Guide Aanvalplanner Tw Ingame

DeletedUser50540

Guest
Guide AanvalPlanner Tw Ingame:

planning-1.jpg


Beste lezer,

In deze guide zal uitgelegd worden, hoe de aanvalsplanner werkt. De aanvalsplanner is een nieuwe optie binnen TW die enkel beschikbaar is voor PA gebruikers. De aanvalsplanner moet het overzichtelijk maken welke speler wat moet aanvallen. Wanneer de aanvalsplanner ingeschakeld wordt doormiddel van het aanvinken rechtsonder, worden alle dorpen wit. Ook de dorpen die eerst gekleurd waren. Dit is om te voorkomen dat andere kleuren van eventuele gemarkeerde spelers het overzicht verminderen.

De aanvalsplanner kan alleen in elkaar gezet worden door een stamgenoot met leidersrechten. Het bekijken van het schema kan echter gedaan worden door alle spelers. Deze aanvalsplanner zal dus alleen opgezet en aangepast kunnen worden door spelers met leidersrechten terwijl iedereen het kan bekijken.

Ga naar kaart, vink het vakje aanvalsplanner tonen aan. Vervolgens zie je een lijst met spelers en daarachter de kleur die je ze kan geven. Op de kaart in de aanvalsplanner staat Aanval/Fake. Dit is bedoelt om op de kaart aan te duiden welke dorpen fake en welke dorpen clear aanvallen krijgen. De kleuren zijn aangeven om de spelers te onderscheiden en een duidelijk overzicht te krijgen op de kaart. Hierdoor kan men dus in één oogopslag zien wat er aangevallen moet worden en door wie.

Als je de spelers allemaal een kleur hebt gegeven, ga je naar de kaart. Vervolgens ga je naar een bepaald stuk front dat je onder vuur wilt hebben.
Daarna klik je een speler aan, op de legenda aan de rechterkant van de kaart
eenmaal je een speler hebt gekozen klik je aanval of fake aan.
Vervolgens ga je naar de kaart toe om de dorpen aan te vinken die aangevallen moeten worden door deze speler.

Let op! De volgende alinea is voor het opzetten van een aanvalsplanner en kan alleen gedaan worden door spelers met leidersrechten!
Als je dit gedaan hebt ga je verder met het aanvinken van dorpen op de kaart
zo kun je ook fake targets aangeven voor een bepaald doel. Ook kunnen er meerdere spelers tegelijk in de aanvals planning opgenomen worden. Je klikt op de volgende speler en geeft hem een andere kleur. Vervolgens klik je ook voor deze speler aan welke dorpen hij moet faken of clearen.

Zo kan een aanvals coördinator op een gemakkelijke manier een aanval plannen
deze is dan vervolgens heel makkelijk af te lezen voor de rest van de stam.

Hier een voorbeeldje van een front met een vijandige stam, hier staat de aanvalsplanner niet aan.

In de volgende afbeelding zal een voorbeeld staan van de kaart waar de aanvalsplanner wel aan staat. In deze planning staan verschillende spelers, dit is te zien aan het feit dat er meerdere kleuren aanwezig zijn op de kaart.

Zoals je kunt zien, worden de verschillende kleuren van de spelers ook op de kleine kaart getoond.

Let op! De volgende alineas zijn voor het publiceren van een aanvalsplanning en kan alleen gedaan worden door spelers met leidersrechten!
Als de planning eenmaal opgezet is door de aanvals coördinator met leidersrechten, kan de planning op het forum gezet worden of per PM naar de aanvallers verzonden worden.

Hiervoor ga je naar: 'BB codes genereren'.

Je kunt vervolgens heel gemakkelijk de planning kopieren, plakken en publiceren.

Elke speler van de stam kan vervolgens de planning zien op de kaart. Wat voorheen altijd een groot stuikelpunt was, is hiermee verholpen: er is nu in korte tijd te zien wie wat moet aanvallen.

Ik ben er heilig overtuigd van dat deze manier van aanvallen plannen in de toekomst veel gebruikt gaat worden over tribalwars.

Bij deze dan ook een guide wat dit gemakkelijker moet maken voor spelers die nog geen idee hebben wat deze nieuwe toegevoegde optie voor waarde heeft.

Bedankt voor het lezen.

Auteur:Godly Underdogg(AF)
Spellingscontrole:Insane In The Membrane
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52174

Guest
Aargh, krijg ik geen bedanktjes voor mijn spellingcontrole en opmaak? :( :mad:

:p
 

DeletedUser

Guest
Netjes :D!

Het is niet 'de' overzicht, maar het overzicht (1e alinea) toch?

Mijn naam staat in de aanvalsplanner :eek: ga je me aanvallen? OMG!
 

DeletedUser

Guest
bumperdebump?? :eek:

is het niet een optie dat je een dorp kan indelen. dat er fakes kunnen worden gestuurd en clears?
want de ene zou fakes kunnen sturen en andere clears?
 

DeletedUser

Guest
Wow, heb ik deze gemist?

Bedankt voor het maken en ik zet hem meteen in de Bieb.
 

DeletedUser

Guest
is er ook een manier om je aanvalsplanner gemakkelijk te wisen ?
 
Bovenaan