Grote Schaakwedstrijd !!!

Reactiescore
770
6-4-NUVO-Magazine-Winter-2003-sporting_life_page_3_image_0001.jpg


Waarde spellenforumallootjes,

Het is weer eens tijd voor een spelletje die ik ga organiseren. Dit betekent natuurlijk veel vertraging, weinig kans dat het ooit afgemaakt gaat worden, maar bovendien heel veel dolle pret!

Dolle pret? Nee, serieus geschaakt gaat er worden tussen de deelnemers van dit eeuwenoude spel.

Schrijft u zich hier in, waarnaar ik geheel op willekeur poules ga maken (ghehe natuurlijk niet).

Wellicht maak ik er wel een competitie van, ipv een knockout toernooi om ook de mindere schakers het nodige spelplezier te bieden, ik hoor graag uw op of aanmerking in de reacties.

Met vriendelijke groet.


Omdat duckje het topic maar meteen sloot en calamus voor onbekende redenen gebanned is, ga ik de leiding over spel overnemen (samen met Noah per Skype)

Deelnemerslijst tot nu toe!! :

1. CI
2. Capricorno
3. Svennieboys
4. .Schaakalist.
5. Westkip
6. Henk27
7. Erwin zonder af-acc
8. McAwesome
9. Tim19
10. Xilios
11. DZ
12. Sander14
13. The joker13
14. Skeilah
15. GreenGang.
16. Max Stalov Euwe
17. jessica
18. Netsky
19. TheSilentType
20. dirk-janusIV
21. Prima
22. Yago
23. Sjermen

Wie wilt het nog wagen in deze denksport???
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
976
Kan de winnaar de forumtitel schaakkoning krijgen? Bij de olympische spelen-prono werd de titel sportkenner gegeven, dus dan moet dat hier ook mogelijk zijn.
 
Reactiescore
111
Reactiescore
111
Dus wat gaan we doen Stalov?
 
Reactiescore
770
1. CI
2. Capricorno
3. Svennieboys
4. .Schaakalist.
5. Westkip
6. Henk27
7. Erwin zonder af-acc
8. McAwesome
9. Tim19
10. Xilios
11. DZ
12. Sander14
13. The joker13
14. Skeilah
15. GreenGang.
16. Max Stalov Euwe
17. jessica
18. Netsky
19. TheSilentType
20. dirk-janusIV
21. Prima
22. Yago
23. Sjermen
24. dragonfriend723

we gaan zaterdag beginnen mvg
 
Reactiescore
770
kwnie ben voorlopig te lui om er aan te beginne maar jullie zijn allemaal vrij al te schaken en de officiele overeengekomen resultaten van de potjes (jullie spelen 3 potjes tegen elkaar !!!! ) door te sturen naar mij in pm of skype of dit topic mvg
 
Reactiescore
167
Moet er geen poulefase en schema komen ofzo voor het toernooiverloop? :)
 

DeletedUser72524

Guest
kwnie ben voorlopig te lui om er aan te beginne maar jullie zijn allemaal vrij al te schaken en de officiele overeengekomen resultaten van de potjes (jullie spelen 3 potjes tegen elkaar !!!! ) door te sturen naar mij in pm of skype of dit topic mvg

Dit zijn naaistreken.
 
Reactiescore
770
whut? 3 potjes tegen elke speler? Zijn we vrij in het maken van poules?

ja want er moet echt iemand winne mvg

we hebbe nu met zijn allen voorrondes

iedereen moet tegen iedereen 3 potjes schaken, en de winnaar maakt zich bekend via dit topic, dus je zegt vb ik heb geschaakt tegen sander14 en dat was een oliedomme kneus dus won ik met 3 - 0, en dan is sander14 uit dit topic want hij kan nie schake, maar gaat degene die sander kei hard inmaakte wajow door naar volgende ronde
 

DeletedUser72524

Guest
Aangezien Rob's plan nergens op slaat heb ik maar mijn eigen plan gemaakt. We gaan hetzelfde doen als het afgelopen EK. Waarin we eerst een poule ronde hebben. Van 6 poules. De eerste 2 plaatsen zich sws en daarnaast ook nog de 4 beste nummer 3's. Voor ieder gewonnen schaakpot krijg je 3 punten en voor iedere remise krijg je er 1! Daarna wordt er door middel van een knock out fase de uiteindelijke winnaar gekozen.

Groepsronde:
Deze ronde bestaat uit 6 poules van 4, tegen iedere speler wordt er 1 pot gespeeld. Dit is een best of 1 game, mits van te voren mondeling wordt afgesproken om meer potjes te spelen om de winnaar te bepalen. Uiteindelijk moet iedereen tegen alle spelers in hun poule hebben gespeeld.

Deadline: zondag 20 november 10 uur!

De poules zijn:
Poule A:
- CI
- Erwin zonder af-acc
- The joker13
- TheSilentType

Poule B:
- Capricorno
- McAwesome
- Skeilah
- dirk-janusIV

Poule C:
- Svennieboys
- Tim19
- GreenGang
- Prima

Poule D:
- .Schaakalist.
- Xilios
- Max Stalov Euwe
- Yago

Poule E:
- Westkip
- DZ
- Jessica
- Sjermen

Poule F:
- Henk27
- Sander14
- Netsky
- dragonfriend723

Knock out fase!
Knock out fase zal precies hetzelfde in elkaar steken als het afgelopen EK dus daarom kopieer ik heel lui ook precies dezelfde schema. Datum en plaats zijn dus mee gekopieerd en dus niet relevant.

Speelschema-EK-2016-knock-out-fase.jpg


In de achtste finale en kwartfinale bepaalt men een winnaar door een best of three (mits er door een remise extra partij(en) moeten worden gespeeld). In de halve finale en finalezal dit een best of five zijn. Indien van te voren door beide spelers wordt bepaald om meer of minder potjes te spelen is dit ook goed.

Waar moeten de uitslagen heen?
Gewoon naar Stalov hij is nog steeds spelleider, alleen ik moest dit goed opzetten voor hem. Omdat hij dacht dat je hier excel voor nodig had.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser18987

Guest
Jokersbrain wilde ook meedoen, misschien hem anders voor die Erwin laten spelen.
Zal mijn poulegenoten even een privébericht sturen iig.
 

DeletedUser72524

Guest
Jokersbrain als vervanger, misschien dat Erwin wel actief is via Skype. Noah had hem al op Skype dacht ik. Dan kunnen we jokersbrain beter gebruiken als iemand anders extreem inactief is.
 
Bovenaan