Help... Hoe speel ik TribalWars?

DeletedUser

Guest
Klein puntje van aandacht! Graag even door te lezen voor posten;
Het zou leuk zijn als er in dit topic gewoon normaal wordt gepraat, en ook gediscussieerd kan worden, over het project of de leerstam.
Dit moet echter wel op een goede manier gaan, anders dan nokken we het. Ofwel; we stoppen met discusseren.
Zorg daarom dat je posten wel wat bijdragen, door het een beetje te argumenten.
Mochten er posts zijn die weg moeten, dan gebruiken we de report-knop. Voor de rest is het doel dat de mods hier niet hoeven te modden.
Bij voorbaat dank!

Beste speler van wereld 34!

Heb jij altijd al de fijne kneepjes van Tribalwars willen leren? Innogames Teacher is een project afkomstig van Tribal Wars. Het is opgericht voor spelers van alle soorten. Wij helpen ze met het informatie en tips geven. Dit project zal vanaf heden ook op Tribalwars.nl worden gestart in de hoop dat spelers zich beter kunnen ontwikkelen.

Nu vraag je je wellicht af hoe dit mogelijk is. Wij geloven erin dat je dingen het best kan leren door advies te krijgen van spelers die hun eigen tactiek hebben uitgewerkt en het door willen geven. Zo gaan de tacktieken en tips door van 'generatie naar generatie'.

Beginnende spelers
Iedereen zal het nog wel weten. Je maakte voor de eerste keer je account aan en begreep helemaal niks van het spel. Je ging met mensen praten die bij jou in de buurt een dorp hadden, je zocht of begon een stam en had al snel een vriendenkring. Je krijgt problemen in het spel omdat iemand anders je dorpen op eist, hoe kan je jezelf zo goed mogelijk voorbereiden, goed genoeg zijn om aanvallen te snipen en de tacktieken van de tegenstanders ontdekken? Als een beginnende speler heb je daar nog geen antwoord op, laat staan wat de termen zoals snipen, timen inhouden. Ergens op jou wereld zitten spelers die meer ervaring hebben dan jou en deze ervaring willen delen. Van die spelers zullen lang niet allemaal evenveel hulp bieden, laat staan dat je ze vindt!

Daarom is Innogames Teacher opgericht, een internationale non-profit organisatie. In deze organisatie zitten de spelers die ervaringen hebben opgedaan op verschillende werelden. Van normale werelden tot speed werelden. Deze spelers hebben allemaal een eigen tacktiek ontwikkeld die ze graag willen doorgeven om jou beter te laten presteren. Om de spelers die 24 uur lang op een account zitten het nakijken te geven!

Om vragen te stellen aan een speler over alles wat met tribalwars te maken heeft, van het gebruik van bb-codes, scripts en het leiden van stammen, de mentoren van Innogames Teacher staan altijd klaar om jou te helpen. Het enige wat je hoeft te doen is op hier te drukken. Je vraag stellen kan bij 'Motivatie'. Vergeet niet om het goede spel te selecteren en de nederlandse taal aan te klikken! Binnekort ben jij de persoon die jou vrienden gaat helpen om verder te komen.

Gevorderde spelers
Nadat je enkele werelden achter de rug hebt, vele vijanden hebt verslagen met je vrienden kan het zijn dat je het voor je zelf iets moeilijker wilt maken. Een treintje timen, binnen 150 ms moet gaan, maar hoe moet je snipen? Hoe kan je het beste presteren als je de vakantie vervanging van een andere speler in je handen krijgt, een account waar notabene 4000 aanvallen binnenkomen? Tacktieken om te ondersteunen, fakes en edels onderscheiden door het taggen van de aanvallen. Of wil je je directe tegenstander flink onderuit halen? Hoe kan je dat het beste doen? Ga je ze dagenlang met fakes bestoken en een paar clears tussen al die fakes verstoppen? Kortom, allemaal manieren om je kennis te vergroten en meer plezier te maken!

Activiteiten
Innogames Teacher organiseert ook zijn eigen activiteiten. Een paar keer per jaar word er een Rent-a-Round server gehuurd om spelers te leren speeden. Gratis en voor niks kan er worden ingeschreven! De mensen die achter de schermen bij Innogames Teacher werken hebben allemaal taken. Hoe kunnen wij het beste iets opzetten dat effect heeft op andere werelden? Kortom, wij brengen theorie naar voren die in de praktijk moet worden uitgevoerd. Maar als we het direct, op onze eigen server uitleggen? Er word meer geleerd en er zal meer plezier zijn.

Mentoren
Ben je juist van mening dat je het spelletje wel snapt en wil je juist je kennis doorgeven? Ook dat is mogelijk! We zoeken een team van mentoren die graag enthousiast les wil geven aan nieuwe(re) spelers.

Je bent een paar stappen verwijdert van een wereld waar je als ervaren speler zelf je kennis ook kan uitbreiden. Vragen waarvoor jij soms antwoord moet vragen aan andere mentoren. Het enige wat je hoeft te doen is op hier te drukken. Voordat je het weet heb je spelers die jou als een goede vriend zullen zien, omdat jij ze de hulp hebt gegeven om verder te komen, beter te presteren en meer te bereiken!

Als je je aanmeld en word aangenomen krijg je een rondleiding achter de schermen van de site. Een systeem dat ervoor zorgt dat elke aanvraag bij een mentor wordt gelegd, en wel bij het goede spel. Je zal een groepje krijgen waar jij je ervaringen kan delen, waar jij kan antwoorden op de vragen van spelers.

In-Game
Bij deze wereld zullen er ook mentoren in de wereld zelf actief zijn. Momenteel is er nog geen leidinggevende. Voel jij je aangesproken? Stuur dan een PM! Dit account zal een stam starten. Niet om te winnen, maar voor wat reclame en om op de wereld zelf te kunnen begeleiden. Het account IGTeacher zelf zal ook op de wereld komen, maar dan alleen om af en toe een tekst te plaatsen.

Contact / Overige vragen
Wij hebben een website opgericht waarbij iedereen zich kan aanmelden. Je kan daar gesprekken voeren met de mentoren; de spelers die ervaring hebben opgedaan en het willen delen. Als je wilt kan het zelfs op Skype of MSN worden besproken! Wij hebben ook een IRC chat waar mentoren en leerlingen elkaar kunnen ontmoeten en eventueel ideeen en tips kunnen uitwisselen.

Weet je niet zeker of je genoeg kennis hebt van Tribalwars om les te kunnen geven? Of ben je bang dat je juist teveel weet om lessen te kunnen volgen? Voor deze en andere vragen kan je altijd een mail sturen naar rojod@igteacher.com.

Een interview op de terugkijk op wereld 32 met Insane In The Membrane!
1) Waarom ben je in de stam van IGTeacher gegaan?
Ik ben de stam gejoind omdat ik stamloos was en me verveelde. Een blauw zonnetje zou voor wat meer vermaak zorgen op de momenten dat ik niets te doen had. Ik ben de stam ingegaan als leerling, maar dat was dus eigenlijk een beetje een troll omdat ik wel het één en ander kan.

2) Wat is je mening over de mentoren toentertijd?
Ik had geen enkele mentorspeler ooit eerder voorbij zien komen dus ik verwachtte er niet al te veel van. Er zitten verschillende soorten mentoren bij. Als ik eerlijk moet zijn denk ik van sommige mentoren: "mwha dat is niet echt een top speler of zo" (puur gebaseerd op de manier van reageren op vragen en intuïtie, dus ik kan ernaast zitten!). Aan de andere kant zitten er ook mentoren bij die mijn langs de positieve kant verraste. Hierbij steekt er wat mij betreft toch één bovenuit en dat is Mea Vota. Ik hoorde op skype als veel positiviteit over deze leerzame dame, maar toen ik zag hoe ze de vragen van de beginners behandelde was is echt onder de indruk. Ik heb daar erg veel respect voor en dat heb ik haar ook persoonlijk laten weten via een PM. Maar, uiteraard heb ik ook voor andere mentoren wel waardering.

3) Hoe kijk je terug op de periode in de stam van IGTeacher?
Ik heb er een leuke tijd gehad, een beetje lachen met de mentoren die waren. Veel heb ik niet geleerd, maar dat komt zoals ik hierboven al zei doordat ik eigenlijk niet echt een 'leerling' meer ben. Wel ben ik er van overtuigd dat er spelers zijn die hier zeker een stap in de goede richting kunnen zetten. Het forum was ook lekker actief dus ik had wat te doen op de momenten wanneer ik me verveelde:D

4) Wat miste je in de stam? (VB: gezelligheid\activiteit\ervaring)
Op zich vind ik niet echt dat er wat mist aan de stam. Echter, zoals ik net al zei had ik de indruk dat niet alle mentoren écht goeie spelers waren. Als IGTeacher project zou ik er dus goed op letten dat alleen de beste sollicitanten uit worden gekozen en goed worden gecontroleerd.

Verder wil ik nog twee dingen kwijt waarvan ik denk dat ook belangrijk is voor deze stam.

In de tijd dat ik er zat zag ik heel veel mensen praten over 'Ik ben al redelijk ervaren want ik heb ooit 300k gehaald op w14.' of iets in die richting. Er zijn veel van dat soort spelers denken dat ze daarom niets mee bij hoeven te leren en joinen de leerstam dus ook niet. Ik zal deze mensen uit hun droom helpen: 300k is niet veel en dus heb je niet veel ervaring. Als je bijvoorbeeld geen 300ms trein kunt timen of niet weet hoe je moet snipen, hoor je echt thuis in de leerstam en zul je daar een betere speler worden!!

Tot slot wil ik zeggen dat je alles wat je leert in de leerstam ook een aantal keer moet oefenen. Je kunt misschien wel weten hoe je moet snipen (als voorbeeld), maar als je het nooit hebt geprobeerd en je ziet ineens een trein op je afkomen, gaat het je nooit lukken om die trein direct te snipen!

Veel succes en ik hoop dat jullie er wat aan hebben, zowel als IGTeacher project alsmede de leerlingen.

Kusjes,
Insane


Met vriendelijke groeten,
Alle spelers van Innogames Teacher!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52174

Guest
Ik raad noobs aan hier zeker aan mee te doen, heb er zelf ook even in gezeten op w32 en die mensen steken er echt tijd in om noobs op te leiden. Zoals ik al in het interview zei dat nu op de blog staat: veel mensen denken dat ze pro zijn omdat ze bijvoorbeeld 800k halen, maar dan ben je nog noob dus ook dan moet je deze stam joinen om bij te leren.
 
Reactiescore
770
Systeem 32 verwijderen.
 

DeletedUser

Guest
Hallo allemaal!

Dank voor de leuke reacties!
Even een dingetje waar ik het met Boetje over heb gehad;
Het zou leuk zijn als er in dit topic gewoon normaal wordt gepraat, en ook gediscussieerd kan worden, over het project of de leerstam.
Dit moet echter wel op een goede manier gaan, anders dan nokken we het. Ofwel; we stoppen met discusseren.
Zorg daarom dat je posten wel wat bijdragen, door het een beetje te argumenten.
Mochten er posts zijn die weg moeten, dan gebruiken we de report-knop. Voor de rest is het doel dat de mods hier niet hoeven te modden.
Bij voorbaat dank!

Dan nu wat anders;
Mensen die zich vervelen op w34? Heb daar namelijk nog steeds teamleden nodig!
 

DeletedUser57908

Guest
Nog altijd een leuk iniatief. Maar ik help mensen wel in mijn uppie
 

DeletedUser

Guest
The Predator., wat weerhoud je dan om ons te helpen?
Ben ik toch benieuwd naar. Misschien dat we daar dan ook wat aan kunnen doen :)
 

DeletedUser57908

Guest
Teveel zooi erom heen. Ik help zelf wel mensen door samen op een acc te spelen. Ik bied gewoon 1 op 1 hulp.
 

DeletedUser

Guest
Zo zo, IGT een np organisatie. Komop zeg, we spelen een simpel spelletje..
 

DeletedUser

Guest
Zo zo, IGT een np organisatie. Komop zeg, we spelen een simpel spelletje..

dus, jij snapte het spelletje vanaf je eerste dag in deze game? trust me, de meesten snappen dit niet.
daarnaast is dit spelletje even simpel als je het zelf maakt. Dat bepaal je zelf adhv strathegieën, inzicht en dergelijke...
iedereen kent de basis offence, defence, maar het zou me zelfs verbazen als jij die zichzelf zo boven deze hulp waant ooit gedacht heeft aan meerdere soorten offence clears, verschillende tactieken behalve bashen of verrassen etc.
dit spelletje is net zo mooi doordat het even interessant wordt als je zelf wilt. Dat dit tegenwoordig bijna niet meer hoeft betekend enkel dat het niveau momenteel erg laag ligt, en IGT zorgt ervoor dat dit niveau terug omhoog gaat en verdient daarbij enorm veel respect...
 

DeletedUser

Guest
dus, jij snapte het spelletje vanaf je eerste dag in deze game? trust me, de meesten snappen dit niet.
daarnaast is dit spelletje even simpel als je het zelf maakt. Dat bepaal je zelf adhv strathegieën, inzicht en dergelijke...
iedereen kent de basis offence, defence, maar het zou me zelfs verbazen als jij die zichzelf zo boven deze hulp waant ooit gedacht heeft aan meerdere soorten offence clears, verschillende tactieken behalve bashen of verrassen etc.
dit spelletje is net zo mooi doordat het even interessant wordt als je zelf wilt. Dat dit tegenwoordig bijna niet meer hoeft betekend enkel dat het niveau momenteel erg laag ligt, en IGT zorgt ervoor dat dit niveau terug omhoog gaat en verdient daarbij enorm veel respect...

Zo bedoelde ik mijn post niet. Vind dat et allemaal zo overdreven geschreven is, zeg gewoon ha mannen als je zij hebt om dit spel te spelen op een manier waardoor je er veel meer lol aan beleefd, stuur even een mededeling naar me dan zullen ik en wat maatjes je onderweg helpen. In plaats van bla bla non profit organisatie bla bla.. Net of noobs het forum uberhaupt lezen.. Of krijg je daarom alleen maar spam van inno in je mailbox met de mededeling hoe leuk het fantastisch het AF wel niet is.. En inno zal het spel zelf zodanig moeten maken dat mensen het vrij snel door kunnen hebben. Kijk naar hoe bekangrijk je start is op een verse wereld..

Vind het principe wel goed hoor, daar niet van.
 

DeletedUser

Guest
IK vind het wel een mooi initiatief. Misschien wel grootschalig gezien, maar dan lijkt het ook veel professioneler en in mijn ogen dan ook makkelijker om me in te schrijven als beginnende tribalwars-speler.
 

DeletedUser

Guest
Help mijn beginnersbescherming is afgelopen, moet ik nu overnieuw beginnen?
 

DeletedUser

Guest
dus, jij snapte het spelletje vanaf je eerste dag in deze game? trust me, de meesten snappen dit niet.
daarnaast is dit spelletje even simpel als je het zelf maakt. Dat bepaal je zelf adhv strathegieën, inzicht en dergelijke...
iedereen kent de basis offence, defence, maar het zou me zelfs verbazen als jij die zichzelf zo boven deze hulp waant ooit gedacht heeft aan meerdere soorten offence clears, verschillende tactieken behalve bashen of verrassen etc.
dit spelletje is net zo mooi doordat het even interessant wordt als je zelf wilt. Dat dit tegenwoordig bijna niet meer hoeft betekend enkel dat het niveau momenteel erg laag ligt, en IGT zorgt ervoor dat dit niveau terug omhoog gaat en verdient daarbij enorm veel respect...

Inzicht heb je, of heb je niet.
Dat ga je echt nie van een ingame teacher leren.


Feitelijk is het spel in 2 maanden met gemak deftig aan te leren, daarna is het aan jezelf hoe je het toepast.
Mensen zullen het spel sneller leren in een stam met mensen die het beter kennen, dan in een stam vol newbs, ongeacht het niveau van de teacher.
 

DeletedUser

Guest
Inzicht heb je, of heb je niet.
Dat ga je echt nie van een ingame teacher leren.


Feitelijk is het spel in 2 maanden met gemak deftig aan te leren, daarna is het aan jezelf hoe je het toepast.
Mensen zullen het spel sneller leren in een stam met mensen die het beter kennen, dan in een stam vol newbs, ongeacht het niveau van de teacher.

Hmm.. Nu ben je jezelf wel even aan het vast praten hé. Je kreeg zelf pas na ongeveer 5 jaar inzicht in het spel! :rolleyes:
 
Bovenaan