Grootste voor/nadelen van de wereld.

Reactiescore
38
Ik vind (bijna) heel deze hele wereld een voordeel. ;) Vooral de volle seconden zijn een goede toevoeging die deze wereld compleet maken. Ondanks dat ze hevig onder vuur liggen en door menig twspeler gehaat worden wil ik hier toch eens aantonen dat ze zeker een toevoeging zijn.

Iedereen zal met mij akkoord gaan als ik zeg dat milliseconden ervoor zorgen dat élke trein gesnipet kan worden. Er zijn ook al genoeg technieken voor om dit te doen en in mijn ogen is het dus ook geen echte skill meer om je dorpen te behouden. Zeker wanneer je meerdere defdorpen hebt wordt snipen wel echt makkelijk. Je kan snipen wanneer je wil en wat je wil. Je kan dus ook in principe alle clears door laten en enkel voor de edels gaan. Zo kan je met een deftig account met bv. 50 defdorpen gewoon eeuwig blijven snipen met amper troepenverlies.

Volle seconden brengen hier dan ook verandering in. Wanneer verschillende aanvallen in dezelfde seconde toekomen, geldt volgende regel: de aanval die eerst verstuurd werd, komt ook eerst aan. Snipen krijgt in dit geval een nieuwe definitie en snipen wordt dus ook een pak moeilijker. Dít noem ik dan pas skills hebben. Je zal niet meer kunnen berusten op de eeuwige mogelijkheden tot snipen die milliseconden wel bieden. Wanneer je thuis komt van je werk en je ziet plots 6 clears met edels erachter in dezelfde seconde kan je je dorpje gedag zeggen. Of toch niet? Stacken zal niet lukken omdat er een boerderijlimiet geldt. Maar dat wil niet zeggen dat je dorp definitief weg is. Stuur enkele edels voor de aanvallen, stuur dan nog een edel achter de binnenkomende aanvallen en je dorpje is weer terug.
Maar dit zijn toch geen skills? Je hoeft toch niet te snipen ofzo? Nee, dat klopt. Maar het zorgt ervoor dat het spel wat dynamischer is. ;) Je zal niet gewoon rustig kunnen wachten en dan nog eens gaan cancelsnipen. Je moet overal voor op je hoede zijn.
En zal je nu geen edels meer kunnen snipen? Dit klopt echter ook niet. Je zult ervoor moeten zorgen dat je je def verstuurt na de laatste clear van de tegenstander en voor zijn edels. Tussen de edels zelf zal niet lukken. Maar dat is toch puur geluk? Ja, geluk is hierbij een bepalende factor. Maar na een tijdje zal je zien dat een tegenstander vaak voorspelbaar wordt en zo kan je makkelijker inschatten wanneer je def kan versturen.

Een voorbeeld van een erg mooie snipe actie:
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 ondersteuning
16:27:12 edel
16:27:12 edel
16:27:12 edel
16:27:12 edel
Voor de duidelijkheid, dit is niet echt ik heb reeds een kwartier gezocht op het forum maar heb niet de post gevonden die ik in gedachten had, maar het komt op hetzelfde neer.

Nadelen:
2 à 3 edels om een dorp te pakken. Jammer is dit. Er is bijna evenveel kans dat je het met 2 edels hebt of dat je het met 3 edels hebt. Dit kan erg veel pijn doen als de edels niet goedkoop gemaakt kunnen worden en ik had dit liever anders gezien zodat je iets zekerder kan zijn over het aantal edels.

Ander nadeel:
F*cking kata's! Zorg er a.u.b. voor dat er een limiet is voor het afbreken van de boerderij. Neem lvl 15 of lvl 20. Vroeg of laat komt er een fase dat spelers lekker laag gaan spelen en je boerderij afbreken tot lvl 1 zodat je gewoon niet meer kan snipen. Dit heeft imo al elke wereld verziekt waar gebruikt wordt gemaakt voor boerderijlimiet. Als er nog iets aan de wereld veranderd kan worden ondanks dat de wereld nu al loopt zou ik dit graag veranderd zien. :(
 

DeletedUser

Guest
Voordelen: veel
Nadelen: Def is overpowered net zoals de vorige classic, nu nog meer met no-haul
Nadat je een dorp edelt toestemming direct terug naar 50+ zou wat beter zijn voor spelers die offens spelen
Dankzij die seconden kan je geen deftige treinen opstellen en als je een dorp edelt kan je tegenstander dat voor 5 uur aan een stuk met 1 edel terugpakken maar +-punt voor boerderijlimietregel!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik vind (bijna) heel deze hele wereld een voordeel. ;) Vooral de volle seconden zijn een goede toevoeging die deze wereld compleet maken. Ondanks dat ze hevig onder vuur liggen en door menig twspeler gehaat worden wil ik hier toch eens aantonen dat ze zeker een toevoeging zijn.

Iedereen zal met mij akkoord gaan als ik zeg dat milliseconden ervoor zorgen dat élke trein gesnipet kan worden. Er zijn ook al genoeg technieken voor om dit te doen en in mijn ogen is het dus ook geen echte skill meer om je dorpen te behouden. Zeker wanneer je meerdere defdorpen hebt wordt snipen wel echt makkelijk. Je kan snipen wanneer je wil en wat je wil. Je kan dus ook in principe alle clears door laten en enkel voor de edels gaan. Zo kan je met een deftig account met bv. 50 defdorpen gewoon eeuwig blijven snipen met amper troepenverlies.

Volle seconden brengen hier dan ook verandering in. Wanneer verschillende aanvallen in dezelfde seconde toekomen, geldt volgende regel: de aanval die eerst verstuurd werd, komt ook eerst aan. Snipen krijgt in dit geval een nieuwe definitie en snipen wordt dus ook een pak moeilijker. Dít noem ik dan pas skills hebben. Je zal niet meer kunnen berusten op de eeuwige mogelijkheden tot snipen die milliseconden wel bieden. Wanneer je thuis komt van je werk en je ziet plots 6 clears met edels erachter in dezelfde seconde kan je je dorpje gedag zeggen. Of toch niet? Stacken zal niet lukken omdat er een boerderijlimiet geldt. Maar dat wil niet zeggen dat je dorp definitief weg is. Stuur enkele edels voor de aanvallen, stuur dan nog een edel achter de binnenkomende aanvallen en je dorpje is weer terug.
Maar dit zijn toch geen skills? Je hoeft toch niet te snipen ofzo? Nee, dat klopt. Maar het zorgt ervoor dat het spel wat dynamischer is. ;) Je zal niet gewoon rustig kunnen wachten en dan nog eens gaan cancelsnipen. Je moet overal voor op je hoede zijn.
En zal je nu geen edels meer kunnen snipen? Dit klopt echter ook niet. Je zult ervoor moeten zorgen dat je je def verstuurt na de laatste clear van de tegenstander en voor zijn edels. Tussen de edels zelf zal niet lukken. Maar dat is toch puur geluk? Ja, geluk is hierbij een bepalende factor. Maar na een tijdje zal je zien dat een tegenstander vaak voorspelbaar wordt en zo kan je makkelijker inschatten wanneer je def kan versturen.

Een voorbeeld van een erg mooie snipe actie:
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 ondersteuning
16:27:12 edel
16:27:12 edel
16:27:12 edel
16:27:12 edel
Voor de duidelijkheid, dit is niet echt ik heb reeds een kwartier gezocht op het forum maar heb niet de post gevonden die ik in gedachten had, maar het komt op hetzelfde neer.

Nadelen:
2 à 3 edels om een dorp te pakken. Jammer is dit. Er is bijna evenveel kans dat je het met 2 edels hebt of dat je het met 3 edels hebt. Dit kan erg veel pijn doen als de edels niet goedkoop gemaakt kunnen worden en ik had dit liever anders gezien zodat je iets zekerder kan zijn over het aantal edels.

Ander nadeel:
F*cking kata's! Zorg er a.u.b. voor dat er een limiet is voor het afbreken van de boerderij. Neem lvl 15 of lvl 20. Vroeg of laat komt er een fase dat spelers lekker laag gaan spelen en je boerderij afbreken tot lvl 1 zodat je gewoon niet meer kan snipen. Dit heeft imo al elke wereld verziekt waar gebruikt wordt gemaakt voor boerderijlimiet. Als er nog iets aan de wereld veranderd kan worden ondanks dat de wereld nu al loopt zou ik dit graag veranderd zien. :(
[/quote]

Onzin natuurlijk. Je kan niet eeuwig blijven snipen, laat staan met amper troepenveries. Eén keer ja, twee keer lukt ook nog wel, drie keer lukt het bij vele al niet meer en de vierde keer is het dorp natuurlijk binnen, ook op voorwaarde dat de aanvaller geen split clears gebruikt, gezien we hier met twee of drie edels kunnen edelen zou dat al minder worden. Daarnaast kun je als aanvaller ook gewoon aanvallen tussen de edels sturen, net zoals je kan snipen, dus je theorie klopt niet echt. Zeker als het om treinen op 35 min gaat, geldt dit niet. Zie overigens niet in wat er moeilijker is aan deff na een clear timen, en hopen dat het tussen de clears en de edels zit hoor?
 

DeletedUser

Guest
Ik vind (bijna) heel deze hele wereld een voordeel. ;) Vooral de volle seconden zijn een goede toevoeging die deze wereld compleet maken. Ondanks dat ze hevig onder vuur liggen en door menig twspeler gehaat worden wil ik hier toch eens aantonen dat ze zeker een toevoeging zijn.

Iedereen zal met mij akkoord gaan als ik zeg dat milliseconden ervoor zorgen dat élke trein gesnipet kan worden. Er zijn ook al genoeg technieken voor om dit te doen en in mijn ogen is het dus ook geen echte skill meer om je dorpen te behouden. Zeker wanneer je meerdere defdorpen hebt wordt snipen wel echt makkelijk. Je kan snipen wanneer je wil en wat je wil. Je kan dus ook in principe alle clears door laten en enkel voor de edels gaan. Zo kan je met een deftig account met bv. 50 defdorpen gewoon eeuwig blijven snipen met amper troepenverlies.

Volle seconden brengen hier dan ook verandering in. Wanneer verschillende aanvallen in dezelfde seconde toekomen, geldt volgende regel: de aanval die eerst verstuurd werd, komt ook eerst aan. Snipen krijgt in dit geval een nieuwe definitie en snipen wordt dus ook een pak moeilijker. Dít noem ik dan pas skills hebben. Je zal niet meer kunnen berusten op de eeuwige mogelijkheden tot snipen die milliseconden wel bieden. Wanneer je thuis komt van je werk en je ziet plots 6 clears met edels erachter in dezelfde seconde kan je je dorpje gedag zeggen. Of toch niet? Stacken zal niet lukken omdat er een boerderijlimiet geldt. Maar dat wil niet zeggen dat je dorp definitief weg is. Stuur enkele edels voor de aanvallen, stuur dan nog een edel achter de binnenkomende aanvallen en je dorpje is weer terug.
Maar dit zijn toch geen skills? Je hoeft toch niet te snipen ofzo? Nee, dat klopt. Maar het zorgt ervoor dat het spel wat dynamischer is. ;) Je zal niet gewoon rustig kunnen wachten en dan nog eens gaan cancelsnipen. Je moet overal voor op je hoede zijn.
En zal je nu geen edels meer kunnen snipen? Dit klopt echter ook niet. Je zult ervoor moeten zorgen dat je je def verstuurt na de laatste clear van de tegenstander en voor zijn edels. Tussen de edels zelf zal niet lukken. Maar dat is toch puur geluk? Ja, geluk is hierbij een bepalende factor. Maar na een tijdje zal je zien dat een tegenstander vaak voorspelbaar wordt en zo kan je makkelijker inschatten wanneer je def kan versturen.

Een voorbeeld van een erg mooie snipe actie:
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 ondersteuning
16:27:12 edel
16:27:12 edel
16:27:12 edel
16:27:12 edel
Voor de duidelijkheid, dit is niet echt ik heb reeds een kwartier gezocht op het forum maar heb niet de post gevonden die ik in gedachten had, maar het komt op hetzelfde neer.

Nadelen:
2 à 3 edels om een dorp te pakken. Jammer is dit. Er is bijna evenveel kans dat je het met 2 edels hebt of dat je het met 3 edels hebt. Dit kan erg veel pijn doen als de edels niet goedkoop gemaakt kunnen worden en ik had dit liever anders gezien zodat je iets zekerder kan zijn over het aantal edels.

Ander nadeel:
F*cking kata's! Zorg er a.u.b. voor dat er een limiet is voor het afbreken van de boerderij. Neem lvl 15 of lvl 20. Vroeg of laat komt er een fase dat spelers lekker laag gaan spelen en je boerderij afbreken tot lvl 1 zodat je gewoon niet meer kan snipen. Dit heeft imo al elke wereld verziekt waar gebruikt wordt gemaakt voor boerderijlimiet. Als er nog iets aan de wereld veranderd kan worden ondanks dat de wereld nu al loopt zou ik dit graag veranderd zien. :(

Buiten dat je betoog onzin is stel je de hele tijd dat het geweldig is dat je niet zo gemakkelijk kunt snipen.
Daarna trek je je conclusie's en stel je dat kata's weg moeten omdat je anders niet kan snipen?
Je spreekt jezelf nogal tegen ventje.
 
Reactiescore
38
Onzin natuurlijk. Je kan niet eeuwig blijven snipen, laat staan met amper troepenveries. Eén keer ja, twee keer lukt ook nog wel, drie keer lukt het bij vele al niet meer en de vierde keer is het dorp natuurlijk binnen, ook op voorwaarde dat de aanvaller geen split clears gebruikt, gezien we hier met twee of drie edels kunnen edelen zou dat al minder worden. Daarnaast kun je als aanvaller ook gewoon aanvallen tussen de edels sturen, net zoals je kan snipen, dus je theorie klopt niet echt. Zeker als het om treinen op 35 min gaat, geldt dit niet. Zie overigens niet in wat er moeilijker is aan deff na een clear timen, en hopen dat het tussen de clears en de edels zit hoor?

Ik hoop dat je weet dat ik een hyperbool gebruikte toen ik eeuwig zei? Niets is eeuwig en natuurlijk raken je deftroepen op. Maar eenmaal je een groot account hebt kan het echt wel lang duren voor je door je mobiele troepen heen zit als je het goed aanpakt. Maar ik vermoed dat je in je post ook van het feit uitgaat dat edels (meestal) goedkoop terug gebouwd kunnen worden en dat er natuurlijk tot wel 4 treinen op je dorp gestuurd kunnen worden. Vergeet niet dat dit op deze wereld erg pijnlijk is als je zomaar 4 treinen en dus 16 edels :D verliest. Ik had eventueel wat duidelijker kunnen zijn hierover, dus mijn oprechte excuses.
Aanvallen tussen edels sturen vind ik toch wel lastiger dan def tussen edels sturen hoor. ;) Als je een effectieve snipe killer wil hebben moet het toch wel een clear zijn met redelijke aanvalskracht die je dus niet kan opsplitsen zoals je bij def wel kan doen. Maak 5 tabs klaar en verzend ze zoals een edeltrein. Je hebt 5 keer zoveel kans dat er troepen tussen de edels zitten en dat de trein dus faalt. Je kan zelfs meerdere ondersteuningen tussen de edels krijgen met slechts 1 keer proberen. Natuurlijk kan je een split trein sturen als aanvaller, maar is dat dan zoveel beter? Wat is er mis met een dorpje verliezen? Je kan het ook in je voordeel gebruiken. Als ik weet dat mijn tegenstander split treinen stuurt edel ik het dorp netjes voor en stuur ik er direct een edel na. Daarna is het merendeel (of alle) off dood en indien het een dorp op 35 minuten betreft ben je er ook direct van af. Het is in mijn ogen veel strategischer met volle seconden en dit is wat ik er leuk aan vind.
Je praat ook over die 35 min, maar volgens mij is elke speler (de nolifers uitgezonderd) hier kwetsbaar voor zowel bij milliseconden als volle seconden. Het klopt dat je bij milliseconden hierdoor ook makkelijk dorpen verliest, maar op een wereld met volle seconden is het nóg moeilijker. Dit is nu juist wat ik zo leuk vind en daarom uit ik daar ook mijn mening over. Ik heb het graag dat ik wat inventiever moet zijn op vlak van verdediging en dat de winst gezocht moet worden in de aanval.

Ik hoop ook dat je snapt dit ik de volle seconden verdedig op werelden met deze instellingen. Die context is in mijn ogen erg belangrijk. Het is volledig anders dan wanneer ik spreek over werelden met onbeperkte stacks en goedkope edelmannen. Daar zijn milliseconden wel een goede toevoeging voor het spel. Ik ben opgegroeid op de werelden met volle seconden en boerderijlimiet en weet héél goed waar ik over spreek. Word ik daardoor beïnvloed in mijn mening? Vanzelfsprekend. Maakt dat mijn mening minder waard? Ik denk van niet. Ik heb ook niet gezegd dat wat ik zeg klopt en je élke trein kan snipen want dit klopt niet. Ik heb duidelijk vermeld dat het in theorie zo is, maar wij zijn mensen en mensen zijn zeker niet onfeilbaar. Mijn punt is vooral dat milliseconden het spel meer in het defensieve trekken terwijl je op dit soort werelden vooral de winst in de aanval zal moeten zoeken. Anders zal je niet ver raken.
Ik weet niet op welke werelden jij bent opgegroeid en met welke instellingen, maar ik weet dat je een erg goede speler bent en ik hoop dus ook dat je mijn standpunt begrijpt. Indien niet mag je me altijd contacteren met een pm en wil ik wat meer uitleg geven over mijn visie qua volle seconden of kan je kritiek geven op mijn mening. Ik zal er op het forum niet verder op in gaan want dit wordt me echt wel veel te lang. :)

Buiten dat je betoog onzin is stel je de hele tijd dat het geweldig is dat je niet zo gemakkelijk kunt snipen.
Daarna trek je je conclusie's en stel je dat kata's weg moeten omdat je anders niet kan snipen?
Je spreekt jezelf nogal tegen ventje.

Er is een verschil tussen moeilijk snipen en helemaal níet meer kunnen snipen. ;) Heb je ooit al eens een edel kunnen snipen met boerderij 1 bij een wereld met boerderijlimiet? Lijkt me niet, of je hebt het geluk dat je tegenstander amper troepen bij zijn edel meestuurt. Op een wereld zonder boerderijlimiet maakt het geen reet uit hoe hoog je boerderij staat. En lees eens wat beter wat ik schrijf. Ik vermeld duidelijk dat kata's in het spel mogen blijven, maar dat er enkel een limiet moet zijn waaronder de boerderij niet verder afgebroken kan worden. Zelfs al is het level 5 of 10, het blijft beter dan level 1 want daarmee kan je niets snipen.

Ik vind je laatste zin dus erg overbodig en onterecht en ik hoop dat je dit zelf ook inziet.
 

DeletedUser57186

Guest
Buiten dat je betoog onzin is stel je de hele tijd dat het geweldig is dat je niet zo gemakkelijk kunt snipen.
Daarna trek je je conclusie's en stel je dat kata's weg moeten omdat je anders niet kan snipen?
Je spreekt jezelf nogal tegen ventje.

Reageer is normaal faal aap.
 

DeletedUser

Guest
lol, voor die zeldzame keer dat DOM eens iemand verdedigt klagen ze nog op hem omdat hij een bad mood heeft?
die jongen wordt zwaar gepest op het AF xD
 
Bovenaan