, en ze verloren hard. Ze kwamen er al snel achter dat met FTW en Swiss gewoon niet mee te spotten valt. Vanaf 12 Mei, een glorieuze dag in de geschiedenis van wereld 31, kwam éindelijk de werkelijke nummer 1 op zijn rechtmatige plek te staan, FTW. Swiss en FTW waren gefuseerd deels om te laten zien dat zij de ware koningen waren, deels omdat er toch maar 1 front was en er geen reden was om een splitsing te laten zijn tussen Swiss en FTW.

Lieve Poobeer, wat ben jij het voorbeeld van een deffend (F)TW baaschje. Ik heb weinig doorzetters zoals jou gezien. Ik heb vaak jouw VV gehad, dus ik weet hoe beroerd dat was. Al die cf's, al die aanvallen en nooit rust. Weinig hebben gepresteerd wat jij hebt gepresteerd. Helaas ben jij nog erger dan Michelle, altijd bezig voor Innogames. Stop ermee man, je wordt er niet voor betaald en de pp die je krijgt die geef je toch wel weer weg. Je innemende persoonlijkheid heeft ervoor gezorgd dat iedereen je in zijn of haar hart gesloten heeft. Zelfs bij bertje en Arjen is je dit gelukt. En maar weinigen kunnen dat zeggen. Je hebt je afwijkende meningen gehad, je bent regelmatig geleaved, maar het is je allemaal altijd vergeven geweest. Jij bent te vergelijken met 'the warden of the East', dankjewel dat je mijn stamgenoot was!
 

DeletedUser63648

Guest
De oorlog was nu echt begonnen. FTW en MM, toen duidelijk dat 1 van hen het zou worden. Dat MM, van alle tegenstanders in de wereld die nog stonden, zij nog de meeste kwaliteiten hadden. Eerst stonden ze zelfs nog een tiental dorpen voor. Gelukkig, nadat er 2 massa's op karak waren geweest, begon karak te breken. Dat was waarschijnlijk een belangrijk moment in deze oorlog. Karak was ook een geval apart. met 4 verschillende clusters, onnoemelijk veel front, was het logisch dat hij het niet zou redden. Het was de eerste keer dat men zou horen van een stammassa zoals alleen FTW ze heeft kunnen uitvoeren. Volledig, totaal, en vernietigend. In feite, was er het volgende gebeurd:
Beste Jorg, ...
Oh en ik heb je dood natuurlijk gewoon aangevraagd. Ik zei gewoon: "Ik wil jorg wel van de wereld hebben eig." En zo geschiedde.
. Het ging slecht met MM. ze gingen een aantal accounts erbij rekruteren, dan hebben we het over de noobs van WAO die enkel en alleen nog bestonden omdat wij de tijd en edels niet gevonden hadden om ze te edelen. Ok, er zat een klein beetje kwaliteit in, maar niet veel. Dat hebben verschillende leden van MM destijds idd ook toegegeven, zoals Gatenkaas enzo. Dat hielp natuurlijk niet zoveel. Het was tijd voor een volgend hoofdstuk. Add.

Maar niet zo snel jongens. Nee natuurlijk niet! Het is weer tijd om 1 van mijn meest geliefde stamgenoten te bespreken. We hebben het hier over iemand die te vergelijken valt met Captain Barbarossa, Gek als een deur maar oppermachtig. Crazybertje is degene geweest die vanaf het begin der tijden de wereld al domineerde. Hij had geluk, hij kon LoG internen/fuseren, maar hij heeft altijd bewezen dat hij niet voor niets op nummer 1 staat. Farmgek, tot het rare af, aanvallend bijzonder sterk; Nooit heeft er iemand front met hem gehad en dat lang volgehouden. Ja, heel lang was stefpepertje zijn buur, hij heeft daar echter weinig mee gedaan. Zodra hij tijd had voor iemand kon diegene net zo goed op delete gaan. Ook zette hij zich altijd tot het uiterste in voor welke stam waar hij dan ook in zat. Hij heeft elke stam geleid, ook al heeft niemand daar ooit om gevraagd. Hij werd echter altijd gerespecteerd en als iemand problemen had, werd dat heel vaak eerst met hem besproken. Hij was de beroerdste niet, hij heeft Poo vele malen volgezet, en die sporadische keer bundy. Centraal in het midden is hij uitgegroeit van een paar miljoen tot ruim 20, en al die tijd heeft hij op plek 1 gestaan. Vele dingen worden over hem gezegd, zo schijnt hij 20 uur per dag aan tw te besteden, in elk dorp 10k lc te hebben (hoe kan hij anders dat alles farmen), but all we know, he's called crazybertje.

Ik ben alweer bijna aan het eind gekomen van mijn verhaal. Nog 3 alinea's wil ik met jullie delen: De opkomst van Add, en de momenten dat het leek alsof het nog wat kon worden, en de teloorgang. Tenslotte nog 1 alinea over de afsluiting.
Add dan tenslotte. Ze begonnen met een slechte start. (Karak en Tamaleloco) maar ze herpakten redelijk; Ze kwamen met een stammassa op 3 targets: the deadone, Innovation en grotz. Op the deadone en grotz zijn grote verliezen geleden en toen maakten we ons toch wel een beetje zorgen. Ik was ondertussen naar innovation overgestapt, want mijn examens waren voorbij, en ik had heel veel tijd. Die heb ik besteed om veel te deffen, heel veel deffen. Ik heb toen het eerst een beetje verkloot maar daarna heb ik david b, the interner en alle anderen heel hard laten vechten voor mijn dorpjes. In feite was ik daar heel veel tijd aan het kopen. Dat waren de gloriedagen van Add. Voor 1 keer in bijna een jaar spelen, leek het weer iets gevaarlijker te worden voor onze piratenvrienden. Maar onze piraten zouden geen piraten zijn als ze niet door zouden zetten. Ook al waren er vele problemen op grotz en the deadone, wij hebben ons niet laten kennen en hebben ze afgemaakt!

Halverwege juli hadden wij de vv van grotz terug, en was het uit met de pret voor Add. eind juli pakten wij ze pas echt terug, en hard. Een aantal accounts werden tegelijkertijd aangevallen en opgeruimd. Een aantal, hoor ik jullie vragen. maar wie dan? We hebben het hier over stefpepertje, hertog remi en devonnoa voornamelijk, maar in feite maakte we op elk front winst. We hebben het hier ook over De Buurman, die door SLNC werd ingemaakt, Electric Eye, manura, tamaleloco en karak. We verloren alleen nog een klein beetje op grotz dan, maar dat was niet veel meer) De sfeer sloeg definitief om binnen Add. Het zou niet lang meer duren voordat de welbekende pluk uit onze wereld zou vertrekken. Binnen niet al te tijd zou w31 die raar gedraaide pacman worden die we allemaal zo goed kennen. Maar daarvoor scheidde Att. zich nog af van Add. Met recht, want zij hadden er gewoon geen zin meer in Add. Tenslotte, omdat ik deze jullie niet wil onthouden:
53907821.jpg


Niet veel later na die gebeurtenissen was het echt voorbij. Add was gebroken, FTW restte slechts nog het opedelen van de tegenstanders die niet gelijk wilden toegeven dat wij de beste waren. In de maanden die volgden hebben we dat heel rustig gedaan. grotz hebben we nog gekickt omdat daar geen speler meer voor was. Dit heeft geleid tot SLNC die de stam verlaten heeft. deze zit nu in de stam waar hij thuishoort. Hij is als een hondje weggegaan. Tja, over hem valt uiteindelijk toch weinig goeds te zeggen. We hebben nog een keer de moeite genomen om te laten zien dat wij FTW zijn door een vernietigende aanval op vlemis uit te voeren. Ik dank jullie allen dat jullie de moeite hebben genomen om je door vier hele posts heen te werken, en dat jullie dit allemaal gelezen hebben. Nu, er zijn nog een paar vaten in het ruim, dus laten we zorgen dat dat opkomt! Arrr!

Op 21 Januari 2015, 2 jaar en 3 dagen nadat de wereld openging, heeft de stam FTW 60% dominantie behaalt. Hiermee is deze wereld de eindfase in gegaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser68027

Guest
Leuk tekstje, alleen te veel op FTW gericht. Arrogantie. Egoïsme. Blegh.
Ja het is geschreven door de winnaars zoals je zegt maar dit mocht toch wel wat genuanceerder.
 
Reactiescore
1.367
Leuk stukje ^^

En inderdaad, die dronken piraten waren gewoonweg sterker, waarschijnlijk dat ze door alle drank niet sliepen of iets in die richting ^^

Ene, aangezien w31 eindigt... Ik zoek nog wat mensen voor accounts :#
 
Reactiescore
30
Nice geschreven ziet er goed uit , ik ga t zo ff lezen :)
 

DeletedUser65921

Guest
Mooie tekst, weet ik direct wat meer over die lange geschiedenis voor mij.
 
Reactiescore
746
Tell me about it. :D

Pirates FTW xD

Lieve Poobeer, wat ben jij het voorbeeld van een deffend (F)TW baaschje. Ik heb weinig doorzetters zoals jou gezien. Ik heb vaak jouw VV gehad, dus ik weet hoe beroerd dat was. Al die cf's, al die aanvallen en nooit rust. Weinig hebben gepresteerd wat jij hebt gepresteerd. Helaas ben jij nog erger dan Michelle, altijd bezig voor Innogames. Stop ermee man, je wordt er niet voor betaald en de pp die je krijgt die geef je toch wel weer weg. Je innemende persoonlijkheid heeft ervoor gezorgd dat iedereen je in zijn of haar hart gesloten heeft. Zelfs bij bertje en Arjen is je dit gelukt. En maar weinigen kunnen dat zeggen. Je hebt je afwijkende meningen gehad, je bent regelmatig geleaved, maar het is je allemaal altijd vergeven geweest. Jij bent te vergelijken met 'the warden of the East', dankjewel dat je mijn stamgenoot was!


<333
Ik hou ook van hen <3

Probleem is dat ik het gewoon te graag doe, het modje zijn. :)
En ja, alles van PP die ik krijg geef ik idd weer weg. (ik sta momenteel zelfs in het rood qua gekregen pp - weggegeven pp ) :D :D :D :D

Mooi geschreven though. Geeft de geschiedenis perfect weer.
 

DeletedUser65921

Guest
Als ik niks beters te doen heb probeer ik nog wel wat nuttigs te doen in de laatste maandjes van de wereld trouwens :D
 

DeletedUser

Guest
Bedankt voor dit mooie stuk. En ook zeker voor de complimenten.

De drie stammen konden nauwelijks met elkaar leven en waren hele verschillende stammen; MM was heel disciplinair en luisterde veel naar de leiding en de leiding nam ook veel beslissingen. Ruzie's en dergelijke moesten ook onder toeziend oog van de juf en meester van MM worden uitgevochten.

:eek: Als ik er weer aan terug denk. Maar misschien was het voor M M wel het beste. Het was namelijk gewenning geworden.

Zo maakte MM groeirichtingen dwars door Swiss-grondgebied, wat wij niet pikten ofcourse.

Bij ons was het uiteraard ook bekend dat Swiss en FTW gewoon één stam was. Alleen was dit nog niet officieel. Toen kon je al zien dat het M M VS. Swiss en FTW werd. Wat ons toen erg frustreerde was dat Remain dit niet zag of niet wilde zien. Vooral onze grote vriend Erwin had een pesthekel aan M M en was daarom voor de FTW kant. Alleen heeft de wereldoverwinning er nooit in gezeten voor Remain. Dit konden zij alleen bereiken als zij samen met M M zouden optrekken tegen het noorden. Maar zelfs dan betwijfel ik het nog. -ST- klopte aardig bij hun op de deur en Slnc kwam er ook nog eens aan. Ik weet niet of M M het zou kunnen blijven opbrengen om continu de Remain accounts te deffen. Zo'n eenzijdig afhankelijke relatie is nooit goed.

Leuk tekstje, alleen te veel op FTW gericht. Arrogantie. Egoïsme. Blegh.
Ja het is geschreven door de winnaars zoals je zegt maar dit mocht toch wel wat genuanceerder.

Eigenlijk hoef ik nog amper op je te reageren want je neemt me de woorden uit de mond. 'Ja het is geschreven door de winnaars zoals je zegt.'

Ik hou je niet tegen om ook een verhaal te schrijven. Eigenlijk zou ik zelfs zeer benieuwd zijn. Hoe jij dan vanuit Remain naar M M keek. Naar die bemoeizuchtige types daar. Zoals Complex en zelfs die ene MM'er die even naar Remain overstapte om de boel daar maar te gaan managen. Als je daar aan terug denkt :p
 
Reactiescore
533
Leuk tekstje, alleen te veel op FTW gericht. Arrogantie. Egoïsme. Blegh.
Ja het is geschreven door de winnaars zoals je zegt maar dit mocht toch wel wat genuanceerder.
Ik vind het jammer dat je zo reageert Mathijs.
Het staat jullie vrij om er ook eentje te schrijven he. Het is ons naslagwerk, hoe wij deze wereld hebben beleefd.

Vind het wel vreemd dat jullie altijd toch weer over arrogantie beginnen. Ik vind het meer spreken van realisme en een gezonde dosis humor.
Ik vrees dat het vooral komt omdat Cgrain het heeft gepost/geschreven dat je zo reageert.
Leuk stukje ^^

En inderdaad, die dronken piraten waren gewoonweg sterker, waarschijnlijk dat ze door alle drank niet sliepen of iets in die richting ^^

Ene, aangezien w31 eindigt... Ik zoek nog wat mensen voor accounts :#
Rise Against geweldig :) (In FTW zijn er 2 die naar hun concert in de AB(11/11/2014) zijn geweest, jij ook?). Wie was je eigenlijk in Wao?


En ook Coen bedankt voor de mooie woorden :). Heb er zelfs een traantje bij weggepinkt :D
 

DeletedUser68973

Guest
Leuk stukje ^^

En inderdaad, die dronken piraten waren gewoonweg sterker, waarschijnlijk dat ze door alle drank niet sliepen of iets in die richting ^^

Ene, aangezien w31 eindigt... Ik zoek nog wat mensen voor accounts :#

lol :p

Rise Against geweldig :) (In FTW zijn er 2 die naar hun concert in de AB(11/11/2014) zijn geweest, jij ook?). Wie was je eigenlijk in Wao?


En ook Coen bedankt voor de mooie woorden :). Heb er zelfs een traantje bij weggepinkt :D

Ik ben ook geweest (rock)
 

DeletedUser

Guest
Ziet er veelbelovend uit, zal volgende week is de tijd nemen om het helemaal te lezen!:)
 

DeletedUser68464

Guest
Elizabeth Swann, Oei, nou mag jij aan het schandblok van mijn woorden. Een oprechtere piraat bestaat er niet in mijn ogen. Ze behoort ook ongetwijfeld tot de allergrootste top van niet alleen TW.nl, maar zelfs van de hele wereld. Bundystijl spelen is ook beroemd binnen FTW en waarschijnlijk vér daarbuiten. 80/20, gewoon omdat je een fucking badass bent. Veel spelers heeft ze zelf weggespeelt en vele andere spelers hebben gehoord van de bert&bundy c-c-c-combo, de combo die impliceert dat die spelers ten onder gaan. We kunnen ons allemaal, zeker binnen FTW ons de volgende namen herinneren: Sir Rocco, stuurboord (hij zeker), stef+hertog remi, en M-K om te beginnen natuurlijk. (Hij werd aangepakt omdat hij het lef had om dorpjes van bertje te edelen, dat mag natuurlijk niet). Maar onze Keira zou Keira niet zijn, en zou zeker niet zo gewaardeerd worden, als we niet die vele skypegesprekken hadden die vaak tot diep in de nacht door ging. Onze Captain Barbarossa (beter bekend als Bertje) ging dan nog afsluiten met wat camwerk, of zo werd er gezegd. Ook organiseerde zij feestjes voor haar verjaardag, die zeer gewaardeerd werden. Tegenwoordig is ze echter helaas ingepakt door The East Indian Company, ze is een kutmodje (geen modje zonder dat woord ervoor) geworden. Gelukkig wel mijn kutmod, dat scheelt alweer een heleboel. Ten slotte wil ik afsluiten met de mededeling dat ze een hele typische vrouw is. Ze kan d’r mond niet houden, een echte kletskop is ze, ze doet moeilijk over elke beslissing in RL (als het over TW gaat dan is ze recht door zee en heeft ze weinig medelijden, met niemand niet. (Behalve met M-K, maar dat weerhield haar niet van edelen). Tenslotte heeft ze haar typisch vrouwelijke kracht om in mijn hart te kruipen. Dat heeft ze ook gedaan, bij ons allemaal. tutututut.. Maar ja, wat wil je? Tenslotte wil ik dat jullie onthouden dat zij ervoor gezorgd heeft dat onze stammen bij elkaar bleef. Iedereen heeft daar aan bijgedragen, maar ons miesje heeft dat nog wel het meest gedaan. Bravo voor deze mooie meid!
Bijna tranen in de ogen hoor, maar bundy style rocks!!
Ga jullie allemaal missen als het echt ten einde is en dank je wel voor de complimentjes :Embarrassment:

Xje ;)
 
Reactiescore
19
Bijna tranen in de ogen hoor, maar bundy style rocks!!
Ga jullie allemaal missen als het echt ten einde is en dank je wel voor de complimentjes :Embarrassment:

Xje ;)

zal ik je nu vast van skype gooien dan?

dan is de klap over 3 maandjes als het is afgelopen niet zo hard meer
 
Bovenaan