Het communismeverheerlijkingstopic

Reactiescore
1.804
Iedereen is gelijk maar de leiders hebben het beter wat uiteraard onzin is
je moet wel een incentive hebben voor een goede leider
hij gaat het niet voor niets doen
Dat deed ik net haha
nee dat deed je niet
je roept dat mijn handtekening ironisch is met mijn uitspraak maar licht niet toe waarom
ik kan ook random dingen gaan roepen hoor
 
Reactiescore
1.271
Ontopic: het communisme experiment heeft gefaald en is enkel een andere manier om mensen ongelijk te laten zijn.
Geef me dan maar onze verzorgingsstaat waarin de mensen die het goed hebben in ieder geval naar verhouding worden genaaid.
 
Reactiescore
1.478
nee dat deed je niet
je roept dat mijn handtekening ironisch is met mijn uitspraak maar licht niet toe waarom
ik kan ook random dingen gaan roepen hoor
dan heb je geen idee wat je handtekening maar ik heb niet echt zin om zoiets obvieus uit te gaan leggen... Laat maar zitten.
 
Reactiescore
1.804
Ontopic: het communisme experiment heeft gefaald en is enkel een andere manier om mensen ongelijk te laten zijn.
Geef me dan maar onze verzorgingsstaat waarin de mensen die het goed hebben in ieder geval naar verhouding worden genaaid.
in een communistische staat kunnen mensen het ook gewoon goed hebben hoor. Zelfs zonder genaaid te worden.
 
Reactiescore
1.804
dan heb je geen idee wat je handtekening maar ik heb niet echt zin om zoiets obvieus uit te gaan leggen... Laat maar zitten.
wat naar, je kan niet eens je eigen opmerking toelichten? Ik stel me welwillend op en wil zeker de discussie met je aangaan maar dan moet je wel even je punt verduidelijken
 
Reactiescore
1.271
in een communistische staat kunnen mensen het ook gewoon goed hebben hoor. Zelfs zonder genaaid te worden.
In theorie ja. in de praktijk is er altijd iemand nodig met macht om beslissingen te nemen en die macht zorgt ervoor dat hij soms beslissingen neemt in het voordeel van iemand die dichtbij deze persoon is. Absolute macht is gewoon eng. En aangezien het rode gevaar nooit door een ieder zal worden geaccepteerd, zal je het nooit zien in combinatie met een Democratie.
 
Reactiescore
1.804
hoezo zorgt communisme voor veel doden lol
slechte leiders en slechte toepassing van communisme kunnen voor doden zorgen net zoals dat ook kan in een marktgerichte maatschappij.
wat betreft de quote raad ik je aan te googlen waar het vandaan komt dan zou je door hebben dat je punt nergens op slaat
toch dank om even toe te lichten
 
Reactiescore
770
Koud is warm
boos is blij
potje is een hetero
 
Reactiescore
1.804
Elke markteconomie crasht. Maar ken geen voorbeeld waarbij het dan alsnog economisch niet beter ging dan het communisme
de arme daklozen in onze maatschappij denken daar volgens mij anders over maar goed hm
 
Reactiescore
770
hoe kunnen mensen arm zijn print gewoon meer geld ?? geldmachine doet brrr
 
Reactiescore
1.577
Communisme is het ei van Colombus. Iedereen wil het, maar door het na te streven maak je het gelijk onmogelijk. Communisme laat zich dan ook niet politiek temmen. Karl Marx schreef dat de staat zou wegkwijnen en iedereen gelijk zou zijn. En dus is elk politiek bestel dat claimt communistisch te zijn de facto een leugen.
 
Reactiescore
1.804
Communisme is het ei van Colombus. Iedereen wil het, maar door het na te streven maak je het gelijk onmogelijk. Communisme laat zich dan ook niet politiek temmen. Karl Marx schreef dat de staat zou wegkwijnen en iedereen gelijk zou zijn. En dus is elk politiek bestel dat claimt communistisch te zijn de facto een leugen.
correct het gaat me ook niet om het politieke systeem an sich maar wel om het ideeëngoed erachter en eerlijk een beetje stalinisme kan ik ook wel apprecieren am i right :wink::wink:
 
Bovenaan