GUIDE | De Premium Generator (1,5k tot 5k)

Reactiescore
425
Een ieder die een serieuze start op een wereld wil maken zal merken dat hij daarvoor premium punten nodig heeft. Om een goede start te maken zal je simpelweg wat moeten boosten om zo de wereldtop bij te houden. Premium is niet iets waarvoor je per definitie hoeft te betalen, in deze forumpost laat ik je zien hoe een je een succesvolle premium farm bouwt.

getting-money-rihanna.gif

Allereerst is het goed om een doel te stellen en je farm aan jouw wensen te laten voldoen. Belangrijkste is de tijd die in je premium farm wilt steken, vanuit daar kun je verder werken. Ik laat je een farm zien waarop je elke 4 uur op loggen moet, elke 8 uur en één keer per dag. Minder kan ook, maar dat levert je minder op. Hoe vaker je inlogt, hoe meer je zal verdienen. Speel je al op een andere wereld? Dan kun je het beste voor de volop actieve farm gaan, dat zal je het meeste opleveren.


1X loggen per vier uur.

Deze premium farm is by far de meest rendabele en zal je het meeste opleveren. Op het moment dat de wereld start ga net zo starten als op een normale wereld. Je volgt de questline en bouwt je dorp uit, verkopen ga je pas later doen. Je zorgt ervoor dat je mijnen zo snel mogelijk op level 10 staan en je rond de questen af totdat je de 20LC quest hebt gehad. Vanaf dit moment kun je gaan farmen (Daarvoor ook, maar die inkomsten investeer je in je dorp.) Zodra je de 20LC hebt ga je volop farmen en probeer je de buren te clearen (Voor betere inkomsten dan uit de BB-dorpen). Je grondstoffen zullen nu snel binnenkomen en je kunt nu ook veel verkopen. Elke vier uur even loggen, farmen, verkopen en weer uitloggen. In de beginfase kun je zo op deze manier gemakkelijk 200-300pp per dag binnen farmen.

Tips:

- Groei ook door op het moment dat je daadwerkelijk gs gaat verkopen. De marktkoers zal lager worden en de GS worden minder waard. Om dit te compenseren zul je meer farm troepen nodig hebben.

- Trap niet in de val om vanaf dag 1 op de lage koers gaan verkopen. Dit zal je wel veel opleveren, maar op de langere termijn zal dit je groei afremmen en er voor zorgen dat je minder pp pakt.

- Laat je paardjes non-stop farmen als je nog vaker dan 1x per vier uur logt.

mc4mE.gif

1X loggen per 8 uur.

Deze premium farm is grotendeels hetzelfde als bovenstaande, maar hier richt je meer op grondstofmijnen, zodat je minder actief hoeft te zijn. Je volgt de quest line totdat je minstens 50sp/50zw hebt, deze troepen stuur je constant op rooftochten (Nummer 2 of 3 van de rooftochten zodat ze lang weg zijn en flink kunnen roven. Niet farmen dus). Je GS levels probeer je zo snel mogelijk naar level 15 te krijgen, op deze manier kun je zeker de 100-200pp aantikken in de beginfase.

Tips:

- Denk aan je opslagplaats. Je zult minder inloggen dus er moet ruimte zijn voor 8 uur GS opslag + eenmalige rooftocht. Een opslag van minstens 6k is dus zeker nodig.

- In de boerderij kun je de burgerwacht aanzetten om de farmers in jouw buurt te demotiveren.

1X loggen per dag.

tumblr_lw2rme1GFl1r0t5gco1_250.gif
Dit is pp-farm voor de minder actieve spelers die zich voorbereiden om een nieuwe wereld, maar tot die tijd niet constant willen loggen. In deze farm bouw je enkel de GS mijnen uit tot lvl 13 en produceer je 200gs per uur (Met de juiste vlag net iets meer). De markt bouw je uit tot lvl 10 en je verkoopt dus 3k GS per dag. Tegen een gemiddelde beginkoers levert je dit dus 100pp per dag op. De spaarzame troepen je krijgt uit de quest stuur je telkens op rooftijd. Om de farmers af te stoppen zet je schuilplaats op lvl 10 (2k van alles beschermd, mocht je actief gefarmd worden kan je dus alsnog 60pp per dag verdienen)

Tips:

- Denk aan je opslag, je moet minimaal 4k GS van alles kunnen opslaan.

- Rond geen quest af die je niet nodig hebt. De LC quest is duur en levert in deze strategie niks op.



Zoals je ziet kun je met de minst actieve en leeg-gefarmde pp-farm een kleine 60pp per dag verdienen, na een twee maanden heb je op deze manier een kleine 1,5-2k pp gefarmd. (De koers stijgt na 2-3 weken zeer snel en je zult dat minder verdienen). Een actieve pp-farmer kan gemakkelijk de 5k aantikken, waarmee je een goede start kan maken op je volgende wereld! (Nieuwe werelden staren gemiddeld twee maanden nadat de vorige is gestart)

W62 na deze forumpost:
jJUFM98BFeqHK.gif
 
Reactiescore
42
Leuke kopie van mijn blogpost van ruim 2 jaar geleden:


Ik denk echter dat het van belang is om juist niet te farmen: levert alleen maar problemen op met je buren. Dus laat die farmtroepen maar zitten, zet je speer-zwaard als OS bij een bevriende speler in de buurt, en zorg ervoor dat er bij jou niets te farmen valt.
 
Reactiescore
425
Leuke kopie van mijn blogpost van ruim 2 jaar geleden:


Ik denk echter dat het van belang is om juist niet te farmen: levert alleen maar problemen op met je buren. Dus laat die farmtroepen maar zitten, zet je speer-zwaard als OS bij een bevriende speler in de buurt, en zorg ervoor dat er bij jou niets te farmen valt.

Ik weet niet of je probeert te suggereren dat ik je blogpost hebt gekopieerd, maar de twee posten verschillen nogal van elkaar.

Farmtroepen zijn extra grondstoffen, stuur ze gewoon constant op rooftochten. Nooit verliezen en altijd grondstoffen, die je weer mooi verkopen kunt.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Je snapt dat er geen wereld noch edelvoer meer over blijft als je elke noob gaat uitleggen dat ze niet elke wereld het weer moeten proberen maar juist premium punten moeten verzamelen, klein blijven en dan een wereld verkrachten door pp-abuse zonder dat je enige skill bezit? Het hele pp-systeem maakt dit spel kapot, deze ''guide'' versterkt dat effect alleen. Well done, snap ook niet dat het tw-team dit ingame rondstuurt.
 

DeletedUser74880

Guest
Je snapt dat er geen wereld noch edelvoer meer over blijft als je elke noob gaat uitleggen dat ze niet elke wereld het weer moeten proberen maar juist premium punten moeten verzamelen, klein blijven en dan een wereld verkrachten door pp-abuse zonder dat je enige skill bezit? Het hele pp-systeem maakt dit spel kapot, deze ''guide'' versterkt dat effect alleen. Well done, snap ook niet dat het tw-team dit ingame rondstuurt.

Licht eraan hoe je het bekijkt ;)

Je kan het negatief bekijken van wat jij doet.
Of je bekijkt het posietief van: Nu farmen mensen meer pp per wereld daardoor hoeven ze minder vaak pp te farmen in een wereld. Het is maar net hoe je het bekijkt...
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Volgens mij maak je hier gewoon een denkfout. Op het moment dat iedereen effectief gaat pp-farmen zullen de inkomsten van elke pp-farmer alleen keihard dalen. Momenteel waren het juist de niet breindode spelers die veel konden binnen harken en de noobs die weinig pakken. Het is gewoon een vraag - aanbod kwestie. Als het aanbod gaat groeien door zo een guide, zal de prijs dalen.

Natuurlijk zal er op termijn weer meer PP uitgegeven worden en blijft de molen wel lopen, maar het zal minder lucratief worden als iedereen goed farmt (meer spelers met een beetje PP, minder spelers met ernstig veel PP). Hierdoor verdwijnt er veel PP uit het circuit (kopen -> verkopen) door het gebruik van PP bij events / standaardfuncties / +20% gs etcetera.
 
Reactiescore
425
Je snapt dat er geen wereld noch edelvoer meer over blijft als je elke noob gaat uitleggen dat ze niet elke wereld het weer moeten proberen maar juist premium punten moeten verzamelen, klein blijven en dan een wereld verkrachten door pp-abuse zonder dat je enige skill bezit? Het hele pp-systeem maakt dit spel kapot, deze ''guide'' versterkt dat effect alleen. Well done, snap ook niet dat het tw-team dit ingame rondstuurt.

Ga er maar niet vanuit dat w62 ineens zal stikken van de pp-farmers. Elke wereld starten er enkele honderden voor de pp, waarvan er na 2 weken nog enkele tientallen over zijn. Ik heb op geen enkele wereld gezien dat er meer pp-farmers zijn dan echte spelers. Sterker nog, dat percentage zal nog niet eens de 10 procent halen.

Maar,

Heeft een noob uberhaubt kans zonder pp? Het zijn juist de 'pro's' die bergen met pp in een wereld rammen en giga voorsprong opbouwen ten opzichte van de noobs. Elke wereld opnieuw weggeboost worden in weinig leerzaam. Daarnaast vraag ik me af er nog wel echte noobs bestaan, grootste deel van de huidige spelers snappen wel hoe het spel werkt.

Volgens mij maak je hier gewoon een denkfout. Op het moment dat iedereen effectief gaat pp-farmen zullen de inkomsten van elke pp-farmer alleen keihard dalen. Momenteel waren het juist de niet breindode spelers die veel konden binnen harken en de noobs die weinig pakken. Het is gewoon een vraag - aanbod kwestie. Als het aanbod gaat groeien door zo een guide, zal de prijs dalen.

Natuurlijk zal er op termijn weer meer PP uitgegeven worden en blijft de molen wel lopen, maar het zal minder lucratief worden als iedereen goed farmt (meer spelers met een beetje PP, minder spelers met ernstig veel PP). Hierdoor verdwijnt er veel PP uit het circuit (kopen -> verkopen) door het gebruik van PP bij events / standaardfuncties / +20% gs etcetera.

Een guide heeft uiteraard het doel om iedereen een kans te geven om evenveel pp te farmen. Vergis je echt niet in het werk van een PP-farm, je zult er echt wel moeite voor moeten doen. Nogmaals, door deze guide komen er echt geen honderden pp farmers bij. Verder is een hoge koers juist gunstig, zo kan iedereen zijn account boosten ipv enkel de rijke lui hier.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Ik schat dat percentage eerder op 25-35% eigenlijk ;)

Stel je vind een mooie visvijver en jij en je vrienden vangen er volop vissen doordat jullie met een speciaal aas vissen. Je zet op de facebook van de visvereniging dat je een mooie plek hebt gevonden en welk aas geschikt is. Dan zit je in no-time met velen uit hetzelfde poeltje te vissen en zal iedereen minder vissen vangen, de totale hoeveelheid te vangen vis zal zelfs langzaam afnemen. Dit is precies wat er gebeurd op het moment dat iedereen even goed gaat pp-farmen.

Alleszins wel eens dat noobs met PP in ieder geval de kans krijgen om verder te raken en het spelletje enigszins onder de knie te krijgen. Al is het bar triest dat PP tegenwoordig voor 85% van de community een vereiste is om ver in het spel te geraken, maar dat is een andere discussie. Echte ''pro's'' kunnen ook zonder PP op de hoge rangen eindigen.Verder is zo een PP-farm nog altijd minder intensief dan goed starten. Je eindigde met dat een hoge koers gunstig is, zodat ook arme lui hun account kunnen boosten. Staat dat niet haaks op je guide waarin je mensen leert effectief pp te verdienen - gezien een hoge koers ervoor zorgt dat iedereen minder pp KAN verdienen?

Maargoed, ik farm toch nooit actief premiumpuntjes, dan kunnen we net zo goed wat tips geven. Want ik mis twee stukken advies die wellicht wel waardevoller zijn dan de tot nu toe gegeven tips die eigenlijk vrij standaard zijn bij een start. Het opsparen van je GS-pakketjes door inlogbonussen en pas inzetten bij hoge opslag, eventueel door boosten. (veel hoger rendement) En een simpele tip wat ook lang niet iedereen snapt, ga eens een dagje de prijzen van leem/hout/ijzer in de gaten houden, de meeste dagen hebben standaard pieken in de beste en slechtste prijs, zorg dat je altijd tegen een gunstige prijs verkoopt en als één van de grondstoffen veel meer opbrengt dan de anderen (vaak het geval) gebruik dan 10 pp'tjes om met de dorpshandelaar je 'waardeloze' grondstof om te zetten in je meeste waardevolle grondstof, die kosten haal je er vaak driedubbel uit. Ik vind je guide nogal oppervlakkig en basic, alleszins waardeer ik dat je moeite steekt in de community.
 

DeletedUser75237

Guest
Het verbaast me eerlijk gezegd dat dit gepubliceerd wordt door het TW-team? :eek2:

Dat gezegd zijnde is het misschien niet slecht dat "noobs", al noem ik ze liever onwetenden, ook de kans hebben om PP te verdienen. Denk er wel aan dat je eigen opbrengst zo sowieso minder wordt, want de totale te verdelen hoeveelheid PP zal niet groeien omdat meer mensen GS verkopen, eerder integendeel. Verder is het best wel nobel dat je de community wilt helpen :smile:

Voor mij heeft het iig geen belang want ik koop gewoon PP - of ik surf mee op iemand anders' PP voorraad, met toestemming uiteraard!
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
in de eerste minuut van een wereld beurs leegkopen is nog steeds de grote verschilmaker hoor, farmen in 1e week is verwaarloosbaar ten opzichte van die 20K gs die je direct voorloopt op de concurenten. Je gs levels heb je dan in tijd 2-3 dagen voorsprong op de rest en dus verkoop je ook al op momenten dat iedereen nog bouwt/farmt. Easy 10-15K pp per wereld.
 
Bovenaan