Groente & Fruit

DeletedUser22681

Guest
We kennen het allemaal wel, 2 ons groente en 2 keer fruit per dag. Maar doen we het ook allemaal wel? Ik zelf eet bijvoorbeeld elke dag één banaan, die mijn moeder dan voor mij pelt omdat ik hem anders niet eet, want ik ben beetje een bad boy. Dan zou je zeggen, eet dan 2 bananen per dag, dan voldoe je aan de eisen in je eerste zin, maar daar krijg je dan weer harde poep van, dus 1 banaan per dag is wel een goeie.

Maar de 2 ons groente is wel erg belangrijk. Je kunt verschillende groenten eten maar ik eet het liefst Broccoli. Waarom hoor ik je zeggen? Hierom:
- Niet kanker verwekkend.
- Gezond
- Groen
- Niet paars
- Lekkah

genoeg redenen om deze delicatesse puur te eten. Ook al is het geen delicatesse.

Maar goed, welke groente en fruit eten jullie zoal? en welke prefereren jullie? Deel het hier, in het Groente en Fruit topic!
 

DeletedUser31224

Guest
Wist je wel dat bananen eigenlijk helemaal niet zo gezond zijn?
 

DeletedUser22681

Guest
Wist je wel dat bananen eigenlijk helemaal niet zo gezond zijn?
#NOT

Een banaan is een gezond stuk fruit. Het kan verschillende kwaaltjes tegen gaan zoals een verkoudheid, stress, constipatie, verschillende soorten zweren, wratten op alle plaatsen op het lichaam en een tal van andere ziekten.
Bananen zijn in de winter goed om de griep tegen te gaan. Het is namelijk een belangrijke bron van Vitamine C. Deze vitamine is belangrijk voor ene goede werking van het immuunsysteem en de herstelmechanismen in en om het lichaam. Maar bananen bevatten ook veel ijzer. Dit is onmisbaar voor de aanmaak van hemoglobine in het bloed en het helpen om het risico op bloedarmoede tegen te gaan.

Daarnaast bevat een banaan een hoog gehalte aan kalium. Dit werkt bloeddrukregulerend en verminder de kans op cardiovasculaire risico’s. Tevens bevatten bananen ook serotonine.
Bananen bevatten ook vitamine B6 en vitamine B 12. Ook bevatten ze een hoge dosis magnesium. Dit helpt op het lichaam te herstellen van de effecten die ontstaan bij nicotinegebrek.
Als je last hebt van brandend maagzuur, dan kan een banaan een kalmerend effect hier op uitoefenen. Ze kunnen ook helpen tegen ochtendmisselijkheid en een kater.
 

DeletedUser31224

Guest
#NOT

Een banaan is een gezond stuk fruit. Het kan verschillende kwaaltjes tegen gaan zoals een verkoudheid, stress, constipatie, verschillende soorten zweren, wratten op alle plaatsen op het lichaam en een tal van andere ziekten.
Bananen zijn in de winter goed om de griep tegen te gaan. Het is namelijk een belangrijke bron van Vitamine C. Deze vitamine is belangrijk voor ene goede werking van het immuunsysteem en de herstelmechanismen in en om het lichaam. Maar bananen bevatten ook veel ijzer. Dit is onmisbaar voor de aanmaak van hemoglobine in het bloed en het helpen om het risico op bloedarmoede tegen te gaan.

Daarnaast bevat een banaan een hoog gehalte aan kalium. Dit werkt bloeddrukregulerend en verminder de kans op cardiovasculaire risico’s. Tevens bevatten bananen ook serotonine.
Bananen bevatten ook vitamine B6 en vitamine B 12. Ook bevatten ze een hoge dosis magnesium. Dit helpt op het lichaam te herstellen van de effecten die ontstaan bij nicotinegebrek.
Als je last hebt van brandend maagzuur, dan kan een banaan een kalmerend effect hier op uitoefenen. Ze kunnen ook helpen tegen ochtendmisselijkheid en een kater.

Bah, ik heb toch echt ergens gelezen dat ze niet zo heel gezond zijn om regelmatig te eten.

Edit
Ik stel ook een Vis & Vlees topic voor, en daarnaast nog een zuiveltopic
 

DeletedUser22681

Guest
Bah, ik heb toch echt ergens gelezen dat ze niet zo heel gezond zijn om regelmatig te eten.

Als je er teveel neemt per dag krijg je hele harde poep en zit je toch wel een uur stevig te persen op de wc om hem eruit te krijgen.
 

DeletedUser

Guest
Als je er teveel neemt per dag krijg je hele harde poep en zit je toch wel een uur stevig te persen op de wc om hem eruit te krijgen.

aha, vandaar

tevens discrimineer jij hier. jij gaat er van uit dat elke drol een mannelijke is. er zijn ook vrouwelijke shitzooien hoor.
 

DeletedUser22681

Guest
aha, vandaar

tevens discrimineer jij hier. jij gaat er van uit dat elke drol een mannelijke is. er zijn ook vrouwelijke shitzooien hoor.

heb je daar bewijs voor?

Maar dit is een Groente en Fuit topic, geen ontlasting topic.
 

DeletedUser

Guest
Ik houd niet echt van groenten maar fruit daarentegen vind ik ontzettend lekker. Heb de afgelopen maand nauwelijks groente gezien, wat me gezond houden moet dan dus ook wel echt het fruit zijn. Bananen, druiven, (water)meloen, ananas, mango, aardbeien, appels, peer, ik krijg er geen genoeg van.
 
Bovenaan