[Guide] Account onderhouden

DeletedUser

Guest
Volgens mij ben ik hier de enige die het met fresomania eens is. Ben zelf ook een voorstander van meer groepen als het nodig is. Zodra er een goede logica in zit, ben ik van mening dat het voor een vv'er zelfs overzichtelijker is. Zeker als je op meerdere plaatsen front hebt, ga je toch niet je front def, front off en edels van verschillende locaties in eenzelfde groep zetten? Verder is een muntengroep inderdaad niet nodig als je de gebouwen - recruiteren - munten slaan volgorde aanhoudt.
Je kan safedeff/front deff/etc wel in een groep zetten als je als subgroep cluster-selectie doet en verschillende namen doet.
Zoveel groepen is nergens voor nodig vind ik persoonlijk. Kan veel eenvoudiger.
Less is more.:)
xOS0 is alle deff die je altijd mag schuiven
xOS1 is deff rondom het front, wat je niet prefentief uit wil hebben staan. Dit is dus enkel voor als je aangevallen wordt.
xOS2 is gestackt met 2 deff prefentief
xOS3 is gestackt met 3 deff prefentief
etc
xOSkerk zijn de front kerken

Eigenlijk 2 edelgroepen en een hoofdgroep waar alle dorpen instaan. Voor recruiting heb ik ze apart (deff en off).
2 munten, 1 is de centrale groep en de ander de groep waar alle munten inzitten. Daar zou er 1 af kunnen.
Dat XOS 1234 kan makkelijk in 1 groep. Heb zelf ook zo'n groep(stack) Het staat gemarkeerd op de kaart en je kan zelf goed zien hoeveel erin staat, Nog beter met sangu. Verder hebk 1 soort sub-groep bij deff met deff die safe staan en dus voor ondersteuning/preventief is. Je kan via clusterselectie en de namen van die clusters zien hoe ver het is met aanvragen. Bladzijde 1/2/3 voor snel en verder is geen haast.
 
Reactiescore
973
Werk persoonlijk met redelijk veel groepen, vooral betreft gebieden (off en defence daarin ook apart). Kan ik vrijwel blind op het account werken en met een paar klikken perfect overzicht krijgen. Tevens ook redelijk handig bij bepaald tool gebruik, zowel greasemonkey als extern.
Overigens is ook me gehele (tijdbesparende) def systeem erop gebouwd, dus vrij noodzakelijk voor me.:D

Lastig voor vv is het enige nadeel (op me oude wereld 18 account bijvoorbeeld) dat ik me kon bedenken, maar had daar dan vrijwel nooit last van (vv dagen op 0 dagen).
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.018
Kom ik aan met mijn 6 groepen:x
Snap het nut niet van zo rond de 20 gaan zitten:p
 

DeletedUser65921

Guest
Jup 6 momenteel ook, ik doe gewoon waar ik op dat moment de energie en goesting voor heb, redelijk weinig dus :D
 

DeletedUser

Guest
Je bedoelt een systeem wat in de hele stam geintegreerd is waardoor het voor vv'ers heel makkelijk is om te begrijpen?
En die kerken, dat snapt ieder kind...
Als het in geheel de stam bekend is, heb je natuurlijk gelijk. Maar die kerken? Nah, totaal geen nut, als ik kerken al dan niet zou indelen, deel ik ze in in oorlogs-/frontkerken.
Wat staan we toch weer open voor ideeën van anderen...

Pas als ze beargumenteert worden/zijn met voldoende voordelen.
 

DeletedUser

Guest
Je bedoelt: "Als je mijn OS-systeem begrijpt en de andere zever die nutteloos is zoals alle verschillende kerkgroepen die prima samengeplaats kunnen worden, maar dat moet ik altijd eerst even uitleggen aan een stamgenoot als ik 'em vv geef, maarja, ik heb nu eenmaal niet veel groepen vind ik, voor een vv'er toch."

Grappig dat je het nutteloos noemt, maar in een continent liggen gemiddeld 3-4k dorpen, wie zegt dus ten eerste dat je op meerdere continenten gaat liggen, en ten tweede dat de continentgrenzen overeenkomen met je front? Naast het feit dat je dan wel erg lang zou moeten wachten alvorens iets ingedeelt te hebben gezien je makkelijk in maar één continent kunt liggen.

Verschillende kerkgroepen die samengeplaatst kunnen worden? Je wilt ze dus allemaal dezelfde opbouw geven, terwijl het verschillende kerken zijn? Zag ook dat je het had over de TW assistent gebruiken om OS te sturen, maar dat is veel te omslachtig. Voor jezelf is het simpel: deftige groepen hebben en de aanvragen functie gebruiken. Snelste manier, zonder goede en genoeg groepen kom je in de problemen. Om anderen te OSen gewoonweg Sangu + snaplinks dat het snelste is, en ook daarvoor is het het beste dat je deftige groepen hebt.

Dat het verwarrend zou zijn voor VVs klopt natuuurlijk niet, gezien ze al die groepen op de kaart kunnen zien, zolang je ze een beetje duidelijk benoemt, en tevens is het gewoon kwestie van een uitleg in notities te schrijven, voor mochten ze het toch niet snappen.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben het met Auseinandersetzung eens
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Grappig dat je het nutteloos noemt, maar in een continent liggen gemiddeld 3-4k dorpen, wie zegt dus ten eerste dat je op meerdere continenten gaat liggen, en ten tweede dat de continentgrenzen overeenkomen met je front? Naast het feit dat je dan wel erg lang zou moeten wachten alvorens iets ingedeelt te hebben gezien je makkelijk in maar één continent kunt liggen.

Verschillende kerkgroepen die samengeplaatst kunnen worden? Je wilt ze dus allemaal dezelfde opbouw geven, terwijl het verschillende kerken zijn? Zag ook dat je het had over de TW assistent gebruiken om OS te sturen, maar dat is veel te omslachtig. Voor jezelf is het simpel: deftige groepen hebben en de aanvragen functie gebruiken. Snelste manier, zonder goede en genoeg groepen kom je in de problemen. Om anderen te OSen gewoonweg Sangu + snaplinks dat het snelste is, en ook daarvoor is het het beste dat je deftige groepen hebt.

Dat het verwarrend zou zijn voor VVs klopt natuuurlijk niet, gezien ze al die groepen op de kaart kunnen zien, zolang je ze een beetje duidelijk benoemt, en tevens is het gewoon kwestie van een uitleg in notities te schrijven, voor mochten ze het toch niet snappen.

Hoeveel x in een maand komt het voor dat je een voordeel behaalt doordat je met kerk1+ -groepjes zit? Niet vaak, en dan kan je ze nog in één twee drie filteren. OS kun je daarentegen inderdaad vlot versturen met die groepen, geef ik jullie gelijk in, maar ik vind het te nutteloos en net iets te veel plaats innemend bij groepen terwijl met TW-ass het eigenlijk prima kan, waarom is het omslachtig voor jou?. Dat is mijn mening, relatief helaas. Maar als ik vv moet doen en ik kom 'zot' van al de groepen, dan krijg ik daar toch wel lichtjes een afkeer van. Daarmee dat ik mijn groepen dus altijd zo compact mogelijk hou.

Ik ben het met Auseinandersetzung eens

Proficiat, u bent erin geslaagd een volwaardig nutteloze post te formuleren. :p
 
Bovenaan