GUIDE | Effectief gebruik van je ridders!

Reactiescore
328
Sinds de komst van de nieuwe ridder met bonussen is de ridder absoluut de sterkste eenheid in het spel. Dit was hij sowieso al, maar hij is in staat om hele stacks weg te vagen en de defensie flink te versterken. In deze guide neem ik je mee langs de verschillende ridders en leg ik je strategieën uit.

Opbouw van je ridders


Goed, je eerste ridder dus. Je kunt je ridder op verschillende manieren levelen: Offensief, Dorp en Verdediging. Het is bij je eerste ridder gelijk van belang dat je hem op de juiste manier upgrade, zodat je geen skillboeken verkeerd inzet.

Je eerste ridder:

- Alle groene skillsboeken zet je gelijk in. Deze leveren een boost op voor je dorp (GS productie, snellere bouwtijd, rekrutering snelheid en uiteindelijk toestemming booster) Deze zijn vooral bij je eerste dorpen van grote waarde.

- De rode skillboeken gebruik je als je offensief speelt, de blauwe als je defensief speelt. Zet geen skillboeken in die je niet nodig hebt! Deze kun je beter bewaren voor je tweede ridder.

Je tweede ridder:

- Groene skillboeken zet je nog steeds in bij je eerste ridder, je zult die nog niet uitgeleveld hebben en je krijgt daar meer waar voor je geld door een hogere bonussen.

- Deze ridder is de tegenhanger van je eerste ridder. Is de 1e offensief? Dan maak je hier een defensieve van. Je zult immers niet voldoende skillboeken hebben om gelijk te starten met 2 off ridders (of deff natuurlijk)

Je 3,4,5, ect ridder:

Vanaf hier wordt het echt interessant. Je ridders leveren al een flinke boost op en geven je een groot voordeel in het slagveld! Bij deze ridders maak je nog steeds te keuzes tussen offensief of defensief, welke je kiest is jouw keuze.


Hoe gebruik de ridders het meest effectief?

Iemand die zijn ridders goed gebruikt in de gevechten zal een bonus van 30 procent krijgen op zijn troepen, flink voordeel dus! Belangrijk is het dus om je ridders goed te gebruiken en niet alleen maar thuis te laten staan.

Offensieve ridder.

Deze staat altijd in je grootste off dorp en loopt voorop in de aanval. Omdat hij als eerste aankomt kan hij gelijk een grote klap uitdelen aan je tegenstander, waardoor de ridderloze clears er gemakkelijker doorheen komen. Zodra deze ridder doodgaat herbouw je hem weer in het dorp wat op dat moment de grootste clear heeft staan.

Defensieve ridder.

Deze ridder moet mobiel zijn. Met zijn bonussen weet hij je defensieve linies flink te versterken en moet dus ingezet worden op de dorpen waar de klappen vallen. Deze ridder beweegt zich constant tussen de linies om te ondersteunen waar nodig. Laat hem nooit te lang ondersteunen, want de ridder moet eerst terug naar zijn hoofdorp alvorens hij weer naar een ander dorp kan. Je kunt hem ook herplaatsen, maar dit duurt te lang.

De groei ridder

Deze ridder heeft voornamelijk groene skills en kan helpen snel je bb-dorpen uit te bouwen. Deze ridder geeft een flinke GS boost en zorgt er voor dat de bouw en rekruteer tijden verkort worden. Deze zet je in je clusterfucks of in je nog niet uitgebouwde dorpen.

De edelridder

Deze komt pas later in het spel. Deze ridder heeft de overtuiging skill (Skill 4, Groen) helemaal uitgebouwd en kan de toestemming met 10 boosten. Hierdoor kan je met 3 edels een dorp met 100 procent toestemming overnemen. Let op! De ridder moet niet meegaan in het bevel, maar moet in het versturende dorp van de edels staan.


Hoe kan ik een ridder snel levelen?

Een ridder levelen kan lang duren als je het niet goed doet. Je ridder trainen is zinloos gebruik van je grondstoffen. Een ridder van level 1 meesturen in een clear kan je zo 8 levels opleveren. Laat je ridders gewoon vechten of ondersteunen, alleen daarmee groeien ze snel.

Waar kan ik alle info vinden over de nieuwe ridder?





 
Reactiescore
328
Nieuwe strategieën die niet benoemd zijn in deze guide? Stuur ze even in via PM/Comment en ik voeg ze toe!
 
Reactiescore
1.278
Dank hiervoor, kwam op mij vrij onduidelijk over het nieuwe ridder systeem. Weer een hoop geleerd.

Maar ik had nog een vraag, is er toevallig ergens bekend hoe de XP die gekregen wordt berekend wordt?
 
Reactiescore
328
Dank hiervoor, kwam op mij vrij onduidelijk over het nieuwe ridder systeem. Weer een hoop geleerd.

Maar ik had nog een vraag, is er toevallig ergens bekend hoe de XP die gekregen wordt berekend wordt?

Geen idee hoe die berekening exact gaat. Wel is het aantal verslagen tegenstanders sowieso een belangrijke factor hierin. Mischien dat @Poo. of @Duckje hier meer over kan zeggen?
 
Reactiescore
1.367

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Build:
OFF: 4/4 Bijl & Ram
DEFF: 4/4 Speer/Zwaard
GROEN: alles 1/4, overtuiging 4/4.
Dan houd je nog 7 skillpunten over. Ik zou aanraden, kies ridders uit waar je ram in doet (+ 1 kata item gebruiken voor unlock) of gooi vestiging aan in ridders.

Zo krijg je mixed ridders wat best effectief is. 4/4 kata of 4/4 kokende olie en groen heb je helemaal niks aan (op edelbonus na).
 
Reactiescore
328
Build:
OFF: 4/4 Bijl & Ram
DEFF: 4/4 Speer/Zwaard
GROEN: alles 1/4, overtuiging 4/4.
Dan houd je nog 7 skillpunten over. Ik zou aanraden, kies ridders uit waar je ram in doet (+ 1 kata item gebruiken voor unlock) of gooi vestiging aan in ridders.

Zo krijg je mixed ridders wat best effectief is. 4/4 kata of 4/4 kokende olie en groen heb je helemaal niks aan (op edelbonus na).

Groen is anders in de beginfase erg waardevol hoor ;) 15% gs bonus, 20 procent pp en je hebt alweer 35% gs bonus op je dorp. In de late-game is groen inderdaad minder waardevol, maar zeker handig voor het uitbouwen van bb-dorpen.
 
Reactiescore
524
Build:
OFF: 4/4 Bijl & Ram
DEFF: 4/4 Speer/Zwaard
GROEN: alles 1/4, overtuiging 4/4.
Dan houd je nog 7 skillpunten over. Ik zou aanraden, kies ridders uit waar je ram in doet (+ 1 kata item gebruiken voor unlock) of gooi vestiging aan in ridders.

Zo krijg je mixed ridders wat best effectief is. 4/4 kata of 4/4 kokende olie en groen heb je helemaal niks aan (op edelbonus na).

Dit bedoelde ik Dus. De groene zijn in het begin handig maar eig alleen de GS-bonus leuk. De rest valt uiteindelijk allemaal weg met de AM waardoor je het effect minder ziet/De voordelen niet meer uitmaken.
 
Bovenaan