Heb je een lichaam of ben je een lichaam

DeletedUser

Guest
Héb je een lichaam of bén je een lichaam.

Ik persoonlijk zeg dat ik een lichaam ben. Een wezen met hersens.
Alle emotie die voelen, instinct etc, zijn allemaal kronkels van onze hersenen..
 

DeletedUser

Guest
Je bent een duistere geest op zoek naar wraak. Nee geintje, wat mij betreft ook beide.
 

DeletedUser

Guest
ik héb een lichaam. Volgens mij verlaat je geest je lichaam in je slaap, zoek je andere werelden op.
 

DeletedUser

Guest
Nou ja, ik bekijk het dan weer vanuit m'n christelijke standpunt, ik heb een lichaam.

Maar over dat geest verlaat lichaam in slaap: Niet mee eens... Wat er wel gebeurd weet ik niet, maar dat niet.
 
Reactiescore
276
Je bent een lichaam, een collectie organen die samen functioneren en streven naar leven en voortplanting.
We hebben de mogelijkheid gekregen voor onszelf te denken maar dat neemt niet weg dat je het zal moeten doen met je eigen lichaam.

Je "geest" kan niet even wegzweven met de gedachte "Ik zoek ff een ander lichaam, dit is niets" :)
 

DeletedUser

Guest
Nee, dat bedoel ik ook niet. Zolang je (op aarde) leeft hoort je geest bij je lichaam. Maar dat wordt allemaal veel te religieus, ik denk dat het meerendeel hier daar geen behoefte aan heeft.
 

DeletedUser

Guest
je bent een lichaam,
net als een machine, je bent net als ragey zegt een hoop ``onderdelen`` bij elkaar zou je 1 onderdeel weg halen en hem niet vervangen werkt de machine niet meer, als je hersenen niet meer functioneren ben je een plant of te wel je lichaam doet het nog maar je hersenen geven geen bevelen meer, als je hart stopt ben je dood, net als je de sterker van een machine eruit trekt.
dus ik denk dat je een lichaam bent.
je kan er niet uit los komen
 

DeletedUser

Guest
Je bent een lichaam, een collectie organen die samen functioneren en streven naar leven en voortplanting.
We hebben de mogelijkheid gekregen voor onszelf te denken maar dat neemt niet weg dat je het zal moeten doen met je eigen lichaam.

Je "geest" kan niet even wegzweven met de gedachte "Ik zoek ff een ander lichaam, dit is niets" :)

volledig mee eens
 

DeletedUser

Guest
Je bent een lichaam, een collectie organen die samen functioneren en streven naar leven en voortplanting.
We hebben de mogelijkheid gekregen voor onszelf te denken maar dat neemt niet weg dat je het zal moeten doen met je eigen lichaam.

Je "geest" kan niet even wegzweven met de gedachte "Ik zoek ff een ander lichaam, dit is niets" :)

Ik ben 13, heb nog niet veel levenservaring. Ik denk erzo over. Volgens mij denkt iedereen anders daarover.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb een lichaam en ik bestuur het uit mijn hersens in mijn ogen zijn autos en machines niet zo verschillend van mensen oud gaat daar ook dood enz
 

DeletedUser

Guest
wetenschappelijk is aangetoond da het geheugen van hersenen niet meer dan een dag kunnen opslaan beetje raar toch moet er meer zijn ook is aangetoond dat bv een cel uit je lichaam verwijderd reageert als je het lichaam daar of elders prikkelt er moet iets onzichtbaars zijn of niet zichtbaar voor mensen ogen tenminste
 

DeletedUser

Guest
Zoals plato al zei : de mens is een gevallen God die de hemel mist.
.
Ik Ben.
.
Mijn lichaam is mijn huis en mijn gevangenis in een.
Verstand, gevoel, geheugen, driften en meer van dat horen bij mijn lichaam ik ben ze echter niet.
.
Je hebt dus in wezen een lichaam(sterfelijk) een geest(je emoties enzo, hersens, sterfelijk) en een ziel (dat wat je werkelijk ben, en het enige echte en eeuwige)
 

DeletedUser17259

Guest
Zoals plato al zei : de mens is een gevallen God die de hemel mist.
.
Ik Ben.
.
Mijn lichaam is mijn huis en mijn gevangenis in een.
Verstand, gevoel, geheugen, driften en meer van dat horen bij mijn lichaam ik ben ze echter niet.
.
Je hebt dus in wezen een lichaam(sterfelijk) een geest(je emoties enzo, hersens, sterfelijk) en een ziel (dat wat je werkelijk ben, en het enige echte en eeuwige)

Om daar dan nog een extra dimensionaal tintje aan te geven. Vanmiddag las ik ergens: de geest bestaat in de tijd, het lichaam in de ruimte. Zonder beide zou een mens niet functioneren.

Vincke, ik moet je wel complimenteren met je razendsnelle ontwikkeling! Aan het begin van de avond deponeer je een stelling/vraag en dezelfde avond draag je een stukje filosofie aan als zijnde het antwoord op je vraag. Goed onderzoek man!
 

DeletedUser

Guest
Met al het respect voor de mensen die hun lichaam zijn, maar ik denk er anders over... ;)
Als ik niet uit mijn christelijk standpunt kijk, dan zou ik kijken naar de 'onderdelen' die ik bewust bestuur... Dat zijn er dus niet heel veel, dus ik heb een lichaam die ik wel zelf kan verplaatsen ...
 

DeletedUser

Guest
dat filosofische stukje heeft hij toch niet zelf bedacht:rolleyes: Iedereen kan kopieren, van wat hij via google gevonden heeft aan filosofie. Pas als je speciaal hiervoor een boek hebt gehaald bij de bibliotheek, verdien je pas respect van mij.

Voor mij geld dat je een lichaam leent. 'als stof zijt gij en als stof zult gij wederkeren.' Heb je je lichaam verdient? heb je ervoor gewerkt? Heb je een eigendomsakte, een rechtsgeldige verzekering?
 

DeletedUser

Guest
Mooie vraag! Ik ben het eens met de Kabbala (theologie van het joodse volk)

Je hebt een lichaam en een geest. Het lichaam is een instrument van je geest. Jij kunt via je geest je lichaam besturen.

Zo denk ik erover
 

DeletedUser

Guest
Om daar dan nog een extra dimensionaal tintje aan te geven. Vanmiddag las ik ergens: de geest bestaat in de tijd, het lichaam in de ruimte. Zonder beide zou een mens niet functioneren.

Vincke, ik moet je wel complimenteren met je razendsnelle ontwikkeling! Aan het begin van de avond deponeer je een stelling/vraag en dezelfde avond draag je een stukje filosofie aan als zijnde het antwoord op je vraag. Goed onderzoek man!

dat over tijd en ruimte slaat nergens op. Tijd is een natuurkundig aspect waarbij wij van verschillende Plank Lengts van A naar B naar C gaan. In de planklenghts is de 5de dimensie verwerkt. Wij kunnen met onze geest mischien bepalen hoe onze 4dimensionale tijdlijn eruit gaat zijn maar de geest bestaat niet in de tijd. Wij draaien en kiezen richtingen in meerdere dimensies. Wij kunnen tot de 3de dimensie waarnemen. Wij proberen ons een weg te banen door de 4de, 5de en 8ste dimensie.


Weet je niet waarover ik het heb met die dimensies:
http://www.tenthdimension.com/medialinks.php




Hier word tot de 10de dimensie uitgelegd.
 

DeletedUser

Guest
ja ho maar, ik snap er geen k*t van :eek:
die mier is wel lollig maar ik snap dat teleporteren bij de 3de dimensie niet :D
is dat net zoiets als je om de aarde heen loopt, je verdwijnt op het ene vlak en komt aan andere kant weer te voorschijn?
 
Bovenaan