Guess the Watchtower!

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.758
Ook dat. :D Als Forum Moderator kun je ook evenementen organiseren op fora. :)
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.758
Hij blijft nog 24h open. :)
 

DeletedUser7431

Guest
Ik ben benieuwd naar de officiële antwoorden, een aantal is onlangs van officiële naam gewijzigd en een aantal staan onder een andere naam bekent. Dus heb ik maar die info extra gegeven in mijn reactie.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.758
Ik ben benieuwd naar de officiële antwoorden, een aantal is onlangs van officiële naam gewijzigd en een aantal staan onder een andere naam bekent. Dus heb ik maar die info extra gegeven in mijn reactie.

Klopt, vooral het laatste. Maar daar ben ik daarom ook wat soepeler mee geweest. Er waren echter een paar antwoorden ook echt gewoon fout. :)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.729
Ik weet enkel toren zeven totaal niet te plaatsen, zonder hem op te zoeken :| De overige weet ik wel te lokaliseren! Leuk initiatief!
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.758
Inschrijving gesloten!
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.758
Goed mensen, ik heb de antwoorden bekeken van iedereen en een top 8 samengesteld! De #1 was het snelste met het geven van de goede antwoorden, en de #8 was uiteraard als laatste met de goede antwoorden te geven. Proficiat aan de winnaars!

Ranking:
1. Qui12.
2. el paridono
3. wieze2
4. dragonflo
5. maroen1
6. mat64
7. ssoxx
8. Entwas

Nog even de goede antwoorden op een rij. Bij sommige plaatjes waren meerdere antwoorden goed:

1. Big Ben of klokkentoren van het Palace of Westminster (Londen).

2. Scheve Toren van Pisa of Toren van Pisa (Pisa).

3. CN Tower (Toronto).

4. Asinelli en Garisenda torens of De Due Torri (Bologna).

5. Burj Khalifa (Dubai).

6. Petronas Towers (Kuala Lumpur).

7. Rajabai Clock Tower of Rajabai (Mumbai).

8. Freedom Tower of One World Trade Center (New York).

9. Domtoren (Utrecht).

10. Shanghai Tower (Shanghai).

Gefeliciteerd aan de winnaars!
 
Reactiescore
182
Toch wel fijn dat bij goede antwoorden beide antwoorden fout zijn...
1. Big Ben of klokkentoren van het Palace of Westminster (Londen).

Daar klopt namelijk geen hout van.
De officiële naam van de toren is de Elizabeth Tower. Hoewel in de volksmond hij onder de naam "Big Ben" bekend is, wordt in alle officiële documenten (na2012) gerefereerd naar Elizabeth Tower. Voor de naamsverandering in 2012, heette de toren de "St.Stephens Tower".

Dus als er al twee antwoorden worden goedgekeurd, doe dat dan consequent. De juiste antwoorden in deze zouden dus zijn:
1. Elizabeth Tower of St. Stephens Tower
 

DeletedUser7431

Guest
Helaas heeft maroen1 deels gelijk, in de volks mond heet hij Big Ben naar de klok die er in hangt, klokkentoren van het Palace of Westminster in wel een aanduiding die correct is, maar het is geen naam.
Ik ben benieuwd naar de officiële antwoorden, een aantal is onlangs van officiële naam gewijzigd en een aantal staan onder een andere naam bekent. Dus heb ik maar die info extra gegeven in mijn reactie.
01. Elizabeth Tower, onderdeel van Palace of Westminster, hij heette voor 2012 St. Stephen’s Tower en huist Big Ben, Londen, Engeland.
02. Torre di Pisa (toren van Pisa), Pisa, Italië
03. Canadian National Tower (CN Tower), Toronto, Canada
04. Le due torri (de twee torens), Bologna, Italië
05. Burj Khalifa, voorheen Burj Dubai, Dubai, Dubai
06. Petronas Twin Towers, Kuala Lumpur, Maleisië
07. Rajabai Clock Tower, Mumbai, India
08. One World Trade Center, voorheen Freedom Tower, Manhattan, New York, Verenigde Staten van Amerika
09. Dom van Utrecht, Utrecht Nederland
10. Shanghai Tower, op de achtergrond staan Shanghai World Financial Center en Jin Mao Tower, Shanghai, China
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.758
Toch wel fijn dat bij goede antwoorden beide antwoorden fout zijn...


Daar klopt namelijk geen hout van.
De officiële naam van de toren is de Elizabeth Tower. Hoewel in de volksmond hij onder de naam "Big Ben" bekend is, wordt in alle officiële documenten (na2012) gerefereerd naar Elizabeth Tower. Voor de naamsverandering in 2012, heette de toren de "St.Stephens Tower".

Dus als er al twee antwoorden worden goedgekeurd, doe dat dan consequent. De juiste antwoorden in deze zouden dus zijn:
1. Elizabeth Tower of St. Stephens Tower

Elizabeth Tower heb ik echter ook goed gerekend. :) Vergeten erbij te vermelden. Ik heb meerdere antwoorden bij de 1e goed gerekend.

De toren staat in de volksmond bekend echter als de Big Ben, ook al weet (bijna) iedereen dat het enkel een onderdeel van de toren is. Het is een catchy en makkelijk te onthouden naam.

Niemand is dus benadeeld.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Dit topic wil ik even een nieuw leven inblazen.

KOMT DAT ZIEN, KOMT DAT ZIEN!
Iedereen mag meedoen! Degene met de meeste goede antwoorden krijgt 200 pp. De opdracht:

Vind zoveel mogelijk torendorpen van R2W en/of van zooi en plaats ze openbaar in dit topic. Torendorpen van Gentle tellen als dubbele minpunt en zullen van je totaalscore afgetrokken worden met -2.

Veel succes!


Ik begin alvast:
R2W:
410|518 -> Snake666
408|518 -> Doppler Effect

Zooi:
ik ben zoekende!!
 

DeletedUser76972

Guest
Moet dit het nieuwe niveau van gentle voorstellen?

Zullen we ook maar deff en off dorpen gaan bijhouden dan?
 
Bovenaan