Griesmeelpudding & pap

Reactiescore
416
Pap, pudding, en alle andere stroperige of verdikte vloeistoffen ondergaan een proces waarin de viscositeit veranderd. zetmeel, net als veel andere koolhydraten hebben invloed op de fysische materiaaleigenschappen van een vloeistof en in sommige uitzonderlijke gevallen van een gas. De weerstand tegen vervorming van een fluïdum door de lange koolhydraatketens die aan elkaar willen blijven plakken (tangentiaalkrachten) maakt zelf dat je over water (vermengt met een zetmeel) kan lopen wanneer het contact snel en spontaan is, een non-newtonian fluid noemen we dat en de temperatuur heeft hier invloed op omdat het de bewegelijkheid van de moleculen beïnvloed (net zoals water en ijs). Maar in tegenstelling tot water en ijs is in sommige gevallen dit proces onomkeerbaar. De hoeveelheid zetmeel heeft hier net als de temperatuur sterk invloed op en daarom zie je vaak dat er bij het maken van pap teveel zetmeel toegevoegd wordt tot de consistentie bereikt wordt die als goed geacht wordt. Echter zie je vaak dat wanneer de pap afkoelt het toch veranderd in een pudding. Wijze les is dan ook om eerder te stoppen met het toevoegen van de zetmeel en het geheel eerst een beetje af te laten koelen voordat je het consumeert.

Je kan ook een liter pap in je schoenen gieten, naakt de vijver in rennen en als je snel genoeg bent haal je misschien de overkant zonder in het water te zakken.
 
Reactiescore
416
Het werkt niet. Net poging gedaan over de vijver. Allez in de vijver.

was je naakt? het werkt namelijk niet als je je kleding aan hebt, de wrijvingsweerstand is dan te hoog en je kan dan niet de benodigde velociteit behalen waardoor de zwaartekracht en middelpuntzoekende krachten aan het langere eind van de touw trekken. Zie het als een emmer water die je rondslingert zonder dat het over je hoofd heen komt druipen... ga je te langzaam dan heb je een natte kop.
 
Reactiescore
416
Ik had mijn capo'ke nog aan, heeft dat daar ook invloed op?

Waar zijn we mee bezig? xD

Mais bon, i'll play along.

Als je een capodastro of kortweg capo bedoeld, een klem die bedoeld is om op een snaarinstrument met fretten een paar halve tonen hoger te laten klinken? Dan ben je wel op de goede weg, maar moet je een toontje lager zingen om dat uit te balanceren. De frequentie van het water (ook wel levenswaarde genoemd) ligt op het neutraal. Dit wordt uitgedrukt in een Boviswaarde. Wanneer de waarde onder de 6500 is kost het je energie, maar wanneer je boven de 6500 uitkomt levert het energie op. Probeer dus hard genoeg (een toontje lager) te zingen terwijl je je velociteit behoud.

P.s.
Als je dit probeert met kraanwater i.p.v. natuurwater ligt de Boviswaarde tussen 500 en 3000 afhankelijk van de kwaliteit, heb je een wateronthardingsfilter geïnstalleerd dan ligt dat dichter bij de 500.

ik hoop dat dit helpt
 
Reactiescore
358
Hahahaha waar zijn we inderdaad mee bezig kek. Ik ga nog kort in op wat u eerder zei.

Volgens u moet ik volledig naakt zijn alsook een liter pap in mijn schoenen gieten. Die schoenen zet ik die dan gewoon naast de vijver neer?
 
Reactiescore
205
@Ho-Lee Foek Thx voor je uitleg om het verschil tussen griesmeelpudding en pap uit te leggen, het wordt gewaardeerd. :)

@The Peasants Revolt Heeft de uitleg een beetje geholpen? Om het in simpele woorden te verwoorden. Pudding is steviger dan pap en in mijn ogen veel lekkerder. Vooral met zelfgemaakte bessensap. ( dus geen bessensap uit flesje )
 
Reactiescore
416
@Ho-Lee Foek Thx voor je uitleg om het verschil tussen griesmeelpudding en pap uit te leggen, het wordt gewaardeerd. :)

Misschien kan ik je dan wel interesseren in mijn nieuwste boek “De ontmaskering van het Puddingsyndicaat & hoe redden we het klimaat”

Overigens, hoe zit dat met die bitterkoekjes? Ik vind griesmeelpap heel erg lekker omdat de smaak mij juist enorm doet denken aan bitterkoekjes, maar die toevoegen lijkt mij dan weer overbodig.

Ik ga nog kort in op wat u eerder zei.


Excuses dat ik er niet echt verder op in kon gaan, ik lag op de tatoeagetafel
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
205
Misschien kan ik je dan wel interesseren in mijn nieuwste boek “De ontmaskering van het Puddingsyndicaat & hoe redden we het klimaat”

Overigens, hoe zit dat met die bitterkoekjes? Ik vind griesmeelpap heel erg lekker omdat de smaak mij juist enorm doet denken aan bitterkoekjes, maar die toevoegen lijkt mij dan weer overbodig.




Excuses dat ik er niet echt verder op in kon gaan, ik lag op de tatoeagetafel

Voor de bitterkoekjes hebben we @We Like Hot Chicks nodig, die kan dat ons vast en zeker haarfijn uitleggen waarom dat een gouden combinatie is.
 
Reactiescore
1.365
Bovenaan