Het eind van w33: Een overzicht

DeletedUser

Guest
Beste lezers,

W33, de wereld voor de luie speler. Farmlimiet, het klonk als een droom voor sommige spelers. Voor mij persoonlijk was W27 net ten einde en het TW-virus liet me niet los. Farmen was iets waar ik geen plezier aan beleefde, dus hop, pre-registreren onder de naam Ageless Entity samen met mijn co Sebastien (sebseb5). Een pre-made met enkele spelers van w27 was gevormd, genaamd Beer!. Deze stam was zoals menig pre-made gedoemd te falen omdat meeste spelers afhaakten. Toen kwam Usus., een leuk idee, maar gefaald door een incapabele leider dus wederom op zoek naar een nieuwe stam. Toen kwam Retro. In beeld. Het eigenlijke begin van W33, een wereld die exact 540 dagen oud zou worden en die vorige week donderdag 27 november iets na 18.00 de vredesperiode in is gegaan. Hier een unieke blik op de geschiedenis van w33.

Retro.
Retro. was een stam opgericht door de oprichter van de betere stam van w27, Castiel., spelend op Amat Victoria Curam naast Yoeri. Het begin van Retro. was erg sterk, Castiel. stond stevig aan het roer en de topstam van w33 leek in de maak. Er kwamen goede leden bij en de toekomst zag er goed uit. Ondertussen rees ook DRIVE, een succesvolle premade, in de ranglijsten. Kurama was uit het hoofd onze eerste aanvaring met DRIVE als stam zijnde. Al snel werd duidelijk dat DRIVE en Retro. vijanden zouden zijn, de stamvisies botsten gewoon. Retro. zocht bondgenoten en vond die primair in [.R!.], hierover later meer. Clustertechnisch draaide Retro. goed en zuidelijk werd het cluster meer en meer gedicht. Het Rushing Sandy van Bram fuseerde met het Ageless Entity van Henry, Bram stopte er na een tijdje mee en het werd vanaf dat moment het Rushing Sandy van Henry. Er kwam een fusie met Never!, iets wat leidde tot meer spanning met DRIVE. Rond die periode was Castiel. vrij inactief geworden en de stam schreeuwde om een actieve leider. Besloten werd om Castiel. te ontheffen uit zijn functies en een nieuwe leider werd gekozen, Rushing Sandy.

Zuidelijk verliep het vrij vlot voor de leden van Retro., enkel noordelijk bleven er maar verliezen plaats vinden. Tim010 was de plaag van de stam en het hele noordelijke cluster had het zwaar waardoor uiteindelijk spelers stopten en het uiteindelijk helemaal viel, let wel: dit is verspreid over de tijdsduur van de gebeurtenissen die ik nu ga noemen en draagt ook mee aan de val van Retro. Er was een dringende nood voor versterking en nieuw bloed in Retro., deze werd uiteindelijk gevonden in Golden Haze, Baksteen. en dylan038, leden van DRIVE die gevaarlijk dichtbij lagen maar ook afgesloten van de rest van DRIVE. Rushing Sandy had Golden Haze al eerder aangevallen en Golden Haze had als tegenstander een zeer solide en positieve indruk achtergelaten. Na een tijdje heen en weer praten wist ik vooral Golden Haze te overtuigen om de overstap te wagen. Hierdoor was het gevaar van DRIVE voorlopig weer even geweken. Iets daarna kwamen er sollicitaties binnen van Roprop en DiceofdeathNL en wat leden, deze werden afgewezen door Retro. en kwamen toen uit in DRIVE. Daar was het front met DRIVE weer. Een week na het toetreden van deze spelers werd de oorlog tussen DRIVE en Retro. en [.R!.] officieel gemaakt met als begin een flinke massa vanuit Retro. op OnlyTheBrave die op 20 dorpjes na niet effectief was. Ondertussen liepen er al geruime tijd gesprekken met –Free- vanuit Retro. die keer op keer mis leken te gaan. Met name vanaf de kant van Invision, lid van Retro., en fastgonerr, lid van –Free-, ontstonden er keer op keer ruzies die gesust moesten worden. Maar na een periode van geharrewar en geruzie ontstond er een heel wankel iets wat door moest gaan voor een samenwerkingsverband tussen deze 2 stammen. Het feit dat hier het meest aan heeft meegedragen is dat Ricardo (Billenlikker) het niet kon vinden met Robin (Roboro).

Ondertussen ging het met Retro. bergafwaarts, spelers stopten, vv’s draaiden niet, de noordelijke accounts bleven vallen en de input vanuit de stam was laag. Toen gebeurde iets wat het moraal nog meer deed kelderen, Rushing Sandy logde op een dag om te zien dat hij geblokkeerd was wegens een dubbelaccount met DiceOfDeathNL. Iets wat nog lang zou doorspoken in de gedachten van w33. Tot zijn opluchting werd hij na protest keurig unbanned en mocht hij doorspelen, faith in support restored, althans dat dacht hij... Na ongeveer 5 dagen logde hij om Rushing Sandy opnieuw gebanned te zien, deze keer door Duckje in hoogst eigen persoon met de mededeling dat hij vond dat Rushing Sandy schuldig was incluis een aftrek van 30% (niet de officiële straf die stond voor de overtreding waarvoor hij gebanned was, dat terzijde). Het was kiezen of delen, 30% aftrek werd gekozen en zo snel mogelijk doorgegaan om geen gigantische achterstand in te lopen op deze limited-haul wereld. Om een lang verhaal kort te maken, de stam draaide niet en na een leidingswissel werd het er ook niet beter op waardoor er door Henry het idee werd geopperd om Retro. te splitsen tussen [.R!.] en –Free-, om zo de leden van Retro. een goede toekomst te geven en een stevige BG te doen laten ontstaan tussen deze 2 stammen. Mark van Krondor28 had goede contacten met Billenlikker en zodoende is het balletje gaan rollen. Het initiele Retro. was tegen, maar Rushing Sandy zette door waardoor de splitsing uiteindelijk met horten en stoten toch tot stand kwam. Rushing Sandy, belandde uiteindelijk in [.R!.]. Hierover zal Steven even kort vertellen.

Global Knowledge
Global Knowledge, een account dat bemand werd door Steven, joinde op 31 juli 2013 om 00:58 de stam [.R!.], opgericht door Daan van Teveron. Deze join zou de hele wereld gaan vormen. Global Knowledge joinde als één van eerste accounts binnen [.R!.] waar het eerst als gewoon lid fungeerde. Het begin van het account liep wat spaak door 2x de clear te verliezen en bijna het hoofddorp kwijt te raken. Door beide spelers te backtimen en hun clears kapot te maken kon Global blijven bestaan. Na de toch wel slechte start kon het account winsten boeken op relatief “easy” targets. Vervolgens kwam het acc een kata item tegen en konden we weer opnieuw, na hulp van stamgenoten ook deze speler kunnen verslaan en door kunnen groeien. Het account begon steeds rapper te edelen en breidde zich verder uit. Inmiddels kreeg ook [.R!.] een betere positie op de wereld en werden we steeds groter. Global Knowledge begon het toen nog bestaande Pugna aan te vallen en boekte daar winsten op, ook kreeg het account interns doordat er helaas spelers stopten. Alles ging zijn gangetje en het account kreeg massa na massa vanaf Pugna, later bleek dat Global Knowledge het main target van Pugna was. Elke massa werd afgeslagen en vrijwel alle treinen werden geblocked of gesniped. Steven zette vrijwel elke nacht zijn wekkertje om te checken op incomings van Stijn0320, deze spelers vielen altijd nachts aan en bijna verloor het account een geheim. Er werden beelden opgepikt dat het binnen Pugna niet goed liep, en daar werd door het account op ingespeeld. Stijn0320 besloot ons te vervoegen en Global Knowledge besloot met het account te fuseren, later kwam Stijn op GK om het internen te helpen. Patrick daar in tegen zit er nu nog steeds (dit doordat de fusie eindelijk was afgerond aan het eind van de wereld maar toen begon de timer te lopen). Ook Tears Of The River kwam over en wij besloten met zijn allen Embax aan te vallen, dit heeft het account veel dorpen opgeleverd. Ltjakala de noordelijke speler stopte ermee en gaf zijn dorpen weg en bij elke massa zette Global zijn maximale clears in om zijn ODA op te krikken. Gezien het immense front dat Global in de Pugna tijd had, speelde het account een 80/20 verhouding, daarom is de ODA score van Global niet zo hoog helaas. Kortom was het voor het account een wereld met veel interns of gratis dorpen, maar dat heeft Steven aangepakt door veel VV’s te doen en te deffen of aan te vallen om zo veel plezier uit het spel te halen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
7.931
[.R!.]
050ed577158885cea08ddfbfbfe3642c.png

De start van [.R!.], aantal leden vervoegden zich binnen [.R!.] en de stam stond relatief kort onder leiding van de oprichter Teveron en medeleider Deathgolem. De stam kreeg veel leden erbij, waarvan er nu nog veel spelen in de stam. Het beleid van [.R!.] werd opgesteld en al snel werd duidelijk dat [.R!.] nog wel eens een grootmacht kon worden binnen w33.

Na een poosje kreeg de stam contacten met Retro. Zoals hierboven eerder ook al is uitgelegd zal er hier niet veel op worden in gegaan. Wat uit mijn optiek wel bleek was dat er in Retro. Door sommige spelers een grote arrogantie was, eenmaal was Retro. [.R!.] voorbij gegaan op de rangenlijst en je zag skype berichtjes met de volgende inhoud: “Retro. Staat boven jullie, zo hoort het ook” toen vroeg ik mij al af waar deze arrogantie vandaan kwam en of het wel terecht was. Zo als eerder ook al stond aangegeven kwam Retro. In een dalende lijn terecht, en ook stapte de toen huidige leider van [.R!.] op. Het account Global Knowledge kwam op de “troon” te zitten. De stam was zelf net als met Retro. Ook in verval, er waren veel interne ruzies en men zat nog niet met de neus dezelfde kant op, tijd voor veranderingen dus! Er werd nieuw beleid ingevoerd en de stam werd meer betrokken bij het geheel, ook kwam er meer transparantie. Terug naar de dalende lijn van Retro. Deze werd niet alleen door ons als leiding opgemerkt maar ook door de stamleden, de vraag rees wat te doen. Henry heeft Mark gecontacteerd, er zijn intensieve gesprekken gevoerd met de leiding&adviseurs van [.R!.] en de leiding van –Free- & Henry, en de uitkomst daarvan resulteerde in de eerder genoemde splitsing van Retro.

In de tussentijd, nog voor de val van Retro. begonnen ook [.R!.] en DRIVE vaker en vaker elkaar te bestoken, helaas was DRIVE erin geslaagd het [.R!.] account Iron-Law te edelen ondanks onze def pogingen maar we wisten dat we terug zouden slaan. En over de loop van de tijd is dat gebeurt door de stam met Raging Rabbits daarin als leidende factor.

De stam Family zocht contact met [.R!.] en na intensieve gesprekken met de leiding van beider stammen is daaruit een BG ontstaan die tot het einde van de wereld heeft volgehouden. Nu staat het bovenstaande niet allemaal op chronologische volgorde van gebeurtenissen, dat komt omdat ik zo 1-2-3 niet meer zou weten wat de volgorde was en om eerlijk te zijn maakt dat ook niet zoveel uit. [.R!.] en Family hebben samen eerst fear of lightning? weten uit weten te schakelen en later ook Not-Afraid, dit zorgde voor een goede band tussen beide stammen.

Ongeveer tegelijkertijd met de val van Retro. viel Pugna door de overstap van stijn0320, later kwam ook nog het account Tears Of The River onze ranken vervoegen. Na de val van Pugna besloot SIRRAMSES de accounts op te nemen in zijn stam Vortex (VTX) in het begin leek dit een groot def blok te worden maar achteraf viel dit reuze mee. VTX viel op den duur door dezelfde reden als Pugna, de spelers hadden niet de juiste mentaliteit en de samenwerking is/was niet goed. SIRRAMSES moest als het ware een dode geit weer lopende zien te krijgen, een onmogelijk taak dus. Ook VTX viel en vele accounts zijn weggespeeld.

Maar ook binnen de [.R!.] coalitie heerste inactiviteit, spelers stopten of hadden geen zin meer. Hoog tijd voor wat nieuwe input, via het AF en binnen het eigen stammennetwerk zijn spelers gevraagd om zich te vervoegen binnen de coalitie. Dit lukte, rond de 15 mensen melden zich aan en werden geplaatst op verschillende accounts. Van deze personen speelden tot voor kort nog een aardig aantal, alles ging goed tot het account Golden Haze een nieuwe co kreeg. Vroeg op de dag werd de eigenaar wakker en logde in om te zien dat zijn complete def op een gestacked dorp was gestuurd, gelukkig kon alles nog op tijd worden geannuleerd en zijn er “maar” 10 def dorpen kapot gegaan. Wat we ons altijd hebben afgevraad is waarom? Kwam deze persoon van DRIVE, of was diegene niet helemaal 100 procent? We hebben tot voor kort ons over deze zaak stilgehouden omdat we vrijwel niets konden bewijzen totdat tim010 een bijzondere uitspraak deed:
Met alle respect voor jou, maar ik vrees dat je er wel naast zit...
Jullie zijn allemaal lekker voorgelogen, DRIVE is alles behalve een heilig boontje, Robin zelf heeft ook veel dingen verkeerd gedaan die de leden niet wisten, neem nu bijvoorbeeld dat account van de vijand waar hij op inlogde om deff weg te sturen ...
Ik ga niet met de vinger wijzen, maar er was maar 1 account bekend op w33 waarvan we wisten dat er def was weggestuurd en dat was Golden Haze. Trek je eigen conclusie.

-Free-
De stammen gingen verder, en dat ging goed tot er inactiviteit binnen –Free- bleek te zijn, DRIVE kon winsten boeken op -Free- en het ging er intern niet goed. De stam stond op wankelen en DRIVE (Roboro) profiteerde ervan door mensen met propaganda te overtuigen om over te lopen naar DRIVE. –Free- viel, en daar moest wat aan gedaan worden. De leiding van [.R!.] besloot om alle leden van –Free- (indien die het zelf wilden) op te nemen bij de coalitie in de vorm van een tweede stam. Hiervoor was gekozen om het overzicht te bewaren en om de leden van [.W!.] hun eigen beslissingen konden maken op bepaalde vlakken. Helaas slaagde Roboro er in om een paar accounts om te praten en diezelfde op te zetten tegen ons. [.W!.] zou een zusterstammetje worden, je mag niet naar de hoofdstam omdat ze jullie daar te min voor vinden, kortom lariekoek. Een aantal accounts eiste ook dat ze in de hoofdstam wilden en anders niet kwamen, gezien wij vrij direct zijn zijn wij bij ons aanbod bleven, dit resulteerde erin dat er een aantal leden naar DRIVE vertrokken. [.W!.] is er gekomen en men zag in dat het zeker niet zo was zoals Roboro hun voorspiegelden, en vanaf toen tot nu en beyond zijn we het hechte clubje.

De geschiedenis hierboven is in vogelvlucht neer geschreven, het zal ook niet helemaal in chronologische volgorde zijn en aan bepaalde aspecten zal minder aandacht gegeven zijn dan het hoorde te krijgen. Als de boodschap maar aankomt zeggen we dan. Henry zal vervolgens nog zijn kijk op de zaak –Free- geven en naar het eind van w33 toewerken.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Mijn, Henry, tijd in [.R!.] was een verademing na Retro. Steven heeft hierboven al vertelt hoe het grotendeels liep. Maar het was niet voor mij bestemd om de wapenbroeders award te halen. -Free- viel. De stam had nooit lekker gelopen en het was in mijn ogen een ongelukkige combinatie van karakters waarbij de juiste persoon ontbrak. Ik, Rushing Sandy, heb alle respect voor de spelers van Free die het draaiende probeerden te houden. Ricardo van Billenlikker was niet de juiste persoon, maar deed wel wat in zijn macht lag om het draaiend te houden. Ook als ik eerlijk ben was de input vanuit [.R!.] niet voldoende. Kortom, na een lange periode aanmodderen viel –Free-. DRIVE had hier een hand in gehad en had dit slim gespeeld. DRIVE was er dan ook snel bij om de verhouding die in de loop van w33 was scheef gegroeid, weer enigszins recht te trekken door het rekruteren, of het proberen te rekruteren, van de meeste, zo niet elke, -Free- speler die maar wou. [.R!.] was veel te laks geweest richting –Free- en werd lichtelijk overdonderd door het overstappen van de eerste Free spelers. In 1 nacht werden vervolgens spelers overgehaald om aan de kant van [.R!.] te blijven en de volgende ochtend vroeg stapte Rushing Sandy uit [.R!.], als grappig detail tot grote schrik van iedereen op 1 leider na omdat leiding en medeleden nog sliepen en ik ze dus nog niet volledig op de hoogte had kunnen stellen omdat in mijn ogen elke seconde telde. Vervolgens was mijn nieuwe stam, [.W!.] geboren. Een nieuw onderdeel van het stabiele [.R!.] bedoeld om elke –Free- speler een toekomst te geven. Het uiteindelijke resultaat aan spelers die loyaal bleven aan de kant die zij in de oorlog gekozen hadden is in de statistieken terug te vinden als leden van [.W!.]. Met als speciale vermelding Invision die na 2 dagen [.W!.] toch besloot om naar DRIVE te gaan.

De eindfase
In sneltreinvaart, oorlog ging verder, [.W!.] kwam langzaam in het ritme dat [.R!.] gewoon was. [.R!.] onderging een aantal organisatorische veranderingen om de nieuwe leden bij te benen. De squads waren geboren. Family viel na een goede massa van DRIVE en het ongelukkige stoppen van Helyum en Fr33 D3f3at. Para. ontstond voor de leden van Family die niet wilden overlopen naar DRIVE met killb aan het roer. Toen kwam Invision weer om de hoek kijken, ik, Rushing Sandy, had de eigenaar van Invision, Kamal, benaderd met als doel hem te prikkelen en weer terug te keren op Invision. Ik voelde me op zijn zachts gezegd niet blij door de stab van Invision richting [.W!.] en door het vallen van Family ging ik actief op zoek naar Kamal om proberen toch iets positiefs voor [.R!.] te bereiken. Na Kamal kort de situatie te hebben uitgelegd kreeg ik tot mijn verbazing het hele account in handen gedrukt, en wie was ik op dat moment om dat te weigeren. Ik heb toen een week vv waargenomen en het account draaiend gehouden waarna Kamal uiteindelijk toch besloot dat Daan beslissingsbevoegdheid had over Invision en niet langer Kamal. Tegelijkertijd speelden geruchten over een omkopingsschandaal rond Marwolaeth. Hier weet ik het fijne niet van en ik probeer in deze post zo objectief mogelijk te blijven dus ik beperk me tot de harde feiten. Feit 1: Rick speelde op Marwolaeth. Feit 2: Marwolaeth werd grijs na een bepaalde periode. Ook was er juist op dat moment een hacker aanwezig die het account van Repelsteeltje. in zijn bezit had genomen. Hier weet ik ook het fijne niet van, maar dit bleek uiteindelijk om een ordinaire pp-dief te gaan die los stond van verdere gebeurtenissen op w33 en dit is uiteindelijk weten op te lossen in combinatie met support.

Al deze gebeurtenissen leidden er wel toe dat er officiele overeenkomsten werden gemaakt tussen DRIVE en [.R!.] over gedragsregels. Er werden gedragsregels mbt spionage ed. opgesteld met daarbij horende straffen die golden voor beide stammen en alle stammen die daarmee in verbinding stonden. Voor die tijd was in [.R!.] al eens ter sprake geweest of men de wereld wou winnen op basis van geheimen of op basis van dominantie, dit zal ergens in september geweest zijn. [.R!.] koos met ruim 80% van de stemmen voor dominantie. [.R!.] had het geheim Bolwerkversterking volledig in handen, geen vrees voor een onverwachtse winst van DRIVE. Tot er in een bepaalde nacht, dit zal eind oktober geweest zijn, een bolwerkversterking geheim werd veroverd door Not, een BG van DRIVE. Nu kwam er noodzaak voor maatregelen voor de geheimen. Contact werd gezocht met Robin (Roboro) en er werd een officiele afspraak opgesteld dat de wereld niet door geheimen geeindigd ging worden maar door een stam met totale dominantie. Verdere details over deze afspraak staan in deze post. Specifiek wil ik Robin (Roboro), oprichter en hoofdleider van DRIVE, zijn woorden er uit vissen: “Je moet begrijpen, wanneer je gaat winnen met geheimen dan is heel die winst een illusie.”

Nog geen week later startte op donderdag 20 november de timer voor het einde van de wereld. Ongeloof en verbijstering vanuit [.R!.]. Hoe kon het DRIVE dat altijd zo liep te pochen op fair play en dat altijd de moraalridder speelde zo diep zinken? Na een uiterste krachtinspanning om nog iets tegen de teller te kunnen uithalen, hetzij op diplomatiek vlak of in-game, eindigde de teller. 2 weken na het maken van een officiele afspraak tussen [.R!.] en DRIVE op w33, die het voortbestaan van w33 had moeten waarborgen, is deze afspraak al verbroken door de kant van DRIVE en is na precies 540 dagen w33 ten einde gekomen.

DRIVE ga ik niet feliciteren en ik roep een ieder op om dat met mij niet te doen. Eerder wil ik iedereen oproepen om de mensen die uit DRIVE gestapt zijn vanwege hun principes te bedanken. Een winnaar heeft W33 niet en zal deze door het vroegtijdig stoppen nooit meer krijgen. W33, een mooie wereld met zijn up’s en downs, helaas geëindigd op een dieptepunt.

Een link naar de gastingang voor de lezer die niet van w33 komt en die geïnteresseerd is in de rankings.

Met vriendelijke groet,
Henry | Rushing Sandy (AF: nilpheria)
Steven | Global Knowledge (AF: Global Knowledge)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser54299

Guest
Aww yeah, mooie post heren!! :)

Edit: Mogelijk maak ik nog een post over de geschiedenis van Family, al ben ik zeker niet de beste in het maken van lange posts.

Overigens zag ik nog een spelfoutje in Fr33 D3f3at in Henries 2e post, maarja, die naam word zelden goed gespeld
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Aww yeah, mooie post heren!! :)

Edit: Mogelijk maak ik nog een post over de geschiedenis van Family, al ben ik zeker niet de beste in het maken van lange posts.

Overigens zag ik nog een spelfoutje in Fr33 D3f3at in Henries 2e post, maarja, die naam word zelden goed gespeld

Edited, verkeerd gespelde namen etc. is een koud kunstje om er uit te halen. Die geschiedenis is idd wel leuk. We hebben ook nog een reserved plekje van steven, maar volgens mij staat je eigen post er ook best mooi voor.
 

DeletedUser72933

Guest
Mooie stukjes! Eindelijk een beetje te weten gekomen van de begin dagen van R! En Retro. Hopelijk kan drive ook zon stukje brengen zonder al te veel modder te gooien(no offence)
 

DeletedUser54299

Guest
Edited, verkeerd gespelde namen etc. is een koud kunstje om er uit te halen. Die geschiedenis is idd wel leuk. We hebben ook nog een reserved plekje van steven, maar volgens mij staat je eigen post er ook best mooi voor.

ik heb niet voor niks geantwoord voorafgaand aan het lezen ;)
 

DeletedUser7507

Guest
Als ik de tijd heb zou ik graag eens wat schrijven over de tijd waarin ik actief leider was in DRIVE. Zo objectief en volledig mogelijk. Daarbij moet wel beseft worden dat dit alleen het tijdsbestek van Januari tot Augustus bevat. Ook een mooie kans om mijn Split. Nog even te vermelden, iets wat tot nu toe de meest prettige tw stam.

Ik zal mijn post verder in de week eens editen.
 
Reactiescore
111
Leuk dit te lezen :)
 

DeletedUser65921

Guest
Beetje diagonaal gelezen, maar interessant en mooi stukje :)
 

DeletedUser24338

Guest
Mooi geschreven. :) (Niet altijd even correct echter.)
 

DeletedUser

Guest
-Free- valt zomaar en onze glansrijke acties dan :D

Nee, zeer leuk om te lezen! Moet heel veel tijd in gestoken hebben, alleen daar al super veel respect voor! Vergeet Bel. ook niet ^^
 

DeletedUser

Guest
Niet zo miepen, het is ook vanuit ons eigen perspectief geschreven en er is verder enkel maar getracht om ons perspectief zo objectief mogelijk weer te geven. Sommige dingen noem ik wat algemeen zoals de gebeurtenissen rond Free, maar ik geloof dat dat ook redelijk dekkend is.
 

DeletedUser

Guest
Voor degene die een wat uitgebreider verhaal willen over -Free-, kunnen bij mij terecht.
 
Reactiescore
30
Natuurlijk staan lang niet de geschiedenissen van iedereen en iedere stam er in. Ik ga zelf de moeite niet nemen om iets te schrijven voor een wereld die op deze manier geëindigd is. Maar het was leuk om even jullie verhaal te lezen.
 
Bovenaan