Haal de politie erbij als je wordt aangevallen

DeletedUser

Guest
wel ik snap ook niet wat het probleem is, als iemand zijn account gestolen wordt laat die persoon dat toch en wees blij voor hem dat dat niet ongestraft moet gebeuren... [sarcasme]ik wist trouwens niet dat je geen valse naam mocht gebruiken?[/sarcasme]:D
 

DeletedUser

Guest
was hem nog al eens tegengekomen... zie het dan maar als een eerbetoog aan jou, goede ideeën worden overgenomen ;)
 

DeletedUser

Guest
Blijkbaar ben jij overtuigd dat wij dat niet mogen doen, log-gegevens verstrekken indien iemand aangifte wil doen.
En dáárom staat het er dus. Nu weet je dat we het toch zullen doen.

Maar het mag nog steeds niet, ook niet als je waarschuwt het wel te zullen doen. En het is echt niet zo dat als iemand nu een account hackt (wat ook niet mag) met zijn actie automatisch akkoord gaat met de voorwaarden die gesteld worden.

Je lokt nu een juridisch steekspel uit waarbij je aangeeft dat als er iets onwettigs gebeurt, je zef ook (ernstigere) onwettige acties zult gaan doen. Mocht het ooit zover komen, dan heb je je eigen graf gegraven.

Een beetje in de trand van een briefje in je auto neerleggen met "als jij mijn autoradio steelt, trap ik je in elkaar". Een eventuele inbreker gaat daar niet mee akkoord door de autoradio toch te stelen en je tegenactie is vele malen erger dan het vergrijp. Het is geen vrijbrief om autoradio's te stelen, maar dat is iets wat justitie moet bestraffen, je mag niet het recht in eigen hand gaan nemen, ook niet als je waarschuwd dat wel te zullen gaan doen.


Behalve dat is het gewoon absurd dat je bij een spelletje dreigt met aangifte bij de politie. (Nog afgezien van de de politie daar helemaal niet op voorbereid is en de zaak niet serieus in behandeling zal nemen.)
 

DeletedUser

Guest
ik vind het best wel cool dat je dan naar de politie mag stappen. Als je niet weet wie het gedaan heeft MOETEN zij het voor je uitzoeken dat is hun werk. en bespaart jou het werk. krijg je trouwens ook schadevergoeding?
 

DeletedUser

Guest
Welnu, voor het gemak heb ik even mijn broer geraadpleegt, die over een jaar Meester in de Rechten hoopt te worden.
Als de vermelding er niet stond, volgens hem, mocht tribalwars inderdaad niet zomaar log-gegevens verstrekken. Maar nu juist wel.
Beste Roodbaard, ik heb hier een uitspraak van een Juridistisch adviseur, werkzaam bij de rechtswinkel te Rotterdam, welke jarenlang rechten heeft gestudeerd op de Erasmus universiteit te Rotterdam. Het mag wel.

Ook even ter verduidelijking (omdat ik echt totaal niet je reactie begrijp), je log-gegevens is niets anders dan een lijstje IP-nummers met data ernaast.
Dit is geen gevoelige informatie, en je exacte locatie kan enkel getraceerd worden door contact op te nemen met je ISP (welke dit alleen zal doen als de politie erom vraagt)
Met dat IP nummer, kan de politie de dader opsporen.
 

DeletedUser

Guest
ik vind het best wel cool dat je dan naar de politie mag stappen. Als je niet weet wie het gedaan heeft MOETEN zij het voor je uitzoeken dat is hun werk. en bespaart jou het werk. krijg je trouwens ook schadevergoeding?


als er geld in de account is gestopt moet dit wel vind ik
 
Bovenaan