Hervormingen in tribalwars.

Reactiescore
3.536
Zoals alles in het leven is het het belangrijk om jezelf en alles daar rond te blijven evolueren. Persoonlijk vind ik dat tribalwars op vele vlakken veranderd is en wil daar eens serieus over debatteren met iedereen die daar iets zinnigs over te vertellen heeft, evenals mensen die iets te zeggen hebben bij Innogames. Daarom alvast fijn als @Duckje hier wat actief zou kunnen mee volgen, eventueel kan uitleggen wat er allemaal mogelijk is en zijn kijk hierop kan geven.


TW is in veel opzichten veranderd maar de instellingen zijn daarin niet goed genoeg meegegaan. Ik weet er een topic is over wereldinstellingen maar wil het specifiek over 2 gevallen hebben.

Het ledenlimiet:

Vroeger waren werelden 99 bomvolle continenten wat vele tw'rs onder ons wellicht zelfs nooit meegemaakt hebben. Er was een oneindig groot stammenlimiet maar toch waren er genoeg partijen op de wereld om een erg leuke strijd te krijgen tussen tal van kampen. Dit kwam omdat de keuze uit stammen zo groot was er tal van sterke stammen waren waaruit je kon kiezen. De kwaliteit was verdeeld en dat zorgde voor enorm leuke oorlogen. Tribalwars is een oorlogspel, daarvoor spelen we het in de eerste plaats, dit is wat tw zo leuk maakt. Als er vervolgens een grote stam uit elkaar viel, dan gingen de +-30-40 spelers verdeeld naar andere stammen wegens gewoon veel alternatieven, je kon heel selectief gaan uitkiezen naar welke stam je wou. Dit zorgde ervoor dat de wereld tot aan het einde evenwichtig bleef tot er maar 2 stammen overbleven (uiteindelijk moet eentje wel de bovenhand nemen). Maar je had tenminste een erg lange en leuke wereld gehad. Daarvoor spelen we uiteindelijk tw?


Dus de instellingen waren toen helemaal prima. TW beschikt jaren na datum nu eenmaal over een minder grotere visvijver aan mensen waardoor de werelden telkens maar kleiner en kleiner worden met als gevolg een gebrek aan kwalitatief sterke stammen. De bovengemiddelde speler wilt nu eenmaal in een deftige stam zitten en niet bij noobjes. Je haalt gewoon geen fun om met noobs te spelen die alles verkeerd doen, waarop je niet kan bouwen, dat is nu eenmaal een vaststelling die iedereen maakt.

Door het gebrek aan alternatieve goeie stammen heeft de wereld al snel maar 3-4 stammen waarvan er (meestal) 2 bovenuit schieten en 2 die kleiner zijn maar wel nog meekunnen. Als 1 van die 2 grotere stammen al dreigt achter te lopen spreken ze al snel een kleinere stam aan om te gaan fuseren en deze happen daar zowat altijd op. Geen speculaties maar gewoon vaststellingen van elke wereld de laatste jaren.

In no time blijft er maar een stam of 2 over nog voor er überhaupt deftig oorlog is gevoerd, als deze 2 stammen dan de strijd tegen elkaar aangaan is het kwestie van wie het eerste account breekt en vervolgens gaat de tegenstander op delete en de wereld is gedaan. Een wereld waarin je pp abuse hebt gedaan, interns, 1-2 maand strijd en einde. Dit is geen plezier, dit is niet waarvoor tribalwars staat.

Tribalwars moet mee evolueren en zijn instellingen hierop dus aanpassen. Werelden zijn zo klein dus doe ons 1 plezier, standaard ledenlimiet van 4 tot 7 leden per stam. De toppers moeten zich dan verplicht gaan verdelen over meerdere stammen, je krijgt meerdere kampen. Meerdere kampen is allesbepalend voor het niveau op een wereld op alle gebied bekeken. Op het AF heb je nu kamp 1 en 2 van de 2 grootste stammen en al het overige op een wereld sluit zich onrechtstreeks aan bij 1 van deze 2, zo werkt dat nu eenmaal. Door meerdere evenwaardige partijen te creëren, creëer je ook verschillende standpunten. Het is niet A of B maar A, B, C, D, E en F. AF zou er in activiteit fors op vooruitgaan in activiteit, ook P&P is veel interessanter tegen meerdere stammen nu is het A en B die moddergooien naar elkaar, niemand vind dat interessant. Dat is al 1 van de zovelen aspecten die het plezier de hoogte in zouden jagen.

Maar diplomatie zal weer grotere rol spelen wat toch ook een tactisch onderdeel is van het spel wat ook het plezier groter maakt. Mensen kunnen ook geen deals meer maken als in samen de wereld winnen. Samen met een andere stam bestaat niet meer. 5 ledenlimiet is 5 spelers die winnen. Mag je nog buddy's hebben, vriendjes hebben. 5 is 5.

Ik geef een simpel voorbeeld. Je hebt 3 kampen: A, B en C. Elke stam heeft 12 spelers. A is de kwalitatief sterkste stam, gevolgd door B gevolgd door C. C en B sluiten het op een akkoord, samenwerken tegen A, fuseren en wereld winnen. Zo gaat het er aan toe op tribalwars. C en B verslaan A, fuseren en de wereld is gedaan.

Wat bij een ledenlimiet beperking van 5? B en C kunnen wel zeggen, we werken samen tegen het sterke A en zien dan wel verder. Dat is het enige wat je kan afspreken. In dit geval zou de wereld niet zo rap gedaan zijn. B en C zijn verplicht tegen elkaar nog te gaan vechten. M.a.w meer strijd. Stel dat C nu ook nog iets zwakker is als B gaan ze na het fel verzwakken van A wellicht al de samenwerking met B stoppen en samenwerken met A tegen B. B verzwakken, A weer soort van heropgebouwd en dat is een cirkel die niet oneindig is maar wel een tijdje kan doorgaan. Neem dit in gedachte met 5-7 stammen die dan op een wereld plaatsvinden ipv 3 op de huidige werelden. Ik hoef niemand uit te leggen dat de mogelijkheden en kansen voor iedereen zoveel groter zijn en we effectief eens oorlogen moeten gaan voeren ipv van de fusie gedoe waarbij een wereld gedaan is nog voor er deftig gestreden is.

Nu is het, wie recruit het meest wint de wereld. Daar draait het spel niet om neem ik aan. Nogmaals een oproep en ik sta hier helemaal niet alleen in, veranderd dat ledenlimiet naar de grote van een wereld 4 tot 7 varieer wat per wereld zou letterlijk alles beter maken. Ik kan nog dagen doorschrijven aan voordelen, maar laat ik het hierbij houden.

Uitkijktoren:
De uitkijktoren vind ik een erg leuke toevoeging aan dit spel. Ik zal uitleggen waarom en wat ik nodig vind om het beter te maken. Vroeger op de oude en grotere werelden duurde het enorm lang om al je clears de deur uit te sturen, als je u voorneemt dat accounts +-30-100 miljoen punten groot waren. 3000-10 000 dorpen per account. We nemen dat je 50% off speelt zat je daar met 1500-5000 off dorpen die er om de 12 dagen uitgestuurd moesten worden. Ik heb dat zelf ooit eens gedaan en ik kan je nageven daar zit je wel even aan in tijden waarin 1C en aanvalsplanner nog niet bestonden. Dat zijn ook de redenen waarom deze scriptjes gemaakt zijn. Om uren tijd die eigenlijk weinig met tw te maken hebben jezelf van te besparen. Fake's sturen was toen nog niet zo populair als dit nu is.

Naarmate de werelden weer kleiner werden hadden spelers minder clears logischerwijs. 100-500 clears sturen met 1C is echt geen werk meer en kost niets tijd. Het kost zo weinig tijd dat mensen daarbovenop nog graag wat via 1C fakes gaan spammen tot zelfs in die mate om je tegenstander gewoon uren bezigheidstherapie te geven. Laten we 1 inc in de ochtend, middag, avond op elk dorp in het achterland sturen op je tegenstander en dit weken tot maanden herhalen, af en toe een clear tussen zetten zodat ze elke dag handmatig 100'den 'doelloze' inc's moeten gaan dodgen. Heeft helemaal niets met tribalwars te maken, met strategieën, met je tegenstrever tactisch te overklassen. Enkel en alleen maar het plezier van je tegenstander op dergelijke manier te doen kelderen.

Dat zie ik ook terug op elke wereld. Ik neem wereld 51 even als voorbeeld omdat ik daar een totaal beeld van heb wegens ik zelf erg betrokken partij was. Ik had een stam, was nog een 1 vs 1 strijd tussen 2 stammen voor de wereldwinst. Tegenstander had enkele spelers met enorm veel tijd. Deze tijd benutten ze graag om heel uren 1C te spammen op verschillende accounts, op achterlanden, alle dorpen en af en toe een clear ertussen. Je bent verplicht al die massa's inc's elke dag te gaan dodgen waar gewoonweg heel veel tijd in kruipt elke dag opnieuw bovenop mogelijke echte serieuze aanvallen. Maar onze tegenstander deed het in die mate en nogmaals w51 is daar verre van een uitzondering in geweest dat leden van mijn stam echt naar mij toekwamen van: Jannes, de stam is erg leuk echt toffe sfeer enzo, heel leuke tijd gehad maar ik moet helaas gaan stoppen. Ik kan het niet langer op brengen om elke dag opnieuw nadat ik van school of werk thuis kom om mijn hele avond te moeten opofferen om doelloze inc's op je achterland te gaan zitten dodgen.

Ik zag ze niet graag komen als leider zijnde maar kon daar weinig tegenin brengen. Ik ga mensen niet verplichten elke avond zich daarmee bezig te gaan zitten houden. TW community is verouderd, de middelbare schoolgangers studeren of werken nu, gaan feesten of hebben al een gezin. Wat niet wegneemt dat ik vind dat als een account een massa krijgt je niet met dit excuus moet gaan afkomen, je kan wel eens overbodig veel RL tijd in tw steken maar elke dag, weken tot maanden aan een stuk? Dat kan je van niemand verwachten. Daarom vind ik de uitkijktoren een enorm mooie uitvinding om het doelloos achterland 1C spammen tegen te gaan. Fake's sturen kan weer enkel ingezet worden voor tactische doeleindes, doelloos achterland spammen kan nog altijd, maar je laat die inc's maar gewoon zorgeloos doorlopen wegens je optijd weet het fake's of clears zijn. Het faken aan het front heeft nog altijd nut in de zin van je tegenstander in het gewisse te laten wie het hoofdtarget zal worden. Ze detecteren pas wie het hoofdtarget is (wie de fakes en wie de clears krijgen) als het merendeel van de stam al te laat zal zijn met OS schuiven dus fake word weer enkel en alleen tactisch ingezet en niet meer om je tegenstrever uren doelloos bezig te houden. M.a.w ik ben fan.

1 groot nadeel vind ik wel het automatisch edels taggen. Dat is te OP. Het is juist leuk om je edels te verbergen in aanvallen, fake edels of vanuit 4 verschillende dorpen 1 edel sturen naar 1 dorp. Dit zijn allemaal dingen die het spel leuk maken maar het wel ontnemen.

Ik denk mits deze 2 veranderingen, uitkijktoren het automatisch edelstaggen afnemen en een streng ledenlimiet tw er in alle aspecten ver vooruit zouden op gaan. De manier zoals het nu gaat is gewoonweg niet leuk meer. Ik spreek en lees veel mensen, ik volg veel werelden, ik praat hier niet enkel namens mezelf. Nooit gedacht te zeggen maar als je zelfs mij kan demotiveren nog verder te spelen is het ver gekomen want ik ben alles behalve een negatief ingesteld persoon. Daarom dat ik ook een poging onderneem tw te veranderen.

Het woord is aan u allen nu :p
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
853
Nu is het, wie recruit het meest wint de wereld. Daar draait het spel niet om neem ik aan. Nogmaals een oproep en ik sta hier helemaal niet alleen in, veranderd dat ledenlimiet naar de grote van een wereld 4 tot 7 varieer wat per wereld zou letterlijk alles beter maken. Ik kan nog dagen doorschrijven aan voordelen, maar laat ik het hierbij houden.
Zeker voor, ik vind 7 nog vrij veel als je kijkt hoeveel goede accounts er op een wereld spelen. Ik denk dat een combinatie van een laag ledenlimiet met de regel geen OS buiten de stam (om een miljoen zusterstammen tegen te gaan) ook voor de nieuwere spelers een kans biedt, zo maakt deze regeling het namelijk moeilijker om MBs en DUs te nemen gezien je deze niet kunt ondersteunen.

1 groot nadeel vind ik wel het automatisch edels taggen. Dat is te OP. Het is juist leuk om je edels te verbergen in aanvallen, fake edels of vanuit 4 verschillende dorpen 1 edel sturen naar 1 dorp. Dit zijn allemaal dingen die het spel leuk maken maar het wel ontnemen.
Dat de toren edels tagged is jammer, maar zou ik liever als een instelling zien in combinatie met een item die je edels de zelfde snelheid als rammen geeft (en dus ook een ramtag bij via de toren). Dit geeft nog steeds het voordeel dat je de clears kunt spotten, maar geeft de aanvallende partij (die in het algemeen in het nadeel is) een voordeel gezien de verdediger dus echt moet gissen waar de edels komen.
 
Reactiescore
2.489
Allemaal leuke dingetjes bedankt daarvoor!

Maar noch het ledenlijsten noch de uitkijktoren gaan hier iets aan veranderen. Lees gerust eens het wereld 1 forum waar na korte tijd het al over 2 dominante stammen ging. Dat die her en der uit elkaar vallen en in nieuwe namen tetechtkwamen betekent niet dat het andere mensen zijn.

Tw en zeker tw.nl zit zo in elkaar dat er 2 of. Max 3 dominante stammen zijn. Daar kan je als speler wel wat aan veranderen maar een ledenlimiet gaat daar weinig effecten op hebben. Denk eraan dat ons ledenlimiet al gehalveerd is.

Aansluitend is tw altijd een uithoudingsproef
Geweest. Diegene met de meeste tijd (of slimst gebruiken van zijn tijd) heeft een competitief voordeel.
Op een punt kan je dus spelers op jouw manier uit het spel pesten. Ook dat gebeurt al sinds wereld 1.

Helaas dus zijn de dingen die je zegt eigenlijk altijd al deel geweest van TW

Groeten
Duckje

P.s. Getypt op een magisch toestel dat in mijn broekzak leeft. Excuses voor de spelfouten.
 

Deleted User - 24028

Guest
Mooie post, interessante zaken en goed gebracht...

Dat de ledenlimiet kleiner mag ben ik het wel eens mee, maar zonder ook te sleutelen aan het ondersteunen tussen stammen heeft dit volgens mij weinig nut. Dan krijg je gewoon een hele hoop kleine stammen die samen werken en gedeeld forum hebben alsof ze 1 stam zijn, daar winnen we niks mee. Ik zou eerder gaan voor die ondersteuning buiten de stam uitschakelen en dan een verlaagde ledenlimiet tot ergens rond de 10, want in dat geval vind ik voor gewone trage werelden 5-7 wel erg weinig.

De uitkijktoren is altijd OP geweest maar geraakt stilaan ook ingeburgerd. Ik speel nog wel eens graag zonder, maar als ik daar dan aanvallen krijg mis ik de gemakkelijkheid die hij brengt weer. Edels taggen uitschakelen zou een interessante benadering zijn, enkel begin game zou ik dat enorm missen als ze snachts een aanval doen en je staat sochtends op. Langs de andere kant heb je nog steeds de kleurtjes van de bijltjes die je helpen om te bepalen waar een echte trein komt en waar een fake trein.

Je redenen waarom de uitkijktoren een goede toevoeging is snap ik wel, langs de andere kant is doorzettingsvermogen ook gewoon een eigenschap die een goede speler op TW dient te hebben. Ze mogen zo veel aanvallen sturen als ze willen, als je een beetje slim verdedigd, je account goed inricht, ook defensief een tooltje gebruikt om je daarmee te helpen ( :$ ) en vooral dit als stam oppakt zodat niet alle last bij 1 persoon komt is het echt wel te doen hoor.

Waar je jezelf een klein beetje tegen spreekt is dat je alles richt om een meer tactisch spel te krijgen, terwijl de uitkijktoren dat eigenlijk vooral wegneemt (zeker bij de verdediger). Het leuke aan zonder toren spelen is dat je moet inschatten wat de vijand gaat doen ipv gewoon te kijken wat die gedaan heeft.
 

DeletedUser65345

Guest
Ik neem aan dat de bedoeling van dit topic is om te kijken hoe TW interessanter gemaakt kan worden voor de mensen? En dat mensen blijven?

Ik ben namelijk wel benieuwd of Innogames een keer een onderzoek heeft gedaan naar de reden waarom mensen stoppen. Ik ben 4 jaar geleden gestopt omdat TW mij teveel tijd kostte. Doordat een RL-vriend begon, zei ik: ik help je wel even. Dit is (natuurlijk) wat uit de hand gelopen. Maar inmiddels ook besloten om sterk te verminderen. Een fulltime baan en TW is gewoon niet te combineren. Mijn reden om te stoppen: TW kost teveel tijd. En mijn vermoeden is dat wel meer mensen om deze redenen stoppen, maar zal niet weten hoeveel procent van de gestopte spelers.

In dit kader is het misschien ook leuk om een wereld te maken waarbij de wereld toegankelijk is voor bepaalde tijden. Of dat er op bepaalde tijden aanvallen verstuurd kan worden. Met de tijden is technisch mogelijk, dit gebeurt soms ook op de speedwereld.

Dus dat de server alleen toegankelijk is tussen 12:00 en 23:59 bijvoorbeeld. Aanvallen erbuiten worden bezoeken. In combinaties met een wat hogere snelheid. In ieder geval op zo'n manier dat er nog wel stammassa's kunnen worden verstuurd. Of dat er geen aanvallen verstuurd kunnen worden (wel ondersteuning) tussen 00:00 en 08:00. Zo zorg je ervoor dat TW toegankelijk wordt voor meer spelers.
 
Reactiescore
1.075
Ik denk ook dat de kleine werelden spelers nogal afschrikken om opnieuw te beginnen, mede omdat telkens een beperkte 'elite' groep het telkens domineert, een bepaalde premade die al 5 maanden op voorhand vast ligt met een bepaalde tactiek.

Misschien een interessante instelling: een 3/4 dorpen start , dorpen verder uiteen (heb ik eens op US server gezien, daar liggen dorpen veeeel verder uiteen) waardoor je toch meer continenten gaat bekladden, ondanks je de eerste wereld(en) niet veel verschil gaat hebben kun je op termijn oude spelers terug halen doordat werelden terug "groter" worden.
Gecombineerd met een 5 leden stam limiet.
Beginners zullen ook minder snel gaan afhaken wanneer ze slechts 1 dorpje verliezen.
 

DeletedUser7072

Guest
De uitkijktoren vind ik een erg leuke toevoeging aan dit spel. Ik zal uitleggen waarom en wat ik nodig vind om het beter te maken. Vroeger op de oude en grotere werelden duurde het enorm lang om al je clears de deur uit te sturen, als je u voorneemt dat accounts +-30-100 miljoen punten groot waren. 3000-10 000 dorpen per account. We nemen dat je 50% off speelt zat je daar met 1500-5000 off dorpen die er om de 12 dagen uitgestuurd moesten worden. Ik heb dat zelf ooit eens gedaan en ik kan je nageven daar zit je wel even aan in tijden waarin 1C en aanvalsplanner nog niet bestonden. Dat zijn ook de redenen waarom deze scriptjes gemaakt zijn. Om uren tijd die eigenlijk weinig met tw te maken hebben jezelf van te besparen. Fake's sturen was toen nog niet zo populair als dit nu is.

Naarmate de werelden weer kleiner werden hadden spelers minder clears logischerwijs. 100-500 clears sturen met 1C is echt geen werk meer en kost niets tijd. Het kost zo weinig tijd dat mensen daarbovenop nog graag wat via 1C fakes gaan spammen tot zelfs in die mate om je tegenstander gewoon uren bezigheidstherapie te geven. Laten we 1 inc in de ochtend, middag, avond op elk dorp in het achterland sturen op je tegenstander en dit weken tot maanden herhalen, af en toe een clear tussen zetten zodat ze elke dag handmatig 100'den 'doelloze' inc's moeten gaan dodgen. Heeft helemaal niets met tribalwars te maken, met strategieën, met je tegenstrever tactisch te overklassen. Enkel en alleen maar het plezier van je tegenstander op dergelijke manier te doen kelderen.

Dat zie ik ook terug op elke wereld. Ik neem wereld 51 even als voorbeeld omdat ik daar een totaal beeld van heb wegens ik zelf erg betrokken partij was. Ik had een stam, was nog een 1 vs 1 strijd tussen 2 stammen voor de wereldwinst. Tegenstander had enkele spelers met enorm veel tijd. Deze tijd benutten ze graag om heel uren 1C te spammen op verschillende accounts, op achterlanden, alle dorpen en af en toe een clear ertussen. Je bent verplicht al die massa's inc's elke dag te gaan dodgen waar gewoonweg heel veel tijd in kruipt elke dag opnieuw bovenop mogelijke echte serieuze aanvallen. Maar onze tegenstander deed het in die mate en nogmaals w51 is daar verre van een uitzondering in geweest dat leden van mijn stam echt naar mij toekwamen van: Jannes, de stam is erg leuk echt toffe sfeer enzo, heel leuke tijd gehad maar ik moet helaas gaan stoppen. Ik kan het niet langer op brengen om elke dag opnieuw nadat ik van school of werk thuis kom om mijn hele avond te moeten opofferen om doelloze inc's op je achterland te gaan zitten dodgen.

Ik zag ze niet graag komen als leider zijnde maar kon daar weinig tegenin brengen. Ik ga mensen niet verplichten elke avond zich daarmee bezig te gaan zitten houden. TW community is verouderd, de middelbare schoolgangers studeren of werken nu, gaan feesten of hebben al een gezin. Wat niet wegneemt dat ik vind dat als een account een massa krijgt je niet met dit excuus moet gaan afkomen, je kan wel eens overbodig veel RL tijd in tw steken maar elke dag, weken tot maanden aan een stuk? Dat kan je van niemand verwachten. Daarom vind ik de uitkijktoren een enorm mooie uitvinding om het doelloos achterland 1C spammen tegen te gaan. Fake's sturen kan weer enkel ingezet worden voor tactische doeleindes, doelloos achterland spammen kan nog altijd, maar je laat die inc's maar gewoon zorgeloos doorlopen wegens je optijd weet het fake's of clears zijn. Het faken aan het front heeft nog altijd nut in de zin van je tegenstander in het gewisse te laten wie het hoofdtarget zal worden. Ze detecteren pas wie het hoofdtarget is (wie de fakes en wie de clears krijgen) als het merendeel van de stam al te laat zal zijn met OS schuiven dus fake word weer enkel en alleen tactisch ingezet en niet meer om je tegenstrever uren doelloos bezig te houden. M.a.w ik ben fan.

Wat je ook zou kunnen doen, en ik weet dat ik geen vrienden maak door dit te zeggen, is het script 1c te beperken of af te schaffen en vervangen met een IG ingebouwde versie. Het idee hierachter is dan dat je zogenoemde 'grote aanvallen' wel op een hele snelle manier kan sturen(via een tool die vergelijkbaar is met de fa, maar dan op spelers). Daarmee kun je dan echte clears sturen met de snelheid waarmee je dorpen farmt, dus als je 400 clears de deur uit moet gooien heb je dat redelijk snel gedaan. Echter moet je fakes nog wel gewoon op de ouderwetse manier sturen, dus bij kleine aanvallen kun je niet dezelfde methode gebruiken. Het voordeel hiervan is dan dat mensen niet op hun gemakje fakes kunnen gaan spammen maar hier echt tijd in zullen moeten steken waardoor je ook niet nodeloos veel fakes krijgt waarbij amper 10% een echte clear is. En als je ze wel krijgt heeft iemand er uren en uren de tijd voor genomen, wat het in mijn ogen legitiemer maakt.
 

Deleted User - 24028

Guest
Wat je ook zou kunnen doen, en ik weet dat ik geen vrienden maak door dit te zeggen, is het script 1c te beperken of af te schaffen en vervangen met een IG ingebouwde versie. Het idee hierachter is dan dat je zogenoemde 'grote aanvallen' wel op een hele snelle manier kan sturen(via een tool die vergelijkbaar is met de fa, maar dan op spelers). Daarmee kun je dan echte clears sturen met de snelheid waarmee je dorpen farmt, dus als je 400 clears de deur uit moet gooien heb je dat redelijk snel gedaan. Echter moet je fakes nog wel gewoon op de ouderwetse manier sturen, dus bij kleine aanvallen kun je niet dezelfde methode gebruiken. Het voordeel hiervan is dan dat mensen niet op hun gemakje fakes kunnen gaan spammen maar hier echt tijd in zullen moeten steken waardoor je ook niet nodeloos veel fakes krijgt waarbij amper 10% een echte clear is. En als je ze wel krijgt heeft iemand er uren en uren de tijd voor genomen, wat het in mijn ogen legitiemer maakt.
En dat het op valt dat je traag stuurt waardoor iedereen je fakes door heeft maakt niet uit ? Daarmee zou heel het nut van fakes toch weg zijn en zodoende ook weg tacktiek xd
 

DeletedUser7072

Guest
Daar kun je op inspelen door ook een aantal clears op de 'ouderwetse' manier te sturen tussen de fakes door. Het feit dat mensen dat zouden denken maakt je tactiek alleen maar sterker als je het slim aanpakt.
 

Deleted User - 24028

Guest
Daar kun je op inspelen door ook een aantal clears op de 'ouderwetse' manier te sturen tussen de fakes door. Het feit dat mensen dat zouden denken maakt je tactiek alleen maar sterker als je het slim aanpakt.
Dus om een beetje tacktiek in het spel te houden, wat nodig is als je actieve spelers aanvalt, moet je alsnog je clears handmatig en traag sturen samen met je fakes...

Wat is het nut dan van snel clears te kunnen sturen ? Enkel als je inactieve spelers weg werkt waar je de moeite niet neemt voor fakes te sturen is dat nuttig...

Vind het goed dat je zoekt naar oplossingen, maar die moeten wel een beetje realistisch zijn he ;)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Heb mij hier recentelijk ook nog over uitgesproken, over het verlagen van het stamlimiet. Dus daarin sta ik achter Jannes. Wachttoren speel ik nooit mee, dus dat neem ik aan.
 

DeletedUser7072

Guest
Dus om een beetje tacktiek in het spel te houden, wat nodig is als je actieve spelers aanvalt, moet je alsnog je clears handmatig en traag sturen samen met je fakes...

Wat is het nut dan van snel clears te kunnen sturen ? Enkel als je inactieve spelers weg werkt waar je de moeite niet neemt voor fakes te sturen is dat nuttig...

Vind het goed dat je zoekt naar oplossingen, maar die moeten wel een beetje realistisch zijn he ;)

Daarom ga ik ook niet zo te werk als het tw team, en luister ik naar de feedback die ik erop krijg :p


Wat zou een alternatief systeem zijn waarmee je het probleem dat Jannes aankaart dan kan oplossen? De wachttoren bestaat al, maar is er los daarvan geen effectieve manier om te voorkomen dat er te makkelijk heel veel fakes gestuurd kunnen worden zonder dat het sturen van een gewone massa veel te lang gaat duren?
 
Reactiescore
693
Of de fakes kunnen wel snel verstuurt worden met de ingame 1command. Enkel staat er bvb een limiet van fakes (aanvallen kleiner dan x bevolkingsaantal) op van max aantal eigen dorpen maal 2

Als je 100% offense speelt (wat irrealistisch is) kan je een 100% clears halen en 0% fakes tot 33%clears en 67% fakes.
Als je 90% DEF speelt moet kan je die fakes al beter gebruiken. en kan je tot 95% fakes gaan

Een klein idee, maar het is er wel
 
Reactiescore
3.536
Wat heeft het heel off spelen of def te maken met het aantal fakes?

Verder wel een uitstekend idee om vanuit TW uit een regel betreft het faken in te voeren. Vanaf een bepaalde fase in de wereld na xx aantal dagen invoeren dat je maar zoveel fake's mag sturen als de helft van het aantal dorpen je bezit.
 
Reactiescore
660
Allemaal leuke dingetjes bedankt daarvoor!

Maar noch het ledenlijsten noch de uitkijktoren gaan hier iets aan veranderen. Lees gerust eens het wereld 1 forum waar na korte tijd het al over 2 dominante stammen ging. Dat die her en der uit elkaar vallen en in nieuwe namen tetechtkwamen betekent niet dat het andere mensen zijn.

Tw en zeker tw.nl zit zo in elkaar dat er 2 of. Max 3 dominante stammen zijn. Daar kan je als speler wel wat aan veranderen maar een ledenlimiet gaat daar weinig effecten op hebben. Denk eraan dat ons ledenlimiet al gehalveerd is.

Aansluitend is tw altijd een uithoudingsproef
Geweest. Diegene met de meeste tijd (of slimst gebruiken van zijn tijd) heeft een competitief voordeel.
Op een punt kan je dus spelers op jouw manier uit het spel pesten. Ook dat gebeurt al sinds wereld 1.

Helaas dus zijn de dingen die je zegt eigenlijk altijd al deel geweest van TW

Groeten
Duckje

P.s. Getypt op een magisch toestel dat in mijn broekzak leeft. Excuses voor de spelfouten.
Klopt, zo hebben wij @Duckje en zijn stam er serieus uitgepest.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Wat heeft het heel off spelen of def te maken met het aantal fakes?

Verder wel een uitstekend idee om vanuit TW uit een regel betreft het faken in te voeren. Vanaf een bepaalde fase in de wereld na xx aantal dagen invoeren dat je maar zoveel fake's mag sturen als de helft van het aantal dorpen je bezit.

Moeilijk om te realiseren, voor tw dan, denk ik. Definieer een fake namelijk en hoe zit het dan met fake edels of sloopmassa's + telt faken op barbarendorpen? En tel je dan het aantal fakes dat een account op één doelwit zend? En ga je dit per dag bijhouden? Stel dat je met 800 dorpen dus 400 fakes per dag mag sturen. Dan zorg je er gewoon voor dat je elke dag ook echt 400 fakes stuurt. Bij normale werelden liggen accounts van 800 dorpen sowieso al over een tijdspanne van 30-50 uur. Dan komt nog bij, wanneer is zo een dag dan afgelopen? Stuur ik dan 400 fakes tussen 23.30 en 00.00 om daarna nog even 400 fakes te gooien.

Even om aan te geven dat zo een maatregel vanuit het TW-team veel werk gaat innemen en dan nog zullen er voldoende mazen blijven om overmatig faken mogelijk te maken. Ze kunnen faken dan beter gewoon 5x duurder maken (minimum van 5% van bevolking). Zo moet men beter gaan nadenken over faken en zul je ze voortaan gaan timen (vanuit uitsluitend def dorpen, omdat het anders flink tenkoste van je clears gaat?). Eveneens bouw je fakes zo minder snel op en is het voor een verdediger waardevoller om fakeblocks te gaan plaatsen etcetera. Ik zo zoiets eerder kiezen dan een beperking op het aantal.
 
Reactiescore
3.536
Fake's duurder maken zou dan inderdaad een beter idee zijn. Ik zie het op de nieuwere werelden alweer teveel, accounts die gewoon elkaar met 1c zitten te spammen. Is gewoon wachten tot iemand daar geen zin meer in heeft.

Heeft weinig met TW of oorlog te maken. Zo'n maatregel om dat tegen te gaan lijkt mij toch echt noodzakelijk.
 
Reactiescore
853
Fake's duurder maken zou dan inderdaad een beter idee zijn. Ik zie het op de nieuwere werelden alweer teveel, accounts die gewoon elkaar met 1c zitten te spammen. Is gewoon wachten tot iemand daar geen zin meer in heeft.

Heeft weinig met TW of oorlog te maken. Zo'n maatregel om dat tegen te gaan lijkt mij toch echt noodzakelijk.
Helemaal mee eens, ik vind de x% regel dan ook te laag. Deze zou best verhoogd mogen worden naar 10-20% van het aantal troepen dat het dorp bezit (vaak 19-20k), of een vast getal als minimaal 500 troepen per aanval. Persoonlijk denk ik dat laatstgenoemde de betere optie zou zijn aangezien dit wel ruimte laat voor fakes (250scouts-1kata bijv), maar dit wel beperkt wordt.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Heb er vrijwel weinig problemen mee. Het duurt idd niet lang om een verdediger een hele dag fakes te laten krijgen waardoor die vaak onnodig moet "deffen", 's nachts taggen etc. Maar dit is een voordeel/nadeel in beide kampen. Niet iedereen is even gedreven om elke dag een hoop fakes te sturen, of te timen. Maar dit mag van mij net wel dat voordeel inhouden dat het heeft.

Langs de andere zijde nodigt dit erg uit voor met meer dan voldoende spelers op een account te kruipen, dus in dat aspect ben ik er tegen. Maar of dit een factor is die meespeelt in extra co's te zoeken? Dat denk ik niet.

Een regel van % bevolking buiten verkenners (dus bv 200 populatie halen in sp/zw/bijl/...maar GEEN verkenners die bijdragen tot die 200), ja dat kan, maar ikzelf fake al met 25 kata's erbij op muur, dus dan zit je er al. Om dat getal nou nog te verhogen, dat is wel een nostalgisch gegeven die weggaat.

Dat is mijn mening als classic speler, mogelijks zou ik hier een andere inkijk in hebben moest ik meer en intensiever spelen op gewone werelden, waar dat faken er misschien minder ingeburgerd zit (?), en er inderdaad echt voor een stuk gedoeld wordt je tegenstander zen zin in het spel te laten kelderen :rolleyes2:


Edit:

De lagere ledenlimiet spreekt me zeker wel aan op gewone werelden en ben er zeker voorstander van dit eens zo laag te brengen. Al blijf ik wel bij de vraag zitten of je dan niet hedendaagse classic toestanden krijgt, waar je de ene fusie na de andere krijgt, een hoopje premades waar je alsnog met mensen zit die je kent,..
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan