- Reactiescore
- 38
Ik vind (bijna) heel deze hele wereld een voordeel.
Vooral de volle seconden zijn een goede toevoeging die deze wereld compleet maken. Ondanks dat ze hevig onder vuur liggen en door menig twspeler gehaat worden wil ik hier toch eens aantonen dat ze zeker een toevoeging zijn.
Iedereen zal met mij akkoord gaan als ik zeg dat milliseconden ervoor zorgen dat élke trein gesnipet kan worden. Er zijn ook al genoeg technieken voor om dit te doen en in mijn ogen is het dus ook geen echte skill meer om je dorpen te behouden. Zeker wanneer je meerdere defdorpen hebt wordt snipen wel echt makkelijk. Je kan snipen wanneer je wil en wat je wil. Je kan dus ook in principe alle clears door laten en enkel voor de edels gaan. Zo kan je met een deftig account met bv. 50 defdorpen gewoon eeuwig blijven snipen met amper troepenverlies.
Volle seconden brengen hier dan ook verandering in. Wanneer verschillende aanvallen in dezelfde seconde toekomen, geldt volgende regel: de aanval die eerst verstuurd werd, komt ook eerst aan. Snipen krijgt in dit geval een nieuwe definitie en snipen wordt dus ook een pak moeilijker. Dít noem ik dan pas skills hebben. Je zal niet meer kunnen berusten op de eeuwige mogelijkheden tot snipen die milliseconden wel bieden. Wanneer je thuis komt van je werk en je ziet plots 6 clears met edels erachter in dezelfde seconde kan je je dorpje gedag zeggen. Of toch niet? Stacken zal niet lukken omdat er een boerderijlimiet geldt. Maar dat wil niet zeggen dat je dorp definitief weg is. Stuur enkele edels voor de aanvallen, stuur dan nog een edel achter de binnenkomende aanvallen en je dorpje is weer terug.
Maar dit zijn toch geen skills? Je hoeft toch niet te snipen ofzo? Nee, dat klopt. Maar het zorgt ervoor dat het spel wat dynamischer is.
Je zal niet gewoon rustig kunnen wachten en dan nog eens gaan cancelsnipen. Je moet overal voor op je hoede zijn.
En zal je nu geen edels meer kunnen snipen? Dit klopt echter ook niet. Je zult ervoor moeten zorgen dat je je def verstuurt na de laatste clear van de tegenstander en voor zijn edels. Tussen de edels zelf zal niet lukken. Maar dat is toch puur geluk? Ja, geluk is hierbij een bepalende factor. Maar na een tijdje zal je zien dat een tegenstander vaak voorspelbaar wordt en zo kan je makkelijker inschatten wanneer je def kan versturen.
Een voorbeeld van een erg mooie snipe actie:
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 ondersteuning
16:27:12 edel
16:27:12 edel
16:27:12 edel
16:27:12 edel
Voor de duidelijkheid, dit is niet echt ik heb reeds een kwartier gezocht op het forum maar heb niet de post gevonden die ik in gedachten had, maar het komt op hetzelfde neer.
Nadelen:
2 à 3 edels om een dorp te pakken. Jammer is dit. Er is bijna evenveel kans dat je het met 2 edels hebt of dat je het met 3 edels hebt. Dit kan erg veel pijn doen als de edels niet goedkoop gemaakt kunnen worden en ik had dit liever anders gezien zodat je iets zekerder kan zijn over het aantal edels.
Ander nadeel:
F*cking kata's! Zorg er a.u.b. voor dat er een limiet is voor het afbreken van de boerderij. Neem lvl 15 of lvl 20. Vroeg of laat komt er een fase dat spelers lekker laag gaan spelen en je boerderij afbreken tot lvl 1 zodat je gewoon niet meer kan snipen. Dit heeft imo al elke wereld verziekt waar gebruikt wordt gemaakt voor boerderijlimiet. Als er nog iets aan de wereld veranderd kan worden ondanks dat de wereld nu al loopt zou ik dit graag veranderd zien.
Iedereen zal met mij akkoord gaan als ik zeg dat milliseconden ervoor zorgen dat élke trein gesnipet kan worden. Er zijn ook al genoeg technieken voor om dit te doen en in mijn ogen is het dus ook geen echte skill meer om je dorpen te behouden. Zeker wanneer je meerdere defdorpen hebt wordt snipen wel echt makkelijk. Je kan snipen wanneer je wil en wat je wil. Je kan dus ook in principe alle clears door laten en enkel voor de edels gaan. Zo kan je met een deftig account met bv. 50 defdorpen gewoon eeuwig blijven snipen met amper troepenverlies.
Volle seconden brengen hier dan ook verandering in. Wanneer verschillende aanvallen in dezelfde seconde toekomen, geldt volgende regel: de aanval die eerst verstuurd werd, komt ook eerst aan. Snipen krijgt in dit geval een nieuwe definitie en snipen wordt dus ook een pak moeilijker. Dít noem ik dan pas skills hebben. Je zal niet meer kunnen berusten op de eeuwige mogelijkheden tot snipen die milliseconden wel bieden. Wanneer je thuis komt van je werk en je ziet plots 6 clears met edels erachter in dezelfde seconde kan je je dorpje gedag zeggen. Of toch niet? Stacken zal niet lukken omdat er een boerderijlimiet geldt. Maar dat wil niet zeggen dat je dorp definitief weg is. Stuur enkele edels voor de aanvallen, stuur dan nog een edel achter de binnenkomende aanvallen en je dorpje is weer terug.
Maar dit zijn toch geen skills? Je hoeft toch niet te snipen ofzo? Nee, dat klopt. Maar het zorgt ervoor dat het spel wat dynamischer is.
En zal je nu geen edels meer kunnen snipen? Dit klopt echter ook niet. Je zult ervoor moeten zorgen dat je je def verstuurt na de laatste clear van de tegenstander en voor zijn edels. Tussen de edels zelf zal niet lukken. Maar dat is toch puur geluk? Ja, geluk is hierbij een bepalende factor. Maar na een tijdje zal je zien dat een tegenstander vaak voorspelbaar wordt en zo kan je makkelijker inschatten wanneer je def kan versturen.
Een voorbeeld van een erg mooie snipe actie:
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 clear
16:27:12 ondersteuning
16:27:12 edel
16:27:12 edel
16:27:12 edel
16:27:12 edel
Voor de duidelijkheid, dit is niet echt ik heb reeds een kwartier gezocht op het forum maar heb niet de post gevonden die ik in gedachten had, maar het komt op hetzelfde neer.
Nadelen:
2 à 3 edels om een dorp te pakken. Jammer is dit. Er is bijna evenveel kans dat je het met 2 edels hebt of dat je het met 3 edels hebt. Dit kan erg veel pijn doen als de edels niet goedkoop gemaakt kunnen worden en ik had dit liever anders gezien zodat je iets zekerder kan zijn over het aantal edels.
Ander nadeel:
F*cking kata's! Zorg er a.u.b. voor dat er een limiet is voor het afbreken van de boerderij. Neem lvl 15 of lvl 20. Vroeg of laat komt er een fase dat spelers lekker laag gaan spelen en je boerderij afbreken tot lvl 1 zodat je gewoon niet meer kan snipen. Dit heeft imo al elke wereld verziekt waar gebruikt wordt gemaakt voor boerderijlimiet. Als er nog iets aan de wereld veranderd kan worden ondanks dat de wereld nu al loopt zou ik dit graag veranderd zien.