Het einde van /Dome

DeletedUser40402

Guest
En dan is het nu gedaan met /Dome. De enigste topstam die nog in de startfase van deze wereld is opgericht, als we even EMPIRE niet als topstam beschouwen. 8 september is deze stam opgericht door TheFlodfather en Woef Miauw en sinds de edelfase zijn ze niet meer weg te denken uit de top 3 van de rangschikking. Enkele keren 2e of 3e geworden door D-D, BWR en Sick als mijn geheugen me niet in de steek laat, maar ze vonden altijd wel iets om terug te komen op die 1e plaats. Tot vandaag konden we /Dome terugvinden op plaats 3 in de ranglijst. Maar dit is nu teneinde en na vandaag zullen we nooit meer de stamnaam terugvinden in de statistieken. Een stukje nostalgie verdwijnt uit W20!

We beginnen natuurlijk bij het begin, en dat is de startfase! Zoals al gezegd was het 8 september toen deze stam het daglicht zag. Natuurlijk nog niet de mate dat het later is geworden, dit kwam eigenlijk pas na de fusie met Hunt en dat was ook de dag dat ikzelf /Dome joinde. Vanaf 22 september werd er ook op het AF over /Dome gepraat. Toen waren ze wel nog van mening dat /Dome ging vallen. Maar zo zie je maar, iedereen maakt fouten! Jammer genoeg duren mooie liedjes niet voor eeuwig en momenteel zijn we alle /Dome opstarters kwijt op deze wereld, met uitzondering van Do (Godly Underdogg). Toch wel een complimentje waard, in al die tijd dat /Dome bestaat heeft hij er altijd gestaan voor de stam!

Maar verder met de geschiedenis dus. Ondertussen was iedereen bezig aan het edelen en werd er een nieuwe speler gerecruit. Zelf het Sebastian Valmont team vond /Dome goed genoeg om te joinen. Iedereen die de starts van de werelden een beetje volgt, zal weten dat dit een zeer goed start team is en dus wilde dit wel wat zeggen dat ze naar hier kwamen. Jammer genoeg raakten we ze al weer na een aantal dagen kwijt wegens een doodgelopen treintje op een toekomstig lid van ons. Maar we hadden ze dan toch 5 dagen bij ons gehad!

Ondertussen had zich een nieuwe topstam in de rim gevormd. De stam had de naam HQ en had mensen als Veroor, Banksy Balloon en Purple Haze. Deze namen zullen wel een belletje doen rinkelen voor de mensen die deze wereld al sinds het begin volgen. Beide stammen hadden nogal een laag ledenaantal en juist na de start volgen er altijd een aantal stoppers, vandaar de keuze om te fuseren. De dag van vandaag hebben we nog 1 accountje van de 6 bij de stam zitten. Jammer, maar ook dit gebeurd in de loop van de wereld. Ergens rond deze tijd verloren we ook onze eerste leider. Woef Miauw besloot zijn tijd meer op rl te richten en stopte. Enorm jammer natuurlijk, een van de medeoprichters stopte en dit is nooit fijn. Ik denk dat rond deze tijd was dat Do ook het leiderschap van de stam mee op zich nam. Daarna is dit nooit meer veranderd en is hij dat nog altijd.

Als we het AF mochten geloven was de eerste echte tegenstander van /Dome daar. Hun naam was Des en ze zouden wel eens kunnen verrassen tegen /Dome. Natuurlijk was dit niet zo, maar dit wist de buitenwereld toen nog niet. Ze hadden wel enkele goede spelers in hun rangen, maar nooit genoeg om /Dome tegen te werken. Dit hadden hun beste spelers na een tijdje ook door en we mochten hun 4 beste verwelkomen. Een beetje hierna was Almost Famous aan de beurt en hiermee was de fundering van /Dome gelegd en dit zou een tijdje zo blijven. Ondertussen waren de eerste stammen die zich lichtelijk met ons kon meten zich aan het vormen. Zowel D-D als BWR waren hun funderingen aan het leggen. D-D voor Sick en BWR voor BWR. Later zouden we ze beide nog tegenkomen.

De wereld ging verder zijn gangetje. Iedereen edelde wat, zonder grote oorlogen of toch geen die ik me direct kan herinneren. D-D pakte begin januari even onze nummer 1 plaats in punten af en er kwam een oorlogsverklaring aan het adres van Empire. De eerste van 2 maar deze was voorlopig enkel het voorspel om dan de echte daad een aantal maanden later te plegen. Veel werd er niet geëdeld en dat werd ons ook verweten. Maar we lieten ons niet uit het lood slaan en gingen gewoon rustig verder. Zij het wel met Dis als bg. Dis zullen de meesten wel nog kennen. Een goede stam qua kwaliteiten maar jammer genoeg geen doorzettingsvermogen en dit zou ons later nog duidelijk worden.

Er werden natuurlijk ook nog enkele spelers gerecruut, waar ook Zone X en Jonnie77 zaten. Dit waren de tijden waar /Dome de 3 eerste plaatsen in de ranglijst voor zich hadden en ook een grote voorsprong op de stammenranglijst. BWR was aan het komen, net als Sick maar hun niveau was op dit moment zeker nog niet het niveau van /Dome. Dit was misschien wel onze beste tijd in het spel. Maar dan begingen we onze grootste fout in de geschiedenis van /Dome in mijn ogen. TheFlodfather was op dat moment jammer genoeg al gestopt en Do was ervan overtuigd dat de fusie met Dis ons alleen ten goede zou komen. We waren al tijden bg dus samen zou het ook wel gaan. Ik zag het gevaar in van de fusie aangezien ze al een tijdje onder aanval lagen, maar jammer genoeg voerde Do de fusie verder uit. Natuurlijk kon hij het niet zien aankomen en wilde hij gewoon het beste voor de stam. Maar dit gebeurde niet.

BWR was ondertussen al opgeklommen tot de 2e plaats, maar werd nog altijd afgedaan als de stam die daar enkel stond wegens het aantal leden. Misschien is onderschatting hierin ook wel een grote fout geweest. Dis voegde zich bij /Dome en de miserie begon. 1 voor 1 werden de leden aangevallen en wat we ook probeerden als stam, toch gingen ze na een tijdje op delete. Do probeerde weliswaar nog het tij te keren, door enorm veel vv's te draaien, maar het mocht niet meer baten. Na een tijdje hadden we geen Dis leden meer over, maar zaten we wel met een ferm gat in onze reputatie en zelfvertrouwen. De fusie met Dis was jammer genoeg een faal en sindsdien blijft de oorlog met BWR er, niet altijd evenveel, maar toch nog hier en daar wat aanvalletjes. En dit zal denk ik zo blijven tot het einde van deze wereld.

Het vertrouwen in /Dome van de buitenwereld was weg en bij sommige is die nog altijd niet volledig terug, ook al zijn er alweer de zo goed als gewonnen oorlogen tegen EMPIRE en ook Maori die enorm aan het wankelen was. Ook Time is verslagen geweest, enkel tegen BWR waren er nog enkele moeilijke momenten. Maar sinds vandaag gaat /Dome samen met Sick en Para, waarmee ze al een tijdje bg waren. /Dome heeft een heel tijdje W20 gedomineerd, maar dit eindigt jammer genoeg vandaag. Vandaar dat ik toch even een stukje hierover wou schrijven, een stukje geschiedenis van W20 wordt namelijk vandaag afgesloten en heel wat mensen hebben /Dome van dichtbij meegemaakt. Het einde van /Dome is gekomen op 11-11-11, een jaartje later dan wat sommigen voorspelden!

Op het einde heb ik wat korter moeten zijn, omdat ik zelf niet meer speelde. Mocht iemand van /Dome wat willen toevoegen aan dit tekstje mag dit altijd in dit topic geplaatst worden en dan zet ik het erbij zodat de hele geschiedenis van /Dome hierin kan geplaatst worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
En nou gaan we opnieuw W20 domineren maar dan met Sick. En Para? EN onder een andere naam?:D
 

DeletedUser52174

Guest
Leuk stukje, maar ik zie dit niet echt als een 'val' van /Dome, het overgrote deel van Dome blijft gewoon samen. Ik zie het meer als een doorstart :D
3e laatste zin ofzo, staat wou, dat moet wilde zijn..
 

DeletedUser50540

Guest
Voeg er even bij,
dat ik ook de gene ben geweest die alle VVt'jes heeft gedraaid in tijden van de val van oud Dis.
Nu lijkt het of ik de boeman ben in deze situatie :p

Nou lekker stammetje BWR zal overwinnen

jij bent gek :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser40402

Guest
Voeg er even bij,
dat ik ook de gene ben geweest die alle VVt'jes heeft gedraaid in tijden van de val van oud Dis.
Nu lijkt het of ik de boeman ben in deze situatie :p

"Do probeerde weliswaar nog het tij te keren, door enorm veel vv's te draaien, maar het mocht niet meer baten."

Goed zo? :)
 
Reactiescore
116
Pff -xXX- bij elkaar gedrukt zooitje haha
En heb je jou naam bekeken!

Bij elkaar gedrukt zooitje?

BWR kun je ook zo noemen hoor als de kaart bekijkt ;) Ik heb mijn naam zelfs al meermaals bekeken, en vind hem minder gek als de jouwe!
 

DeletedUser

Guest
Bij elkaar gedrukt zooitje?

BWR kun je ook zo noemen hoor als de kaart bekijkt ;) Ik heb mijn naam zelfs al meermaals bekeken, en vind hem minder gek als de jouwe!

Je kan moeilijk zeggen dat bwr een slechter cluster heeft dan xxx, mja, ieder zijn mening.
 
Reactiescore
116
Zeg ik ook niet, maar jullie zitten wel opelkaargedrukt om maar even in te pikken op "de gekke".
 
Bovenaan