Het einde van Vitality in de huidige wereld.

Reactiescore
259
Nogmaals, Vitality is qua activiteit een stuk meer aanwezig geweest dan class. Als ze nu iig uit minimaal 50% off zouden bestaan en daar mee actief aan de slag gingen was het nog lastig geworden voor ons.
 
Reactiescore
3.582
Nogmaals, Vitality is qua activiteit een stuk meer aanwezig geweest dan class. Als ze nu iig uit minimaal 50% off zouden bestaan en daar mee actief aan de slag gingen was het nog lastig geworden voor ons.

VIT had de activiteit en in al derest waren ze veel minder dan Class. Moet ik die lijst eens opnoemen of niet nodig? Heel VIT was al bijna even groot als acc Aest. (in mijn tijd). En als als. Als mijn kat een koe was kon ik ze melken :eek:
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Het enige waarin ik mij kan vinden is dat Pawn uitdaging uit de weg is gegaan.

Lol, serieus? Want uitdaging zoeken versus Etern / Vitality had de positie van Pawn kunnen verbeteren? Geef mij één scenario waarin ''uitdaging zoeken'' positief was geweest voor Pawn. Het had Class alleen maar meer in de kaart gespeeld omdat ze dan een actief dubbelfront hadden gehad in plaats van nog wat stacks om te bashen.

Ja, de offensieve passiviteit van Pawn/VIT is hen fataal geweest, niet de hoeveelheid offs, want dat zat, totaal genomen, rond de 40/60 off/def. Een goede fake/clear molen had het (blijkbaar) inactievere Class moeilijk kunnen maken. In Pawn zaten ook wel degelijk enkele accounts met 2 actieve spelers erop. Belangrijk detail wat bij Class steeds weggelaten word; mogelijk was er inderdaad maar één actieve speler, echter hadden enkele accounts wel wat back-up spelers die eventueel actief geworden waren / kunnen worden, indien nodig. Echter was het nooit/nauwelijks nodig.
 

DeletedUser55737

Guest
Als jullie wat meer offensief deden hadden we een totaal andere classic gezien.
De dag van de massa op jullie was vgm zelfs de enige dag dat er op elk account iemand beschikbaar was om te offen. Ofja voor Remine hebben we zelf een externe speler moeten zoeken en op mysterious is er ook iemand overgestapt.
En front account met 2 mensen op remine schiet ook niet op he haha
 
Reactiescore
1.094
Het enige waarin ik mij kan vinden is dat Pawn uitdaging uit de weg is gegaan. Voor het overige zie ik het toch anders. Ik heb trouwens Class nergens extreem zitten ophemelen, heb gezegd ze veel actiever en beter zijn dan eender welke andere stam, veel ervaring hebben en al meerdere classics gewonnen hebben. Die adelbrieven kon ik niet voorleggen bij andere stammen. Tevens Class bij uitstek de topfavoriet genoemd niet omdat Class goddelijk goed is maar omdat het verschil met de vijand zo groot was (de vijand was mss zo slecht).

Ik kan me ook totaal niet vinden in wat jij zegt.

Je hebt misschien niet direct individuele spelers en accounts opgehemeld maar jij hebt praktisch vanaf het begin van de wereld, zelfs toen Class nog maar met 2 accounts was, Class al als topfavoriet bestempeld (en in die zin indirect ook bepaalde accs en spelers aangezien je dat vol hield), en ja dat kun je zeker onder extreem ophemelen scharen.

Dat ze veel actiever zijn lijkt me onzin, met wat ik heb gezien (zit nu al een tijdje als mascotte in de skype chat) en wat hier ook terecht door sommige is gezegd valt dat actieve echt heel erg mee/tegen hoe je het bekijkt.
Niet meer of minder dan elke andere stam zou ik zeggen, en dat is niet geheel onlogisch.

Dat het verschil met de vijand zo groot is daar kan ik je in volgen, maar als dan je tactiek is om Class onder druk te zetten door ze favoriet te noemen in een wereld vol motivatielozen, tja..

Maar ik kan dus als antwoord noteren C: het ligt voor iedere stam genuanceerder. Prima, blij dan dat we dit onzinnige hoofdstuk ook hebben afgesloten.
 
Reactiescore
3.582
Lol, serieus? Want uitdaging zoeken versus Etern / Vitality had de positie van Pawn kunnen verbeteren? Geef mij één scenario waarin ''uitdaging zoeken'' positief was geweest voor Pawn. Het had Class alleen maar meer in de kaart gespeeld omdat ze dan een actief dubbelfront hadden gehad in plaats van nog wat stacks om te bashen.

Als Pawn niet meteen de hele westkant in de stam had gehaald en tig fusies had ondernomen dan had Class wellicht enkele recruits niet gedaan. En die enkele recruits die niet zouden plaatsgevonden hebben bij Class had het wereldverloop enorm veranderd en alsnog had Pawn dan een kans om te winnen.
 
Reactiescore
3.582
Ik kan me ook totaal niet vinden in wat jij zegt.

Je hebt misschien niet direct individuele spelers en accounts opgehemeld maar jij hebt praktisch vanaf het begin van de wereld, zelfs toen Class nog maar met 2 accounts was, Class al als topfavoriet bestempeld (en in die zin indirect ook bepaalde accs en spelers aangezien je dat vol hield), en ja dat kun je zeker onder extreem ophemelen scharen.

Dat ze veel actiever zijn lijkt me onzin, met wat ik heb gezien (zit nu al een tijdje als mascotte in de skype chat) en wat hier ook terecht door sommige is gezegd valt dat actieve echt heel erg mee/tegen hoe je het bekijkt.
Niet meer of minder dan elke andere stam zou ik zeggen, en dat is niet geheel onlogisch.

Dat het verschil met de vijand zo groot is daar kan ik je in volgen, maar als dan je tactiek is om Class onder druk te zetten door ze favoriet te noemen in een wereld vol motivatielozen, tja..

Maar ik kan dus als antwoord noteren C: het ligt voor iedere stam genuanceerder. Prima, blij dan dat we dit onzinnige hoofdstuk ook hebben afgesloten.

Ik heb Class nooit meegemaakt met 2 leden, ben pas enkele weken na de start op dit AF beginnen te kijken, de hele heisa rond Class was toen al bezig. Dat ik iets begonnen ben daarin is foutief, heb het wel verdergezet.

Class heeft gewoon 500 backups, indien nodig zijn de acc's 24/7 volzet en dat is veel meer dan ieder andere stam ter beschikking had. Dat Class de hele tijd aanhaalt hoeveel leden andere stammen wel niet hadden enzoverder is flauwekul. Dat ze die favorietenrol wegschoven of zelfs doorschoven naar Pawn blijf ik ook enorm zwak en klein vinden.

Hoe lang heeft het geduurd voor VIT en Pawn de handen in elkaar sloegen, veel te laat. VIT had eerder moeten concluderen dat Class bij afstand de beste stam was, dit heb ik ze al in een vrij vroeg stadium willen duidelijk maken (stond toen op het AF). Ook Pawn heeft diplomatisch teveel steken laten vallen door met Etern in zee te gaan, beter meteen focus op VIT gezet en er rond ge edeld. Pawn had maar 2 leden daar dus dit was best mogelijk geweest mits optijd handelen.

Wil er wel nogmaals bij vermelden dat Pawn een veel ongelukkigere ligging had dan Class dus dat zat wel flink tegen.
 
Reactiescore
1.094
Jij hebt voordat Class hun eerst echte recruit deed (Blaze of Glory vgm) al Class als topfavoriet bestempeld. Ze begonnen met 2 of 3 accounts, ja dat vind ik ophemelen, tot aan extremen vormen toe.

Class heeft gewoon 500 backups, indien nodig zijn de acc's 24/7 volzet en dat is veel meer dan ieder andere stam ter beschikking had

Nice 1 dragonshield3 staat gelijk aan 500 normale tw'ers. Dan wil ik ook met DS3 de volgende keer gaan spelen.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487694086

Guest
Er was 1 backups, ene drakenschild die een kazerne aan heeft gezet en meteen dorpen verloor als ie logde. Verder heeft ie de halve chat nog inactief gemaakt door zn cavia verhalen.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Niet doen alsof de cavia's niet voor top content hebben gezorgd, net zoals dat scatverhaal
 
Reactiescore
3.582
Class heeft backup, omdat het geen idioten zijn. In tegenstelling tot Jannes, waar geen enkele fatsoenlijke speler nog mee samen wilt spelen.

Op basis van wat concludeer je dit :D Ik vind het altijd geinig als mensen met dit soort teksten afkomen. Ik heb binnen een stam zelden problemen met iemand.
 

Deleted User - 487958296

Guest
Lol, serieus? Want uitdaging zoeken versus Etern / Vitality had de positie van Pawn kunnen verbeteren? Geef mij één scenario waarin ''uitdaging zoeken'' positief was geweest voor Pawn. Het had Class alleen maar meer in de kaart gespeeld omdat ze dan een actief dubbelfront hadden gehad in plaats van nog wat stacks om te bashen.
Etern was zo bijzonder slecht dat dat niet eens uitdaging was geweest om niet die nap te nemen. Door die nap kwamen veel acc's vast te liggen en moest half pawn omslachtig edelen. Daarnaast moesten 3-4 acc's op Vit ipv op etern, wat een stuk lastiger bleek dan etern ooit was. Hierdoor had Pawn veel sneller kunnen groeien. Dus ja, vs etern gaan vroeger had Pawn hun positie kunnen verbeteren.
Op basis van wat concludeer je dit :D Ik vind het altijd geinig als mensen met dit soort teksten afkomen. Ik heb binnen een stam zelden problemen met iemand.
Dat is omdat je in geen enkele goede stam kunt komen
 

DeletedUser74569

Guest
Als jullie wat meer offensief deden hadden we een totaal andere classic gezien.
De dag van de massa op jullie was vgm zelfs de enige dag dat er op elk account iemand beschikbaar was om te offen. Ofja voor Remine hebben we zelf een externe speler moeten zoeken en op mysterious is er ook iemand overgestapt.

Ik hoor niet bij VIT. Wel heb ik een zekere appreciatie voor hun ontwikkeld deze wereld.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Als Pawn niet meteen de hele westkant in de stam had gehaald en tig fusies had ondernomen dan had Class wellicht enkele recruits niet gedaan. En die enkele recruits die niet zouden plaatsgevonden hebben bij Class had het wereldverloop enorm veranderd en alsnog had Pawn dan een kans om te winnen.

Ja zo ken ik er nog wel een, sjonge jonge. Als team Aesthetics de wereld niet gestart waren, waren er minder goede spelers gestart, dan lag het algemene niveau lager en had Pawn in huidige vorm de wereld kunnen winnen.

Het gaat elke wereld zo Jannes, de kwalitatief mindere stam probeert een kwantitatief overwicht te creeren, dit omdat ze weten dat ze een 50%-50% situatie niet gaan winnen door gebrek aan kwaliteit. De kwalitatief betere partij is vervolgens genoodzaakt om tot op zekere hoogte ook te rekruteren, zodat de kwantitatieve achterstand niet onhoudbaar groot kan worden. Immers is het ook nog eens een wereld met 35% dominantie, waar je als kwantitatieve partij gemakkelijk aan kunt raken.

Kun je Pawn het dan verwijten dat ze verhouding tussen Pawn en Class proberen te balanceren en dat Class vervolgens weer het zelfde doet? Ik vind van niet. Als Pawn niet had gerekruteerd, hadden Pawn en Class elkaar waarschijnlijk getroffen in een in kwantiteit gelijke positie en had Pawn het onderspit moeten delven op kwaliteitsvlak. Daarnaast kon Pawn het noorden niet eens houden tegen VIT, dus een actief class front ernaast was kansloos geweest. Tot slot heeft Class felbegeerde plaatjes in de stam vrij, waarbij ze iedereen voor hun karretje hadden kunnen spannen als dat nodig was geweest. Klinkt vuil, maar dat is nou net het grote voordeel van effectieve propaganda en aanzien. Je kunt de beste spelers werven, de beste accounts eruit kiezen want iedereen wilt toch wel en ook op vlak van diplomatiek ben je een gewildere partner.

Het is gewoon onzin om te zeggen dat één partij een wereld verknalt, ik vind dat altijd zo een kortzichtige uitspraak. Het verloop van een wereld is als een concurrentie tussen twee ijsverkopers op het strand. De één zal altijd reageren op de ander. Gaat de ene dichter bij een groep mensen staan, en neemt hij daarmee een deel van het klantenbestand over van de ander, doet de andere ijsverkoper het ook. Uiteindelijk eindigen de twee ijsverkopers met de ruggen tegen elkaar aan, precies in het midden van het strand, want dan hebben ze een even groot klantenbestand (ben even kwijt welke econoom deze theorie nou had bedacht). Met andere woorden, partijen anticiperen altijd op elkaar en bewegen zich uiteindelijk op de zelfde manier om een gelijke positie tov elkaar te houden. Is één van de twee schuldig aan het verloop van de wereld? Nee, men noemt dat concurrentie.

Etern was zo bijzonder slecht dat dat niet eens uitdaging was geweest om niet die nap te nemen. Door die nap kwamen veel acc's vast te liggen en moest half pawn omslachtig edelen. Daarnaast moesten 3-4 acc's op Vit ipv op etern, wat een stuk lastiger bleek dan etern ooit was. Hierdoor had Pawn veel sneller kunnen groeien. Dus ja, vs etern gaan vroeger had Pawn hun positie kunnen verbeteren.

Dat had kwantitatief een klein voordeel kunnen geven, zeker waar. Maar anderzijds was Etern véél sneller gevallen, waarschijnlijk zelfs op delete gegaan en had Pawn nog sneller een front met Class. Dit terwijl het intern totaal niet op orde was, weinig mensen def konden missen en er ook nog een noordelijk front was met VIT, waar Pawn minder spelers had. Het idee van die nap met Etern was Class ophouden en ondertussen zelf gauw de rim en de zone bij VIT verbeteren. Geen verkeerde gedachtegang. Daarbij zorgde de nap met Etern voor meer def bij VIT, wat niet effectief bleek want de accounts daar vielen alsnog om. Ik snap wel wat je zegt en theoretisch is dat zeker waar, maar of nou in de praktijk een betere keuze was geweest? Ik denk van niet, of even slecht.
 

Deleted User - 487958296

Guest
Dat had kwantitatief een klein voordeel kunnen geven, zeker waar. Maar anderzijds was Etern véél sneller gevallen, waarschijnlijk zelfs op delete gegaan en had Pawn nog sneller een front met Class. Dit terwijl het intern totaal niet op orde was, weinig mensen def konden missen en er ook nog een noordelijk front was met VIT, waar Pawn minder spelers had. Het idee van die nap met Etern was Class ophouden en ondertussen zelf gauw de rim en de zone bij VIT verbeteren. Geen verkeerde gedachtegang. Daarbij zorgde de nap met Etern voor meer def bij VIT, wat niet effectief bleek want de accounts daar vielen alsnog om. Ik snap wel wat je zegt en theoretisch is dat zeker waar, maar of nou in de praktijk een betere keuze was geweest? Ik denk van niet, of even slecht.
Weet niet, zou je wel Daenerys met een flinke flank onder vit krijgen te liggen. Hiermee zou je in theorie van 3 kanten kunnen aanvallen. Probleem is dan alleen nog dat marter en villam zo gruwelijk slecht presteerden :p Denk wel dat het de juiste keuze was, aangezien (van wat ik heb gehoord) een groot deel van die zuidelijke spelers super gierig waren in Pawn
 

DeletedUser78972

Guest
Hai noobjes,

Hier de boostnoob/stabnoob aka noobstiaan zelf.
Zo te zien is mijn keuze om te stoppen met tw verstandig geweest aangezien dit weer zo'n wereld is waar er snel word opgegeven.
Ik had graag willen zien dat class goed getest zou worden maar volgensmij is dat niet echt gebeurd.
Had veel meer verwacht van pawn maar goed.
Zijn er nog leuke dingen gebeurd als ik vragen mag?zoals stabs of flops? Ik heb eigg niks meer gelezen of gehoord tot dit topic.
Respect gaat uit naar roald die met zo'n late start toch weer zover kan komen.

Ook opzich enigsinds respect naar degene die toch maar weer elke dag loggen en de boel draaiend proberen te houden met deze snelheid.
Zo te zien is me oude account (noobstiaan nu phoenix )redelijk goed opgepakt door de nieuwe co's en vraag me af of ze grote dingen bereikt hebben?

Groeten D
 
Bovenaan